Browsing Ιδρυματικό Καταθετήριο by Title
Now showing items 1642-1661 of 4626
-
Ζητήματα εκπαιδευτικής διαχείρισης των προσφύγων μαθητών στην τυπική εκπαίδευση. Απόψεις των εκπαιδευτικών για την ετοιμότητά τους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-03)Η παρούσα εργασία στοχεύει στη διερεύνηση της διαπολιτισμικής ετοιμότητας των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ώστε να διαπιστωθεί αν αυτή ανταποκρίνεται στα ζητήματα της διαχείρισης και της αντιμετώπισης των ... -
Ζητήματα Μουσικής Σημειογραφίας και Διδακτική Μεθοδολογία στο Βιολί και στη Βιόλα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-10)Η οπτικοποίηση της μουσικής με τα πολυάριθμα σύμβολα της από την αρχαιότητα έως και σήμερα συνέβαλαν δραστικά στη διάσωση και τη διάδοση επώνυμων πολιτισμών καθώς και στην εξέλιξη της μουσικής τέχνης. Τα πρώτα δείγματα ... -
Ζητήματα οργάνωσης και λειτουργίας των Ειδικών Διαγνωστικών Επιτροπών Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ)-Διερεύνηση απόψεων διευθυντών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-02)Η παρούσα έρευνα εξετάζει τις ΕΔΕΑΥ οι οποίες αποτελούν Επιτροπές για τη Διαγνωστική Εκπαιδευτική Αξιολόγηση και Υποστήριξη των μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΕΕΑ) και Μαθησιακές Δυσκολίες (ΜΔ) μέσα στο Γενικό ... -
Ζητήματα Ταυτότητας-Ετερότητας στα έργα του Σωτήρη Δημητρίου: “Ντιάλιθ ιμ, Χριστάκη”, “Να ακούω καλά τ ΄όνομα σου”, “Τους τα λέει ο Θεός”
(ΠΜΣ "ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ", 2020-03-27)Επιδίωξη της εργασίας είναι η μελέτη των αναπαραστάσεων της εθνικής ταυτότητας-ετερότητας, όπως παρουσιάζονται στο διήγημα Ντιάλιθ΄ ιμ Χριστάκη, στα μυθιστορήματα Να ακούω καλά τ’ όνομα σου και Τους τα λέει ο Θεός, του ... -
Ζωντανεύοντας την αρχαία τέχνη στο νηπιαγωγείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Η νηπιακή ηλικία είναι μια κρίσιμη περίοδος για την αντίληψη του νηπίου. Η διδασκαλίας της τέχνης στη ζωή του παιδιού παίζει σημαντικό ρόλο, διότι αποκτούν προσωπικές εμπειρίες που χρησιμεύουν ως πηγές καλλιτεχνικής ... -
Η κοινωνική τάξη, όπως αυτή διαγράφεται μέσα από τις κοινωνιολέκτους των σύγχρονων ελληνικών τηλεοπτικών σειρών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)Η παρούσα εργασία μελετά τους τρόπους αναπαράστασης της κοινωνιογλωσσικής πραγματικότητας σε πέντε κείμενα μαζικής κουλτούρας. Ερευνάται η επιλογή των κοινωνιολέκτων σε συγκεκριμένους χαρακτήρες καθώς και η σχέση αυτών ... -
Η "γλώσσα των νέων" ως υφολογικός πόρος όλων των ηλικιών στον λόγο τηλεοπτικών σειρών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018)Η «ετερογλωσσία» στον λόγο των ΜΜΕ (Androutsopoulos 2010) στις μέρες μας καθιστά αυξανόμενη την αξιοποίηση των γεωγραφικών και κοινωνικών ποικιλιών μιας γλώσσας. Από τις ποικιλίες αυτές, ιδιαιτέρως έντονη παρουσία στον ... -
Η ''ταυτότητα'' Λιθόγλυπτων συμβόλων σε οικήματα στη Βεύη Φλώρινας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών, 2022)Ένας από τους σημαντικότερους στόχους που καλείται να επιτύχει η σημερινή κοινωνία είναι η ανάδειξη και προστασία των ιδιαίτερων κτιρίων, εξαιτίας είτε του αρχιτεκτονικού κάλους τους, είτε της ιστορίας τους. Η διπλωματική ... -
Η ¨παιδαγωγική της φρίκης" και η αξιοποίηση των κινηματογραφικών ταινιών στη διδασκαλία της Ιστορίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-06)Η «παιδαγωγική της φρίκης» στην ελληνική βιβλιογραφία αποτελεί μία αντιπαιδαγωγική πρακτική η οποία χαρακτηρίζεται από τον υπερτονισμό της βίας και της φρίκης κατά την εκπαιδευτική διαδικασία. Ανάμεσα στον ελληνικό και ... -
Η αγροβιοποικιλότητα στην ελληνική επαγγελματική εκπαίδευση: αντιλήψεις μαθητών κι εκπαιδευτικών και ανάλυση σχολικών εγχειριδίων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-03)Στην παρούσα εργασία διερευνήθηκαν: α) Η η ύπαρξη και η καταγραφή της έννοιας της αγροβιοποικιλότητας καθώς και θεμάτων που σχετίζονται με τη σημασία της στα σχολικά εγχειρίδια β) Οι αντιλήψεις των μαθητών/τριών των ΕΠΑ.Λ ... -
Η αειφορία στο νηπιαγωγείο: Απόψεις και πρακτικές εκπαιδευτικών για την διδασκαλία θεμάτων παιδικής εργασίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-06)Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η διερεύνηση των γνώσεων, των απόψεων και των πρακτικών των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και των φοιτητών/τριων παιδαγωγικών τμημάτων αναφορικά με την διδασκαλία ... -
Η αίσθηση του αριθμού σε πλαισιωμένα και μη πλαισιωμένα προβλήματα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-06)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να εξετάσει αφενός την ικανότητα παιδιών Δ΄ και Ε΄ τάξης για αίσθηση του αριθμού σε έργα με δεκαδικούς αριθμούς και αφετέρου να μελετήσει τον ρόλο του πλαισίου στην ικανότητα αυτή. Για ... -
Η αίσθηση του αριθμού στους εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-01)Στην παρούσα έρευνα γίνεται αναφορά στην αίσθηση του αριθμού των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Ελλάδος. Εξετάστηκαν εκπαιδευτικοί στην γνώση περιεχομένου και στη παιδαγωγική γνώση περιεχομένου αναφορικά ... -
Η αισθητική φιλοσοφία του Σίλλερ περί του κάλλους. Συγκριτική μελέτη με το ΔΕΠΠΣ της προσχολικής εκπαίδευσης.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως κεντρικό θεματικό της άξονα τον σπουδαίο Γερμανό φιλόσοφο Friedrich Schiller και ειδικότερα τις φιλοσοφικές θέσεις που εκείνος διατύπωσε για το θέμα της αισθητικής. Κύρια πηγή απ’ όπου ... -
Η ΑΛΓΗ ΩΣ ΒΙΟΚΑΥΣΙΜΟ 3ΗΣ ΓΕΝΙΑΣ : ΠΑΡΑΓΩΓΗ, ΧΡΗΣΗ, ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ
(ΠΕΡΒΟΛΑΡΑΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, 2017-07)Στις μέρες μας η έλλειψη πετροχημικών πόρων και η ρύπανση του περιβάλλοντος αποτελούν δύο κρίσιμες προκλήσεις οι οποίες πρέπει να αντιμετωπιστούν. Η σταδιακή εξάντληση των περιορισμένων αποθεμάτων πετρελαίου καθώς και η ... -
Η αλληλογραφία του Γ. Θ. Βαφόπουλου με τον Π. Χάρη: φιλολογικές σημάνσεις και πολιτισμικές διαστάσεις
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2014-09-03) -
Η αμφίδρομη σχέση της ψυχικής διαταραχής με τη λογοτεχνική γραφή: παράγοντας δημιουργίας-παράγοντας ίασης
(2022-11-29)Στην παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο «Η αμφίδρομη σχέση της ψυχικής διαταραχής με τη λογοτεχνική γραφή: παράγοντας δημιουργίας και παράγοντας ίασης», η οποία εκπονήθηκε στο πλαίσιο του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών ... -
Η ανάγνωση μαθηματικού κειμένου ως δραστηριότητα επίλυσης προβλήματος: η περίπτωση του θεωρήματος της μαθηματικής επαγωγής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-03-27)Η ανάγνωση μαθηματικού κειμένου σε σχέση με την επίλυση προβλήματος (Mαμωνά-Downs & Παπαδόπουλος, 2017) εντάσσεται στον γενικότερο προβληματισμό σχετικά με την ταυτότητα της επίλυσης προβλήματος και με την αναζήτηση και ... -
Η ανάγνωση της εικόνας στη σύγχρονη παιδική λογοτεχνία και η ανίχνευση μηνυμάτων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-01)ΠΕΡΙΛΗΨΗ Στην παρούσα εργασία γίνεται λόγος για την ανάγνωση της εικόνας στην σύγχρονη παιδική ηλικία και στην ανίχνευση των μηνυμάτων. Η εικονογράφηση στα παραμύθια έχει πολύ σημαντικό ρόλο στην μαθησιακή διαδικασία των ... -
Η Ανάδειξη της τοπικής ιστορίας μέσα από ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Το παράδειγμα της Υπάτης του νομού Φθιώτιδας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως αφετηρία ένα εισαγωγικό πλαίσιο που εξηγεί και αναλύει το αντικείμενο και τους στόχους της ιστορίας ως επιστήμης. Εκκινώντας από αυτό, αφιερώνεται στη συνέχεια ένα κεφάλαιο στο κομμάτι ...