Browsing Ιδρυματικό Καταθετήριο by Subject "kindergarten"
Now showing items 21-40 of 46
-
Επικοινωνία και αλληλεπίδραση στο χώρο του νηπιαγωγείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)Η παρούσα εργασία μελετάει τις συγκρούσεις που δημιουργούνται μεταξύ των εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής στο χώρο του Νηπιαγωγείου. Πιο συγκεκριμένα αναλύονται οι αιτίες και οι λόγοι που μπορεί να οδηγούν τους Νηπιαγωγούς ... -
Εφαρμογή διδακτικής - μαθησιακής ακολουθίας στο νηπιαγωγείο: η προσέγγιση του νανόκοσμου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Στη παρούσα εργασία περιγράφεται η πιλοτική εφαρμογή μίας Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας (ΔΜΑ) με κύριο στόχο την εισαγωγή του περιεχομένου της Νανοτεχνολογίας – Νανοεπιστήμης (Ν-ΕΤ) σε μαθητές Νηπιαγωγείου. Η ΔΜΑ ... -
Ζωντανεύοντας την αρχαία τέχνη στο νηπιαγωγείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Η νηπιακή ηλικία είναι μια κρίσιμη περίοδος για την αντίληψη του νηπίου. Η διδασκαλίας της τέχνης στη ζωή του παιδιού παίζει σημαντικό ρόλο, διότι αποκτούν προσωπικές εμπειρίες που χρησιμεύουν ως πηγές καλλιτεχνικής ... -
Η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης με εργαλείο το παραμύθι
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018)Η παρούσα πτυχιακή εργασία ασχολείται κυρίως με το παραμύθι και την χρησιμότητα του στο νηπιαγωγείο ως εργαλείο κριτικής σκέψης. Το παραμύθι αποτελεί ένα αναπόσπαστο κομμάτι της παιδικής ηλικίας εδώ και πολλά χρόνια από ... -
Η δημιουργικότητα στη γλωσσική διδασκαλία: Από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-06)ΠΕΡΙΛΗΨΗ Η παρούσα μελέτη αποτελεί μια ερευνητική βιβλιογραφική ανασκόπηση για την συμπερίληψη της δημιουργικότητας στα αναλυτικά προγράμματα του νηπιαγωγείου και του δημοτικού στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Μέσω ... -
Η διαχρονικότητα στο νηπιαγωγείο. Παρελθόν-παρόν-μέλλον. Εσωτερικοί, εξωτερικοί χώροι στο νηπιαγωγείο (δωμάτια-αίθουσες-αυλές)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)Η παρακάτω εργασία εστιάζει στη διαχρονικότητα του νηπιαγωγείου και πως αυτό εξελίχθηκε μέσα στον χρόνο. Συγκεκριμένα, γίνεται καταγραφή των εξωτερικών και των εσωτερικών χαρακτηριστικών των νηπιαγωγείων στο παρελθόν και ... -
Η ένταξη των παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (Δ.Α.Φ.) στο ημερήσιο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-09)Στην παρούσα πτυχιακή εργασία αναλύονται οι προϋποθέσεις της ένταξης των νηπίων με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος στο γενικό σχολείο . Το βασικό ερώτημα είναι τι πραγματικά συμβαίνει στην πράξη στην Ελληνική κοινωνία και ... -
Η ενίσχυση της Διαπολιτισμικότητας μέσα από την Γλωσσική Διδασκαλία και την Δημιουργική Γραφή από το Νηπιαγωγείο εώς την ΣΤ΄ Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-06)ΠΕΡΙΛΗΨΗ Η παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματεύεται τον ρόλο που διαδραματίζει η Γλωσσική Διδασκαλία και η Δημιουργική Γραφή στην ανάπτυξη της Διαπολιτισμικότητας, αναφερόμενη σε παιδιά που ανέρχονται ηλικιακά από Νηπιαγωγείο ... -
Η επικοινωνία σε ανομοιογενείς ομάδες στην σχολική μονάδα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)Η παρούσα βιβλιογραφική εργασία αποτελεί μια προσπάθεια για τον εντοπισμό, την οριοθέτηση και την αξιολόγηση της επικοινωνίας και των μορφών. Ο λόγος είναι ότι μέσω της επικοινωνίας είναι δυνατόν, σε μια μικρογραφία της ... -
Η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης στο νηπιαγωγείο μέσω οργανωμένων δραστηριοτήτων
(2017-06)Σε μία εποχή που η τεχνολογία στον τομέα της επικοινωνίας και όχι μόνο βρίσκεται στο απόγειό της, ο σύγχρονος άνθρωπος έχει τη δυνατότητα άμεσης πρόσβασης σε γνώσεις και πληροφορίες από κάθε γωνιά του κόσμου. Και ενώ η ... -
Η κατάκτηση του προφορικού λόγου από αλλόγλωσσα παιδιά σε ένα νηπιαγωγείο με μεικτό μαθητικό κοινό
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023-01)Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση του ζητήματος της δίγλωσσης εκπαίδευσης αλλόγλωσσων μαθητών στο Νηπιαγωγείο μέσα από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση του ζητήματος. Η πολυπολιτισμικότητα αποτελεί πια ένα ... -
Η κλιματική αλλαγή στο νηπιαγωγείο: απόψεις νηπίων, αντιλήψεις και εκπαιδευτικός σχεδιασμός.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023)Ζούμε σε μια εποχή όπου η υποβάθμιση του περιβάλλοντος είναι αισθητή και, ίσως το πιο σημαντικό, απειλούν την υγεία και την ποιότητα ζωής μας. Σήμερα, τα περιβαλλοντικά ζητήματα έχουν γίνει παγκόσμιο ζήτημα και είναι ... -
Η τοπική ιστορία ως πολιτισμικό εργαλείο στην εκπαίδευση. Η περίπτωση των Δελφών
(2018)Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να αναδείξει πως μπορεί να γίνει μια διαδραστική διδασκαλία της τοπικής ιστορίας των Αρχαίων Δελφών, σε μαθητές προσχολικής ηλικίας. Σε παιδιά δηλαδή που ακόμα δεν έχουν ... -
Η χρήση της ψηφιακής αφήγησης ως μέσο κατανόησης της εννοίας της βιοποικιλότητας από παιδιά νηπιαγωγείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Η παρούσα έρευνα μελέτησε τη συμβολή της ψηφιακής αφήγησης στην κατανόηση της έννοιας της βιοποικιλότητας από μαθητές νηπιαγωγείου. Για τις ανάγκες της έρευνας η ερευνήτρια δημιούργησε βίντεο με τη βοήθεια της γλώσσας ... -
Ιστορία και τοπική ιστορία στο Νηπιαγωγείο. Θεωρητικά ζητήματα, μεθοδολογικά ερωτήματα και πρακτική εφαρμογή
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-04)Η παρούσα εργασία έχει στόχο να εξετάσει τη θέση της ιστορίας και της τοπικής ιστορίας στην εκπαίδευση της πρώτης παιδικής ηλικίας. Η έρευνα στηρίχθηκε σε επίσημα κείμενα και αναλυτικά προγράμματα καθώς και σε άρθρα, βιβλία ... -
Ιστορικές επιτελέσεις και εθνικές εορτές σε νηπιαγωγεία του Δήμου Αμσνταίου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Οι σχολικές γιορτές αποτυπώνουν με τον πιο παραστατικό τρόπο το βαθμό εθνοκεντρισμού του εθνικού σχολικού συστήματος, αντανακλώντας τις αναπαραστάσεις με τις οποίες οι κοινωνίες αντιλαμβάνονται τα έθνη. Σ' αυτή τη διάσταση, ... -
Κινητικά προγράμματα στην προσχολική ηλικία με στόχο το μοντέρνο χορό
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-10)Ο χορός στο νηπιαγωγείο δίνει στο παιδί την ευκαιρία να κινείται, να αναπτύσσει τη δημιουργικότητα και την ευαισθησία του, να κινείται πιο έντονα. Ακόμη του δίνει την ευκαιρία να εκτελεί απλές κινήσεις, να τις επαναλαμβάνει, ... -
Μετανάστες – Πρόσφυγες: Η ένταξη των παιδιών στο σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον, το δικαίωμα τους στην εκπαίδευση και ο ρόλος του/της νηπιαγωγού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-09)Είναι γεγονός ότι η εκπαίδευση στην Ελλάδα άλλαξε σημαντικά με τη συνεχή εισροή παιδιών προσφύγων και μεταναστών στα σχολεία της χώρας. Με αυτόν τον τρόπο, πρόσφατα το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων εφάρμοσε μια ... -
Νομοθεσία για την προσχολική εκπαίδευση (2015 – 2022): Συγκριτική προσέγγιση των πολιτικών για την εκπαίδευση.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-05)Το ζήτημα της συμμετοχής των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία απασχολεί έντονα την εκπαιδευτική κοινότητα. Παράλληλα, η κοινωνιολογία της παιδικής ηλικίας συμβάλλει στην διαμόρφωση ενός νέου μοντέλου σύμφωνα με το ... -
«Οι κοινωνικές αλληλεπιδράσεις των μαθητών και η παιδαγωγική επάρκεια των εκπαιδευτικών σε ένα πολυπολιτισμικό νηπιαγωγείο: Απόψεις νηπιαγωγών»
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-05)ΠΕΡΙΛΗΨΗ Η παρούσα μελέτη εστιάζει στην ανάδειξη αρχικά των κοινωνικών σχέσεων που αναπτύσσονται μέσα σε ένα πολυπολιτισμικό νηπιαγωγείο και στη συνέχεια μέσα από απόψεις νηπιαγωγών διερευνάται η διαπολιτισμική επάρκεια ...