Browsing Μεταπτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες by Title
Now showing items 166-185 of 192
-
Πρόσκτηση και παραγωγή λεξιλογίου στην ξένη γλώσσα μέσα από περιβάλλοντα μικτών εκπαιδευτικών πραγματικοτήτων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Βασικός σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η δημιουργία ενός περιβάλλοντος, μικτών εκπαιδευτικών τεχνολογιών, το οποίο θα συμβάλλει στην πρόσκτηση και παραγωγή λεξιλογίου στην ξένη γλώσσα. Για τον σκοπό αυτό, αξιοποιήθηκαν ... -
Πρόταση για τη διδασκαλία της αστυνομικής λογοτεχνίας στο δημοτικό σχολείο με βάση την ψηφιακή αφήγηση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-03)Η παρούσα εργασία πραγματεύεται τη διδασκαλία της αστυνομικής λογοτεχνίας στο δημοτικό σχολείο, με βασικό διδακτικό εργαλείο την ψηφιακή αφήγηση. Αρχικά, παρατίθεται ένα θεωρητικό πλαίσιο σχετικά με την αφηγηματολογία και ... -
Προάγοντας τον αναστοχασμό: ανάλυση κρίσιμων περιστατικών από την πρακτική άσκηση των φοιτητών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-03)Ως κύριος ερευνητικός σκοπός της παρούσας εργασίας τίθεται η διερεύνηση της προαγωγής του αναστοχασμού μέσω της ανάλυσης των κρίσιμων περιστατικών που καταγράφουν οι τεταρτοετείς φοιτητές στα προσωπικά τους ημερολόγια, ... -
Προφορική ιστορία και πρωτοβάθμια εκπαίδευση: μια διδακτική παρέμβαση τοπικής ιστορίας σε μαθητές Στ΄ Δημοτικού της περιοχής της Κοζάνης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-11)Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η εξέταση της σημασίας των προφορικών μαρτυριών στο πλαίσιο της ιστορικής εκπαίδευσης στο σύγχρονο Δημοτικό Σχολείο, μέσω μίας διδακτικής παρέμβασης Προφορικής Ιστορίας και η ανάδειξη της ... -
Ρύπανση και Περιβαλλοντική Προστασία στην Περιφερειακή Ενότητα Φλώρινας: Περιβαλλοντικός Γραμματισμός και αντιλήψεις των εμπλεκομένων ομάδων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Στην παρούσα εργασία πραγματοποιήθηκε μια προσπάθεια να εξεταστούν οι στάσεις, ο περιβαλλοντικός γραμματισμός και η περιβαλλοντική συμπεριφορά 125 πολιτών της Π.Ε. Φλώρινας αναφορικά με θέματα που άπτονται της ρύπανσης και ... -
Σύγχρονο πολυπολιτισμικό περιβάλλον και Διαφοροποιημένη Διδασκαλία στο γλωσσικό μάθημα: Απόψεις εκπαιδευτικών Δημοτικού Σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-12)Η παρούσα εργασία εξετάζει τις απόψεις των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε Δημοτικά Σχολεία από ποικίλες περιοχές της Ελλάδας αναφορικά με την αξιοποίηση της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας στο σύγχρονο πολυπολιτισμικό ... -
Συγκρίνοντας την ενσώματη μάθηση σε περιβάλλοντα μεικτής και συμβατικής πραγματικότητας: η περίπτωση των νοερών αριθμογραμμών για τα κλάσματα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-03)Έρευνες υποστηρίζουν ότι οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης δεν έχουν αναπτύξει την έννοια της αίσθησης του αριθμού, καθώς χρησιμοποιούν συχνότερα στρατηγικές που βασίζονται στους κανόνες παρά στην αίσθηση ... -
Συγκριτική μελέτη των απόψεων για τα μαθηματικά, φοιτητών Παιδαγωγικών τμημάτων Ελλάδας και Κροατίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-11)Η παρούσα έρευνα αποτελεί μια συγκριτική μελέτη η οποία έχει σκοπό να διερευνήσει τις στάσεις και τις πεποιθήσεις σχετικά με το μάθημα των μαθηματικών, φοιτητών Παιδαγωγικών τμημάτων Ελλάδας και Κροατίας. Πιο αναλυτικά, ... -
Συμπεριφορές μαθητών Λυκείου στην υπολογιστική εκτίμηση
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2015-01-14)Μία θεμελιώδης δεξιότητα του πραγματικού κόσμου είναι η ικανότητα της υπολογιστικής εκτίμησης. Μέσω της δεξιότητας αυτής επιτρέπεται ο έλεγχος για το αν η λύση ενός αριθμητικού προβλήματος είναι λογική, η καλύτερη κατανόηση ... -
Σχέσεις περιμέτρου - εμβαδόν με χρήση ΤΠΕ σε φοιτητές Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-06)Στα πλαίσια της παρούσας Διπλωματικής εργασίας, έγινε μια προσπάθεια κατανόησης και αποσαφήνισης των εννοιών της περιμέτρου και του εμβαδού. Αναλύθηκαν οι έννοιες χώρου και γεωμετρικές έννοιες, η μάθηση μέσω μαθηματικώ ... -
Σχέσεις συνομηλίκων και Σχολικός Εκφοβισμός
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)Στην παρούσα μελέτη γίνεται διερεύνηση των σχέσεων που συνδέουν τους συνομήλικους μεταξύ τους και της εκδήλωσης του σχολικού εκφοβισμού στις τρεις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού. Το βασικό ερώτημα ήταν το κατά πόσο οι ... -
Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση διδακτικής μαθησιακής ακολουθίας για τη διδασκαλία περιεχομένου της Νανοεπιστήμης-Νανοτεχνολογίας στο Δημοτικό σχολείο
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-11)Η Νανοεπιστήμη-Νανοτεχνολογία (Ν-ΕΤ) αποτελεί ένα διεπιστημονικό πεδίο, το οποίο επικεντρώνεται στο να μελετήσει και να εκμεταλλευτεί τις νέες ιδιότητες των υλικών, όταν αυτά αποκτήσουν μέγεθος στις διαστάσεις της νανοκλίμακας, ... -
Σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση μιας διδακτικής μαθησιακής σειράς στη γνωστική περιοχή των ηχητικών φαινομένων: έμφαση στην εφαρμογή της συνεργατικής μεθόδου Jigsaw
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2015)Η παρούσα μελέτη αφορά την εφαρμογή της συνεργατικής μεθόδου jigsaw στο γνωστικό αντικείμενο των ηχητικών φαινομένων. Το δείγμα της έρευνας είναι φοιτητές τμήματος δημοτικής εκπαίδευσης. Στόχος της εργασίας είναι α) να ... -
Σχολική φοίτηση και βιορυθμοί των παιδιών. Αντιλήψεις των μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τον χρόνο τους, σχολικό και μη, και τη σύνδεσή του με τη σχολική φοίτηση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-07)Τις τελευταίες δεκαετίες υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για τη σχέση των βιορυθμών με τη σχολική φοίτηση. Είναι γεγονός ότι η σχολική φοίτηση άρα και ο σχολικός χρόνος καθορίζει σε μεγάλο βαθμό την καθημερινότητα των μαθητών, ... -
Τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) ως Φορείς Εισαγωγής και Εφαρμογής Καινοτόμων Δράσεων και Προγραμμάτων: Οι Απόψεις των Υπευθύνων Λειτουργίας των ΚΠΕ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Η παρούσα εργασία διεξήχθη με στόχο να συμβάλλει στη συζήτηση για τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, ως καινοτόμες δομές του δημόσιου εκπαιδευτικού μας συστήματος και σχετικά με τον χαρακτηρισμό τους ως φορείς ... -
Τα κριτήρια αξιολόγησης των Επιθεωρητών της Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Φλώρινας (1945-1967) - Μια ποσοτική ανάλυση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-11)Η παρούσα έρευνα στοχεύει στη διερεύνηση του θεσμού των Επιθεωρητών Εκπαίδευσης στην Εκπαιδευτική Περιφέρεια Φλώρινας κατά την χρονική περίοδο 1945-1967. Πρόκειται για μία δύσκολη ιστορικό- πολιτική και οικονομική περίοδο ... -
Τα Παιδιά Με το Κλειδί στο Χέρι
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Η φροντίδα των ανηλίκων όταν οι γονείς τους εργάζονται απασχολούσε πάντοτε τους επιστήμονες και ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια με τη μαζική είσοδο της γυναίκας στην αγορά εργασίας. Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία πραγματεύεται ... -
Ταξιδεύω μέσα από την αγγλική γλώσσα στις γειτονιές της Ελλάδας": Σχεδιασμός και εφαρμογή ενός προγράμματος CLIL στο Δημοτικό Σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Η ΟΕΠΓ (CLIL) –στη λογική του τρίπτυχου: η γλώσσα της μάθησης, η γλώσσα για τη μάθηση, η γλώσσα μέσω της μάθησης –αποτελεί μία καινοτόμα προσέγγιση που επιχειρεί να συγκεράσει στοιχεία ολιστικά, δίνοντας έμφαση στο νόημα ... -
Το Μακεδονικό Ζήτημα κατά τον Φίλιππο Δραγούμη (1912-1962): εθνισμός και αντικομμουνισμός
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-03)Ο ρόλος του Φίλιππου Δραγούμη στο Μακεδονικό Ζήτημα μόνο συμπτωματικά έχει απασχολήσει την ιστορική έρευνα μέχρι σήμερα. Με αφετηρία την παραπάνω διαπίστωση, στην παρούσα εργασία διερευνάται ο ρόλος της ιδεολογίας του ... -
Το μουσείο εκπαίδευσης "Χρίστος Τσολάκης" της Βέροιας "ταξιδεύει" στο σχολείο. Διδακτική πρόταση για την αξιοποίηση Μουσειοσκευής και της τοπικής εκπαιδευτικής Ιστορίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018)Το παρόν πόνημα αποτελεί μια έρευνα δράσης σε παιδιά Δημοτικού Σχολείου για την αξιολόγηση ενός συνόλου παιδαγωγικού υλικού, με απώτερο σκοπό τον εμπλουτισμό μουσειοπαιδαγωγικής εμπειρίας στο πλαίσιο της σχολικής πράξης ...