Browsing Μεταπτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες by Title
Now showing items 22-41 of 192
-
Αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για το αξιακό πλαίσιο της αειφορίας-επικέντρωση σε τοπικά ζητήματα σε σχέση με τον ΣΒΑ7(Ενέργεια)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-03)Η επίτευξη του Στόχου Βιώσιμης Ανάπτυξης 7 «Φθηνή και Καθαρή Ενέργεια» (ΣΒΑ7) σε συνδυασμό με τη Συμφωνία του Παρισιού για την Κλιματική Αλλαγή απαιτεί τη μετάβαση σε ένα ενεργειακό σύστημα χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Στην ... -
Αντιλήψεις των μαθητών για την έννοια της ιστορικής αιτιότητας: Έρευνα σε μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2019-11)Σκοπός της παρούσας έρευνας αποτελεί η διερεύνηση των αντιλήψεων των μαθητών/- τριων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (12-14 ετών) αναφορικά με την αιτιότητα στα ιστορικά γεγονότα, την πολυπαραγοντική της ... -
Αντιλήψεις, γνώσεις και ετοιμότητα εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία θεμάτων βιώσιμης διατροφής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-03)Η παρούσα μελέτη διερευνά τις αντιλήψεις, τις γνώσεις και την ετοιμότητα των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη διδασκαλία θεμάτων βιώσιμης διατροφής. Επιχειρείται να ανιχνευθεί κατά πόσο οι δάσκαλοι ... -
Αξιολόγηση διδακτικής μαθησιακής ακολουθίας για την εισαγωγή του περιεχομένου της Νανοεπιστήμης-Νανοτεχνολογίας και των μοντέλων: Μια μελέτη περίπτωσης σε μαθητές Δημοτικού σχολείου
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-03)Nanoscience-Nanotechnology (N-ST) and scientific models are two areas that are intensely preoccupied the scientific community. The rapid development of N-ST, in combination with its social impact, have evoked educational ... -
Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού animation "Το ταξίδι της ηλεκτρικής ενέργειας" από μαθητές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2015-06)Προγράμματα που αξιολογούν τον επιστημονικό εγγραμματισμό των μαθητών, δεν αξιολογούν μόνο τις επιστημονικές γνώσεις και ικανότητες των μαθητών, αλλά και το ενδιαφέρον τους προς τις Φυσικές Επιστήμες. Στην προσέγγιση ... -
Αξιοποίηση ρομποτικού περιβάλλοντος για την προσέγγιση του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού: Μία εφαρμογή του Οδόμετρου του Ήρωνα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-11)Στην παρούσα εργασία θα παρουσιαστεί μια εκπαιδευτική παρέμβαση η οποία αναπτύχθηκε με τη βοήθεια του συστήματος εκπαιδευτικής ρομποτικής Lego Mindstorms με σκοπό τη γνωριμία των παιδιών με την ύπαρξη της αρχαίας ελληνικής ... -
Αξιοποίηση της Νανοεπιστήμης- Νανοτεχνολογίας στην αντιμετώπιση της τυφλότητας απέναντι στα φυτά: ανάπτυξη και αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση»
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023)Τα τελευταία χρόνια έχει αναδειχθεί ως σημαντικό ζήτημα η Τυφλότητα απέναντι στα φυτά (εφεξής ΤΑΦΥ). Πρόκειται για ένα φαινόμενο που απασχολεί την επιστημονική κοινότητα και σχετίζεται με την υποτίμηση των φυτών σε σχέση ... -
Απόψεις εκπαιδευτικών για το περιεχόμενο της Αειφορίας: Οι Στόχοι της Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-11)Η γενικότερη περιβαλλοντική υποβάθμιση, που έγινε ευρέως γνωστή με το περιβαλλοντικό κίνημα, κινητοποίησε κράτη και οργανισμούς να στραφούν προς την υιοθέτηση ορισμένων πλαισίων και πολιτικών για την αντιμετώπιση των ολοένα ... -
Απόψεις και πρακτικές εκπαιδευτικών β/θμιας εκπαίδευσης του ν. Πιερίας για την αξιοποίηση των εκπαιδευτικών επισκέψεων σε μουσεία, μνημεία και ιστορικούς χώρους για το μάθημα της ιστορίας: ποιοτική έρευνα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-06)Η συγκεκριμένη εργασία αφορά τη διερεύνηση αντιλήψεων και πρακτικών εκπαιδευτικών Β/θμιας στο νομό Πιερίας για την αξιοποίηση ιστορικών χώρων, μνημείων και μουσείων στο μάθημα της Ιστορίας, στην ιστορική κατανόηση πιο ... -
Απόψεις και προτάσεις πολιτών της Φλώρινας για τη βιωσιμότητα του τόπου τους/της περιοχής τους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-03)Η παρούσα εργασία προσεγγίζει το ζήτημα των απόψεων και προτάσεων πολιτών του Δήμου Φλώρινας για τη βιωσιμότητα του τόπου τους. Μετά τη βιβλιογραφική ανασκόπηση του θέματος της αειφόρου ανάπτυξης, της αστικής βιωσιμότητας ... -
Απτικά περιβάλλοντα μεικτής πραγματικότητας, αλληλεπιδραστική αφήγηση και διδακτική της ηθικής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-06)Ο ρόλος των ηθικών αξιών είναι σημαντικός και πολυδιάστατος καθώς αξιολογούμε συνεχώς τη συμπεριφορά μας με ηθικούς όρους και προσαρμόζουμε τις ενέργειές μας σε αυτό που εμείς και το κοινωνικό μας περιβάλλον θεωρούμε ότι ... -
Αρχαιολογία και υλικός πολιτισμός στα νέα βιβλία του Δημοτικού Σχολείου: ποσοτική και ποιοτική έρευνα
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-03-03)Τα σχολικά εγχειρίδια, παράλληλα με τη λειτουργία τους ως μέσων μετάδοσης γνώσης, συνιστούν ταυτόχρονα φορέα ιδεολογικών μηνυμάτων, τα οποία λειτουργούν με τρόπο καταλυτικό στη διαμόρφωση των στάσεων και των συμπεριφορών ... -
Γηγενείς και πρόσφυγες στην Έδεσσα απόψεις και αντιλήψεις
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-03)Η εργασία πραγματεύεται τη σχέση γηγενών και προσφύγων στην Έδεσσα του σήμερα. Στην πόλη κατοικούν γηγενείς, αλλά και πρόσφυγες δεύτερης, τρίτης, αλλά και τέταρτης γενιάς. Εξετάζεται λοιπόν αν η καταγωγή διαδραματίζει ρόλο ... -
Γνωρίζω την Ελλάδα και τις "γύρω" χώρες με την μέθοδο Digital Storytelling: Εκπαιδευτικό υλικό για την ελληνική ως ξένη γλώσσα
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Οι νέες τεχνολογίες αποτελούν πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της νέας σύγχρονης κοινωνίας, επηρεάζοντας όλους τους τομείς της καθημερινής ζωής, και φυσικά την εκπαίδευση. Οι απεριόριστες δυνατότητες που μας προσφέρουν, καθιστά ... -
Γνωρίζω την Ελλάδα μέσα από παραδοσιακούς χορούς και τραγούδια: ένα πρότζεκτ για την ελληνική ως Γ2/ΞΓ σε μεταπτυχιακούς φοιτητές
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2015)Η παρούσα μελέτη αφορά στην εφαρμογή ενός πιλοτικού προγράμματος διδασκαλίας της Ελληνικής ως ξένης γλώσσας βασισμένου σε συνδυασμό διδακτικών μεθόδων και επικεντρωμένου στη διδασκαλία της γλώσσας με βάση την προσανατολισμένη ... -
"Γνωστοί ήρωες σε άγνωστες περιπέτειες": Διαθεματικό υλικό για τη Γλώσσα και τον Πολιτισμό στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-03)Η παρούσα εργασία αποτελεί μία πρόταση διδασκαλίας, η οποία εστιάζει στη διαθεματική προσέγγιση της Γλώσσας και του Πολιτισμού στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Αποτελείται από μία σειρά διασκευασμένων παραμυθιών, τα οποία είναι ... -
«Δεν είσαι διαφορετικός, είσαι .......ξεχωριστός!» Ένα πρόγραμμα διαπολιτισμικής ευαισθητοποίησης για παιδιά πρώιμης παιδικής ηλικίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-06)Η παρούσα μελέτη εστιάζει στη διαδικασία εισαγωγής και υλοποίησης μίας πειραματικής εφαρμογής σε παιδιά πρώιμης παιδικής ηλικίας με στόχο την ευαισθητοποίησή τους σε θέματα διαφορετικότητας μέσα σε ένα παιγνιώδες υποστηρικτικό ... -
Δημόσια κατανόηση της Επιστήμης και της Τεχνολογίας: η μελέτη της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας σε εντατικό πρόγραμμα Erasmus
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2014-12)Η σύνδεση της επιστήμης και της τεχνολογίας με το γενικό κοινό αποτελεί ένα ισχυρό πεδίο ενδιαφέροντος μέσα στην κοινότητα των εκπαιδευτικών στις φυσικές επιστήμες τις τελευταίες δεκαετίες. Μπροστά σε αυτό το σκοπό, ... -
Δια Βίου Μάθηση και Σχολείο
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-06)In recent decades there is intense interest in the Lifelong learning and its competences, for both adults and students. The main objective of this research is to investigate the relationship between the Lifelong Learning ... -
Διαδικασίες αφομοίωσης ή ενσωμάτωσης των "ξενόφωνων" της Μακεδονίας από το Ελληνικό κράτος, μέσα από τον εκπαιδευτικό μηχανισμό: το παράδειγμα της εκπαιδευτικής ιστορίας της Μελίτης (19ος αι.-1931)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-04-24)Η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στην ανάδειξη των μηχανισμών αφομοίωσης ή ενσωμάτωσης με τους οποίους το Ελληνικό κράτος επιδίωξε να διαχειριστεί, την περίοδο 1912-1936, την ύπαρξη των ξενόφωνων πληθυσμιακών ...