Browsing Μεταπτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες by Title
Now showing items 224-243 of 659
-
Η διγλωσσία και η εκπαίδευση των δίγλωσσων μαθητών στα ελληνικά σχολεία - βιβλιογραφική ανασκόπηση ερευνών για τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών στη διγλωσσία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023-02)Η παρούσα ποιοτική έρευνα εξετάζει την επίδοση των δίγλωσσων μαθητών, σε ένα σύγχρονο πολυπολιτισμικό σχολείο. Συγκρίνει τα αποτελέσματα και μελετά την οπτική των τεσσάρων ερευνών, εξάγοντας χρήσιμα συμπεράσματα, ... -
Η διγλωσσία ως παράγοντας εμφάνισης μαθησιακών δυσκολιών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Στην παρούσα διπλωματική εργασία, η οποία υλοποιείται μέσα από τη μελέτη δέκα (10) περιπτώσεων δίγλωσσων νηπίων, επιδιώκεται να διερευνηθεί ο κίνδυνος εμφάνισης δυσκολιών μάθησης και να αναδυθούν κάποιοι προγνωστικοί ... -
Η διδακτική αξιοποίηση της γλωσσικής ποικιλίας στο Δηµοτικό Σχολείο: Μελέτη Περίπτωσης για την Γ΄τάξη του Δηµοτικού Σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-06)Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η κατάκτηση της γνώσης για τη δυναµική της γλώσσας µέσω της συνειδητοποίησης από πλευράς των µαθητών τόσο της πολυµορφίας της όσο της αξίας και του πλούτου της. Μέσω των δραστηριοτήτων ... -
Η διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας σε άτυπα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα: Μια μελέτη περίπτωσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-06)Η παρούσα ερευνητική μελέτη έχει ως στόχο τη διερεύνηση του αντίκτυπου που έχει στους εκπαιδευομένους η εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης ή ξένης σε άτυπα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα και όχι μέσα στα τυπικά πλαίσια ... -
Η διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας μέσα από τη Δημιουργική Γραφή
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)Η Δημιουργική Γραφή αποτελεί μία τέχνη και έναν τρόπο δημιουργίας λογοτεχνικών κειμένων. Επιπλέον, αποτελεί μέθοδο προσέγγισης ζητημάτων που αφορούν την διδασκαλία της λογοτεχνίας. Στα πλαίσια του ελληνικού εκπαιδευτικού ... -
Η διδασκαλία της νέας ελληνικής γλώσσας από δασκάλους της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και οι αντιλήψεις τους για την ορθή γραφή
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-01)Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία πραγματεύεται το θέμα της διδασκαλίας της νέας ελληνικής γλώσσας από δασκάλους της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και των αντιλήψεών τους για την ορθή γραφή. Στόχος εξ αρχής υπήρξε η μελέτη ... -
Η διδασκαλία του γλωσσικού γραμματισμού σε παιδιά πρόσφυγες και μετανάστες. Η διερεύνηση των απόψεων και των πρακτικών των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Ιωαννίνων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-02)Η παρούσα εργασία εξετάζει τις απόψεις και τις πρακτικές εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναφορικά με την διδασκαλία του γλωσσικού γραμματισμού σε παιδιά που προέρχονται από ποικίλα πολιτισμικά και γλωσσικά περιβάλλοντα. ... -
‘Η διδασκαλία του Γλωσσικού μαθήματος στο Δημοτικό σχολείο και οι ΤΠΕ. Δημιουργία ψηφιακού υλικού ενδεικτικών προτεινόμενων θεματικών ενοτήτων στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσα στη ΣΤ’ Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023-02)Η σύγχρονη εποχή είναι η εποχή της τεχνολογίας και της πληροφορίας και αυτή η κατάσταση έχει επηρεάσει ολόκληρη την ανθρωπότητα και τις δραστηριότητες της σε όλα τα επίπεδα μεταξύ των οποίων και την εκπαίδευση. Η εισαγωγή ... -
Η διδασκαλία του μαθήματος της ελληνικής γλώσσας σε παιδιά προσχολικής ηλικίας την εποχή της πανδημίας. Απόψεις νηπιαγωγών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-02)Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διδασκαλία του μαθήματος της ελληνικής γλώσσας σε παιδιά προσχολικής ηλικίας κατά τη διάρκεια της εποχής της πανδημίας. Θα γίνει διερεύνηση στο πώς επηρεάστηκε σε γενικό επίπεδο η ... -
Η διεκδίκηση της γυναίκας στις εξουσίες - παράδειγμα φεμινιστικού δημόσιου λόγου του περιοδικού αγώνας της γυναίκας της περιόδου (1923-25)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)Η γυναίκα μέσα στο πέρασμα του χρόνου χρειάστηκε να αγωνιστεί για να διεκδικήσει και να κατοχυρώσει θέσεις, οι οποίες για τους άνδρες ήταν δεδομένες. Η συγκεκριμένη έρευνα επικεντρώνεται σε επιλεγμένα άρθρα του περιοδικού ... -
Η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας της χρήσης των εννοιολογικών χαρτών μέσω της κωδικοποίησης των οικονομικών μαθημάτων στο Λύκειο: Μια μελέτη περίπτωσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-09)Σύμφωνα με τις σύγχρονες, γνωστικές προσεγγίσεις η οικοδόμηση της γνώσης, δηλαδή ο τρόπος εκμάθησης από τους μαθητές θεωρείται μία δύσκολη διαδικασία που γίνεται με κριτική επεξεργασία κάθε νέας πληροφορίας, η οποία στη ... -
Η Διοίκηση της Ολικής Ποιότητας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Όψεις και Διερεύνηση της Ευρωπαϊκής Εμπειρίας- Η περίπτωση του Erasmus Plus
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-01)Η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ) της εκπαίδευσης υποστηρίζει τη συνεχή βελτίωση και την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Ως φιλοσοφία και στάση μπορεί να αλλάξει τον παιδαγωγικό άνεμο στα δημόσια ελληνικά σχολεία, ... -
Η έννοια της Δημοκρατίας στο άρθρο 16 του Συντάγματος
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-05-11)Αντικείμενο της παρούσας μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας, αποτελεί η έρευνα της έννοιας της δημοκρατίας στην εκπαίδευση, όπως αυτή ερμηνεύεται και αναλύεται από το άρθρο 16 του Ελληνικού Συντάγματος. Η δημόσια ... -
Η έννοια της εκπαιδευτικής ανισότητας όπως την αντιλαμβάνονται και την ερμηνεύουν εκπαιδευτικοί της ελληνικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-10)Η παρούσα μελέτη έχει ως στόχο να καταγράψει τον τρόπο με τον οποίο εκπαιδευτικοί του ελληνικού δημόσιου σχολείου και ειδικότερα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αντιλαμβάνονται και ερμηνεύουν τις εκπαιδευτικές ανισότητες. ... -
Η Έξοδος του Μεσολογγίου: Σημειωτική Ανάλυση Πινάκων & Κειμένων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-09)Στην παρούσα εργασία επιχειρείται η σημειωτική ανάλυση οπτικών και κειμενικών πηγών που αφορούν το γεγονός της Εξόδου του Μεσολογγίου. Αντικείμενα ανάλυσης αποτελούν α) έντεκα πίνακες της Εξόδου που ... -
Η εικόνα στο σύγχρονο ελληνικό παραμύθι (2010-2016). Σημειωτική και παιδαγωγική ανάλυση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-01)Έχουμε ποτέ αναρωτηθεί τι είναι το παραμύθι; Όλοι μας στα παιδικά μας χρόνια έχουμε μεγαλώσει με τις αφηγήσεις των παραμυθιών που κατά καιρούς μας έλεγε η γιαγιά. Η αξία του παραμυθιού για το παιδί έχει επισημανθεί από ... -
Η εικόνα της γυναίκας σε κείμενα μαζικής κουλτούρας: Μια διδακτική πρόταση στο πλαίσιο του Κριτικού Γραμματισμού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)Η παρούσα διπλωματική εργασία, στηριζόμενη θεωρητικά στις αρχές του Κριτικού Γραμματισμού, συνιστά μια απόπειρα σχεδιασμού διδακτικής πρότασης, ώστε οι μαθητές και οι μαθήτριες να συλλάβουν και να κατανοήσουν τη θέση της ... -
Η εικόνα της γυναίκας σε κείμενα μαζικής κουλτούρας: Μια διδακτική πρόταση στο πλαίσιο του Κριτικού Γραμματισμού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)Η παρούσα διπλωματική εργασία, στηριζόμενη θεωρητικά στις αρχές του Κριτικού Γραμματισμού, συνιστά μια απόπειρα σχεδιασμού διδακτικής πρότασης, ώστε οι μαθητές και οι μαθήτριες να συλλάβουν και να κατανοήσουν τη θέση της ... -
Η εικόνα της Ελλάδας και του Έλληνα μέσα από τη σειρά «Μαργαρίτα» (Ελληνική ως ξένη γλώσσα)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-09)Η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη Διασπορά σήμερα οφείλει, εκτός των άλλων, να βοηθήσει το αναπτυσσόμενο άτομο να αποκτήσει μια ταυτότητα που να συνάδει με τις διπολιτισμικές-διγλωσσικές συνθήκες κοινωνικοποίησής του. Τα σχολικά ... -
Η εικόνα της Ελλάδας, του Έλληνα και της Ελληνίδας μέσα από τη σειρά Πράγματα και Γράμματα (Ελληνική ως 2η)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-03)Το έργο «Παιδεία Ομογενών» υλοποιήθηκε από το Ε.ΔΙΑ.Μ.ΜΕ σε συνεργασία με άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό κατά το χρονικό διάστημα 1997-2008. Οι γενικοί στόχοι του προγράμματος ήταν να συμβάλει στη ...