Μεταπτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες: Recent submissions
Now showing items 581-600 of 659
-
Η σεξουαλικότητα των ατόμων με νοητική αναπηρία. Απόψεις των εκπαιδευτικών και του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού που εργάζονται σε δομές Ειδικής Αγωγής Εκπαίδευσης: το παράδειγμα του Νομού Θεσπρωτίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-21)Για τις απόψεις και τις στάσεις των εκπαιδευτικών της ειδικής αγωγής απέναντι στη σεξουαλικότητα των ατόμων με νοητική αναπηρία δεν υπάρχουν ιδιαίτερες μελέτες στην ελληνική βιβλιογραφία. Η παρούσα εργασία διερευνώντας το ... -
Το παιδί στην Τέχνη του δρόμου-το Γκράφιτι: οπτικές αναπαραστάσεις της παιδικής ηλικίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-23)Το γκράφιτι ως μια δημόσια έκφραση μια υποκουλτούρας ή ως μια μορφή τέχνης φέρνει στο αστικό προσκήνιο το παιδί. Παιδιά διαφορετικών ηλικιακών ομάδων απεικονίζονται ως φορείς ιδεολογιών, πολιτισμού και κοινωνικών πρακτικών. ... -
Ο σεβασμός προς το περιβάλλον ως αξία στην παιδική ζωγραφική: σημειωτική ανάλυση της περιβαλλοντικής ηθικής στο παιδικό ιχνογράφημα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-20)Ο σεβασμός προς το περιβάλλον αποτελεί αξία - στόχο για αρκετές δεκαετίες στην ατζέντα διεθνών συνδιασκέψεων. Η εκπαίδευση θεωρείται το μεγάλο και ελπιδοφόρο όπλο παγκοσμίως για τους μελλοντικούς πολίτες καθώς η επικράτηση ... -
Καταγραφή των απόψεων των φιλολόγων για τις μεθόδους αξιολόγησης του γλωσσικού μαθήματος στα σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-07)Η παρούσα εργασία εξετάζει τις απόψεις των φιλολόγων σχετικά με τις μεθόδους αξιολόγησης του γλωσσικού μαθήματος στα Σ.Δ.Ε. Ειδικότερα διερευνά τις απόψεις τους αναφορικά με την έννοια της αξιολόγησης ευρύτερα και κυρίως ... -
Το είδος της επιστημονικής φαντασίας στον κινηματογράφο τον 21ο αιώνα: θέματα, αναπαραστάσεις, ιδεολογίες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-07)Το είδος της επιστημονικής φαντασίας (ΕΦ) στον κινηματογράφο είναι τόσο παλιό όσο και το ίδιο το μέσο. Παρά όμως τη πληθώρα ταινιών ΕΦ, μέχρι πρόσφατα η κριτική προσέγγισή του είδους ήταν πολύ σπάνια και υπήρχαν μόνο ... -
Οι χαρακτήρες της Pixar: σημειωτική προσέγγιση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-22)Η παρούσα διπλωματική εργασία αποσκοπεί στην ανάδειξη των κύριων γνωρισμάτων (εξωτερικών και εσωτερικών) που χαρακτηρίζουν τις/ους κεντρικές/ούς ήρωίδες/ες του συνόλου των ταινιών μεγάλου μήκους (16 ταινίες) της κινηματογραφικής ... -
Διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας σε δίγλωσσους/πολύγλωσσους μαθητές: διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών δημοτικών σχολείων της Ξάνθης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-08)Στόχος της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Ξάνθης σχετικά με τους δίγλωσσους/πολύγλωσσους μαθητές και τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας σε αυτούς. ... -
Δύο σχολικές γραμματικές: Χρ. Τσολάκη-Ε. Φιλιππάκη: Συγκριτική μελέτη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-21)Το ενδιαφέρον στην παρούσα εργασία στρέφεται στη συγκριτική αντιπαραβολή, ως προς το περιεχόμενο, των δύο τελευταίων σχολικών βιβλίων γραμματικής για τους μαθητές του δημοτικού, ώστε μέσω των ομοιοτήτων και των διαφορών, ... -
Το portfolio ως εναλλακτική μορφή αξιολόγησης των γλωσσικών δεξιοτήτων: μια πιλοτική εφαρμογή στο Δημοτικό Σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-22)Στο χώρο της εκπαίδευσης η αξιολόγηση του μαθητή είναι απαραίτητη σε κάθε βαθμίδα. Αποτελεί βασικό στοιχείο για την αποτίμηση του αποτελέσματος της προσπάθειας που κατέβαλε ο μαθητής/τρια, καταδεικνύοντας παράλληλα και ... -
Γεωγραφικές διάλεκτοι στις τηλεοπτικές διαφημίσεις: Σχεδιασμός και αξιολόγηση ενός εκπαιδευτικού προγράμματος για την ανάπτυξη της κριτικής γλωσσικής επίγνωσης σε μαθητές/τριες Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-08)Οι τηλεοπτικές διαφημίσεις με απεικονίσεις γεωγραφικών διαλέκτων αποτελούν πρόσφορο έδαφος για τη μελέτη φαινομένων γλωσσικής ποικιλότητας, καθώς συχνά αναπαριστούν τις γεωγραφικές ποικιλίες και ταυτόχρονα αναπαράγουν και ... -
Η αντιμετώπιση των δίγλωσσων μαθητών/τριών από τους/τις εκπαιδευτικούς της Προσχολικής Εκπαίδευσης στην επαρχία Λαγκαδά Θεσσαλονίκης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-12)Τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα είναι παράλληλα χώρα αποστολής μεταναστών αλλά και χώρα υποδοχής μετακινούμενων πληθυσμών, προσφύγων, μεταναστών και παλιννοστούντων. Η πολυπολιτισμικότητα είναι κυρίαρχο χαρακτηριστικό της ... -
Εργαζόμενη μνήμη και μνημονικές στρατηγικές: μία ερευνητική προσέγγιση σε δίγλωσσους μαθητές με δυσκολίες μάθησης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-24)Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν αφενός η συγκριτική διερεύνηση της εργαζόμενης μνήμης μονόγλωσσων και δίγλωσσων μαθητών από μεταναστευτικά περιβάλλοντα που φοιτούν στο Δημοτικό Σχολείο, αφετέρου η καταγραφή δυσκολιών ... -
Καλές πρακτικές στη σχολική αξιοποίηση παραμυθιών με αναπαραστάσεις αναπηρίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-22)Η σύγχρονη εποχή χαρακτηρίζεται από μεταβολές στον τρόπο λειτουργίας των περισσότερων θεσμών και από έναν εκσυγχρονισμένο τρόπο θεώρησης των διαφόρων θεμάτων. Παρόλα αυτά εξακολουθούν να διαιωνίζονται οι στερεότυπες ... -
Η λογοτεχνία στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-21)Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το ρόλο της λογοτεχνίας σε καταστάσεις διγλωσσίας. Συγκεκριμένα εξετάζει τη συνεισφορά της λογοτεχνίας στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας. Η έρευνα ασχολήθηκε με τη ... -
Αντιλήψεις μαθητών/τριών τυπικής ανάπτυξης της Ε΄ και ΣΤ΄ για τα άτομα με αναπηρία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-24)Η σύγχρονη τάση που επικρατεί διεθνώς ως προς την εκπαιδευτική αντιμετώπιση των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, είναι η ανάπτυξη της πολιτικής της συνεκπαίδευσής τους στα γενικά σχολεία (Γεωργιάδης, Καλύβα, ... -
Η κοινωνιογλωσσική κατασκευή του φύλου στο λόγο των κινούμενων σχεδίων για παιδιά προσχολικής ηλικίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-13)Στην παρούσα εργασία, επιχειρήσαμε να συνεισφέρουμε με μία κοινωνιογλωσσική προσέγγιση πάνω στη μελέτη του φύλου έτσι όπως αναπαρίσταται στις ταινίες των κινούμενων σχεδίων που απευθύνονται σε παιδιά. Η κριτική ανάλυση του ... -
Η χρήση των φορητών υπολογιστικών συσκευών στη διδασκαλία των κλασμάτων στη Γ΄ τάξη του Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-01)Η παρούσα έρευνα πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη τον Μάρτιο του 2016. Σκοπός της ήταν η μελέτη της επιρροής της χρήσης φορητών υπολογιστικών συσκευών σε μαθητές, τους γονείς καθώς και τον εκπαιδευτικό κατά τη διδασκαλία ... -
Χρήση των Νέων Τεχνολογιών για τη διερεύνηση των στάσεων και των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών αναφορικά με τη συμπεριληπτική εκπαίδευση παιδιών με ή χωρίς ειδικές ανάγκες και αναπηρίες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-17)Αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η χρήση των νέων τεχνολογιών για τη διερεύνηση των στάσεων και των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών αναφορικά με τη συμπεριληπτική εκπαίδευση παιδιών με ή χωρίς Ειδικές Ανάγκες και ... -
ΜΜΕ και πολιτική: το δημοψήφισμα της 5ης Ιουλίου 2015 μέσα από τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-21)Η προκήρυξη δημοψηφίσματος στις 27 Ιουνίου 2015, λίγο πριν την υπογραφή του τρίτου Μνημονίου μεταξύ Ελλάδας και δανειστών (ΕΕ-ΕΚΤ-ΔΝΤ), σήμανε την εκκίνηση μιας προεκλογικής περιόδου, η οποία περιλάμβανε την τραπεζική αργία ... -
Προκαταλήψεις, στάσεις και ρατσισμός των Βρεφονηπιοκόμων του Δήμου Καβάλας, απέναντι στα δίγλωσσα παιδιά
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-17)