Πτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες: Recent submissions
Now showing items 81-100 of 496
-
Ο ρόλος του/της εκπαιδευτικού προσχολικής ηλικίας στα εξ αποστάσεως εκπαιδευτικά προγράμματα κατά την περίοδο αναστολής λειτουργίας των σχολικών δομών λόγω της υγειονομικής κρίσης Covid-19
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)Η παρούσα έρευνα εκπονήθηκε στο πλαίσιο της πτυχιακής μου εργασίας και αφορά στις απόψεις των εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας για τον ρόλο τους στα εξ αποστάσεως εκπαιδευτικά προγράμματα κατά την περίοδο αναστολής ... -
Το παιχνίδι ως πλαίσιο μάθησης στην προσχολική εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-02)Το παιχνίδι αποτελεί μια από τις βασικότερες δραστηριότητες κατά τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας και μια από τις κύριες πηγές μάθησης. Μέσα από έρευνες έχει αποδειχθεί ότι παρέχει στα παιδιά μια πληθώρα από οφέλη και ... -
Ο χώρος της σχολικής τάξης του νηπιαγωγείου εν μέσω υγειονομικής κρίσης Covid-19
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-02)Αντικείμενο μελέτης της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι: «ο χώρος της σχολικής τάξης του νηπιαγωγείου εν μέσω υγειονομικής κρίσης Covid-19». Πρόκειται για μια ποιοτική έρευνα με σκοπό α) την καταγραφή των αλλαγών στη ... -
Εισάγοντας την έννοια του 1/2 στο νηπιαγωγείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021)Στο ελληνικό νηπιαγωγείο, η διδασκαλία των μαθηματικών κρίνεται πολύ σημαντική. Μέσα από τις δραστηριότητες που προτείνονται από το ΔΕΠΠΣ για το Νηπιαγωγείο, τα παιδιά, ανάμεσα στα άλλα, θα εισαχθούν στους φυσικούς αριθμούς, ... -
Η κακοποίηση των γυναικών με έμφαση στην περίοδο της πανδημίας του covid-19: πολιτικές προσεγγίσεις και εκπαιδευτικές πρακτικές
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021)Περίληψη Στην παρούσα πτυχιακή εργασία καταγράφηκε η ιστορική εξέλιξη της γυναικείας κακοποίησης. Προσδιορίστηκε η έννοια της κακοποίησης και της βίας από παλιά μέχρι σήμερα. Αναλύθηκε η μορφή της βίας με έμφαση την περίοδο ... -
Εξ αποστάσεως-ψηφιακή δια βίου μάθηση: απόψεις φοιτητών/φοιτητριών παιδαγωγικών τμημάτων προσχολικής εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021)Περίληψη Σκοπός της πτυχιακής εργασίας είναι η μελέτη της λειτουργίας των εξ αποστάσεως επιμορφωτικών σεμιναρίων από φοιτητές και φοιτήτριες οι οποίοι έχουν συμμετάσχει, της επίτευξης των αρχικών στόχων κάθε σεμιναρίου ... -
Η θεραπευτική δύναμη της γραφής: προτεινόμενες δραστηριότητες δημιουργικής και εκφραστικής γραφής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-09)ΠΕΡΙΛΗΨΗ Η εργασία αυτή αφορά τα είδη της θεραπευτικής γραφής και τις μεθόδους τις οποίες χρησιμοποιούν με σκοπό την έκφραση των συναισθημάτων και των βαθύτερων σκέψεων του ατόμου. Μέσα από αυτά, φαίνεται πως το άτομο ... -
Η μονογονεϊκή οικογένεια ως πυρήνας αγωγής και μάθησης σε παιδιά προσχολικής ηλικίας: εκπαιδευτικές προτάσεις
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-09)ΠΕΡΙΛΗΨΗ Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται το θέμα της μονογονεϊκότητας, δηλαδή το σχήμα της οικογένειας που περιλαμβάνει έναν μόνο γονέα και τουλάχιστον ένα παιδί και η επίδραση αυτού του σχήματος στην σχολική επίδοση ... -
Διδασκαλία παραμυθιών και Κριτικός γραμματισμός στο νηπιαγωγείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-09)Περίληψη Στην παρούσα εργασία πρόκειται να αναφερθούμε αρχικά στην έννοια του γραμματισμού και στη συνέχεια θα αναλύσουμε τα είδη του. Ακολούθως θα αναπτύξουμε την ίδια έννοια από την πλευρά της διδακτικής του ... -
Η μουσική και η κίνηση σε παιδιά τυπικής και μη τυπικής ανάπτυξης στην προσχολική ηλικία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021)Περίληψη Στην προσχολικη αγωγή είναι πολύ σημαντικό ρόλο κατέχει η διδασκαλία της μουσικής στα παιδιά τόσο της τυπικής όσο και της μη τυπικής ανάπτυξης. Στην παρούσα εργασία γίνεται αναφορά στην μουσική παιδαγωγική, ένα ... -
Η ενίσχυση της Διαπολιτισμικότητας μέσα από την Γλωσσική Διδασκαλία και την Δημιουργική Γραφή από το Νηπιαγωγείο εώς την ΣΤ΄ Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-06)ΠΕΡΙΛΗΨΗ Η παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματεύεται τον ρόλο που διαδραματίζει η Γλωσσική Διδασκαλία και η Δημιουργική Γραφή στην ανάπτυξη της Διαπολιτισμικότητας, αναφερόμενη σε παιδιά που ανέρχονται ηλικιακά από Νηπιαγωγείο ... -
Διαμόρφωση Περιβαλλοντικής Συνείδησης Μέσα από τη Δημιουργική Ανάγνωση Παραμυθιών σε Παιδιά Προσχολικής και Πρώτης Σχολικής Ηλικίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-05)ΠΕΡΙΛΗΨΗ Η παρούσα εργασία αποτελείται από πέντε ξεχωριστά κεφάλαια. Στο τρία πρώτα κεφάλαια αναλύεται το θεωρητικό πλαίσιο της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στο τέταρτο παρουσιάζονται επιλεγμένα παραμύθια που μπορεί με τον ... -
Τέχνη, Κεραμική και Μουσειακή Εκπαίδευση. Περιήγηση στο Αρχαιολογικό Μουσείο Φλώρινας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-05)ΠΕΡΙΛΗΨΗ Η παρούσα εργασία έγινε με αφορμή μια επίσκεψή μου στο Αρχαιολογικό Μουσείο Φλώρινας. Καθοριστικός παράγοντας ήταν το γεγονός πως εκείνη τη μέρα είχα την τύχη να πετύχω την αρχαιολόγο του μουσείου η οποία μαζί ... -
Η διαμόρφωση των χώρων στα σύγχρονα νηπιαγωγεία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-01)Περίληψη. Σύμφωνα με τον ανθρωπολόγο E. Hall, ο χώρος διαθέτει μια «κρυφή» διάσταση, διαπερνάται από μια «σιωπηλή» γλώσσα που καθορίζει τη χρήση και τις σχέσεις των ανθρώπων. Ο σχολικός χώρος, δεν αποτελεί απλά το υλικό ... -
Βιογραφία Ελληνίδας Ζωγράφου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021)Περίληψη Η συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία αναφέρεται στην κ. Νίνα Χαρίτωνος διακεκριμένη εικαστικό που ζει και δραστηριοποιείται στην πόλη της Καστοριάς. Η έρευνα αποτελείται από δύο μέρη συνέντευξης, επίσκεψη σε προσωπικές ... -
Η ανάγνωση της εικόνας στη σύγχρονη παιδική λογοτεχνία και η ανίχνευση μηνυμάτων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-01)ΠΕΡΙΛΗΨΗ Στην παρούσα εργασία γίνεται λόγος για την ανάγνωση της εικόνας στην σύγχρονη παιδική ηλικία και στην ανίχνευση των μηνυμάτων. Η εικονογράφηση στα παραμύθια έχει πολύ σημαντικό ρόλο στην μαθησιακή διαδικασία των ... -
Από το χαρτί στην οθόνη: Το παράδειγμα της Παναγίας των Παρισίων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-05)Περίληψη. Η παρούσα εργασία ασχολείται με την διασκευή του λογοτεχνικού έργου Η Παναγία των Παρισίων και την προσαρμογή του στην κινηματογραφική οθόνη, ως ταινία κινουμένων σχεδίων. Εξετάζονται οι μετατροπές που έκανε ... -
Το ποδόσφαιρο στη Σύγχρονη Παιδική Λογοτεχνία: Μια δοκιμή Δημιουργικής Γραφής στην προσχολική αγωγή
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021)Περίληψη Μέσω της Δημιουργικής Γραφής επιδιώκεται η εξοικείωση του παιδιού με την αναγνωστική και τη συγγραφική πράξη, η οποία θα το οδηγήσει σταδιακά στην εδραίωση της σχέσης του με τη λογοτεχνία. Το ποδόσφαιρο είναι από ... -
Η μορφή των ζώων στα παραμύθια και η χρήση τους στην μαθησιακή διαδικασία στην προσχολική εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021)Περίληψη Στην τάξη του νηπιαγωγείου, τα παραμύθια αποτελούν βασικό μέσο διδασκαλίας, καθώς μέσα από αυτά τα παιδιά μπορούν να διδαχθούν ποικίλα θέματα. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν με διάφορους τρόπους, όπως η διήγηση/αφήγηση, ... -
Η διαθεματική προσέγγιση μέσα από τους Μύθους του Αισώπου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021)Περίληψη Σήμερα, περισσότερο από κάθε άλλη εποχή, η επιζητούμενη αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες της, συνεπάγεται αλλαγές στους τρόπους των διδακτικών προσεγγίσεων αλλά και της ...