Now showing items 178-197 of 993

    • Διδακτική προσέγγιση για την ανάπτυξη της πρώιμης αλγεβρικής σκέψης με τη χρήση των pattern blocks: μία μελέτη επικεντρωμένη στις εξελισσόμενες κανονικότητες 

      Λάζογλου, Ζαφειρώ; Lazoglou, Zafeiro (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)
      Η παρούσα μελέτη εστιάζει στις ικανότητες μαθητών προσχολικής ηλικίας (4-6 ετών), στις εξελισσόμενες γεωμετρικές και αριθμητικές κανονικότητες με σκοπό τη γενίκευση. Για τις ανάγκες αυτής της μελέτης συμμετείχαν 9 νήπια ...
    • Διδακτική της ελληνικής γλώσσας με παραδοσιακά τραγούδια 

      Τσιμοπούλου, Παρασκευή; Tsimopoulou, Paraskevi (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-04)
      Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει στόχο τη συλλογή παραδοσιακών τραγουδιών, ώστε να μπορούν να αξιοποιηθούν στην τάξη. Συγκεκριμένα, σκοπός της είναι η μελέτη της παρουσίας και της χρήσης της μουσικής και του τραγουδιού ...
    • Διδακτική των ηλεκτρικών κυκλωμάτων με την χρήση αγώγιμων στυλών 

      Δραγκόλας, Βασίλειος (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-05-27)
      Όσο προχωράει η εξέλιξη της τεχνολογίας και της επιστήμης, τόσο πρέπει να εξελίσσεται και ο τομέας της εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτικοί σήμερα καλούνται να καλύψουν μια σύνθετη διδακτική ύλη σε σύντομο χρόνο και, ταυτόχρονα, ...
    • Διδακτικό υλικό για το γλωσσικό μάθημα στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας 

      Γεωργιάδου, Χριστίνα; Georgiadou, Christina (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)
      Η εργασία πραγματεύεται τη δια-βίου μάθηση και τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ), τα οποία ξεκίνησαν ως ένα πιλοτικό πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, υποστηρίζοντας την επένδυση στην εκπαίδευση. Στο Α’ μέρος της ανάλυσης ...
    • Διδασκαλία Εννοιών Στατιστικής με Ιστορική Προοπτική 

      Παπαδόπουλος, Αθανάσιος; Papadopoulos, Athanasios (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2020-06)
      Η Στατιστική αποτελεί το επίκεντρο σε αρκετές δραστηριότητες του σύγχρονου ανθρώπου. Η ανάγκη για την εφαρμογή της σε πολλούς τομείς γίνεται ολοένα και πιο εμφανής, καθώς καθημερινά παρουσιάζονται στατιστικά δεδομένα. ...
    • Διδασκαλία επίλυσης δευτεροβάθμιων εξισώσεων με χρήση επεισοδίων από την ιστορία των Μαθηματικών 

      Παπαγερούδη, Μαρίνα; Papageroudi, Marina (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023)
      Η ενσωμάτωση της ιστορίας των Μαθηματικών στη μαθηματική εκπαίδευση αποτελεί αντικείμενο πολλών ερευνών τα τελευταία χρόνια. Στην παρούσα εργασία επιχειρείται η διδασκαλία επίλυσης δευτεροβάθμιων εξισώσεων με τη χρήση ...
    • Διδασκαλία και μάθηση γραμμικών συστημάτων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με χρήση της Ιστορίας 

      Χατζοπούλου, Χρυσάνθη (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)
      Η παρούσα εργασία αφορά σχεδιασμό διδακτικής παρέμβασης με στόχο την ανάπτυξη δομικής αντίληψης της έννοιας του γραμμικού συστήματος μέσα από την εμφάνισή και ανάπτυξη τους στους πολιτισμούς των Βαβυλωνίων, Αιγυπτίων, Ελλήνων, ...
    • Διδασκαλία και μάθηση εξίσωσης δευτέρου βαθμού με ιστορική προοπτική 

      Μητροσούδης, Απόστολος; Mitrosoudis, Apostolos (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)
      Η ενσωμάτωση της ιστορίας στη μαθηματική εκπαίδευση αποτέλεσε τις τελευταίες δεκαετίες αντικείμενο πολλών ερευνών, με επιχειρήματα υπέρ και κατά. Στην παρούσα εργασία επιχειρείται η διδασκαλία και η μάθηση των εξισώσεων ...
    • Διδασκαλία και μάθηση της δευτεροβάθμιας εξίσωσης με την αξιοποίηση της ιστορικής γεωμετρικής προσέγγισης επίλυσής της 

      Δασόπουλος, Αλέξανδρος; Dasopoulos, Alexandros (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-03)
      Κεντρικός στόχος της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των δυνητικών μαθησιακών ευκαιριών που προκύπτουν από τη διδακτική αξιοποίηση της ιστορικής γεωμετρικής προσέγγισης επίλυσης της δευτεροβάθμιας εξίσωσης και ...
    • Διδασκαλία και μάθηση της έννοιας της γωνίας με ιστορική προοπτική σε μαθητές Γυμνασίου 

      Μαυρίδου, Χρυσάνθη; Mavridou, Chrysanthi (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-03)
      H έννοια της γωνίας αποτελεί μια βασική έννοια που συντελεί σημαντικά στην ανάπτυξη της γεωμετρικής γνώσης των μαθητών και η μέτρηση της γωνίας είναι αναπόσπαστο κομμάτι των μαθηματικών, των θετικών επιστημών και της ...
    • Διδασκαλία και μάθηση της έννοιας της γωνίας με ιστορική προοπτική σε μαθητές Γυμνασίου 

      Μαυρίδου, Χρυσάνθη; Mavridou, Chrysanthi (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-03)
      H έννοια της γωνίας αποτελεί μια βασική έννοια που συντελεί σημαντικά στην ανάπτυξη της γεωμετρικής γνώσης των μαθητών και η μέτρηση της γωνίας είναι αναπόσπαστο κομμάτι των μαθηματικών, των θετικών επιστημών και της ...
    • Διδασκαλία και μάθηση της έννοιας της εφαπτόμενης: Μετάβαση από τη γεωμετρική στην αναλυτική αντίληψη 

      Τραπεζανλίδης, Θεόφιλος (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-06)
      Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως κεντρικό άξονα την έννοια της εφαπτομένης από την αρχική Ευκλείδεια μορφή της έως την αναλυτική της διάσταση. Αρχικά, μελετούμε την βιβλιογραφία που σχετίζεται με την εφαπτομένη, την ...
    • Διδασκαλία λεξιλογίου και γραμματικής με χρήση νέων τεχνολογιών: εφαρμογή στο Δημοτικό σχολείο 

      Τσαχειρίδου, Ευδοξία (Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-03)
      Η σημερινή εκπαιδευτική πραγματικότητα είναι πολυσύνθετη και καθορίζεται από πολλούς και διαφορετικούς παράγοντες. Σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του σκηνικού της, σε όλα σχεδόν τα διδακτικά αντικείμενα, παίζουν τα τελευταία ...
    • Διδασκαλία νέας ελληνικής σε αραβόφωνα παιδιά προσφύγων 

      Γεωργάτση, Ειρήνη (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)
      Το προσφυγικό ζήτημα είναι ένα από τα μείζονα θέματα που απασχολούν την κοινωνία μας σήμερα. Η χώρα μας, λόγω της γεωγραφικής της θέσης, έχει δεχτεί τα τελευταία χρόνια ένα μεγάλο μέρος των προσφύγων. Κάποιοι από αυτούς ...
    • Διδασκαλία συναρτήσεων στην α' λυκείου με χρήση geogebra 

      Γρηγοριάδου, Δέσποινα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-11)
      Αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη κατανόησης της έννοιας της συνάρτησης από μαθητές της Α’ Λυκείου. Συγκεκριμένα, στην εργασία γίνεται, αρχικά, μια συνοπτική ανασκόπηση της ιστορικής εξέλιξης της έννοιας ...
    • Διδασκαλία της Έννοιας του Ορίου με Ιστορική Προοπτική 

      Ρουμελιώτης, Θωμάς; Roumeliotis, Thomas (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-06)
      Η έννοια του ορίου υπήρξε πάντα μία από τις πιο δύσκολες προς κατανόηση έννοιες για τους μαθητές. Σε αυτή την έρευνα επιχειρείται να αντιμετωπιστεί αυτό το πρόβλημα παρακολουθώντας τα στάδια μέσα από τα οποία διαμορφώθηκε ...
    • Διδασκαλία της Νεότερης Ευρωπαϊκής Ιστορίας με ΤΠΕ: Σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση εφαρμογής φυσικών διεπαφών στη ΣΤ΄ Δημοτικού 

      Καλπάκης, Στέργιος (Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-11)
      Οι εφαρμογές φυσικών διεπαφών εντάσσονται τα τελευταία χρόνια στην εκπαιδευτική διαδικασία, στα πλαίσια της αύξησης του ενδιαφέροντος για την εμπλοκή του σώματος στη μάθηση. Οι έρευνες που έχουν διεξαχθεί στο παρελθόν ...
    • Διδασκαλία του Ολοκαυτώματος μέσα από δραστηριότητες φιλαναγνωσίας και συμπερίληψης 

      Μπανιτσιώτη, Χρυσούλα; Banitsioti, Chrysoula (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-09)
      Η διδασκαλία των συγκρουσιακών ή τραυματικών γεγονότων, ανέκαθεν ήταν δύσκολη για τους/τις εκπαιδευτικούς, οι οποίοι/ες θα έπρεπε να τη διαχειριστούν με κατάλληλο τρόπο και συγχρόνως να μην αφήσουν τις δικές τους ...
    • Διδασκαλία των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στην Εκπαίδευση: Απόψεις Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης 

      Σούλας, Άγγελος (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)
      Στη σύγχρονη, υστερο-βιομηχανική και υστερο-καπιταλιστική εποχή, έχουν αναδυθεί, σε όλη την υφήλιο -σε άλλα μέρη περισσότερο και σε άλλα λιγότερο-, οι ερμηνευτικές προσεγγίσεις, η ενσυναίσθηση, η αναγκαιότητα κριτικής ...
    • Διδασκαλία των δεκαδικών αριθμών στη Δ΄ τάξη με αξιοποίηση της ιστορίας των δεκαδικών και χρήση παιχνιδιών 

      Απιδοπούλου, Μαρία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)
      Με αφορμή τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές στην εκμάθηση των δεκαδικών αριθμών, υπάρχει πάντα η ανάγκη για νέους τρόπους διδασκαλίας που βοηθούν τους μαθητές να κατανοήσουν με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα. Η ...