Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης by Title
Now showing items 42-61 of 993
-
Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού για την εισαγωγή της νανοτεχνολογίας στη πρωτοσχολική και προσχολική εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Η Νανοεπιστήμη – Νανοτεχνολογία είναι ένας νέος διεπιστημονικός κλάδος ο οποίος μελετά τις μοναδικές ιδιότητες των νανοϋλικών στοχεύοντας στην παραγωγή καινοτόμων εφαρμογών. Οι νέες ιδέες που προέκυψαν από την ανάπτυξη των ... -
Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού στο περιεχόμενο της Νανοεπιστήμης: ιδιότητες που εξαρτώνται από το μέγεθος
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)H Νανοεπιστήμη-Νανοτεχνολογία Ν-ΕΤ αποτελεί ένα σύγχρονο, καινοτόμο και αναδυόμενο χώρο έρευνας. Το περιεχόμενο της Ν-ΕΤ είναι διεπιστημονικό και στοχεύει στη δημιουργία υλικών με νέες ιδιότητες, όταν αυτά αποκτήσουν ... -
Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση μιας διδακτικής μαθησιακής ακολουθίας (ΔΜΑ) για τη διδασκαλία του ενεργειακού αποτυπώματος σε μαθητές δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται ο σχεδιασμός, η εφαρμογή και η αξιολόγηση μιας Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας (ΔΜΑ) για τη διδασκαλία του ενεργειακού αποτυπώματος όπως αυτή εφαρμόστηκε σε 16 μαθητές (9 κορίτσια και 7 ... -
Αναβλητικότητα, κίνητρα και συναισθηματική νοημοσύνη φοιτητών- υποψήφιων δασκάλων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Περίληψη Η ακαδημαϊκή αναβλητικότητα των φοιτητών/τριών έχει διερευνηθεί κυρίως σε σχέση με την έλλειψη παρακίνησης. Επιπλέον, πολλοί ερευνητές συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον τους στην συναισθηματική νοημοσύνη φοιτητών/τριών, ... -
Αναγνωστικές δεξιότητες και στρατηγικές: Ένα πρόγραμμα ανίχνευσης στρατηγικών ανάγνωσης σε μαθητές του δημοτικού σχολείου.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-06)Η ανάγνωση καθίσταται μια ιδιαίτερη σύνθετη διαδικασία καθώς για την επίτευξή της απαιτείται η ενεργοποίηση ποικίλων νοητικών και γλωσσικών διεργασιών, με βασικές συνιστώσες της να είναι η αποκωδικοποίηση, η κατανόηση και ... -
Ανακαλύπτοντας την ιστορία της Κοζάνης: πρόταση διερεύνησης της τοπικής ιστορίας για μαθητές/ τριες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Η παρούσα διπλωματική έχει ως αντικείμενο τη διδακτική της τοπικής ιστορίας, και ειδικότερα την ιστορία της πόλης της Κοζάνης μέσα από σύγχρονες και καινοτόμες μεθόδους. Πρόκειται για έναν διαφορετικό περίπατο στον αστικό ... -
Αναλογική Συλλογιστική στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: Μία Μελέτη Παρέμβασης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2019-10)Η μελέτη αυτή ασχολείται με την αναλογική συλλογιστική των μαθητών στην Στ΄ τάξη και εξετάζει αν οι μαθητές είναι σε θέση να αναγνωρίσουν αναλογικά από μη αναλογικά προβλήματα που έχουν τη μορφή προβλημάτων ελλείπουσας ... -
Αναλύοντας τις παιδαγωγικές και διδακτικές πρακτικές των υποψήφιων εκπαιδευτικών: Η περίπτωση του Π.Τ.Δ.Ε. Φλώρινας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-11)Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση των διδακτικών και των παιδαγωγικών πρακτικών που χρησιμοποίησαν οι φοιτητές, καθώς και της άποψης των ίδιων, για τις πρακτικές που χρησιμοποίησαν κατά τη διάρκεια της πρακτικής ... -
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ: ΟΙ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-09)Σκοπός της παρούσας εργασίας, είναι να ανακαλύψουμε τις αντιλήψεις των υποψηφίων εκπαιδευτικών για τη μορφωτική αξία του μαθήματος της Ιστορίας. Για την ανάδειξη των απόψεων των φοιτητών αξιοποιήθηκε η μέθοδος της συνέντευξης. ... -
Αναλυτικά προγράμματα : οι αντιλήψεις των υποψηφίων εκπαιδευτικών για τη μορφωτική αξία του μαθήματος των θρησκευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05)Η παρούσα εργασία στοχεύει στην ανάδειξη των απόψεων των υποψήφιων εκπαιδευτικών για τη μορφωτική αξία των Θρησκευτικών. Για την ανάδειξη των απόψεων των φοιτητών χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της συνέντευξης. Στο εισαγωγικό ... -
Αναπαραστάσεις Προσφύγων στην Ελλάδα της Κρίσης. Μία Κριτική Ανάλυση Λόγου σε Άρθρα Ελληνικών Εφημερίδων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Η προσφυγική κρίση αποτέλεσε γεγονός και για την ελληνική κοινωνία, με μεγάλο πλήθος προσφύγων να καταφθάνουν στην Ελλάδα από το 2015 και έπειτα. Τα ελληνικά μέσα μαζικής ενημέρωσης ασχολήθηκαν με ποικίλα θέματα ... -
Αναπαραστάσεις σε κάθε στάδιο επίλυσης του προβλήματος
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-10)Τα Μαθηματικά είναι μια επιστήμη που χαρακτηριστικά και στρατηγικές της διέπουν πολλές εκφάνσεις της ρουτίνας και ζωής μας. Ιδιαίτερα στη σχολική ζωή των παιδιών-μαθητών κατέχει ένα σημαντικό κομμάτι της μαθησιακής εξέλιξής ... -
Αναπαραστάσεις του Ισλάμ στον Τύπο: Έρευνα με χρήση Σωμάτων Κειμένων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-06)Η παρούσα εργασία σχετίζεται με τη διερεύνηση του πώς αναπαρίσταται το Ισλάμ στον ελληνικό Τύπο. Η αποδοχή των μουσουλμάνων από την ελληνική κοινωνία και η ενσωμάτωσή τους σε αυτήν πολλές φορές είναι δύσκολη, καθώς θεωρείται ... -
Αναπτύσσοντας μαθηματικές έννοιες σε κωφά παιδιά με στόχο την ενσωμάτωσή τους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Η μαθηματική εκπαίδευση των κωφών και βαρήκοων παιδιών είναι ένας ερευνητικός τομέας που παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον, όμως δεν χαίρει ακόμη της προσοχή που του αρμόζει και που χρειάζεται. Τα κωφά παιδιά παγκοσμίως και ... -
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ ΤΗΣ Δ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Η παρούσα εργασία αναφέρεται στον σχεδιασμό, ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση μιας Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας (Δ.Μ.Α.), με θέμα τη δημιουργία ψηφιακών ιστοριών από μαθητές της Δ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου, στο ... -
Ανασκόπηση των ερευνών σχετικά με την αριθμογραμμή και τη χρήση της τεχνολογίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)ΠΕΡΙΛΗΨΗ Στη παρούσα εργασία αξιοποιήθηκαν οι αρχές της συστηματικής ανασκόπησης με σκοπό να αποτυπωθούν οι ισχύουσες απόψεις σχετικά με τη συμβολή της χρήσης της αριθμογραμμής και της τεχνολογίας στη διδασκαλία των ... -
Ανέκδοτα Προικοσύμφωνα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-05)Περίληψη Στην παρούσα πτυχιακή εργασία, παρατίθενται μια σύντομη εισαγωγή, που παρουσιάζονται ο ορισμός του όρου προίκα, καθώς και η ιστορική αναδρομή της προίκας από την αρχαιότητα, όπου γίνεται μία ανάλυση για το τι ... -
Ανοιχτό Σχολείο στην Κοινότητα: Η περίπτωση του Ειδικού Σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Η έρευνα αυτή στόχευε στη διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης αναφορικά με το άνοιγμα του ειδικού σχολείου στην κοινότητα. Εκατόν τριανταπέντε εκπαιδευτικοί ειδικών ... -
Αντίποινα των γερμανικών αρχών Κατοχής στο Ζαγόρι (Ιωαννίνων) 1943-1944
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-07)Η παρούσα μελέτη πραγματεύεται τα εκτεταμένα συλλογικά μέτρα καταστολής και βίας (αντίποινα) του γερμανικού στρατού Κατοχής εναντίον του άμαχου πληθυσμού των χωριών του Ζαγορίου Ιωαννίνων, από τον Ιούλιο του 1943 έως τον ... -
Αντίσταση, συνεργασία και εμφύλιες συγκρούσεις στην Πέλλα (1941-1944)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-01)Ο νομός Πέλλας βρέθηκε στη γερμανική ζώνη κατοχής. Οι ελληνικές αρχές προσπάθησαν να αντιμετωπίσουν τα έντονα προβλήματα (κυρίως επισιτιστικά) που δημιουργήθηκαν εξαιτίας των Γερμανών. Ταυτόχρονα προσπάθησαν να εξουδετερώσουν ...