Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης by Subject "mathematics"
Now showing items 1-20 of 20
-
Αντιλήψεις εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για ζητήματα γλωσσικής και πολιτισμικής ετερότητας και την διαχείρισή τους στην τάξη των μαθηματικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-02)Περίληψη Η διεθνής βιβλιογραφία εστιάζει τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερο στην ποικιλομορφία που υπάρχει στις τάξεις των μαθηματικών. Ποικιλομορφία που συνδέεται με ζητήματα κουλτούρας, γλώσσας, θρησκείας, κοινωνικής ... -
Απόψεις γονέων μαθητών/τριών με δυσκολίες μάθησης για τη διδασκαλία Μαθηματικών στα Τμήματα Ένταξης της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-09)Η παρούσα μελέτη ασχολείται με τις απόψεις των γονέων σε σχέση με το εκπαιδευτικό αποτέλεσμα των τμημάτων ένταξης της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα ειδικά για τους μαθητές που έχουν μαθησιακές δυσκολίες στα μαθηματικά. ... -
Δημιουργία διδακτικών σεναρίων με την χρήση ΤΠΕ για τα μαθηματικά της Γ' Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-05)Στην παρούσα πτυχιακή εργασία πρόκειται να δημιουργηθούν διδακτικά σενάρια με την χρήση των ΤΠΕ για τα μαθηματικά της Γ’ δημοτικού. Το αντικείμενο στο οποίο θα βασιστούν τα σενάρια αυτά είναι οι Νοεροί Υπολογισμοί. Αρχικά ... -
Διερεύνηση και αξιοποίηση των πόρων γνώσης μαθητών απο ποικίλα πολιτισμικά πλαίσια στη διδασκαλία των μαθηματικών στο πλαίσιο του κοινωνικού φρφοντιστηρίου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-04)Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να μελετήσει αν η αξιοποίηση των πόρων γνώσης μαθητών από ποικίλα πολιτισμικά πλαίσια συμβάλλει στο πλαίσιο της διδασκαλίας μαθηματικών και συγκεκριμένα των ενοτήτων του εμβαδού και των ... -
Διερεύνηση της εκπαιδευτικής χρησιμότητας των αλληλεπιδραστικών βίντεο σε παιδιά με σύνδρομο down
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Στην παρούσα εργασία κύριος στόχος είναι η διεύρυνση και η ανάπτυξη των μαθηματικών ικανοτήτων τριών μαθητών με σύνδρομο down μέσα από διαδραστικά βίντεο. Στην αρχή, γίνεται μια βιβλιογραφική αναφορά στην χρωμοσωμική ... -
Διερεύνηση της χρήσης ψηφιακών πόρων προγράμματος σπουδών στη διδασκαλία των Μαθηματικών από Έλληνες εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-11)Τα εκπαιδευτικά προγράμματα σπουδών, στη σύγχρονη έκφανσή τους, χαρακτηρίζονται ολοένα και περισσότερο από την αξιοποίηση ψηφιακών πόρων. Η συγκεκριμένη εξέλιξη συνιστά μια πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς, αν αναλογιστεί ... -
Διερεύνηση Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Επάρκειας Εκπαιδευτικών Μαθηματικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας»
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-03)Στόχος της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει τον βαθμό ψηφιακής ικανότητας των μαθηματικών που εργάζονται στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση στη Δυτική Μακεδονία και να εξετάσει πιθανή σχέση με δημογραφικά στοιχεία, όπως ... -
Έμφυλες Πρακτικές λόγου στην τάξη των μαθηματικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Οι γυναίκες εξακολουθούν να παρουσιάζουν μικρή εκπροσώπηση σε ανώτερες σπουδές και επαγγέλματα που απαιτούν μαθηματικά ως αποτέλεσμα λογοθετικών πρακτικών που κατασκευάζουν τη σχέση της γυναίκας με τα μαθηματικά ... -
Εναλλακτικές μέθοδοι διδασκαλίας του πολλαπλασιασμού με τη χρήση Scratch
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-05)Περίληψη Στην εργασία αυτή παρουσιάζεται μία έρευνα σχετικά με τη διδασκαλία τριών διαφορετικών τρόπων εκτέλεσης της πράξης του πολλαπλασιασμού, αξιοποιώντας το προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch. Οι τρόποι αυτοί, ... -
Η ανάπτυξη πιθανολογικής σκέψης, με την χρήση ΤΠΕ (Ψηφιακής Αφήγησης) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-11)Η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας επηρέασε και τον χώρο της εκπαίδευσης. Η είσοδος των ΤΠΕ στον χώρο της εκπαίδευσης δημιούργησε καινούργιες μεθόδους και πρακτικές διδασκαλίας. Η ψηφιακή αφήγηση είναι μέρος αυτών των ... -
Η αξιοποίηση της μουσικής στη στήριξη της εννοιολογικής κατανόησης μαθηματικών ιδεών από μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-03)Η σχέση μουσικής και μαθηματικών, δυο ιδιαίτερων πεδίων της ανθρώπινης δημιουργίας, έχει ελκύσει από νωρίς το ενδιαφέρον των ερευνητών στο πεδίο της μαθηματικής εκπαίδευσης. Είναι γνωστό πως η ακρόαση και η δημιουργία ... -
Η αφήγηση ως στρατηγική στην διδασκαλία των Μαθηματικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023)Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθεί η σύνδεση δυο φαινομενικά διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων, αυτό της λογοτεχνίας και των μαθηματικών. Στα πλαίσια αυτής της διερεύνησης πραγματοποιήθηκε μία διδακτική ... -
Η ζωντανή αναμετάδοση από drone στην τάξη ως πλαίσιο πραγματοποίησης αυθεντικών δραστηριοτήτων στα μαθηματικά
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-05)Είναι γεγονός ότι ο χαρακτήρας των πρώιμων εκπαιδευτικών διαδικασίων βασίστηκε σε μορφές και μεθόδους διδασκαλίας που εστίαζαν αποκλειστικά στο περιεχόμενο συγκεκριμένων γνωστικών πεδίων, όντας κατά βάση αποστασιοποιημένος ... -
Μεθοδολογίες διδασκαλίας λειτουργικών μαθηματικών για μαθητές με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές συνυπάρχουσες με νοητικές δυσκολίες στο πλαίσιο λειτουργικών προγραμμάτων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018)Η έρευνα που ακολουθεί αποσκοπεί να διερευνήσει το εάν ένα παιδί με νοητική ανεπάρκεια αναμένεται να είναι σε θέση να αποκτήσει δεξιότητες αυτόνομης διαχείρισης αγορών και συναλλαγών, αν εκπαιδευτεί μέσα σε πραγματικές ... -
Παίζοντας κατασκευάζω τις μαθηματικές έννοιες της Α' Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018)Η παρούσα εργασία προτείνει μια διαφορετική προσέγγιση διδασκαλίας στα μαθηματικά, την Παιγνιώδη Διδασκαλία. Μέσα από 29 παιχνίδια που δημιουργήθηκαν με γνώμονα τους μαθησιακούς στόχους του Α.Π.Σ. (Νέο Σχολείο, 2011) ... -
Παράγοντες που συνδέονται με τη συμμετοχή μαθητών με δυσκολίες μάθησης στην τάξη των μαθηματικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Είναι γνωστό ότι οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες δυσκολεύονται να παρακολουθήσουν και να συμμετάσχουν στο μάθημα των μαθηματικών της τυπικής τάξης. Ωστόσο, είναι μόνο η φύση των δυσκολιών τους που τους εμποδίζει να ... -
Πολυτροπικότητα και αναπαραστάσεις στην επίλυση των μαθηματικών προβλημάτων από μαθητές της Α' τάξης του Δημοτικού Σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-06)Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να διερευνήσει τον ρόλο των πολυτροπικών κειμένων στο μάθημα των μαθηματικών και της συμβολής των αναπαραστάσεων στην κατανόηση και στην εκμάθηση των βασικών μαθηματικών ... -
Συγκριτική μελέτη των απόψεων για τα μαθηματικά, φοιτητών Παιδαγωγικών τμημάτων Ελλάδας και Κροατίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-11)Η παρούσα έρευνα αποτελεί μια συγκριτική μελέτη η οποία έχει σκοπό να διερευνήσει τις στάσεις και τις πεποιθήσεις σχετικά με το μάθημα των μαθηματικών, φοιτητών Παιδαγωγικών τμημάτων Ελλάδας και Κροατίας. Πιο αναλυτικά, ... -
Τα μαθηματικά της καθημερινής ζωής: μια διερεύνηση της μαθηματικής σκέψης που συγκροτείται εκτός σχολικού πλαισίου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Η παρούσα έρευνα αφορά τα μαθηματικά της καθημερινής ζωής και αποτελεί μια διερεύνηση της μαθηματικής σκέψης που συγκροτείται στο επαγγελματικό περιβάλλον των πωλητών. Τα ερευνητικά ερωτήματα που προσεγγίζονται αφορούν τις ... -
Χαμηλή επίδοση στα σχολικά μαθηματικά: μια μελέτη των κοινωνικών παραμέτρων με εκπαιδευτικούς δημοτικού σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)Η σχολική αποτυχία στα μαθηματικά είναι ένα σύνθετο πρόβλημα που προκύπτει από το συνδυασμό γνωστικών, συναισθηματικών και κοινωνικών παραγόντων, οι οποίοι αλληλεπιδρούν μεταξύ τους. Η παρούσα εργασία επιχειρεί να ...