Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών by Title
Now showing items 426-445 of 1509
-
Ζητήματα Μουσικής Σημειογραφίας και Διδακτική Μεθοδολογία στο Βιολί και στη Βιόλα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-10)Η οπτικοποίηση της μουσικής με τα πολυάριθμα σύμβολα της από την αρχαιότητα έως και σήμερα συνέβαλαν δραστικά στη διάσωση και τη διάδοση επώνυμων πολιτισμών καθώς και στην εξέλιξη της μουσικής τέχνης. Τα πρώτα δείγματα ... -
Ζητήματα Ταυτότητας-Ετερότητας στα έργα του Σωτήρη Δημητρίου: “Ντιάλιθ ιμ, Χριστάκη”, “Να ακούω καλά τ ΄όνομα σου”, “Τους τα λέει ο Θεός”
(ΠΜΣ "ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ", 2020-03-27)Επιδίωξη της εργασίας είναι η μελέτη των αναπαραστάσεων της εθνικής ταυτότητας-ετερότητας, όπως παρουσιάζονται στο διήγημα Ντιάλιθ΄ ιμ Χριστάκη, στα μυθιστορήματα Να ακούω καλά τ’ όνομα σου και Τους τα λέει ο Θεός, του ... -
Ζωντανεύοντας την αρχαία τέχνη στο νηπιαγωγείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Η νηπιακή ηλικία είναι μια κρίσιμη περίοδος για την αντίληψη του νηπίου. Η διδασκαλίας της τέχνης στη ζωή του παιδιού παίζει σημαντικό ρόλο, διότι αποκτούν προσωπικές εμπειρίες που χρησιμεύουν ως πηγές καλλιτεχνικής ... -
Η κοινωνική τάξη, όπως αυτή διαγράφεται μέσα από τις κοινωνιολέκτους των σύγχρονων ελληνικών τηλεοπτικών σειρών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)Η παρούσα εργασία μελετά τους τρόπους αναπαράστασης της κοινωνιογλωσσικής πραγματικότητας σε πέντε κείμενα μαζικής κουλτούρας. Ερευνάται η επιλογή των κοινωνιολέκτων σε συγκεκριμένους χαρακτήρες καθώς και η σχέση αυτών ... -
Η "γλώσσα των νέων" ως υφολογικός πόρος όλων των ηλικιών στον λόγο τηλεοπτικών σειρών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018)Η «ετερογλωσσία» στον λόγο των ΜΜΕ (Androutsopoulos 2010) στις μέρες μας καθιστά αυξανόμενη την αξιοποίηση των γεωγραφικών και κοινωνικών ποικιλιών μιας γλώσσας. Από τις ποικιλίες αυτές, ιδιαιτέρως έντονη παρουσία στον ... -
Η αειφορία στο νηπιαγωγείο: Απόψεις και πρακτικές εκπαιδευτικών για την διδασκαλία θεμάτων παιδικής εργασίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-06)Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η διερεύνηση των γνώσεων, των απόψεων και των πρακτικών των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και των φοιτητών/τριων παιδαγωγικών τμημάτων αναφορικά με την διδασκαλία ... -
Η αισθητική φιλοσοφία του Σίλλερ περί του κάλλους. Συγκριτική μελέτη με το ΔΕΠΠΣ της προσχολικής εκπαίδευσης.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως κεντρικό θεματικό της άξονα τον σπουδαίο Γερμανό φιλόσοφο Friedrich Schiller και ειδικότερα τις φιλοσοφικές θέσεις που εκείνος διατύπωσε για το θέμα της αισθητικής. Κύρια πηγή απ’ όπου ... -
Η αλληλογραφία του Γ. Θ. Βαφόπουλου με τον Π. Χάρη: φιλολογικές σημάνσεις και πολιτισμικές διαστάσεις
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2014-09-03) -
Η αμφίδρομη σχέση της ψυχικής διαταραχής με τη λογοτεχνική γραφή: παράγοντας δημιουργίας-παράγοντας ίασης
(2022-11-29)Στην παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο «Η αμφίδρομη σχέση της ψυχικής διαταραχής με τη λογοτεχνική γραφή: παράγοντας δημιουργίας και παράγοντας ίασης», η οποία εκπονήθηκε στο πλαίσιο του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών ... -
Η ανάγνωση της εικόνας στη σύγχρονη παιδική λογοτεχνία και η ανίχνευση μηνυμάτων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-01)ΠΕΡΙΛΗΨΗ Στην παρούσα εργασία γίνεται λόγος για την ανάγνωση της εικόνας στην σύγχρονη παιδική ηλικία και στην ανίχνευση των μηνυμάτων. Η εικονογράφηση στα παραμύθια έχει πολύ σημαντικό ρόλο στην μαθησιακή διαδικασία των ... -
Η Ανάδειξη της τοπικής ιστορίας μέσα από ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Το παράδειγμα της Υπάτης του νομού Φθιώτιδας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως αφετηρία ένα εισαγωγικό πλαίσιο που εξηγεί και αναλύει το αντικείμενο και τους στόχους της ιστορίας ως επιστήμης. Εκκινώντας από αυτό, αφιερώνεται στη συνέχεια ένα κεφάλαιο στο κομμάτι ... -
Η ανάδειξη της τοπικής ιστορίας μέσα από ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Το παράδειγμα της Υπάτης του νομού Φθιώτιδας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως αφετηρία ένα εισαγωγικό πλαίσιο που εξηγεί και αναλύει το αντικείμενο και τους στόχους της ιστορίας ως επιστήμης. Εκκινώντας από αυτό, αφιερώνεται στη συνέχεια ένα κεφάλαιο στο κομμάτι ... -
Η Ανάλυση λαθών στον γραπτό λόγο από δίγλωσσους μαθητές / τριες στο Δημοτικό Σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-07)Η παρούσα εργασία ασχολείται με την ανάλυση λαθών στον γραπτό λόγο από δίγλωσσους μαθητές/τριες στο δημοτικό σχολείο σε περιοχές της Κρήτης και της Φθιώτιδας. Οι μαθητές αυτοί θεωρούνται δίγλωσσοι, επειδή στην ... -
Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας στο νηπιαγωγείο μέσα από την αξιοποίηση της δημιουργικής γραφής
(2023-03-20)Η συγκεκριμένη εργασία πραγματεύεται το ρόλο που διαδραματίζει η Δημιουργική Γραφή στο νηπιαγωγείο αναφορικά με την καλλιέργεια γλωσσικών δεξιοτήτων. Στις μέρες μας η προσχολική εκπαίδευση στοχεύει στην υλοποίηση γλωσσικών ... -
Η ανάπτυξη της δημιουργικότητας μέσα από τη λαϊκή παράδοση: Μελέτη περίπτωσης το δημοτικό τραγούδι
(2024-04-02)Η παρούσα εργασία επιχειρεί την ανάπτυξη της δημιουργικότητας των παιδιών μέσα από την εφαρμογή του δημοτικού τραγουδιού αλλά και μέσα από τη λαϊκή παράδοση, στο χώρο του νηπιαγωγείου. Αρχικά παρουσιάζεται το γενικό πλαίσιο ... -
Η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης με εργαλείο το παραμύθι
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018)Η παρούσα πτυχιακή εργασία ασχολείται κυρίως με το παραμύθι και την χρησιμότητα του στο νηπιαγωγείο ως εργαλείο κριτικής σκέψης. Το παραμύθι αποτελεί ένα αναπόσπαστο κομμάτι της παιδικής ηλικίας εδώ και πολλά χρόνια από ... -
Η ανάπτυξη της λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας στο πλαίσιο της σχολικής τάξης. Μελέτη περιπτώσεων σχολικής ζωής και ο ρόλος τους στην ερμηνεία της μη λεκτικής συμπεριφοράς
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)Η παρούσα εργασία εκπονείται στο πλαίσιο των μεταπτυχιακών μου σπουδών και αφορά την ανάπτυξη της λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας στη σχολική τάξη και ειδικότερα τη μελέτη περίπτωσης για το ρόλο της μη λεκτικής ... -
Η ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση μιας Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας (ΔΜΑ) για τη διδασκαλία του αποτυπώματος άνθρακα σε μαθητές Λυκείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Η παρούσα εργασία αφορά στην ανάπτυξη μιας Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας (ΔΜΑ) για το Αποτύπωμα Άνθρακα, στη συνέχεια την εφαρμογή της σε μαθητές της Β΄ τάξης Γενικού Δημόσιου Λυκείου και τέλος την αξιολόγηση της. Το ... -
Η αναγκαιότητα της διαμεσολάβησης στα σχολεία σήμερα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)Οι συγκρούσεις και οι παραβάσεις των κανόνων αποτελούν αναπόφευκτο κομμάτι στη ζωή των ανθρώπων. Συνήθως , εμφανίζονται σε εντονότερο βαθμό σε περιστάσεις όπου αυξάνετε η κοινωνική η οικονομική και η πολιτισμική ... -
Η Αναδυόμενη Ενηλικίωση στην Ελλάδα, κατά τη διάρκεια της δικτατορίας, 1967-1974
(2022-06-23)Ο όρος Αναδυόμενη Ενηλικίωση είναι νέος (2000) στο πεδίο της Αναπτυξιακής Ψυχολογίας. ΄Έχει εισαχθεί από τον Arnett, μετά από μελέτη νέων σε βιομηχανικές κοινωνίες και περιγράφει το αναπτυξιακό στάδιο της ζωής του ανθρώπου, ...