Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών by Title
Now showing items 686-705 of 1509
-
Η μαζική κουλτούρα από τη Σχολή της Φρανκφούρτης στον μεταμοντερνισμό: η περίπτωση της δημοφιλούς μουσικής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2015)Κουλτούρα και πολιτισμός. Δύο έννοιες που μέσα στο ρου της Ιστορίας άλλοτε γίνονται ταυτόσημες άλλοτε αντίθετες και άλλοτε αλληλοεξαρτώμενες. Η νοηματική αποτύπωση του ορισμού ποικίλει καθώς η ερμηνευτική προσέγγιση των ... -
Η μειονοτική εκπαίδευση στην Ελλάδα: οι φωνές των πλειονοτικών εκπαιδευτικών που εργάζονται στα μειονοτικά σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Ξάνθης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-10-10)Η παρούσα εργασία έχει ως βασικό σκοπό τη διερεύνηση των απόψεων των πλειονοτικών εκπαιδευτικών που εργάζονται στα μειονοτικά δημοτικά σχολεία του Νομού Ξάνθης. Ως ερευνητική μέθοδος επιλέχθηκε η ημιδομημένη συνέντευξη σε ... -
Η Μειονοτική Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα: Η Δημιουργική Γραφή και το Θεατρικό Παιχνίδι ως Εργαλεία Εκμάθησης της Ελληνικής Γλώσσας στα Μειονοτικά Δημοτικά Σχολεία
(2022-12-05)Στην παρούσα εργασία, αρχικά, μελετώνται η σύνθεση της μειονοτικής κοινωνίας της Δυτικής Θράκης, η καθημερινή ζωή των μελών της και η πρωτοβάθμια μειονοτική εκπαίδευση και συγκεκριμένα η εκπαίδευση στα μειονοτικά δημοτικά ... -
Η μελέτη των ερωτήσεων που υποβάλλονται κατά τη διδασκαλία του κύκλου του νερού σε παιδιά προσχολικής ηλικίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016)Η παρούσα έρευνα πραγματοποιήθηκε στην πόλη της Φλώρινας, τον Απρίλιο του 2015. Σκοπός της, ήταν η μελέτη του περιεχομένου και του προσανατολισμού των ερωτήσεων κατά τη διάρκεια μιας Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας με ... -
Η μετάδοση μηνυμάτων μέσα από την εικόνα στο σύγχρονο παραμύθι
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)Ας διερωτηθούμε… Υπάρχει κανείς που δεν αγάπησε, αγαπά και θα συνεχίσει να αγαπά τα παραμύθια; Ο κάθε ένας από εμάς τους «μεγάλους» μαγεύονταν ως παιδί από τα παραμύθια που μας άφησαν προίκα οι γιαγιάδες και οι μαμάδες ... -
Η Μεταμορφωτική δύναμη της δραματοποίησης του μύθου στην εκπαίδευση
(2022-06-23)ΠΕΡΙΛΗΨΗ Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία ερευνά την επίδραση που έχει η τέχνη, και ειδικότερα, το θέατρο και ο κινηματογράφος στους μαθητές. Εστιάζοντας στη δραματοποίηση του μύθου, μία από τις κυριότερες μορφές του ... -
Η μεταφορά της αυτήκοης μαρτυρίας σε θεατρικό έργο : «Η κόρη της καρδιάς»
(2022-11-29)Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να εξεταστεί η διασκευή μιας βιογραφίας μέσω της αυτήκοης μαρτυρίας σε θεατρικό έργο . Στο πρώτο κομμάτι της εργασίας θα παρουσιαστεί το θεωρητικό πλαίσιο του τι ορίζεται ... -
Η μονογονεϊκή οικογένεια ως πυρήνας αγωγής και μάθησης σε παιδιά προσχολικής ηλικίας: εκπαιδευτικές προτάσεις
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-09)ΠΕΡΙΛΗΨΗ Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται το θέμα της μονογονεϊκότητας, δηλαδή το σχήμα της οικογένειας που περιλαμβάνει έναν μόνο γονέα και τουλάχιστον ένα παιδί και η επίδραση αυτού του σχήματος στην σχολική επίδοση ... -
Η μορφή του λύκου στα σύγχρονα παραμύθια
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Η παρούσα πτυχιακή εργασία αφορά την αλλαγή χαρακτήρα του λύκου σε “καλό” στα σύγχρονα παραμύθια. Πιο συγκεκριμένα λόγω της στερεοτυπικής αντίληψης του λύκου ως “κακού” στα λαϊκά παραμύθια, ο χαρακτήρας αυτός δίνει την ... -
Η μορφή των ζώων στα παραμύθια και η χρήση τους στην μαθησιακή διαδικασία στην προσχολική εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021)Περίληψη Στην τάξη του νηπιαγωγείου, τα παραμύθια αποτελούν βασικό μέσο διδασκαλίας, καθώς μέσα από αυτά τα παιδιά μπορούν να διδαχθούν ποικίλα θέματα. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν με διάφορους τρόπους, όπως η διήγηση/αφήγηση, ... -
Η μουσειακή αγωγή στην προσχολική εκπαίδευση. Μελέτη περίπτωσης : το μουσείο της Ακρόπολης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το ρόλο του μουσείου στην προσχολική εκπαίδευση και αναλύει το παράδειγμα του μουσείου της Ακρόπολης στα πλαίσια εκπαιδευτικού προγράμματος στην τάξη. -
Η Μουσειακή Εκπαίδευση ως μέσο κοινωνικής ένταξης - Διαπολιτισμική Προσέγγιση
(2021-06)Περίληψη Μολονότι, από την αρχή σχεδόν ύπαρξης του ανθρώπινου είδους, γινόντουσαν μετακινήσεις πληθυσμών, τα τελευταία χρόνια παρουσιάζεται αύξηση στις μεταναστευτικές μετακινήσεις και εισροές, ειδικότερα στον Δυτικό ... -
Η μουσική και η κίνηση σε παιδιά τυπικής και μη τυπικής ανάπτυξης στην προσχολική ηλικία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021)Περίληψη Στην προσχολικη αγωγή είναι πολύ σημαντικό ρόλο κατέχει η διδασκαλία της μουσικής στα παιδιά τόσο της τυπικής όσο και της μη τυπικής ανάπτυξης. Στην παρούσα εργασία γίνεται αναφορά στην μουσική παιδαγωγική, ένα ... -
Η μουσική και το τραγούδι στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-06)Ο σκοπός της παρούσας διπλωματικής είναι η μελέτη της παρουσίας και της χρήσης της μουσικής και του τραγουδιού στη διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας. Μέσα στα ακόλουθα κεφάλαια γίνεται λόγος για την αξία ... -
Η Μουσική κουλτούρα των νέων στη σύγχρονη πολιτιστική βιομηχανία: μια ερευνητική προσέγγιση των παραγόντων που διαμορφώνουν τη μουσική κουλτούρα στους φοιτητές των Α.Ε.Ι. του Π.Δ.Μ.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-02)Η παρούσα εργασία ανιχνεύει τη μουσική κουλτούρα των φοιτητών στα πλαίσια της σύγχρονης πολιτιστικής βιομηχανίας. Τα προϊόντα της μαζικής κουλτούρας έχουν σχεδιαστεί για τις μάζες, υποδαυλίζοντας κάθε μορφή γνήσιας τέχνης, ... -
Η μουσική στον κινηματογράφο: Η περίπτωση της ταινίας Ψυχή Βαθιά του Παντελή Βούλγαρη
(2018)Αντικείμενο της παρούσας εργασίας αποτελεί η διερεύνηση του ρόλου που κατέχει η μουσική στον κινηματογράφο, εστιάζοντας συγκεκριμένα στη λειτουργία της μουσικής αφήγησης στην κινηματογραφική ταινία Ψυχή Βαθιά (2009) ... -
Η μουσική ως εργαλείο στη διδασκαλία μαθηματικών μοτίβων: μια εφαρμογή σε μαθητές/τριες της Α΄ Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018)Στην παρούσα εργασία εξετάζεται κατά πόσον μια σειρά ειδικά σχεδιασμένων διαθεματικών μαθημάτων, που συνδυάζουν μουσική και μαθηματικά, μπορεί να έχει θετική επίδραση στη μαθηματική απόδοση των παιδιών. Η ερευνητική ... -
Η μουσουλμανική μειονότητα στη Δυτική Θράκη και η εκπαιδευτική πολιτική της Ελλάδας. Διαστάσεις της εκπαίδευσης των Πομάκων μέσα από μαρτυρίες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-02)Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία έχει ως θέμα την εκπαιδευτική πολιτική του ελληνικού κράτους απέναντι στη μουσουλμανική μειονότητα της ελληνικής Θράκης. Μάλιστα, στόχος της εργασίας είναι και να καταδειχθούν οι διαστάσεις ... -
Η νεοελληνική λογοτεχνία στην εκπαιδευτική πράξη: διδακτικές δοκιμές δημιουργικής γραφής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)Η ανάγκη συνύπαρξης ανθρώπων με διαφορετικές γλωσσικές ,φυλετικές, χρωματικές, πολιτισμικές ,θρησκευτικές , σωματικές και πνευματικές ανάγκες στο ίδιο κοινωνικό περιβάλλον είναι μια πραγματικότητα. Το κοινωνικό ζήτημα της ... -
Η Οδύσσεια της ορθογραφίας στην Νεοελληνική Γλώσσα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-06)Σ΄ αυτήν τη βιβλιογραφική έρευνα θέσαμε δύο ερευνητικά ερωτήματα. Πόσο αναγκαία είναι η ιστορική ορθογραφία και εάν αντέχει στις απόψεις της αποδόμησης, στις ημέρες της οικονομικής, κοινωνικής και πολιτιστικής κρίσης ...