Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών by Subject "education"
Now showing items 1-20 of 53
-
Tο φαινόμενο του ρατσισμού μέσα στο παραμύθι «το ασχημόπαπο» του Χ.Κ Αντερσεν, ποιοτική ανάλυση και η χρήση του στην εκπαιδευτική διαδικασία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Στην εργασία αυτή πρόκειται να αναλυθούν το θέμα του ρατσισμού καθώς επίσης και η παιδαγωγική χρησιμότητα των παραμυθιών. Αρχικά, θα αναλύσουμε το φαινόμενο του ρατσισμού ως προς την έννοιά του. Πρόκειται για ένα παγκοσμίου ... -
Ανάλυση περιεχομένου της εκπαίδευσης που προσφέρουν οι ΜΚΟ σε πρόσφυγες στο νομό Θεσσαλονίκης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)Το θέμα της έρευνάς μου πραγματεύεται στην ύπαρξη των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων (ΜΚΟ) και ο ρόλος τους στην κοινωνία. Αρχικά, γίνεται αναφορά στις μελέτες που έχουν γίνει κατά καιρούς για την παρουσία των ΜΚΟ. ... -
Από το παραδοσιακό παιχνίδι στο ηλεκτρονικό: κοινωνική και εκπαιδευτική προσέγγιση και αντίκτυπος στην παιδική ηλικία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)Η ιστορία του παιχνιδιού χάνεται στα βάθη των αιώνων. Η συγκεκριμένη έννοια είναι συνδεδεμένη με το παιδί, καθώς στη φύση του τελευταίου είναι να παίζει. Η δραστηριότητα αυτή είναι ένδειξη ψυχικής υγείας και ανάπτυξης. ... -
Απόψεις εκπαιδευτικών για την ένταξη και εκπαίδευση νεομεταναστών-προσφύγων μαθητών με δυσκολίες μάθησης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-08)Οι έντονες πληθυσμιακές μετακινήσεις που συντελούνται είτε εξαιτίας διαφόρων καταστάσεων, όπως πόλεμοι, δυσχερών οικονομικών καταστάσεων ή ως αποτελέσματα αυταρχικών πολιτικών καθεστώτων έχουν τη μορφή μεταναστευτικών και ... -
Απόψεις Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την Έμφυλη Βία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2022)Ως έμφυλη βία ορίζεται η οποιαδήποτε κακοποιητική πράξη η οποία ασκείται σε ένα άτομο λόγω του κοινωνικού ή βιολογικού του φύλου με κύριο αποδέκτη το γυναικείο φύλο. Η έμφυλη βία δεν έχει χωροταξικά όρια, ως εκ τούτου ... -
Γνώσεις και Αντιλήψεις των εκπαιδευτικών στη Διαμεσολάβηση ως τρόπου επίλυσης συγκρούσεων στον εργασιακό τους χώρο. Μελέτη περίπτωσης Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Καστοριάς.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-02)Περίληψη Η εμφάνιση των συγκρούσεων στις σχολικές κοινότητες είναι ένα υπαρκτό και σύνηθες φαινόμενο. Η αποτελεσματική διαχείριση αυτού του φαινομένου συμβάλει καθοριστικά στην ομαλή λειτουργία της σχολικής μονάδας, καθώς ... -
Δημογραφικές εξελίξεις και μαθητικός πληθυσμός στην περιοχή της Φλώρινας: 1918-1945
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Η παρούσα πτυχιακή εργασία με τίτλο « Δημογραφικές εξελίξεις και μαθητικός Πληθυσμός στην περιοχή της Φλώρινας: 1918 – 1945» εκπονήθηκε στα πλαίσια της ολοκλήρωσης των σπουδών μου στο Τμήμα Νηπιαγωγών της Παιδαγωγικής ... -
Διδακτικές δοκιμές σε δραστηριότητες δημιουργικής γραφής σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας με νοητική αναπηρία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)Η παρακάτω εργασία πραγματεύεται την σημαντικότητα της ύπαρξης της δημιουργικής γραφής στα εκπαιδευτικά προγράμματα που απευθύνονται σε μαθητές με νοητική αναπηρία. Αρχικά εξετάζεται η έννοια της αναπηρίας και της ειδικής ... -
Διερεύνηση αντιλήψεων φοιτητών / τριών μελλοντικών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας για τις προστατευόμενες περιοχές
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Στην Ελλάδα, η δημιουργία Προστατευόμενων Περιοχών, έχει θεσμοθετηθεί εδώ και πολλά έτη. Η ίδρυση και η λειτουργία των Προστατευόμενων Περιοχών αποσκοπεί στη διατήρηση της βιοποικιλότητας και στα θετικά στοιχεία και τις ... -
Διερεύνηση των αντιλήψεων μαθητών Δ.Ε. σχετικά με την έννοια της Βιώσιμης Ανάπτυξης και κατά πόσο τα φυτά μπορούν να συμβάλλουν στην επίτευξη των στόχων της – Πρόταση εκπαιδευτικού πλαισίου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-10)Η έννοια της Βιώσιμης Ανάπτυξης αναδύθηκε τη δεκαετία του ΄80 ως γέφυρα σύνδεσης αυτών που υποστήριζαν την οικονομική ανάπτυξη χωρίς όρια κι εκείνων που προ έτασσαν την προστασία και διατήρηση του περιβάλλοντος. Η έννοια ... -
Διερευνώντας τον ρόλο των γονέων στη διαμόρφωση των έμφυλων ταυτοτήτων: μια πρώτη ποιοτική προσέγγιση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως θέμα την επιρροή των γονέων στη διαμόρφωση των έμφυλων ταυτοτήτων. Αρχικά, αναλύονται τα κοινωνικά στερεότυπα και οι προκαταλήψεις που υπάρχουν, όπως επίσης και οι μορφές, οι συνέπειες ... -
Δραματοποίηση Έργων Τέχνης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-09)Στην παρούσα πτυχιακή εργασία γίνεται μια προσπάθεια καταγραφής της σημασίας της Τέχνης στην Εκπαίδευση και συγκεκριμένα πως η δραματοποίηση είναι ένας τρόπος προσέγγισης αυτής. Αρχικά, γίνεται μια διερεύνηση των όρων ... -
Εκπαίδευση, κοινωνική κινητικότητα και μετανάστευση στη Χίο (1960-2011)
(2017)Η παρούσα πτυχιακή εργασία με θέμα “Εκπαίδευση, κοινωνική κινητικότητα και μετανάστευση στη Χίο”, περιλαμβάνει στοιχεία για το πως διαμορφώθηκε πληθυσμιακά το νησί καθώς και για την εκπαίδευση των παιδιών στη Χίο. Αυτό ... -
Εκπαιδευτική Πολιτική για τους Πρόσφυγες: Μελέτη Περίπτωσης ζητημάτων εκπαίδευσης ΑΜΕΑ στις Δομές Φιλοξενίας Προσφύγων στο Νομό Θεσσαλονίκης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-01)Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να διερευνήσει τα ζητήματα εκπαίδευσης των μαθητών που αντιμετωπίζουν προβλήματα αναπηρίας στις Δομές φιλοξενίας προσφύγων σε μια συγκεκριμένη περιοχή της Ελλάδας και ειδικότερα στον νομό ... -
Επικοινωνιακές δεξιότητες στην εκπαίδευση και ο ρόλος του εκπαιδευτικού ως ηγέτη της εκπαιδευτικής ομάδας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-06)Η παρούσα εργασία είναι μια θεωρητική προσπάθεια προσέγγισης και ανάλυσης της σπουδαιότητας της επικοινωνίας και των τεχνικών της, στο χώρο της σχολικής μονάδας για τη διαμόρφωση ενός κατάλληλου θετικού σχολικού κλίματος. ... -
Η γλωσσική διμορφία στην Κύπρο και η επίδραση που έχει στην εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Βασικός σκοπός της πτυχιακής μου εργασίας είναι να αναδείξω και να ερευνήσω το πρόβλημα της γλωσσικής διμορφίας στην Κύπρο και την επίδραση που έχει στην εκπαίδευση και πως αυτό επηρεάζει την καθημερινότητα μας. Διακρίνω ... -
Η έννοια της Παιδείας στον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη ως προς τη συγκρότηση μιας αναπτυγμένης κοινωνίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-09)Στην παρούσα πτυχιακή εργασία κύριος σκοπός ήταν να παρουσιαστούν και να αναλυθούν οι απόψεις του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη περί παιδείας με αποτέλεσμα τη συγκρότηση μιας καλά δομημένης και αναπτυγμένης κοινωνίας. Γίνεται ... -
Η Ηθική της Εκπαίδευσης κατά τον Αριστοτέλη στην Προσχολική Ηλικία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-06)Το αντικείμενο της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η ηθική φιλοσοφία του Αριστοτέλη και ο αντίκτυπος αυτής στην σύγχρονη προσχολική εκπαίδευση. Το περιεχόμενό της είναι καθαρά θεωρητικό και τα κεφάλαια είναι χωρισμένα ... -
Η κακοποίηση των γυναικών με έμφαση στην περίοδο της πανδημίας του covid-19: πολιτικές προσεγγίσεις και εκπαιδευτικές πρακτικές
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021)Περίληψη Στην παρούσα πτυχιακή εργασία καταγράφηκε η ιστορική εξέλιξη της γυναικείας κακοποίησης. Προσδιορίστηκε η έννοια της κακοποίησης και της βίας από παλιά μέχρι σήμερα. Αναλύθηκε η μορφή της βίας με έμφαση την περίοδο ... -
Η κατασκευή της έννοιας της αναπηρίας στην νομοθεσία του Υπουργείου Παιδείας για τη φοίτηση των μαθητών και μαθητριών στα ειδικά σχολεία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-06)Στην παρούσα έρευνα εξετάζεται η κατασκευή της έννοιας της αναπηρίας στην νομοθεσία του ελληνικού Υπουργείου Παιδείας για τη φοίτηση των μαθητών και των μαθητριών στα ειδικά σχολεία. Αρχικά, γίνεται αναφορά στην ρευστότητα ...