Browsing Μεταπτυχιακές Εργασίες ΔΔΠΜΣ «Διδακτική των Μαθηματικών» by Issue Date
Now showing items 41-60 of 171
-
Η εννοιολογική αναγνώριση ποσοτήτων στη διδασκαλία της πρώτης αρίθμησης στην προσχολική ηλικία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Στην παρούσα εργασία χρησιμοποιήθηκε ένας ποιοτικός ερευνητικός σχεδιασμός για να διερευνηθεί η ικανότητα αναγνώρισης ποσοτήτων σε παιδιά προσχολικής ηλικίας ώστε να αναπτυχθεί μια λεπτομερής κατανόηση για την διδασκαλία ... -
Διδακτική παρέμβαση για την υπέρβαση δεκάδας στην Α' Δημοτικού με διερευνητική δραματοποίηση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2019)Στην παρούσα διπλωματική εργασία διερευνάται η επίδραση του πλαισίου της διερευνητικής δραματοποίησης με τη χρήση θεατρικών – δραματικών τεχνικών στη διδασκαλία μαθηματικών εννοιών και συγκεκριμένα στην κατανόηση της ... -
Αυτορρυθμιζόμενη μάθηση σε σχολική τάξη με ταμπλέτες και αλληλεπιδραστικό βίντεο ή παραδοσιακή διδασκαλία; Μια συγκριτική διερευνητική έρευνα σχετικά με την εκμάθηση στρατηγικών της υπολογιστικής εκτίμησης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2019)Στην αυτορρυθμιζόμενη προσέγγιση, οι μαθητές πρέπει να ακολουθήσουν από μια αυτοκαθοδηγούμενη πορεία μάθησης με τον εκπαιδευτικό να διαδραματίσει ρόλο καθοδηγητή, μέντορα, που θα βοηθάει τους μαθητές όποτε το ... -
Χαμηλή επίδοση στα σχολικά μαθηματικά: μια μελέτη των κοινωνικών παραμέτρων με εκπαιδευτικούς δημοτικού σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)Η σχολική αποτυχία στα μαθηματικά είναι ένα σύνθετο πρόβλημα που προκύπτει από το συνδυασμό γνωστικών, συναισθηματικών και κοινωνικών παραγόντων, οι οποίοι αλληλεπιδρούν μεταξύ τους. Η παρούσα εργασία επιχειρεί να ... -
Το πρώτο βιβλίο Πιθανοτήτων στο νεοσύστατο ελληνικό κράτος. Η εισαγωγή του Λογισμού των Πιθανοτήτων στη σύγχρονη ελληνική παιδεία.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2019-01)Στην παρούσα εργασία επιχειρείται να δοθεί απάντηση στα ερωτήματα «Πότε εμφανίστηκαν για πρώτη φορά οι Πιθανότητες στη σύγχρονη ελληνική παιδεία;» και «Ποιο ήταν το πρώτο βιβλίο Πιθανοτήτων στην Ελλάδα;». Προηγείται μια ... -
Η σχέση της εκτίμησης μέτρησης μήκους και της υπολογιστικής εκτίμησης σε μαθητές Β τάξης Γυμνασίου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-02)Η παρούσα έρευνα εστιάζει στην ικανότητα εκτίμησης μήκους και υπολογιστικής εκτίμησης. Σκοπός της είναι να εξετάσει α) την ικανότητα εκτίμησης μήκους σε σχέση με το πλαίσιο παρουσίασης των αντικειμένων, τις μονάδες μέτρησης ... -
Η ανάγνωση μαθηματικού κειμένου ως δραστηριότητα επίλυσης προβλήματος: η περίπτωση του θεωρήματος της μαθηματικής επαγωγής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-03-27)Η ανάγνωση μαθηματικού κειμένου σε σχέση με την επίλυση προβλήματος (Mαμωνά-Downs & Παπαδόπουλος, 2017) εντάσσεται στον γενικότερο προβληματισμό σχετικά με την ταυτότητα της επίλυσης προβλήματος και με την αναζήτηση και ... -
Δυσκολίες κατανόησης του ορισμού των γεωμετρικών εννοιών από μαθητές της Α΄ Γυμνασίου - Προτάσεις για την αντιμετώπισή τους με αξιοποίηση στοιχείων της ιστορικής εξέλιξης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)Η παρούσα ερευνητική εργασία πραγματεύεται την υλοποίηση ενός διδακτικού πειράματος στις ενότητες του Κύκλου και των Παραλληλογράμμων, με στόχο να εξεταστεί κατά πόσο οι μαθητές της Α΄ Γυμνασίου μπορούν να προσεγγίσουν ... -
Απόψεις καθηγητών Μαθηματικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τη διδασκαλία και την εκπαιδευτική συμπερίληψη μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες: Σύγκριση με τις απόψεις καθηγητών άλλων ειδικοτήτων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)Η παρούσα μελέτη σχεδιάστηκε για να διερευνηθούν οι διδακτικές επιλογές των καθηγητών Μαθηματικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και ο βαθμός, με τον οποίο εντάσσουν στη διδασκαλία τους πρακτικές που ωφελούν τους μαθητές με ... -
Νοερά Μαθηματικά στο Λύκειο, η περίπτωση επίλυσης των εξισώσεων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)Η έρευνα έχει σκοπό την μελέτη των νοερών μαθηματικών, δηλαδή τις μαθηματικές πρακτικές που παράγονται προφορικά χωρίς τη χρήση γραπτών αλγορίθμων των πράξεων και αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των υπολογισμών στην ... -
Μελέτη της εξέλιξης των στρατηγικών στην υπολογιστική εκτίμηση σε μαθητές Β' Γυμνασίου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)Η διδασκαλία των Μαθηματικών στο γυμνάσιο επικεντρώνεται κυρίως στην εφαρμογή διαδικασιών, μέσω των οποίων προκύπτουν ακριβή αποτελέσματα. Αυτή η προσέγγιση περιθωριοποιεί την εκτίμηση, η οποία αποτελεί μία από τις θεμελιώδεις ... -
Στρατηγικές νοερού υπολογισμού σε πρόσθεση και αφαίρεση με ακεραίους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)Η σημασία των νοερών υπολογισμών και των στρατηγικών τους είναι αδιαμφισβήτητη, εάν σκεφτεί κανείς τη χρησιμότητά τους στην καθημερινή ζωή έναντι των γραπτών αλγορίθμων. Επιπλέον, οι νοεροί υπολογισμοί συμβάλλουν στην ... -
Ο σχηματισμός της έννοιας της γωνίας κατά την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, υπό το πρίσμα του Μαθηματικού Χώρου Εργασίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-09)Στην παρούσα εργασία γίνεται μια προσπάθεια να κατανοήσουμε το πως αντιλαμβάνονται την έννοια της γωνίας οι μαθητές που ολοκληρώνουν το δημοτικό σχολείο. Για τη διερεύνηση αυτού του ζητήματος δόθηκε σε δύο τάξεις της ΣΤ ... -
Πεποιθήσεις και στάσεις εν ενεργεία εκπαιδευτικών για τη χρήση των προτεινόμενων μαθηματικών παιχνιδιών των σχολικών εγχειριδίων της Γ΄ και Δ΄ Δημοτικού για τη διδασκαλία των δεκαδικών αριθμών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-10)Στην έρευνα μας μελετήσαμε το μαθηματικό παιχνίδι ως το μέσο με το οποίο το άτομο κατανοεί τον μαθηματικό κόσμο των δεκαδικών αριθμών. Καταγράψαμε τις πεποιθήσεις και τις στάσεις Ελλήνων εκπαιδευτικών της Γ΄ και Δ΄ τάξης ... -
H κατανόηση των δισδιάστατων γεωμετρικών σχημάτων μέσα από την οπτικοποίηση σε μαθητές της Δ’ τάξης του δημοτικού σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-10)Στην παρούσα μελέτη επιχειρείται η διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο οι μαθητές της Δ’ τάξης του δημοτικού προσεγγίζουν τα δισδιάστατα γεωμετρικά σχήματα μέσα από την οπτικοποίηση. Συγκεκριμένα, σε δείγμα δεκαοχτώ μαθητών ... -
Η κατανόηση της πυκνής διάταξης των ρητών: Μια μελέτη περίπτωσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-10)Στην εργασία αυτή παρουσιάζεται έρευνα με στόχο την διερεύνηση της κατανόησης της πυκνής διάταξης των ρητών αριθμών από 15 μαθητές της Β’ τάξης του λυκείου. Η δυσκολία της κατανόησης της πυκνής διάταξης των ρητών εντάσσεται ... -
Μελέτη της Αίσθησης του Αριθμού σε φοιτητές και απόφοιτους Μαθηματικών τμημάτων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-10)Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της ανάπτυξης της αίσθησης του αριθμού σε φοιτητές και απόφοιτους μαθηματικών τμημάτων. Η αίσθηση του αριθμού αποτελεί σημαντικό τομέα της μαθηματικής ... -
Η χρήση εργαλείων δυναµικής γεωµετρίας στην κατανόηση ιδιοτήτων των τετραπλεύρων από µαθητές Λυκείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-10)Η παρούσα εργασία διερευνά την αποτελεσµατικότητα της χρήσης εργαλείων δυναµικής γεωµετρίας, όπως είναι το λογισµικό Geogebra, σε σχέση µε τη χρήση παραδοσιακών εργαλείων (χάρακας, γνώµονας, µοιρογνωµόνιο και διαβήτης) ... -
Η χρήση του αντιπαραδείγµατος από μαθητές Γ' Λυκείου ως εργαλείο αποδεικτικής διαδικασίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-10)Η παρούσα διπλωµατική εργασία µε τίτλο «Η χρήση του αντιπαραδείγµατος από µαθητές Γ Λυκείου ως εργαλείο αποδεικτικής διαδικασίας» µελετάει γενικά τις αποδεικτικές µεθόδους που µπορούν να χρησιµοποιηθούν στην επιστήµη των ... -
Ο αριθμητικός γραμματισμός στην εκπαίδευση ενηλίκων. Μια μελέτη πέντε εκπαιδευόμενων σε Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-10)Τα μαθηματικά αποτελούν βασική συνιστώσα της ζωής κάθε πολίτη σε προσωπικό, επαγγελματικό και κοινωνικό επίπεδο. Σχετικά με τον ενήλικο πληθυσμό, τα ευρήματα της βιβλιογραφίας δείχνουν πως το επίπεδο των μαθηματικών τους ...