Browsing Μεταπτυχιακές Εργασίες ΔΔΠΜΣ «Διδακτική των Μαθηματικών» by Author "Δεσλή, Δέσποινα"
Now showing items 1-15 of 15
-
Ανάπτυξη της αίσθησης του αριθμού σε παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Μαμαλάκη, Ελένη; Mamalaki, Eleni (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-10)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να μελετήσει τις επιδόσεις καθώς και τις στρατηγικές παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες σε έργα αίσθησης του αριθμού. Για τον σκοπό αυτόν, ζητήθηκε από 31 παιδιά Ε’ και Στ’ τάξης με ... -
Γνώση περιεχομένου και παιδαγωγική γνώση περιεχομένου εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στη διδασκαλία των εκτιμήσεων μέτρων
Κυβερνητάκη, Ραφαηλία; Kyvernitaki, Rafailia (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-07)Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να εξετάσει τη Γνώση Περιεχομένου και την Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου των εν ενεργεία εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στη διδασκαλία των εκτιμήσεων μέτρων. Για τον σκοπό ... -
Δημιουργία λεκτικών προβλημάτων πρόσθεσης και αφαίρεσης κλασμάτων από υποψήφιους και απόφοιτους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Λεβέντη, Αικατερίνη; Leventi, Aikaterini (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να εξετάσει ποια είναι η ικανότητα των εκπαιδευτικών να δημιουργούν λεκτικά προβλήματα πρόσθεσης και αφαίρεσης κλασμάτων. Στην έρευνα συμμετείχαν υποψήφιοι και απόφοιτοι εκπαιδευτικοί ... -
Εκτιμήσεις πάνω σε αριθμογραμμή και η σχέση τους με τις μαθηματικές ικανότητες: Η περίπτωση των δεκαδικών αριθμών
Γρίβα, Σοφία; Griva, Sofia (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-06)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να εξετάσει αφενός την ικανότητα για την πραγματοποίηση εκτιμήσεων με δεκαδικούς αριθμούς πάνω σε αριθμογραμμή και αφετέρου τη σχέση αυτής με τις μαθηματικές ικανότητες. Για τον σκοπό ... -
Επίδοση και στρατηγικές μαθητών Στ' δημοτικού και ενηλίκων σε νοερούς υπολογισμούς με κλάσματα και δεκαδικούς αριθμούς: ο ρόλος του πλαισίου
Παπαχρήστος, Γεώργιος; Papachristos, Georgios (2018)Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η μελέτη της επίδοσης και των στρατηγικών που χρησιμοποιούν μαθητές Στ΄ τάξης και ενήλικες σε νοερούς υπολογισμούς που αφορούν την πρόσθεση και την αφαίρεση κλασμάτων και δεκαδικών αριθμών ... -
Επίδοση και στρατηγικές μαθητών Στ’ δημοτικού και ενηλίκων σε καταστάσεις εκτίμησης μέτρησης όγκου
Δημητρόπουλος, Παναγιώτης (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-03)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να εξετάσει τις επιδόσεις και τις στρατηγικές παιδιών και ενηλίκων κατά την εκτίμηση μέτρησης όγκου. Για το σκοπό αυτό, πραγματοποιήθηκε έρευνα στα πλαίσια της οποίας σχεδιάστηκαν και ... -
Η αίσθηση του αριθμού σε πλαισιωμένα και μη πλαισιωμένα προβλήματα
Γιάγκου, Αποστολία; Giagkou, Apostolia (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-06)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να εξετάσει αφενός την ικανότητα παιδιών Δ΄ και Ε΄ τάξης για αίσθηση του αριθμού σε έργα με δεκαδικούς αριθμούς και αφετέρου να μελετήσει τον ρόλο του πλαισίου στην ικανότητα αυτή. Για ... -
Η έννοια του κλάσματος στα σχολικά εγχειρίδια των μαθηματικών της Γ' και της Δ' τάξης του δημοτικού σχολείου
Κατσαβουνίδου, Αικατερίνη; Katsavoynidou, Aikaterini (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)Τα σχολικά εγχειρίδια αποτελούν τη βασική γέφυρα ανάµεσα στο αναλυτικό πρόγραµµα και την εφαρµογή της διδασκαλίας µέσα στη σχολική τάξη και συχνά λειτουργούν ως στήριγµα του εκπαιδευτικού για τον σχεδιασµό και τη ... -
Η κατανόηση της συμμετρίας μέσω δραστηριοτήτων χορού από μαθητές Δημοτικού
Ρόιδου, Φωτεινή; Roidou, Fotini (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018)Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας μιας εναλλακτικής μορφής διδασκαλίας για τη συμμετρία σε μαθητές Α΄ και Β΄ Δημοτικού μέσα από δραστηριότητες χορού. Για τον σκοπό αυτό οι μαθητές ... -
Η σχέση της υπολογιστικής εκτίμησης με την επίλυση μαθηματικού προβλήματος
Λιόλιου, Αναστασία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-02)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι αφενός να εξετάσει την ικανότητα παιδιών και ενηλίκων στην υπολογιστική εκτίμηση και την επίλυση προβλήματος και αφετέρου να ελέγξει την ύπαρξη σχέσης ανάμεσα στις δύο ικανότητες. Για τον ... -
Η σχέση της υπολογιστικής εκτίμησης με την επίλυση προβλήματος σε παιδιά Β’ και Δ’ δημοτικού»
Ευσταθόπουλος, Κωνσταντίνος; Eystathopoulos, Konstantinos (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-07)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι αφενός να εξετάσει την ικανότητα υπολογιστικής εκτίμησης και την ικανότητα επίλυσης προβλήματος σε μικρά παιδιά και αφετέρου να διερευνήσει την ύπαρξη σχέσης ανάμεσα στις δύο ικανότητες. ... -
Μαθηματικά προβλήματα και επίλυση μαθηματικού προβλήματος στα σχολικά εγχειρίδια των μαθηματικών της Δ' τάξης
Αποστολίδου, Μαρία; Apostolidou, Maria (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-10)Τα σχολικά εγχειρίδια αποτελούν τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα στο προβλεπόμενο και στο εφαρμοσμένο πρόγραμμα σπουδών. Είναι το κύριο διδακτικό εργαλείο του εκπαιδευτικού, αλλά και των μαθητών και συντελούν πρωταγωνιστικό ... -
Νοερές αφαιρέσεις με τριψήφιους αριθμούς: Επιδόσεις και στρατηγικές ενηλίκων
Μέμτσας, Αλέξανδρος (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-10)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των νοερών υπολογισμών ενηλίκων σε αφαιρέσεις με τριψήφιους αριθμούς και των στρατηγικών τους. Για τον σκοπό αυτό, πραγματοποιήθηκε έρευνα στην οποία συμμετείχαν 32 εκπαιδευτικοί ... -
Οι εκτιμήσεις στα σχολικά εγχειρίδια των μαθηματικών της Δ΄ τάξης του δημοτικού σχολείου
Σίσκου, Πολυξένη; Siskou, Polyxeni (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-06)Η ενσωμάτωση των εκτιμήσεων στη μαθηματική εκπαίδευση είναι σημαντική, καθώς αφενός αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της καθημερινής ζωής των μαθητών και αφετέρου συμβάλλουν στην ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης και της αίσθησης ... -
Υπολογιστικές εκτιμήσεις με ποσοστά: Ο ρόλος του πλαισίου
Τσιάτση, Χριστίνα; Tsiatsi, Christina (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-11)Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να μελετήσει τις επιδόσεις και τις στρατηγικές των παιδιών στις υπολογιστικές εκτιμήσεις με ποσοστά και τον ρόλο του πλαισίου σε αυτές. Για τον σκοπό αυτό, σχεδιάστηκαν και παρουσιάστηκαν ...