Browsing Πτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες by Title
Now showing items 181-200 of 307
-
Η χρήση της τέχνης ως μέσο διδασκαλίας της ιστορίας για παιδιά με νοητική αναπηρία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Η συγκεκριμένη έρευνα, ασχολείται με την χρήση της τέχνης ως μέσο διδασκαλίας, σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, που παρουσιάζουν νοητική αναπηρία ή και όχι. Αφετηρία της συγκεκριμένης θεματικής, αφορά το γεγονός ότι ... -
Η χρήση των εκπαιδευτικών λογισμικών σε μαθητές με αναπηρία σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-05)Περίληψη Η παρούσα εργασία παρουσιάζει τα σημαντικότερα εκπαιδευτικά λογισμικά που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί σε μαθητές με αναπηρίες και εξετάζει τον τρόπο που λειτουργούν , την κατηγορία μαθητών που εξυπηρετεί το ... -
Η χρήση των πολιτιστικών προοπτικών στο Δημοτικό Σχολείο και στη διδασκαλία των μαθηματικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-06)Βασικό στόχο της παρούσας πτυχιακής εργασίας, αποτελεί η διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν την υιοθέτηση των πολιτιστικών προοπτικών στην διδασκαλία των μαθηματικών, στα πλαίσια του οδηγού σπουδών της πρωτοβάθμι ... -
Η ψυχολογία των αθλητών καλαθοσφαίρισης στις αναπτυξιακές ηλικίες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Περίληψη Αντικείμενο μελέτης της παρούσας εργασίας αποτελεί η ψυχολογία των αθλητών καλαθοσφαίρισης στις αναπτυξιακές ηλικίες. Μέσα από μια σύντομη βιβλιογραφική ανασκόπηση διαπιστώθηκε πως οι παράγοντες που υφίστανται ... -
Θετικό και αρνητικό συναίσθημα φοιτητών/τριών: Ο ρόλος της θετικής εμπειρίας μουσικής ακρόασης και της ρύθμισης των συναισθημάτων μέσω της μουσικής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Η χρήση της μουσικής στη ρύθμιση της ψυχικής διάθεσης προσελκύει όλο και περισσότερο την προσοχή της επιστήμης της ψυχολογίας τα τελευταία χρόνια. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να εξεταστεί η επιρροή που ασκεί η μουσική ... -
Ιστορία και δημοκρατική πολιτειότητα: Διερεύνηση των απόψεων των φοιτητών σχετικά με την πολιτισμική ετερότητα στο παρόν και το παρελθόν
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Κατά τα έτη 2019 - 2020 η ένταση του προσφυγικού - μεταναστευτικού ζητήματος έφθασε στο αποκορύφωμά της. Χιλιάδες ανθρώπων καταφθάνουν καθημερινά από Συρία και Μ. Ανατολή με φουσκωτές βάρκες, οι οποίες πολλές φορές έχουν ... -
Ιστορία και Ιστορική Σημαντικότητα: έρευνα σε μαθητές της ΣΤ΄ Δημοτικού για την κατανόηση και τη σημασία του Ολοκαυτώματος των Εβραίων της Βέροιας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023)Η παρούσα έρευνα με θέμα: H σημασία του Ολοκαυτώματος των Εβραίων της Βέροιας είναι μια διδακτική παρέμβαση, η οποία υλοποιήθηκε σε μαθητές της ΣΤ΄ Δημοτικού στο πλαίσιο του μαθήματος ιστορίας. Η διδασκαλία σχεδιάστηκε ... -
Ιστορία και Ιστορική Σημαντικότητα: Έρευνα των αντιλήψεων των μαθητών της Ε΄ Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο να διερευνήσει την Ιστορική Σημαντικότητα και τον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές κατανοούν αυτήν την έννοια και την αξιολογούν. Στα πλαίσια αυτής της διερεύνησης πραγματοποιήθηκε έρευνα σε ... -
Ιστορία της τοπικής κοινότητας Άνω Καλλινίκης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023)Η παρούσα διατριβή ασχολείται με την ιστορία δύο τοπικών κοινοτήτων της Φλώρινας, της Άνω και της Κάτω Καλλινίκης. Οι δύο αυτές τοπικές κοινότητες φαίνεται να έχουν πολλά πράγματα να μας αφηγηθούν σχετικά με την ζωή των ... -
Ιστορική κουλτούρα και εκπαίδευση: Έρευνα στους μαθητές των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού και των πρώτων του Γυμνασίου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-09)Η αφορμή για να πραγματοποιηθεί η έρευνα αυτή ήταν το μάθημα «Διδακτική της Ιστορίας» της Β’ Φάσης της πρακτικής άσκησης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Μέσα από το μάθημα αυτό γίνεται η προσπάθεια εισαγωγής των ... -
Ιστορική Πολυπρισματικότητα: Έρευνα στις μεγαλύτερες τάξεις του δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)ΠΕΡΙΛΗΨΗ Η εργασία εξετάζει τη χρησιμότητα της πολυπρισματικότητας στη διδασκαλία της ιστορίας με βάση μια έρευνα που αναφέρεται σε θέματα που αφορούν διαιρεμένες κοινωνίες και σε αυτές που προκύπτουν από συγκρούσεις. Η ... -
Καταγραφή απόψεων εκπαιδευτικών και γονέων για ζητήματα ένταξης και εκπαίδευσης των προσφύγων μαθητών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-05)Οι σχολικές τάξεις των τελευταίων ετών είναι πιο διαφορετικές από ποτέ. Οι συνεχείς παραβιάσεις των ανθρώπινων δικαιωμάτων σημαίνουν μετακινήσεις πληθυσμών. Μολονότι το ζήτημα των ατομικών πολιτικών δικαιωμάτων εξακολουθεί ... -
Καταγραφή διαπολιτισμικών στοιχείων στα βιβλία γλώσσας του δημοτικού σχολείου στο πρόγραμμα Modern Greek Paideia
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Ο σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η καταγραφή των διαπολιτισμικών στοιχείων που υπάρχουν στο βιβλίο της Ε΄ δημοτικού στο πρόγραμμα “Modern Greek Paideia», σε σχολεία της περιοχής του Τορόντο του Καναδά, το ... -
Κατασκευή κλίμακας αξιολόγησης των ψηφιακών ιστοριών για τη διδασκαλία των Μαθηματικών
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016)Η επέκταση των ΤΠΕ στο χώρο της εκπαίδευσης, έφερε νέες μεθόδους και πρακτικές στη διδασκαλία. Μια από αυτές είναι και η ψηφιακή αφήγηση. Η ένταξή της στη διδασκαλία των Μαθηματικών, δημιουργεί το πρόβλημα της επιλογής ... -
Κίνητρα, συναισθήματα και αντιλήψεις των μαθητών για το περιεχόμενο του βιβλίου των μαθηματικών της Γ΄τάξης του δημοτικού σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018)Σκοπός της μελέτης ήταν να εξετάσει τη συσχέτιση των αντιλήψεων των μαθητών/τριών της Γ΄ τάξης του δημοτικού σχολείου για το σχολικό βιβλίο των μαθηματικών με τα συναισθήματα και τους στόχους επίτευξής τους. Η διεξαγωγή ... -
Κοινωνική εγγύτητα, άγχος και ψυχική ανθεκτικότητα φοιτητών/τριών την εποχή του COVID-19
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Η πανδημία του κορωνοϊού έφερε ως αποτέλεσμα αυστηρά περιοριστικά μέτρα και τελικά τον εγκλεισμό των ατόμων. Η ψυχική υγεία των ατόμων και κυρίως των φοιτητών/ριων, οι οποίοι ανήκουν σε μια ευαίσθητη ηλικιακή ομάδα της ... -
Λατρευτικά έθιμα του νομού Αιτωλοακαρνανίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Με τον όρο παράδοση εννοούμε κυρίως ό,τι μας έχει παραδοθεί από το παρελθόν, δηλαδή τα στοιχεία εκείνα που συνθέτουν τον υλικό και πνευματικό πολιτισμό μας, που μεταβιβάζεται από γενιά σε γενιά ως τις μέρες μας. ... -
Μαθαίνω για την τέχνη στον κόσμο μέσα από δύο γλώσσες: Μία πιλοτική παρέμβαση στο δημοτικό σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Η παρούσα πιλοτική παρέμβαση βασίστηκε στη μέθοδο Ολοκληρωμένης Εκμάθησης Περιεχομένου και Γλώσσας (ΟΕΠΕΓ - CLIL), για τη διδασκαλία των Εικαστικών και την επαφή με άλλους πολιτισμούς στην Ελληνική και την Αγγλική γλώσσα. ... -
Μαθησιακές δυσκολίες και γραφοκινητικές δεξιότητες. Μια πιλοτική παρέμβαση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-06)Η παρούσα εργασία αφορούσε την μελέτη της δυσλεξίας και των γραφοκινητικών ικανοτήτων, καθώς και τη δυνατότητα βελτίωσης αυτών στο πλαίσιο μιας πιλοτικής παρέμβασης. Συγκεκριμένα, σκοπός της εργασίας ήταν η μελέτη της ... -
Μαθησιακές δυσκολίες στο δημοτικό σχολείο: μια πιλοτική παρέμβαση
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να προσεγγίσει το φαινόμενο των μαθησιακών δυσκολιών, καθώς και τη δυνατότητα βελτίωσης της λεπτής κινητικότητας ενός μαθητή που αντιμετωπίζει μαθησιακές δυσκολίες. Για τον σκοπό αυτό ...