Browsing Μεταπτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες by Title
Now showing items 204-223 of 659
-
Η αξιοποίηση της πολυτροπικότητας στο γλωσσικό μάθημα του γυμνασίου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Στην παρούσα εργασία μελετάται η έννοια του κριτικού και οπτικού γραμματισμού και η έννοια της πολυτροπικότητας στα σχολικά εγχειρίδια της Νεοελληνικής Γλώσσας του Γυμνασίου. Αρχικά παρουσιάζεται το θεωρητικό πλαίσιο, ... -
Η αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στη διαμόρφωση του ελεύθερου χρόνου των μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Περιφερειακή Ενότητα Κοζάνης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-10)Η αλληλεπίδραση ελεύθερου χρόνου με το οικογενειακό περιβάλλον επιδρούν στην διαμόρφωση του παιδιού. Η συμβολή του ελεύθερου χρόνου στην ανάπτυξη του παιδιού έγινε αντικείμενο ερευνητών από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Όλα ... -
Η αυτo-αποτελεσματικότητα των τελειόφοιτων της Παιδαγωγικής Σχολής Φλώρινας: αποτελέσματα και νοηματοδοτήσεις
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018)Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η ανάδειξη των πεποιθήσεων και της νοηματοδότησης της αυτο-αποτελεσματικότητας των τελειόφοιτων της Παιδαγωγικής Σχολής Φλώρινας μετά το τέλος της πρακτικής τους άσκησης, ... -
Η αφηγηματική ρητορική του Αλ. Παπαδιαμάντη στη 'Γυφτοπούλα'
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-02)Η παρούσα εργασία μελετά τη ρητορική του Αλ. Παπαδιαμάντη στη Γυφτοπούλα, υπό το πρίσμα της αρχαίας ρητορικής θεωρίας. Καταγράφονται και αναλύονται ορισμένα σχήματα λόγου και συγκεκριμένα η επαναφορά με όλες τις μορφές και ... -
Η αφηγηματική ρητορική του Αλ. Παπαδιαμάντη στη Γυφτοπούλα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-02)Η παρούσα εργασία μελετά τη ρητορική του Αλ. Παπαδιαμάντη στη Γυφτοπούλα, υπό το πρίσμα της αρχαίας ρητορικής θεωρίας. Καταγράφονται και αναλύονται ορισμένα σχήματα λόγου και συγκεκριμένα η επαναφορά με όλες τις μορφές και ... -
Η αφηγηματική ρητορική του Αλ. Παπαδιαμάντη στους Εμπόρους των Εθνών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-09-16)Η παρούσα εργασία μελετά την αφηγηματική ρητορική του Αλ. Παπαδιαμάντη στο έργο του «Οι Έμποροι των Εθνών». Η ρητορική του εξετάζεται υπό το πρίσμα της αρχαίας κλασικής ρητορικής και μέσω του εσχηματισμένου λόγου, δηλαδή ... -
Η γεωγραφική ποικιλία σε ταινίες της δεκαετίας του ’60 και σε σύγχρονες τηλεοπτικές σειρές: κοινωνιογλωσσολογικά και σημειωτικά χαρακτηριστικά
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-02)Τα κείμενα μαζικής κουλτούρας συνιστούν αντικείμενο μελέτης, καθώς η γλωσσική πολυτυπία η οποία πολλές φορές ενυπάρχει σε αυτά αναπαράγει και ενισχύει γλωσσικές ιδεολογίες (βλ. ενδ. Georgakopoulou 2000, Αndroutsopoulos ... -
Η γλώσσα στο έργο του Δ. Σολωμού, το παράδειγμα του « Κρητικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-03)Στην ανά χείρας εργασία θα παρουσιαστεί το έργο του Διονύσιου Σολωμού «Ο Κρητικός» και, συγκεκριμένα, θα αναλυθεί υπό ένα φιλολογικό και, συνάμα, γλωσσικό πρίσμα. Τούτο συνιστά μία διαδικασία η οποία απαιτεί την εξέταση ... -
Η γλώσσα των νέων: Στάσεις Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023-02)Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μία συνεχής τάση σύμφωνα με την οποία τα άτομα νεαρής ηλικίας χρησιμοποιούν ένα δικό τους κώδικα επικοινωνίας. Στη βιβλιογραφία έχει επικρατήσει να αναφέρεται ως η γλώσσα των νέων, ενώ ... -
Η γλωσσική ποικιλία στη λογοτεχνία του χθες και του σήμερα: Το παράδειγμα του Βιζυηνού και του Ιωάννου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-02)Στην παρούσα εργασία γίνεται λόγος για τη γλωσσική ποικιλία γενικά και ειδικά στον τομέα της λογοτεχνίας. Αρχικά οριοθετείται και αποσαφηνίζεται η γλωσσική ποικιλία και οι διάφορες εκφάνσεις της σε τομείς όπως είναι οι ... -
Η γλωσσική ποικιλία στην Προσχολική Εκπαίδευση: διδακτική της αξιοποίηση μέσα από λαϊκά διαλεκτόφωνα παραμύθια
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-02)Οι νέες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες και η έντονη μεταναστευτική εισροή στον ευρύτερο ευρωπαϊκό χώρο και στην Ελλάδα συνετέλεσαν στην πολιτισμική και γλωσσική ετερογένεια των πληθυσμών, γεγονός που έστρεψε το ενδιαφέρον ... -
Η γυναίκα στον κινηματογράφο: Σενάρια βασισμένα σε πραγματικές ιστορίες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-06)Η παρούσα διπλωματική εργασία μελετά τρεις κινηματογραφικές ταινίες - σημειωτικά συστήματα σε συνάρτηση με το εξωσημειωτικό τους πλαίσιο. Κύριο χαρακτηριστικό των συγκεκριμένων ταινιών είναι ότι αποτελούν κινηματογραφικές ... -
Η δευτεροβάθµια εκπαίδευση στα ελληνικά µειονοτικά σχολεία της Κωνσταντινούπολης. Αποτίµηση και προοπτικές.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-02)Η ελληνορθόδοξη κοινότητα της Κωνσταντινούπολης όπως και της Ίµβρου και της Τενέδου ανήκει στην κατηγορία των ιστορικών ελληνικών µειονοτήτων και έχει µια µακραίωνη παρουσία. Τα εκπαιδευτικά της δικαιώµατα προστατεύονται ... -
Η δημιουργική προσέγγιση του μέσω ψηφιακής ιστορίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023-03)Το φαινόμενο του ψηφιακού εθισμού των νέων αναφέρεται στην πολύωρη ενασχόληση τους με το διαδίκτυο και τα ψηφιακά μέσα σε τέτοιο βαθμό που αδυνατούν να τα αποχωριστούν. Οι συνέπειες είναι καταστροφικές για τον νέο ... -
Η Δημοκρατική ιδιότητα του πολίτη στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή. Θεωρητικές προσεγγίσεις και αποτελέσματα εμπειρικών ερευνών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-02)Η παρούσα εργασία αφορά τη μελέτη του κατά πόσο το διαδίκτυο και η ύπαρξη εναλλακτικών για τη συμμετοχή σε μία ψηφιακή δημόσια σφαίρα οδηγεί στην μεταβολή και τον ορισμό της έννοιας και της λειτουργία του σύγχρονου πολίτη ... -
Η διαδικτυακή παρουσία των Ελληνικών αθλητικών ομάδων καλαθοσφαίρισης εθνικής κατηγορίας: Εστίαση στις ομάδες Α1 Εθνικής κατηγορίας Γυναικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023)Σκοπός: Ο σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας ήταν να διερευνήσει τις απόψεις των Ελληνίδων αθλητριών καλαθοσφαίρισης σχετικά με τους τρόπους που τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προβάλλουν την γυναίκα αθλήτρια και προωθούν ... -
Η διαμεσολάβηση ως επικοινωνιακός εναλλακτικός τρόπος επίλυσης διαφορών και οι δυνατότητες εφαρμογής της στις Ένοπλες Δυνάμεις
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2020-06)Συγκρούσεις ανακύπτουν σχεδόν καθημερινά στη λειτουργία κάθε Οργανισμού. Οι Ένοπλες Δυνάμεις αποτελούν έναν από τους παλαιότερους και μεγαλύτερους Οργανισμούς στον κόσμο, συνεπώς είναι αναπόφευκτη η ύπαρξη συγκρούσεων ... -
Η Διαφοροποιημένη Διδασκαλία στην Εκπαιδευτική Διαδικασία: Απόψεις Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Νηπιαγωγών και Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Ο κόσμος στον οποίο ζούμε συνεχώς μεταβάλλεται κάτι που σημαίνει ότι η εκπαίδευση πρέπει να ανταποκριθεί σε αυτή τη συνεχιζόμενη αλλαγή. Ως απάντηση σε αυτή την αλλαγή που σημειώνεται σε παγκόσμιο επίπεδο, η διαφοροποίηση ... -
Η διαχείριση της εκπαιδευτικής διαδικασίας στα σχολεία του Δροσερού Ξάνθης μέσα από τις απόψεις των εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Η εκπαιδευτική διαδικασία που ακολουθείται από εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε Ρομά μαθητές έχει διερευνηθεί σε μεγάλο βαθμό, αντιμετωπιζόμενη κυρίως ως εκπαίδευση για δίγλωσσους μαθητές. Κατά τόπους, όμως, οι ... -
Η διαχείριση των ετεροτήτων ως πολιτική και στρατηγική σε μια δημόσια υπηρεσία. Το παράδειγμα του τμήματος ιθαγένειας Κοζάνης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)Εισαγωγή: Η ποικιλομορφία περιλαμβάνει την εθνικότητα και το πολιτιστικό υπόβαθρο, το φύλο, την ηλικία, φυσικές ικανότητες, οικογενειακή κατάσταση, θρησκευτικές πεποιθήσεις, προοπτική και εμπειρία. Αναφέρεται επίσης ...