Browsing Μεταπτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες by Title
Now showing items 521-540 of 659
-
Πολυσημικό /Ανακλαστικό σχήμα λόγου και χιούμορ στο σενάριο της ελληνικής κωμικής σειράς «Δύο Ξένοι»
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-02)Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί μελέτη της παρουσίας του ανακλαστικού/πολυσημικού σχήματος λόγου στην τηλεοπτική σειρά «Δύο Ξένοι» και της σχέσης του με τη δημιουργία χιούμορ στην εν λόγω σειρά. Στόχος της είναι να ... -
Πολυτροπικότητα και Παραποιημένες Ειδήσεις
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-05)Η ψηφιακή επανάσταση, κυρίως από τη δεκαετία του 1990 και μετά, με τις οικονομικές αλλαγές, τη διάδοση της τεχνολογίας καθώς και τη δημιουργία νέων πολιτισμικών κοινωνιών, έφερε στο προσκήνιο δύο νέα δεδομένα που άλλαξαν ... -
Πρακτικές για την προσέγγιση του Φαινομένου του Λωτού στο Δημοτικό Σχολείο: Ανάλυση του περιβάλλοντος μάθησης - διδασκαλίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023-01)Κατά τη διάρκεια μιας διδασκαλίας, σημαντικό ρόλο παίζουν τόσο οι πρακτικές, όσο και το περιβάλλον μάθησης-διδασκαλίας, μέσω των οποίων ο/η εκπαιδευτικός επιλέγει να εισάγει και να διδάξει ένα νέο γνωστικό αντικείμενο. ... -
Πρακτικές γραμματισμού και ψυχαγωγίας μαθητών της Α΄ τάξης Λυκείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-06)Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως αντικείμενο τα αποτελέσματα μιας ποσοτικής έρευνας με χρήση ερωτηματολογίου σχετικά με τις πρακτικές γραμματισμού και ψυχαγωγίας μαθητών/τριών της Α΄ τάξης λυκείου. Συγκεκριμένα, ... -
Πρακτικές κριτικού γραμματισμού στο νηπιαγωγείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-03)Το Πρόγραμμα Σπουδών Γλωσσικής Διδασκαλίας του 2011-2014 για το νηπιαγωγείο, σύμφωνα με τους συντάκτες του στηρίζεται στις αρχές του κριτικού γραμματισμού. Στόχος του αφενός η καλλιέργεια δεξιοτήτων ώστε το άτομο να καταστεί ... -
Πρόγραμμα ενίσχυσης στρατηγικών στην Ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα σε ενήλικες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-09) -
Πρόληψη και αντιμετώπιση σχολικού εκφοβισμού: Μια πρόκληση για την Κοινωνική Εργασία στην ειδική αγωγή και σ' ένα σχολείο για όλους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Η σχολική βία και ο εκφοβισμός στο σχολικό περιβάλλον αποτελεί ένα ανησυχητικό φαινόμενο με πολλαπλές αρνητικές επιπτώσεις, το οποίο συνδέεται άμεσα με την κοινωνική ανισότητα, τον κοινωνικό αποκλεισμό, τη ματαίωση και τη ... -
Προαγωγή και Αγωγή Υγείας στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ): απόψεις των Επισκεπτών/τριών Υγείας για το ρόλο τους ως Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ) σε Σχολικές Μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-06)Η παρούσα μελέτη φιλοδοξεί να πραγματευτεί το θέμα της Προαγωγής και Αγωγής Υγείας στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, καθώς και το ρόλο που διαδραματίζουν οι Επισκέπτες/Επισκέπτριες Υγείας στον τομέα αυτό σε Σχολικές Μονάδες ... -
Προβλήματα συμπεριφοράς και εθνοπολιτισμική ετερότητα των μαθητών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-01)Στη σύγχρονη, πολυπολιτισμική μας κοινωνία η συνύπαρξη ομοεθνών μαθητών και μαθητών με εθνοπολιτισμική ετερότητα στο σχολικό χώρο μελετάται ως προς το ρόλο που αυτή διαδραματίζει στην εμφάνιση συμπεριφορών σχολικού εκφοβισμού. ... -
Προβλήματα συμπεριφοράς στην τάξη και διαμεσολάβηση: απόψεις και στάσεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)Η σχολική μονάδα, ως εκπαιδευτικός οργανισμός είναι μια αυτορυθμιζόμενη κοινότητα διαφορετικών ομάδων, συμφερόντων και αξιών, όπου το περιβάλλον είναι περίπλοκο και έτσι οι συγκρούσεις είναι αναπόφευκτες. Το σχολείο ... -
Προγράμματα Σπουδών της Νεοελληνικής Γλώσσας της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: Διαχρονική εξέλιξη-Σύγκριση Προγραμμάτων του Λυκείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-02)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η παρουσίαση και ο σχολιασμός των τριών τελευταίων προγραμμάτων σπουδών για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας για τις τάξεις του Λυκείου. Η επιλογή αυτών των προγραμμάτων έγινε, διότι ... -
Προκαταλήψεις, στάσεις και ρατσισμός των Βρεφονηπιοκόμων του Δήμου Καβάλας, απέναντι στα δίγλωσσα παιδιά
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-17) -
Πρώιμη ανίχνευση μαθησιακών δυσκολιών & ανάπτυξη και αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Ο πολυδιάστατος όρος ‘Μαθησιακές Δυσκολίες’ συνίσταται στην περιγραφή μιας ανομοιογενούς ομάδας διαταραχών, που εκδηλώνονται, εντός σχολικού πλαισίου, με αξιοσημείωτα ελλείμματα στην πρόσκτηση και αξιοποίηση ικανοτήτων ... -
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση για άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: Μελέτη περίπτωσης εκπαιδευτικών ιδρυμάτων στο Ν. Δράμας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-10)Τις τελευταίες δεκαετίες έχουν γίνει σημαντικά βήματα στο χώρο της Ειδικής Αγωγής. Σταδιακά υιοθετήθηκαν οι διακηρύξεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για το δικαίωμα των ατόμων με αναπηρία στην εκπαίδευση, οι οποίες ... -
Ρητορική Ισοκράτη-Φιλοσοφία Πλάτωνα, Πρός Δομήνικον και Πρός Νικοκλέα Ως προϋπόθεση της σύγχρονης εκπαιδευτικής πολιτικής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-11-09)Η σημερινή κοινωνία, παρόλη την εξέλιξη και τον εκσυγχρονισμό της, παρατηρούμε πως έχει την τάση να μην ξεχνά και να μη διαγράφει πετυχημένα πεπερασμένα ρητορικά δημιουργήματα. Και φυσικά σε αυτό οφείλεται και η τωρινή ... -
Σημαίνοντα και σημαινόμενα στο έργο του Theodor W. Adorno για τη μουσική
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2013-07-16)Στη διπλωματική εργασία με τίτλο «Σημαίνοντα και σημαινόμενα στο έργο του Theodor W. Adorno για τη μουσική», επιχειρήθηκε η ανάδειξη όλων των καταδηλώσεων και των συμπαραδηλώσεων που σχετίζονται με τη μουσική. Αναλύθηκε ... -
Σημειωτικές αναλύσεις και καλές πρακτικές στο σχολείο. Ταξίδι στη σύγχρονη ελληνική μουσική. Μελέτη περίπτωσης Γ.Σταυριανός
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021)Η παρούσα μελέτη επιχειρεί να παρουσιάσει την παιδαγωγική αξίας της μουσικής και τη θέση της στο χώρο του νηπιαγωγείου. Ο αναγνώστης οδηγείται σ’ ένα ταξίδι στη σύγχρονη ελληνική μουσική μέσω των εξωφύλλων ως οπτικού ... -
Σημειωτική ανάλυση εικόνων ως προς την παρουσίαση πολιτισμικών χαρακτηριστικών: Μελέτη περίπτωσης εγχειριδίων διδασκαλία ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης Γεια σας 1&2
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-03-28)Η παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο: «Σημειωτική ανάλυση εικόνων ως προς την παρουσίαση των πολιτισμικών χαρακτηριστικών. Μελέτη περίπτωσης εγχειριδίων διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας: Γεια σας 1 και 2» ... -
Σημειωτική ανάλυση οπτικών εικόνων μέσω των παιδικών ιχνογραφημάτων Ελλήνων μαθητών για το παιδί πρόσφυγας
(2018-09)Η παρούσα εργασία επιχειρεί να παρουσιάσει και να αναλύσει, με το σημειωτικό μοντέλο Barthes-Greimas, τα ιχνογραφήματα με θέμα «το παιδί πρόσφυγας» που ανήκουν σε δέκα μαθητές και μαθήτριες ηλικίας εννέα ετών, οι οποίοι ... -
Σημειωτική ανάλυση παιδικής εμπορικής διαφήμισης. Μελέτη περίπτωσης του ομίλου Υφαντής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-06)Αντικείμενο της παρούσας εργασίας αποτέλεσε η σημειωτική ανάλυση παιδικής εμπορικής διαφήμισης, ως μελέτη περίπτωσης του ομίλου Υφαντής. Επιλέχθηκαν δύο διαφημιστικά βίντεο: α) η πρώτη διαφήμιση του Ομίλου Υφαντής με ...