Μεταπτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες: Recent submissions
Now showing items 301-320 of 659
-
Η Δημοκρατική ιδιότητα του πολίτη στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή. Θεωρητικές προσεγγίσεις και αποτελέσματα εμπειρικών ερευνών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-02)Η παρούσα εργασία αφορά τη μελέτη του κατά πόσο το διαδίκτυο και η ύπαρξη εναλλακτικών για τη συμμετοχή σε μία ψηφιακή δημόσια σφαίρα οδηγεί στην μεταβολή και τον ορισμό της έννοιας και της λειτουργία του σύγχρονου πολίτη ... -
Η εικόνα της γυναίκας σε κείμενα μαζικής κουλτούρας: Μια διδακτική πρόταση στο πλαίσιο του Κριτικού Γραμματισμού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)Η παρούσα διπλωματική εργασία, στηριζόμενη θεωρητικά στις αρχές του Κριτικού Γραμματισμού, συνιστά μια απόπειρα σχεδιασμού διδακτικής πρότασης, ώστε οι μαθητές και οι μαθήτριες να συλλάβουν και να κατανοήσουν τη θέση της ... -
Βιβλιογραφική έρευνα για τη συμβουλευτική γονέων με παιδιά με ειδικές ανάγκες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)Σύμφωνα με όσα θα αναφερθούν και θα σχολιαστούν στις ακόλουθες σελίδες της εργασίας, θα αναφέραμε πώς βασικός σκοπός αυτής, αναφέρεται σχετικά η συλλογή, αξιολόγηση και συζήτηση στοιχείων που τοποθετούνται στο πλαίσιο της ... -
Επώνυμοι Τόποι: Ονομασίες Οικισμών στην Περιοχή της Φλώρινας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-01)Η παρούσα πτυχιακή εργασία με τίτλο «Επώνυμοι τόποι: Ονομασίες οικισμών στην περιοχή της Φλώρινας» εκπονήθηκε στο Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας του Πανεπιστημίου Δημοτικής Μακεδονίας. Βασικό κριτήριο για την ... -
Ανάπτυξη καινοτομικού οπτικοακουστικού υλικού στο δημοτικό σχολείο για το περιεχόμενο της Νανοτεχνολογίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)Η Νανοεπιστήμη-Νανοτεχνολογία (Ν-ΕΤ) αποτελεί ένα διεπιστημονικό κλάδο, ο οποίος εξειδικεύεται στη μελέτη δομών με διαστάσεις νανοκλίμακας, δηλαδή 1100nm. Σε αυτές τις διαστάσεις τα υλικά εμφανίζουν νέες ιδιότητες, τις ... -
Η Συµβολή της Συναισθηµατικής Νοηµοσύνης των Σχολικών Ηγετών στη ∆ιαδικασία της Επαγγελµατικής Ενδυνάµωσης των Εκπαιδευτικών: Απόψεις Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθµιας Εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)Η παρούσα μελέτη επικεντρώνεται στην καταγραφή και διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών αναφορικά με τον βαθμό που εκτιμούν ότι η συναισθηματική νοημοσύνη των διευθυντών των δημοτικών σχολείων είναι σημαντική για την ... -
Η εικόνα της γυναίκας σε κείμενα μαζικής κουλτούρας: Μια διδακτική πρόταση στο πλαίσιο του Κριτικού Γραμματισμού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)Η παρούσα διπλωματική εργασία, στηριζόμενη θεωρητικά στις αρχές του Κριτικού Γραμματισμού, συνιστά μια απόπειρα σχεδιασμού διδακτικής πρότασης, ώστε οι μαθητές και οι μαθήτριες να συλλάβουν και να κατανοήσουν τη θέση της ... -
Πολιτισμική διαχείριση μνημείων και νέες τεχνολογικές εφαρμογές. Η περίπτωση του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης των Αθηνών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-02)Ο σκοπός της μελέτης ήταν να διερευνηθεί η χρήση των ΤΠΕ στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης και πιο συγκεκριμένα στον φορέα που έχει αναλάβει την συντήρηση της, που είναι ο ΥΣΜΑ. Για τον σκοπό αυτό και έγινε ποιοτική ... -
Επικοινωνώ στη νέα ελληνική γλώσσα και μαθαίνω την ελληνική κουλτούρα: Κατασκευή γλωσσικού εκπαιδευτικού υλικού για δίγλωσσα περιβάλλοντα μάθησης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-01)Η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία καταπιάνεται με την κατασκευή εκπαιδευτικού υλικού για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερη / ξένη γλώσσα σε δίγλωσσους μαθητές της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης της Αλβανίας με μητρική / ... -
Υπέρ-υδροφοβικότητα στην κλίμακα του νάνο: εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-01)Ένα σύγχρονο και κυρίαρχο πεδίο έρευνας φαίνεται να αποτελεί ο κλάδος της Νανοτεχνολογίας και Νανοεπιστήμης (Ν-ΕΤ), ο οποίος αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς προσφέροντας χρήσιμα προϊόντα και εφαρμογές. Οι ανάγκες της ... -
Οι αντιλήψεις των Ελλήνων εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία της Νεοελληνικής Γλώσσας με ΤΠΕ στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-12)Στην παρούσα εργασία έγινε προσπάθεια να διερευνηθούν οι απόψεις των ελλήνων εκπαιδευτικών για την εισαγωγή και ένταξη των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσας στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Για το σκοπό ... -
Οι Προσδοκίες και ο Βαθμός Ικανοποίησης των Γονέων από το Σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)Η συγκεκριμένη εργασία αναφέρεται στις προσδοκίες και στο βαθμό ικανοποίησής των γονέων από το σχολείο. Για την επιλογή της κατάλληλης ερευνητικής μεθόδου για την προσέγγιση του συγκεκριμένου κοινωνικού φαινομένου επιλέχθηκε ... -
Οι φιλόλογοι αναστοχάζονται και συζητούν για ζητήματα εναλλακτικής αξιολόγησης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-01)Στόχο της παρούσας εργασίας αποτελεί η διερεύνηση και παρουσίαση των απόψεων των φιλολόγων εκπαιδευτικών αναφορικά με την αξιολόγηση των μαθητών στο μάθημα της γλώσσας και, ειδικότερα, οι απόψεις τους σχετικά με τις ... -
Σχεδιασμός, Ανάπτυξη, Εφαρμογή και Αξιολόγηση μιας ΔΜΑ για τη διδασκαλία της Γεωθερμίας, ως Ανανεώσιμη Πηγή Ενέργειας (ΑΠΕ), στο Δημοτικό Σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)Σκοπός της μελέτης ήταν να σχεδιασθεί, να αναπτυχθεί, να εφαρμοστεί και στη συνέχεια να αξιολογηθεί μια Διδακτική Μαθησιακή Ακολουθία (Δ.Μ.Α.), με θέμα τη διδασκαλία της γεωθερμίας ως Ανανεώσιμη Πηγή Ενέργειας (Α.Π.Ε.) ... -
Διδακτική αξιοποίηση της γλωσσικής ποικιλίας στο δημοτικό: Μια μελέτη για την κυπριακή διάλεκτο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-01)Η σύγχρονη γλωσσολογική και παιδαγωγική έρευνα προωθεί όλο και συχνότερα τα τελευταία χρόνια τη δημιουργική ενσωμάτωση της γλωσσικής ποικιλίας στη διδασκαλία της μητρικής γλώσσας (Ντίνας & Ζαρκογιάννη 2009; Τσιπλάκου & ... -
Εκπαιδευτικό υλικό ανάπτυξης Γλωσσικών και Διαπολιτισμικών δεξιοτήτων μεταναστών μαθητών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-01)Τις τελευταίες δεκαετίες η Ελλάδα έχει μετατραπεί σε μία χώρα εισροής μεταναστών που έχει οδηγήσει στην αλλαγή της σύνθεσης του μαθητικού πληθυσμού αποκτώντας έτσι ολοένα και περισσότερα σχολεία πολυπολιτισμικού χαρακτήρα. ... -
Διερεύνηση στρατηγικών ανάγνωσης και γραφής μαθητών σε δίγλωσσα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-01)Βασικός σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η εξέταση και η αποτύπωση των γνωστικών και μεταγνωστικών στρατηγικών ανάγνωσης και γραφής που υιοθετούν οι δίγλωσσοι μαθητές του δημοτικού σχολείου/ πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Για ... -
Μια αφήγηση για την εξοικείωση των παιδιών της προσχολικής ηλικίας με τον νανόκοσμο: η άποψη των Νηπιαγωγών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-12)Η Νανοεπιστήμη-Νανοτεχνολογία (Ν-ΕΤ) αποτελεί ένα διεπιστημονικό κλάδο που στοχεύει να αξιοποιηθεί σε καινοτομίες που αφορούν την ποιότητα ζωής των ανθρώπων. Τα τελευταία χρόνια, τα προϊόντα Νανοτεχνολογίας έχουν κατακλύσει ... -
Το πρόγραμμα σπουδών γλωσσικής διδασκαλίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στο Οντάριο του Καναδά: Συγκριτική θεώρησή του με αντίστοιχα ελληνικά
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-09)Στην παρούσα μελέτη επιχειρείται μία συγκριτική προσέγγιση των προγραμμάτων σπουδών γλωσσικής διδασκαλίας που ακολουθούνται στην επαρχία του Καναδά Οντάριο και στη χώρα μας. Ειδικότερα, το αντικείμενο μελέτης θα αποτελέσουν, ... -
Η ελληνική ως γ2/ξγ και τα εθνοπολιτισμικά στοιχεία της σειράς ‘Εμείς και οι Άλλοι’ του έργου ‘Παιδεία Ομογενών’: προσεγγίσεις και προτάσεις
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-02)Στην παρούσα μεταπτυχιακή εργασία πραγματοποιείται μία προσέγγιση του σχολικού εγχειριδίου «Η Ελλάδα στον νεότερο και σύγχρονο κόσμο». Το βιβλίο αποτελεί μέρος της σειράς «Εμείς και οι Άλλοι» του Προγράμματος «Παιδεία ...