Browsing Πτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες by Author "Κωτσαλίδου, Ευδοξία"
Now showing items 1-20 of 57
-
Αξίες και ιδεώδη της ολυμπιακής παιδείας. Εφαρμογή ενός προγράμματος στο ειδικό δημοτικό σχολείο Νέας Προποντίδας Χαλκιδικής
Δάικος, Ζήσης (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018)Η ένταξη των παιδιών με αναπηρία στο γενικό σχολείο είναι ένα κοινωνικό ζήτημα που αναζητά λύση. Η στάση των μαθητών/τριών χωρίς αναπηρία θεωρείται ένας από τους πλέον καθοριστικούς παράγοντες που επηρεάζουν την ένταξη και ... -
Από τον Αρχαίο Μύθο στη Σύγχρονη Κινηματογραφική Σειρά: Η Περίπτωση του Ηρακλή
Αναστασίου, Δέσποινα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-09)Ο σκοπός της εκπόνησης αυτής της εργασίας είναι η κατανόηση γενικά της έννοιας του μύθου και της αρχαίας μυθολογίας αλλά και πιο συγκεκριμένα, του μύθου του Ηρακλή και αποτελείται από τέσσερα κεφάλαια. Το πρώτο κεφάλαιο ... -
Διάλογος δυο παιδαγωγών. Η περίπτωση του Piaget και του Vygotsky
Κατσούτα, Ελισάβετ (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)Ο σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η μελέτη των θεωριών του Piaget και του Vygotskyγια την γνωστική ανάπτυξη καθώς και η σύγκριση των θέσεων των δυο ψυχολόγων. Ο καθένας παρουσιάζει με διαφορετικό τρόπο τις ... -
Διαθεματική Σύνδεση της Γνώσης στο αναλυτικό πρόγραμμα της προσχολικής εκπαίδευσης
Σιγιάννη, Ελένη Άννα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-06)Αντικείμενο της παρούσας εργασίας αποτελεί η διαθεματική σύνδεση της γνώσης στο αναλυτικό πρόγραμμα της προσχολικής εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο της διαθεματικότητας, η γνώση δεν οργανώνεται σε ξεχωριστά σχολικά μαθήματα, αλλά ... -
Διερεύνηση του ρόλου των νηπιαγωγών και των δασκάλων γενικής και ειδικής αγωγής στην υλοποίηση του προγράμματος της παράλληλης στήριξης
Πάνου, Ζωή (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-09)Ο βασικός σκοπός της εν λόγω εργασίας, αναφέρεται σχετικά στην συλλογή, ανάλυση και συζήτηση δεδομένων που αναφέρονται στη διερεύνηση του ρόλου των νηπιαγωγών και των δασκάλων γενικής και ειδικής αγωγής στην υλοποίησή του ... -
Εκπαίδευση έξω από το σχολείο, μέσα στο μουσείο. Η περίπτωση του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Φλώρινας
Απιδοπούλου, Δήμητρα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Η μουσειακή αγωγή δύναται να παρέχει εκπαίδευση «έξω» από τις αίθουσες του σχολείου. Η κατάκτηση της γνώσης, η ανάπτυξη και καλλιέργεια δεξιοτήτων, η καλλιέργεια της ψυχής, η βιωματική μάθηση, η δημιουργικότητα, η ... -
Επικοινωνία και αλληλεπίδραση στο χώρο του νηπιαγωγείου
Γκιούρου, Φωτεινή (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)Η παρούσα εργασία μελετάει τις συγκρούσεις που δημιουργούνται μεταξύ των εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής στο χώρο του Νηπιαγωγείου. Πιο συγκεκριμένα αναλύονται οι αιτίες και οι λόγοι που μπορεί να οδηγούν τους Νηπιαγωγούς ... -
Επικοινωνιακές δεξιότητες στην εκπαίδευση και ο ρόλος του εκπαιδευτικού ως ηγέτη της εκπαιδευτικής ομάδας
Ραδουνισλή, Αικατερίνη (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-06)Η παρούσα εργασία είναι μια θεωρητική προσπάθεια προσέγγισης και ανάλυσης της σπουδαιότητας της επικοινωνίας και των τεχνικών της, στο χώρο της σχολικής μονάδας για τη διαμόρφωση ενός κατάλληλου θετικού σχολικού κλίματος. ... -
Η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης με εργαλείο το παραμύθι
Παπαμήλιου, Αντιγόνη (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018)Η παρούσα πτυχιακή εργασία ασχολείται κυρίως με το παραμύθι και την χρησιμότητα του στο νηπιαγωγείο ως εργαλείο κριτικής σκέψης. Το παραμύθι αποτελεί ένα αναπόσπαστο κομμάτι της παιδικής ηλικίας εδώ και πολλά χρόνια από ... -
Η δημιουργικότητα μέσα από τα παραμύθια
Γιώτη, Μαρία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Η εργασία δομείται ως εξής, αρχικά στο πρώτο κεφάλαιο δίνεται ο ορισμός της έννοιας του παραμυθιού, ενώ παρουσιάζονται και οι θεωρίες που έχουν αναπτυχθεί για την προέλευση του από το 1800 έως και σήμερα. Επιπλέον γίνεται ... -
Η έννοια της Παιδείας στον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη ως προς τη συγκρότηση μιας αναπτυγμένης κοινωνίας
Παπαϊωάννου, Μαρία Μαρίνα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-09)Στην παρούσα πτυχιακή εργασία κύριος σκοπός ήταν να παρουσιαστούν και να αναλυθούν οι απόψεις του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη περί παιδείας με αποτέλεσμα τη συγκρότηση μιας καλά δομημένης και αναπτυγμένης κοινωνίας. Γίνεται ... -
Η ένταξη των παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (Δ.Α.Φ.) στο ημερήσιο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου
Κατρακάρη, Δήμητρα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-09)Στην παρούσα πτυχιακή εργασία αναλύονται οι προϋποθέσεις της ένταξης των νηπίων με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος στο γενικό σχολείο . Το βασικό ερώτημα είναι τι πραγματικά συμβαίνει στην πράξη στην Ελληνική κοινωνία και ... -
Η εικονογράφηση στη σύγχρονη παιδική λογοτεχνία
Καλκατζίκος, Μάριος (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)Η εν λόγω εργασία ασχολείται με την εικονογράφηση στα σύγχρονα παραμύθια και πιο συγκεκριμένα αναλύει τον ρόλο και την λειτουργία αυτής μέσα σε σύγχρονα παραμύθια. Επίσης, αναφέρεται στα παραμύθια, στις κατηγορίες και τα ... -
Η ενσωμάτωση των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες στο εκπαιδευτικό σύστημα Μοντεσσόρι
Παπαδοπούλου, Μαρία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-06)Η εργασία αναφέρεται στην δυνατότητα ενσωμάτωσης παιδιών προσχολικής ηλικίας με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στο παιδαγωγικό σύστημα Μοντεσσόρι. Πιο αναλυτικά η παρούσα πτυχιακή εργασία αποτελείται από τρία κεφάλαια, ... -
Η επίδραση του παιχνιδιού στην ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών
Μαντζιαβά, Ηλιάνα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)Το παιχνίδι αποτελεί μια βασική δραστηριότητα στη ζωή του παιδιού. Κατέχει καθοριστικό ρόλο στη σωματική, την ψυχοσυναισθηματική, την κοινωνική και τη γνωστική/νοητική του ανάπτυξη. Μέσα από το παιχνίδι το παιδί έχει την ... -
Η επιθετικότητα στην παιδική ηλικία και ο ρόλος της οικογένειας
Μπώλου, Χριστίνα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)Σκοπός της μελέτης αυτής είναι να αναλύσει τις μεταβλητές ιδιοσυγκρασίας και γονικής μέριμνας, καθώς σχετίζονται με την προληπτική και αντιδραστική επιθετικότητα στα παιδιά. Οι διάφοροι τρόποι με τους οποίους οι γονείς ... -
Η επικοινωνία σε ανομοιογενείς ομάδες στην σχολική μονάδα
Παλαμίδα, Χρυσοβαλάντω Κωνσταντίνα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)Η παρούσα βιβλιογραφική εργασία αποτελεί μια προσπάθεια για τον εντοπισμό, την οριοθέτηση και την αξιολόγηση της επικοινωνίας και των μορφών. Ο λόγος είναι ότι μέσω της επικοινωνίας είναι δυνατόν, σε μια μικρογραφία της ... -
Η Επικοινωνία της Ελληνικής Αστυνομίας με το ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο: Η περίπτωση της Εκπαίδευσης
Σελεμίδου, Αλεξία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)Η παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματεύεται αρχικά της έννοια της επικοινωνίας, διάφορες θεωρίες επικοινωνίας, θεωρίες της ρητορικής τέχνης και το πώς αυτές συνδέονται. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται στοιχεία σχετικά με το Σώμα ... -
Η επικοινωνιακή διάσταση του διαθεματικού ενιαίου πλαισίου προγράμματος σπουδών και ο ρόλος του εκπαιδευτικού
Σιδέρη Θεοχάρη, Λευκοθέα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)Το θέμα μου με το οποίο ασχολείται η πτυχιακή, σχετίζεται με την επικοινωνία και τον ρόλο του εκπαιδευτικού. Η επικοινωνία ενός εκπαιδευτικού με μια οικογένεια αναφέρονται αναλυτικά και πως διατηρείται μια ορθή σχέση μεταξύ ... -
Η κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη παιδιών ηλικίας 4 – 6 ετών
Αθανασίου, Αθηνά (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)Στην παρούσα πτυχιακή εκπονήθηκε το θέμα της κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης των παιδιών ηλικίας 4-6 ετών. Μέσα από την ολόπλευρη ανάπτυξη της βρεφικής και της νηπιακής ηλικίας, εξελίσσεται τόσο σωματικά όσο κινητικά. ...