Browsing Πτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες by Author "Κωτσαλίδου, Ευδοξία"
Now showing items 21-40 of 57
-
Η λογοτεχνία ως εργαλείο ανάδειξης και διαπραγμάτευσης της αγάπης στη σχολική εκπαίδευση
Βλάχου, Ολυμπία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-09)Σκοπός της συγκεκριμένης πτυχιακής εργασίας είναι να αναδείξει τον τρόπο με τον οποίο είναι δυνατό μέσω της παιδικής λογοτεχνίας να καλλιεργηθούν ορισμένα γνωρίσματα κατά τη φάση της προσχολικής εκπαίδευσης και πιο ειδικά ... -
Η μορφή του λύκου στα σύγχρονα παραμύθια
Ρισμάνη, Αντιγόνη (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Η παρούσα πτυχιακή εργασία αφορά την αλλαγή χαρακτήρα του λύκου σε “καλό” στα σύγχρονα παραμύθια. Πιο συγκεκριμένα λόγω της στερεοτυπικής αντίληψης του λύκου ως “κακού” στα λαϊκά παραμύθια, ο χαρακτήρας αυτός δίνει την ... -
Η παιδαγωγική χρήση του παραμυθιού στη μαθησιακή διαδικασία στην προσχολική εκπαίδευση
Καραγεώργου, Άννα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)Αναντίρρητα, η παιδική ηλικία ενός ανθρώπου είναι συνυφασμένη και συνδεδεμένη σε ένα μεγάλο ποσοστό από γλυκιές αναμνήσεις. Μία εξ’ αυτών αποτελεί και η ανάμνηση των αφηγήσεων των παραμυθιών. Το παραμύθι, εμφανιζόμενο από ... -
Η ρωσική πρωτοπορία ως μοντέλο επικοινωνίας στην προσχολική εκπαίδευση. Μελέτη περίπτωσης
Στεργιούδή, Αικατερίνη (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Πώς η τέχνη μπορεί να θεωρηθεί μοντέλο επικοινωνίας στην προσχολική εκπαίδευση και γιατί αξίζει τελικά να ασχοληθούμε με αυτό το ζήτημα, αλλά και με το κίνημα της Ρωσικής πρωτοπορίας; Πιο συγκεκριμένα, η εργασία δομείται ... -
Η συνεκπαίδευση των παιδιών με διαταραχή ελλειμματικής προσοχής/υπερκινητικότητα στο ημερήσιο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου
Λαγούδη, Γεωργία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Η συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία αποτελεί μια βιβλιογραφική έρευνα, που σχετίζεται με την ειδική αγωγή. Πιο συγκεκριμένα, η εργασία επικεντρώνεται στη Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/Υπερκινητικότητα. Αρχικά, το πρώτο ... -
Η χρήση των Κοινωνικών Ιστοριών στην εκπαίδευση παιδιών με διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)
Μεντή, Μαρία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Η παρούσα πτυχιακή εργασία είχε στόχο την εκπόνηση της έρευνας σχετικά με την Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή του αυτιστισμού και πιο συγκεκριμένα με την προσέγγιση της εκαυδευτικής μεθόδου και περαμβάσεως δηλαδή τις ... -
Μουσική Αγωγή σε παιδιά με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητα στην Προσχολική Εκπαίδευση
Μουταφτσή, Ελένη (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-05)Η πτυχιακή εργασία με τίτλο «Μουσική Αγωγή σε παιδιά με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής Υπερκινητικότητα στην Προσχολική Εκπαίδευση» είναι βασισμένη σε βιβλιογραφική αναζήτηση. Το νηπιαγωγείο, ως μεταβατικό ... -
Ο διδακτισμός στην σύγχρονη παιδική λογοτεχνία
Γερακινάκη, Χρυσούλα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)Στην συγκεκριμένη εργασία το θέμα το οποίο διεκπεραιώνεται είναι αυτό του διδακτισμού και του τρόπου που εμπεριέχεται στην παιδική λογοτεχνία. Ξεκινώντας με τον όρο της παιδικής λογοτεχνίας η οποία αποτελεί στην ουσία το ... -
Ο ρόλος και η λειτουργεία των παραμυθιών στη κατανόηση μαθηματικών εννοιών στη προσχολική εκπαίδευση
Κυρολλάρη, Άννα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)Το κύριο θέμα έρευνας της συγκεκριμένης πτυχιακής εργασίας είναι αναζήτηση της προσφοράς των παραμυθιών στα παιδιά και κυρίως της απόκτησης μαθηματικών γνώσεων μέσω αυτών. Κάτι το οποίο μαρτυράτε και από τον τίτλο ... -
Ο ρόλος της Παιδικής Λογοτεχνίας στη καλλιέργεια του περιγραφικού λόγου
Παναγιωτίδου, Σοφία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-09)Αντικείμενο μελέτης της παρούσας εργασίας αποτελεί ο ρόλος της Παιδικής Λογοτεχνίας στο νηπιαγωγείο. Αρχικά, προσδιορίζεται ο όρος της παιδικής ηλικίας και έπειτα διαχωρίζονται τα στάδιά της στο βρεφικό, στο νηπιακό και ... -
Ο ρόλος του παιχνιδιού και της παιχνιδοθεραπείας στα παιδιά προσχολικής ηλικίας
Κοφίτσα, Βασιλική (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)Με το πέρασμα των χρόνων πολλά είναι αυτά που έχουν ειπωθεί για το παιχνίδι, ωστόσο η εξέλιξη του είναι μεγάλη. Για το παιδί από τα πρώτα του κιόλας χρόνια συμβολίζει την διέξοδό του από άσχημες εμπειρίες αλλά ταυτοχρόνως ... -
Ο σχολικός εκφοβισμός και οι σχέσεις συνομηλίκων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Βελισσάρη, Ελένη (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)Η παρούσα εργασία εστιάζει στο φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και στον ρόλο της φιλίας στα παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας. Ο σχολικός εκφοβισμός ή αλλιώς το bullying είναι μια μορφή παραβατικότητας, η ... -
Οι απόψεις των νηπιαγωγών για τη χρήση του παραμυθιού στη μαθησιακή διαδικασία.
Καζαντζίδου, Χριστίνα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)Τα παραμύθια κατέχουν εξέχουσα θέση στην ζωή του κάθε παιδιού. Και αυτό γιατί το παραμύθι συμβάλλει στην ανάπτυξη του παιδιού αλλά και στην διαμόρφωση της προσωπικότητας του. Μέσα από ένα παραμύθι το παιδί μπορεί να ... -
Οι απόψεις των νηπιαγωγών για την αναγνώριση και τη διαχείριση παιδιών με Διάσπαση Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ)
Βασιλειάδου, Ξένια (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)Το ζήτημα της ειδικής αγωγής είναι ένα ζήτημα που τείνει να απασχολεί, αν όχι όλους, τη συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι μέσα από βιβλιογραφική αλλά και ... -
Οι απόψεις των νηπιαγωγών για το Αναλυτικό Πρόγραμμα της προσχολικής εκπαίδευσης
Τσιάπλα, Ανθή (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-09)Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως τίτλο <<Οι απόψεις των νηπιαγωγών για το Αναλυτικό Πρόγραμμα της προσχολικής εκπαίδευσης>>. Τα μέρη από τα οποία αποτελείται είναι δύο. Στο πρώτο μέρος υπάρχουν πέντε κεφάλαια. Το πρώτο ... -
Οι απόψεις των φοιτητών για την Πρακτική Άσκηση στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας
Καρανδινού, Ευαγγελία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-09)Η παρούσα εργασία πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της εκπόνησης πτυχιακής εργασίας για της ανάγκες λήψης πτυχίου του Τμήματος Νηπιαγωγών της Παιδαγωγικής Σχολής Φλώρινας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Εξετάζει τις ... -
Οι απόψεις των φοιτητών για το προφίλ του σύγχρονου εκπαιδευτικού
Μπουζούκα, Μαρία Ιωάννα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται η έννοια της εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες καθώς και ο ρόλος και η σημασία του εκπαιδευτικού.Γίνεται βιβλιογραφική αναφορά με σκοπό να αποσαφηνιστεί ο ορισμός τους. Πραγματοποιείται ... -
Οι απόψεις των φοιτητών για τον Οδηγό Σπουδών στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας
Κουτσογιάννη, Κυριακή (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-09)Η παρούσα εργασία πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της εκπόνησης πτυχιακής εργασίας για τις ανάγκες λήψης πτυχίου του Τμήματος Νηπιαγωγών Παιδαγωγικής Σχολής Φλώρινας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Εξετάζει τις απόψεις ... -
Οι ιδιαιτερότητες μέσα από το σύγχρονο ελληνικό παραμύθι
Μαλεγανέα, Ερμιόνη (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Η ιδιαιτερότητα είναι μία έννοια ομπρέλα που περικλείει πολλές σημασίες μέσα της. Τι σημαίνει όμως πραγματικά ιδιαιτερότητα; Ποιούς χαρακτηρίζει η έννοια της ιδιαιτερότητας; Είναι τελικά καλό η κακό να είσαι ιδιαίτερος; ... -
Οι κοινωνικές ιστορίες ως εργαλείο προσαρμογής των παιδιών με αυτισμό στο περιβάλλον τους
Χριστοφορίδου, Βασιλική (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)Η συγκεκριμένη εργασία αποσκοπεί στην ανάδειξη του θέματος των παιδιών με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος και πιο συγκεκριμένα στο πώς συμβάλλουν οι κοινωνικές ιστορίες στην ομαλότερη προσαρμογή τους στο περιβάλλον. Οι ...