Browsing Πτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες by Title
Now showing items 205-224 of 496
-
Η θεραπευτική δύναμη της γραφής: προτεινόμενες δραστηριότητες δημιουργικής και εκφραστικής γραφής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-09)ΠΕΡΙΛΗΨΗ Η εργασία αυτή αφορά τα είδη της θεραπευτικής γραφής και τις μεθόδους τις οποίες χρησιμοποιούν με σκοπό την έκφραση των συναισθημάτων και των βαθύτερων σκέψεων του ατόμου. Μέσα από αυτά, φαίνεται πως το άτομο ... -
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Η παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματεύεται τη θέση που είχε η γυναίκα υπό τον υπαρκτό σοσιαλισμό στην Αλβανία και στην Ρουμανία. Γίνεται μια προσπάθεια να ανιχνευτεί ο ρόλος της γυναίκας τότε, η ζωή της, η αντιμετώπιση της ... -
Η ιδιότητα του ενεργού πολίτη: κοινωνικές προεκτάσεις και εκπαιδευτικές εφαρμογές στη σχολική εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Η συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία πραγματεύεται την έννοια και τη σημασία της ιδιότητας του ενεργού πολίτη, η οποία γίνεται εμφανής με την εικόνα που εμφανίζει στη σύγχρονη πραγματικότητα. Αρχικά, συνδέεται με την πολιτειακή ... -
Η κακοποίηση των γυναικών με έμφαση στην περίοδο της πανδημίας του covid-19: πολιτικές προσεγγίσεις και εκπαιδευτικές πρακτικές
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021)Περίληψη Στην παρούσα πτυχιακή εργασία καταγράφηκε η ιστορική εξέλιξη της γυναικείας κακοποίησης. Προσδιορίστηκε η έννοια της κακοποίησης και της βίας από παλιά μέχρι σήμερα. Αναλύθηκε η μορφή της βίας με έμφαση την περίοδο ... -
Η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης στο νηπιαγωγείο μέσω οργανωμένων δραστηριοτήτων
(2017-06)Σε μία εποχή που η τεχνολογία στον τομέα της επικοινωνίας και όχι μόνο βρίσκεται στο απόγειό της, ο σύγχρονος άνθρωπος έχει τη δυνατότητα άμεσης πρόσβασης σε γνώσεις και πληροφορίες από κάθε γωνιά του κόσμου. Και ενώ η ... -
Η καλλιέργεια της φαντασίας στην προσχολική ηλικία μέσα από αυτοσχέδιες ιστορίες των παιδιών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Σήμερα λόγω των κοινωνικών εξελίξεων, τα παιδιά πολλές φορές αναγκάζονται να χάσουν την παιδικότητα και την αθωότητα που πρέπει να χαρακτηρίζουν την ηλικία τους. Για να ανακτήσουν τα παιδιά αυτά τα χαμένα χαρακτηριστικά ... -
Η κατασκευή της πρακτικής άσκησης στον λόγο των τελειόφοιτων φοιτητών/τριών που σπουδάζουν νηπιαγωγοί
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-06)Η παρούσα έρευνα έχει σκοπό τη μελέτη του τρόπου που οι τελειόφοιτοι/τες φοιτητές/τριες κατασκευάζουν την πρακτική άσκηση και την επαγγελματική τους ταυτότητα ως μελλοντικοί/ές νηπιαγωγοί στο πλαίσιο των ημιδομημένων ... -
Η κλιματική αλλαγή στο νηπιαγωγείο: απόψεις νηπίων, αντιλήψεις και εκπαιδευτικός σχεδιασμός.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023)Ζούμε σε μια εποχή όπου η υποβάθμιση του περιβάλλοντος είναι αισθητή και, ίσως το πιο σημαντικό, απειλούν την υγεία και την ποιότητα ζωής μας. Σήμερα, τα περιβαλλοντικά ζητήματα έχουν γίνει παγκόσμιο ζήτημα και είναι ... -
Η κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη παιδιών ηλικίας 4 – 6 ετών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)Στην παρούσα πτυχιακή εκπονήθηκε το θέμα της κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης των παιδιών ηλικίας 4-6 ετών. Μέσα από την ολόπλευρη ανάπτυξη της βρεφικής και της νηπιακής ηλικίας, εξελίσσεται τόσο σωματικά όσο κινητικά. ... -
Η λευκή και η μαύρη σοκολάτα» (Λένα Χρηστίδη): Προσέγγιση της διαφορετικότητας μέσα από τις δραστηριότητες δημιουργικής γραφής και χρήση Τ.Π.Ε. για παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Η παρούσα πτυχιακή εργασία διερευνά τη δημιουργική γραφή και τη σύνδεσή της με τη διδασκαλία των λογοτεχνικών κειμένων. Αρχικά παρουσιάζεται πολύ ευσύνοπτα ένας νέος όρος, η «δημιουργική γραφή», στα πλαίσια της βιωματικής, ... -
Η λογοτεχνία ως εργαλείο ανάδειξης και διαπραγμάτευσης της αγάπης στη σχολική εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-09)Σκοπός της συγκεκριμένης πτυχιακής εργασίας είναι να αναδείξει τον τρόπο με τον οποίο είναι δυνατό μέσω της παιδικής λογοτεχνίας να καλλιεργηθούν ορισμένα γνωρίσματα κατά τη φάση της προσχολικής εκπαίδευσης και πιο ειδικά ... -
Η μελέτη των ερωτήσεων που υποβάλλονται κατά τη διδασκαλία του κύκλου του νερού σε παιδιά προσχολικής ηλικίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016)Η παρούσα έρευνα πραγματοποιήθηκε στην πόλη της Φλώρινας, τον Απρίλιο του 2015. Σκοπός της, ήταν η μελέτη του περιεχομένου και του προσανατολισμού των ερωτήσεων κατά τη διάρκεια μιας Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας με ... -
Η μετάδοση μηνυμάτων μέσα από την εικόνα στο σύγχρονο παραμύθι
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)Ας διερωτηθούμε… Υπάρχει κανείς που δεν αγάπησε, αγαπά και θα συνεχίσει να αγαπά τα παραμύθια; Ο κάθε ένας από εμάς τους «μεγάλους» μαγεύονταν ως παιδί από τα παραμύθια που μας άφησαν προίκα οι γιαγιάδες και οι μαμάδες ... -
Η μονογονεϊκή οικογένεια ως πυρήνας αγωγής και μάθησης σε παιδιά προσχολικής ηλικίας: εκπαιδευτικές προτάσεις
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-09)ΠΕΡΙΛΗΨΗ Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται το θέμα της μονογονεϊκότητας, δηλαδή το σχήμα της οικογένειας που περιλαμβάνει έναν μόνο γονέα και τουλάχιστον ένα παιδί και η επίδραση αυτού του σχήματος στην σχολική επίδοση ... -
Η μορφή του λύκου στα σύγχρονα παραμύθια
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Η παρούσα πτυχιακή εργασία αφορά την αλλαγή χαρακτήρα του λύκου σε “καλό” στα σύγχρονα παραμύθια. Πιο συγκεκριμένα λόγω της στερεοτυπικής αντίληψης του λύκου ως “κακού” στα λαϊκά παραμύθια, ο χαρακτήρας αυτός δίνει την ... -
Η μορφή των ζώων στα παραμύθια και η χρήση τους στην μαθησιακή διαδικασία στην προσχολική εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021)Περίληψη Στην τάξη του νηπιαγωγείου, τα παραμύθια αποτελούν βασικό μέσο διδασκαλίας, καθώς μέσα από αυτά τα παιδιά μπορούν να διδαχθούν ποικίλα θέματα. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν με διάφορους τρόπους, όπως η διήγηση/αφήγηση, ... -
Η μουσειακή αγωγή στην προσχολική εκπαίδευση. Μελέτη περίπτωσης : το μουσείο της Ακρόπολης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το ρόλο του μουσείου στην προσχολική εκπαίδευση και αναλύει το παράδειγμα του μουσείου της Ακρόπολης στα πλαίσια εκπαιδευτικού προγράμματος στην τάξη. -
Η Μουσειακή Εκπαίδευση ως μέσο κοινωνικής ένταξης - Διαπολιτισμική Προσέγγιση
(2021-06)Περίληψη Μολονότι, από την αρχή σχεδόν ύπαρξης του ανθρώπινου είδους, γινόντουσαν μετακινήσεις πληθυσμών, τα τελευταία χρόνια παρουσιάζεται αύξηση στις μεταναστευτικές μετακινήσεις και εισροές, ειδικότερα στον Δυτικό ... -
Η μουσική και η κίνηση σε παιδιά τυπικής και μη τυπικής ανάπτυξης στην προσχολική ηλικία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021)Περίληψη Στην προσχολικη αγωγή είναι πολύ σημαντικό ρόλο κατέχει η διδασκαλία της μουσικής στα παιδιά τόσο της τυπικής όσο και της μη τυπικής ανάπτυξης. Στην παρούσα εργασία γίνεται αναφορά στην μουσική παιδαγωγική, ένα ... -
Η νεοελληνική λογοτεχνία στην εκπαιδευτική πράξη: διδακτικές δοκιμές δημιουργικής γραφής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)Η ανάγκη συνύπαρξης ανθρώπων με διαφορετικές γλωσσικές ,φυλετικές, χρωματικές, πολιτισμικές ,θρησκευτικές , σωματικές και πνευματικές ανάγκες στο ίδιο κοινωνικό περιβάλλον είναι μια πραγματικότητα. Το κοινωνικό ζήτημα της ...