Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης by Title
Now showing items 162-181 of 993
-
Διαχείριση καινοτομιών στη σχολική μονάδα
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05) -
Διαχείριση σεισμικού κινδύνου στα σχολεία της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης από τους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση από άποψη σεισμικότητας στην Ευρώπη και την έκτη παγκοσμίως. Είναι ιδιαίτερα κρίσιμο, επομένως, το ζήτημα της πρόληψης καταστροφών σε σχολικές μονάδες που φιλοξενούν παιδιά, μια πληθυσμιακή ... -
Διαχείριση της καινοτομίας στη σχολική μονάδα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05)Σε ένα κόσμο που αλλάζει συνεχώς και μεταβάλλεται το σχολείο που αποτελεί το βασικό πυρήνα μόρφωσης και του συνδετικού ιστού ανάμεσα στον άνθρωπο ,στην κοινωνία και στην παγκόσμια κοινότητα ,δεν είναι δυνατόν να είναι ... -
Διγλωσσία και IB World Schools: Διερεύνηση των απόψεων εκπαιδευτικών για τη διαχείριση της διγλωσσίας και την εφαρμογή καινοτόμων πρακτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Η παρούσα έρευνα διακυβεύεται τη διαχείριση της διγλωσσίας και την εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών πρακτικών στα IB δίγλωσσα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Αναλυτικότερα, τα επιμέρους θέματά της είναι ο προσδιορισμός της ... -
Διδακτικές δραστηριότητες σε περιβάλλον μη τυπικής εκπαίδευσης για το φαινόμενο του λωττού και της σαύρας gecko: εφαρμογή και αξιολόγηση σε μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-06)Η Νανοεπιστήμη- Νανοτεχνολογία (Ν-ΕΤ), αποτελεί έναν σύγχρονο ταχύτατα αναπτυσσόμενο κλάδο με εφαρμογές ήδη σε πάρα πολλά πεδία της ανθρώπινης δραστηριότητας. Αφορά τη μελέτη της συμπεριφοράς και το χειρισμό της ύλης στην ... -
Διδακτικές παρεμβάσεις για την βελτίωση παραγωγής γραπτού λόγου σε μαθητή με μαθησιακές δυσκολίες της Γ' τάξης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023)Η συγκεκριμένη επιστημονική εργασία πραγματεύεται το ζήτημα των δυσκολιών του γραπτού λόγου που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Πιο συγκεκριμένα, εξετάζει την επίδραση αποτελεσματικών διδακτικών παρεμβάσεων ... -
Διδακτικές προσεγγίσεις για το μνημείο του Ρώσου στρατιώτη και για το μνημείο των μαχητών του ΔΣΕ στην Φλώρινα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Το δείγμα της έρευνας που παρουσιάζω, ανήκει στο πεδίο της γλυπτικής, η οποία ως τέχνη εικαστική αντέχει περισσότερο στον δημόσιο χώρο σε αντίθεση με άλλες τέχνες όπως η ζωγραφική. Τα μνημεία αποτελούν τρισδιάστατες εικόνες, ... -
Διδακτικές προσεγγίσεις και εφαρμογές διαπολιτισμικής λογοτεχνίας των βαλκανικών λαών στην ελληνική εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2015)Μόνο και μόνο από τη στιγμή που μία ομάδα ανθρώπων κατάφερε να χαράξει μια κοινή πορεία στην ιστορία, δημιουργώντας μια κοινωνία ή γενικότερα ένα έθνος, τότε το μόνο σίγουρο είναι ότι αυτοί οι άνθρωποι χαρακτηρίζονται από ... -
Διδακτική αξιοποίηση της ιστορίας των κωνικών τομών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2022)Η παρούσα εργασία αφορά στην υλοποίηση διδακτικού σχεδιασμού σχετικά με τη διδασκαλία των κωνικών τομών. Το συγκεκριμένο αντικείμενο εντάσσεται στην ύλη των μαθηματικών της θετικής κατεύθυνσης της Β’ Λυκείου που φέρνει ... -
Διδακτική διαχείριση του Θεωρήματος του Θαλή και της ομοιότητας τριγώνων από μαθηματικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-02)Περίληψη Η παρούσα έρευνα επιχειρεί να μελετήσει τη γνώση περιεχομένου και τη παιδαγωγική γνώση περιεχομένου μαθηματικών πάνω στη ομοιότητα και το Θεώρημα του Θαλή. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται διερεύνηση της μεθόδου διδασκαλίας ... -
Διδακτική παρέμβαση για τη βελτίωση της ορθογραφίας σε μαθητές της Γ΄ Δημοτικού με δυσορθογραφία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023)Η παρούσα εργασία συνδυάζοντας ποσοτικές μεθόδους αξιολόγησης και ποιοτικές διαδικασίες ανάλυσης λαθών διερευνά την ορθογραφική ικανότητα δύο μαθητών της Γ’ Δημοτικού, με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Πιο συγκεκριμένα, ... -
Διδακτική παρέμβαση για την ανάπτυξη των σταθερών σχέσεων των αριθμών στην πρώτη δεκάδα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να μελετήσει σε ποιο βαθμό μια κατάλληλη διδακτική παρέμβαση μπορεί να βελτιώσει τη γνώση των παιδιών για τις σταθερές σχέσεις των αριθμών στην πρώτη δεκάδα. Αρχικά παρουσιάζεται το ... -
Διδακτική παρέμβαση για την υπέρβαση δεκάδας στην Α' Δημοτικού με διερευνητική δραματοποίηση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2019)Στην παρούσα διπλωματική εργασία διερευνάται η επίδραση του πλαισίου της διερευνητικής δραματοποίησης με τη χρήση θεατρικών – δραματικών τεχνικών στη διδασκαλία μαθηματικών εννοιών και συγκεκριμένα στην κατανόηση της ... -
Διδακτική παρέμβαση με λανθασμένα παραδείγματα για τη διόρθωση παρανοήσεων στις δυνάμεις
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Οι δυνάμεις βρίσκονται στο επίκεντρο των ερευνών της μαθηματικής εκπαίδευσης, αφού πολλοί τομείς των μαθηματικών και των θετικών επιστημών τις χρησιμοποιούν. Ωστόσο, η κατανόηση των δυνάμεων παραμένει μια πρόκληση. Πιο ... -
Διδακτική παρέμβαση στην ανάγνωση σε κωφά και βαρήκοα παιδιά της δ' και της στ' τάξης του δημοτικού σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-05) -
Διδακτική πρόταση αναφορικά με τα μεταβυζαντινά μνημεία της πόλης της Φλώρινας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Η παρούσα εργασία καταπιάνεται επιλεκτικά με μεταβυζαντινά και οθωμανικά μνημεία της πόλης της Φλώρινας. Έχουμε συμπεριλάβει μνημεία νεοκλασικά. Ο όρος χρησιμοποιήθηκε ενδεχομένως κάπως καταχρηστικά, προκειμένου να ... -
Διδακτική προσέγγιση για την ανάπτυξη της πρώιμης αλγεβρικής σκέψης με τη χρήση των pattern blocks: μία μελέτη επικεντρωμένη στις εξελισσόμενες κανονικότητες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Η παρούσα μελέτη εστιάζει στις ικανότητες μαθητών προσχολικής ηλικίας (4-6 ετών), στις εξελισσόμενες γεωμετρικές και αριθμητικές κανονικότητες με σκοπό τη γενίκευση. Για τις ανάγκες αυτής της μελέτης συμμετείχαν 9 νήπια ... -
Διδακτική της ελληνικής γλώσσας με παραδοσιακά τραγούδια
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-04)Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει στόχο τη συλλογή παραδοσιακών τραγουδιών, ώστε να μπορούν να αξιοποιηθούν στην τάξη. Συγκεκριμένα, σκοπός της είναι η μελέτη της παρουσίας και της χρήσης της μουσικής και του τραγουδιού ... -
Διδακτική των ηλεκτρικών κυκλωμάτων με την χρήση αγώγιμων στυλών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-05-27)Όσο προχωράει η εξέλιξη της τεχνολογίας και της επιστήμης, τόσο πρέπει να εξελίσσεται και ο τομέας της εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτικοί σήμερα καλούνται να καλύψουν μια σύνθετη διδακτική ύλη σε σύντομο χρόνο και, ταυτόχρονα, ... -
Διδακτικό υλικό για το γλωσσικό μάθημα στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Η εργασία πραγματεύεται τη δια-βίου μάθηση και τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ), τα οποία ξεκίνησαν ως ένα πιλοτικό πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, υποστηρίζοντας την επένδυση στην εκπαίδευση. Στο Α’ μέρος της ανάλυσης ...