Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης by Title
Now showing items 302-321 of 993
-
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα παρέμβασης για την κατανόηση μαθηματικών εννοιών σε μαθητή με δυσαριθμησία με τη χρήση ψηφιακού παιχνιδιού: μια μελέτη περίπτωσης
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Στην εποχή μας, παρακολουθούμε την τεχνολογία να εξελίσσεται με ραγδαίους ρυθμούς, να γίνεται διαθέσιμη σε όλο και περισσότερο πληθυσμό μέρα με τη μέρα και να μην είναι πλέον τόσο ακριβή και δύσχρηστη. Κατά συνέπεια, η ... -
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: παιχνίδια για την εξοικείωση μικρών παιδιών στα πλαίσια των ομάδων με φυσικές διεπαφές
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-06)Στο πλαίσιο του μαθήματος «Σχεδίαση και Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού» μου δόθηκε η ευκαιρία να ασχοληθώ με το πρόγραμμα scratch και την πλατφόρμα makey-makey. Χρησιμοποιώντας το scratch στη δημιουργία εκπαιδευτικών ... -
Εκπαιδευτικός Δημοτικισμός - γλωσσική και εκπαιδευτική μεταρρύθμιση μέσα από την αλληλογραφία των Δημήτρη Γληνού, Αλέξανδρου Δελμούζου και Μανόλη Τριανταφυλλίδη (1910-1926)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017) -
Εκτιμήσεις πάνω σε αριθμογραμμή και η σχέση τους με τις μαθηματικές ικανότητες: Η περίπτωση των δεκαδικών αριθμών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-06)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να εξετάσει αφενός την ικανότητα για την πραγματοποίηση εκτιμήσεων με δεκαδικούς αριθμούς πάνω σε αριθμογραμμή και αφετέρου τη σχέση αυτής με τις μαθηματικές ικανότητες. Για τον σκοπό ... -
Εκφοβισµός (bullying) και θυµατοποίηση των εκπαιδευτικών και διαχείριση των φαινοµένων αυτών από την εκπαιδευτική ηγεσία: Απόψεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης Νοµού Κοζάνης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Μόλις µία ελληνική έρευνα υπάρχει διαθέσιµη στην ελληνική βιβλιογραφία η οποία µελετά τον εκφοβισµό και τη θυµατοποίηση των εκπαιδευτικών συνδυαστικά µε τα εκπαιδευτικά στυλ ηγεσίας, ενώ ακόµα και στη διεθνή βιβλιογραφία ... -
Εκφοβισμός (bullying) και θυματοποίηση των εκπαιδευτικών και διαχείριση των φαινομένων αυτών από την εκπαιδευτική ηγεσία: Απόψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Νομού Καστοριάς
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Στην ελληνική βιβλιογραφία, δεν υπάρχει καμία έρευνα που να μελετά συνδυαστικά τα εκπαιδευτικά στυλ ηγεσίας και τη θυματοποίηση των εκπαιδευτικών, ενώ στη διεθνή βιβλιογραφία, οι σχετικές έρευνες είναι περιορισμένες. Το ... -
Εκφοβισμός/Θυματοποίηση και Αυτοεκτίμηση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2022)Ο σχολικός εκφοβισμός αποτελεί ένα ύψιστης σημασίας θέμα με το οποίο πλήθος ερευνητών έχει ασχοληθεί, καθώς έχει αρνητικές συνέπειες στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των μαθητών. Η παρούσα έρευνα επιχειρεί τη διερεύνηση και ... -
Εκφοβισμός/Θυματοποίηση: Η σχέση τους με τη Συναισθηματική Νοημοσύνη και την Ψυχική Ανθεκτικότητα Μαθητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Ο εκφοβισμός είναι ένα μείζον θέμα που μας προβληματίζει, καθώς αυξάνεται ραγδαία και ειδικά στα σχολεία. Στις μέρες μας, γίνονται αρκετές έρευνες, γράφονται μελέτες και άρθρα που αφορούν την ψυχική ανθεκτικότητα και τη ... -
Εμπειρική διερεύνηση και αποτύπωση των επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-03)The present study, aims to investigate the in service training needs of primary education teachers (ΠE 70), as perceived and expressed by them. The survey was carried out in the last quarter of the school year 2015-2016 ... -
Εναλλακτικές μέθοδοι διδασκαλίας του πολλαπλασιασμού με τη χρήση Scratch
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-05)Περίληψη Στην εργασία αυτή παρουσιάζεται μία έρευνα σχετικά με τη διδασκαλία τριών διαφορετικών τρόπων εκτέλεσης της πράξης του πολλαπλασιασμού, αξιοποιώντας το προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch. Οι τρόποι αυτοί, ... -
Εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης στο γλωσσικό μάθημα: Απόψεις εκπαιδευτικών για την εφαρμογή τους στο δημοτικό σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Η εναλλακτική αξιολόγηση αποτελεί μια πρωτότυπη μέθοδο διδασκαλίας που είναι σε θέση να αναδείξει όλες τις δεξιότητες και ικανότητες του μαθητή καθώς και να καλλιεργήσει την κριτική του σκέψη. Είναι μια καινούρια μέθοδος ... -
Ενδοσχολικές συγκρούσεις: Αίτια, επιπτώσεις και στρατηγικές για την αποτελεσματική διαχείρισή τους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-02)Η παρούσα έρευνα στοχεύει στη διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών αναφορικά με το φαινόμενο των συγκρούσεων στο σχολείο. Πιο συγκεκριμένα διερευνήθηκαν οι απόψεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με ... -
Εννοιολογική αλλαγή στο φαινόμενο των 4 εποχών μέσω ενσώματης αλληλεπίδρασης σε ένα περιβάλλον μεικτής πραγματικότητας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-04)Η κατανόηση του φαινομένου των εποχών είναι ένα ιδιαίτερα δύσκολο εγχείρημα, καθώς οι αναπαραστάσεις που έχουν οι μαθητές για το φαινόμενο είναι συνήθως περιορισμένες, λανθασμένες ή ελλιπείς. Έρευνες υποστηρίζουν ότι η ... -
Ενσυναίσθηση και πολυπρισματικότητα: δύο ιστορικές έννοιες σε τροχιά σύγκρουσης και μια απόπειρα σύνθεσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-04)Στην παρούσα εργασία ασχολούμαστε αρχικά με την έννοια της ενσυναίσθησης και στη συνέχεια, πιο συγκεκριμένα, με την ιστορική ενσυναίσθηση. Εξετάζουμε τις σχέσεις που αναπτύσσονται ανάμεσα σε αυτή την έννοια και σε αυτήν ... -
Ενσυναίσθηση και προτιμήσεις στη μουσική
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018)Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να εξετάσει τη συσχέτιση μεταξύ της ενσυναίσθησης και των προτιμήσεων της μουσικής σε εφήβους και νεαρούς ενήλικες. Στην έρευνα συμμετείχαν 160 άτομα (80 μαθητές της Ε’ και Στ’ Δημοτικού ... -
Ενσυναίσθηση, θετικό/αρνητικό συναίσθημα και ετοιμότητα φοιτητών/τριών παιδαγωγικών τμημάτων να διδάξουν μαθητές/τριες με διαφορετικό πολυπολιτισμικό υπόβαθρο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Περίληψη Οι αυξανόμενες μεταναστευτικές τάσεις των τελευταίων ετών στην Ελλάδα έχουν επιφέρει αλλαγές μέχρι και στην εκπαιδευτική κοινότητα. Ο τρόπος λειτουργίας των σχολικών μονάδων, οι συνήθειες των εκπαιδευτικών και ... -
Ενσώματη μάθηση και Γεωμετρία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Περίληψη Το θέμα που πραγματεύεται η συγκεκριμένη βιβλιογραφική έρευνα είναι η εκμάθηση των γωνιών μέσω την Ενσώματης Διδασκαλίας. Εκτείνεται σε δύο άξονες με τον πρώτο να παρουσιάζει αρχικά του ορισμούς για την γωνία, ... -
Ενσώματη μάθηση, φυσικές διεπαφές και γεωμετρία στο Δημοτικό Σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Σκοπός της έρευνας ήταν η αξιολόγηση ενός επιτραπέζιου παιχνιδιού βασισμένο στη χρήση απτικών διεπαφών από υποψήφιους δασκάλους. Ειδικότερα, οι φοιτητές έπαιξαν ένα παιχνίδι που κατασκευάστηκε με την πλακέτα makey – makey ... -
Εξέταση της γνώσης και της παιδαγωγικής γνώσης περιεχομένου στους νοερούς υπολογισμούς υποψηφίων δασκάλων με μαθησιακές δυσκολίες
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016)Ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να εξετάσει τη γνώση περιεχομένου και την παιδαγωγική γνώση περιεχόμενου στους νοερούς υπολογισμούς υποψήφιων δασκάλων με μαθησιακές δυσκολίες. Μέσα από την ατομική εξέταση δύο φοιτητών ... -
Εξεταση και παρέμβαση στις μαθηματικές γνώσεις ενός μαθητή Δ΄ Δημοτικού με σύνδρομο Down
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-05)The following project aims to examine and improve the math’s skills of a ten-year-old student with Down syndrome. Firstly, there is a bibliographical reference to the meaning of Down syndrome, to its characteristics and ...