Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης by Title
Now showing items 383-402 of 993
-
Η αφήγηση ως στρατηγική στην διδασκαλία των Μαθηματικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023)Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθεί η σύνδεση δυο φαινομενικά διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων, αυτό της λογοτεχνίας και των μαθηματικών. Στα πλαίσια αυτής της διερεύνησης πραγματοποιήθηκε μία διδακτική ... -
Η αφηγηματική συμβουλευτική (narrative coaching) ως εργαλείο του ηγέτη για την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-02)Η Αφηγηματική Συμβουλευτική Υποβοήθηση αποτελεί ένα νέο, ανεξερεύνητο, μέχρι πρόσφατα, πεδίο στην επίλυση των συγκρούσεων στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς. Η παρούσα έρευνα βασίζεται σε αφηγήσεις προσωπικών ιστοριών και ... -
Η Βέροια την εποχή του Εθνικού Διχασμού, 1914-1917
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-12)Η διπλωματική εργασία ερευνά την ιστορία της πόλης της Βέροιας την εποχή του Εθνικού Διχασμού, 1914-1917, στην ταραγμένη περίοδο του Α΄ Παγκόσμιου Πολέμου. Σκοπός της μελέτης είναι να αναδείξει τη σχέση της πόλης με τις ... -
Η γενίκευση στα γεωμετρικά σχήματα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-02)Η παρούσα έρευνα πραγματοποιήθηκε με σκοπό να διερευνήσει το επίπεδο γενίκευσης των μαθητών Ε’ Δημοτικού και τις στρατηγικές που εφαρμόζουν κατά την γενίκευση γεωμετρικών σχημάτων. Στην έρευνα συμμετείχαν 19 μαθητές της ... -
Η Γερμανική πολιτική στη Μικρά Ασία και συνέπειες της για τον ελληνισμό
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2015-04)Στην παρούσα εργασία επιχειρείται μια περιγραφή της διαμόρφωσης της επίσημης γερμανικής πολιτικής στη Μικρά Ασία, στην εποχή του αυτοκράτορα Βίλχελμ Β’. Παρουσιάζεται η επικουρική λειτουργία της γερμανικής εκδοτικής ... -
Η γεωμετρική απόδειξη με μαθητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-11-03)Ο σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν διττός: πρώτον να διερευνηθεί κατά πόσο οι μαθητές του γυμνασίου και του λυκείου γνωρίζουν την έννοια της γεωμετρικής απόδειξης και σε ποιο βαθμό είναι εξοικειωμένοι με την αποδεικτική ... -
Η Γλώσσα των οδηγιών: ένα διδακτικό σενάριο για το Δημοτικό σχολείο
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016)Η παρούσα εργασία σκοπό έχει τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός διδακτικού σεναρίου για το κειμενικό είδος των κατασκευαστικών οδηγιών και την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων που καταγράφηκαν. Η εργασία χωρίζεται σε δύο ... -
Η γνώση και η στάση των εκπαιδευτικών για τη μαθηματική μοντελοποίηση και η ικανότητά τους στην επίλυση προβλήματος Fermi: Διαφοροποίηση μετά από διδακτική παρέμβαση»
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023)Η παρούσα εργασία έχει στόχο να διερευνήσει τις στάσεις και τις γνώσεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τη μαθηματική μοντελοποίηση καθώς και τις ικανότητές τους στην επίλυση προβλήματος ... -
Η γνώση περιεχομένου και η παιδαγωγική γνώση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στα μαθηματικά
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-03-03)Οι σημερινοί εκπαιδευτικοί καλούνται να οργανώσουν τη διδασκαλία των μαθηματικών με επίκεντρο τον ίδιο τον μαθητή, χρησιμοποιώντας μεθόδους διδασκαλίας που τον ενεργοποιούν, με σκοπό να οδηγηθεί στην εννοιολογική κατανόηση ... -
Η Γυναίκα στην Εθνική Αντίσταση και στον Εμφύλιο. Το παράδειγμα της Λάρισας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-11)Η παρούσα μελέτη εξετάζει τη θέση και τον ρόλο της γυναίκας στην Αντίσταση και στον Εμφύλιο και, πιο συγκεκριμένα, περιλαμβάνει μελέτη περίπτωσης όσον αφορά την περιοχή της Λάρισας. Πρόκειται για ένα θέμα που βρίσκεται ... -
Η γυναικεία εκπαίδευση μέσα από τις σελίδες φεμινιστικών περιοδικών του Μεσοπολέμου: Η περίπτωση του Αγώνα της Γυναίκας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Η εν λόγω εργασία διερευνά τις απόψεις και τα αιτήματα που άρθρωσε ο Σύνδεσμος για τα Δικαιώματα της Γυναίκας για τις διδάσκουσες και τον εκπαιδευτικό θεσμό, ειδικά τη γυναικεία εκπαίδευση. Επιχειρεί, μάλιστα, να συνδέσει ... -
Η διαδικασία λήψης αποφάσεων στη σχολική μονάδα: Απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη λήψη αποφάσεων στις σχολικές τους μονάδες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023)Η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία σκοπό έχει να διερευνήσει τον βαθμό κατά τον οποίο τα διοικητικά στελέχη των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Δυτικής Μακεδονίας υιοθετούν κάποιο συγκεκριμένο στυλ ... -
Η διαμεσολάβηση ως δίαυλος ανάπτυξης της Συναισθηματικής Νοημοσύνης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Σε μια σύγχρονη κοινωνία παρατηρούνται διαφωνίες και διαμάχες. Πεδίο συγκρούσεων αποτελεί το σχολείο. Τα φαινόμενα σχολικού εκφοβισμού και προβληματικών καταστάσεων αυξάνονται ολοένα και περισσότερο. Οι εκπαιδευτικοί ... -
Η διαμόρφωση της εκπαιδευτικής πολιτικής στην περίοδο της Κατοχής. Η περίπτωση του Ανωτάτου Εκπαιδευτικού Συμβουλίου (1941-1945)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-05)Αντικείμενο της παρούσας μελέτης, που εντάσσεται στο πλαίσιο της ιστορίας της εκπαίδευσης, είναι η εκπαιδευτική πολιτική του ελληνικού κράτους κατά τη διάρκεια της Κατοχής. Ειδικότερα, η συγκεκριμένη έρευνα προσεγγίζει το ... -
Η διαμόρφωση της εκπαιδευτικής πολιτικής κατά τη μεταξική περίοδο. Η περίπτωση του Ανώτατου Εκπαιδευτικού Συμβουλίου (1937-1940)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-03)Η παρούσα ιστορική μελέτη έχει ως αντικείμενο έρευνας την εκπαιδευτική πολιτική της μεταξικής περιόδου (1936-1940). Συγκεκριμένα, επιχειρείται η αποτύπωση και ερμηνεία της μέσα από τη μελέτη του αρχείου των πρακτικών ... -
Η διαμόρφωση της σχέσης του βασιλιά Όθωνα με την ελληνική κοινωνία (1836-1843)
(2023)Ο βασιλιάς Όθων υπήρξε ο πρώτος βασιλιάς της Ελλάδας και ταυτόχρονα μία από τις πιο σημαντικές προσωπικότητες του νεοσύστατου ελληνικού κράτους. Ήταν ένας Βαυαρός πρίγκιπας, ο οποίος κλήθηκε μετά την ενηλικίωσή του να ... -
Η διαπολιτισμική δεξιότητα των υποψήφιων εκπαιδευτικών: Η περίπτωση του ΠΤΔΕ Φλώρινας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διευκρινιστεί σε ποιο βαθμό οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί προετοιμάζονται στο πλαίσιο της αρχικής τους εκπαίδευσης, ώστε να ανταποκριθούν στις ανάγκες του σύγχρονου πολυπολιτισμικού ... -
Η διαπολιτισμική επάρκεια του εκπαιδευτή ενηλίκων μεταναστών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Η ικανότητα της διαπολιτισμικής επάρκειας αναδεικνύεται ως ένα σημαντικό χαρακτηριστικό των εκπαιδευτών ενηλίκων, ειδικότερα όταν έχουμε να κάνουμε με μετανάστες εκπαιδευόμενους. Η σχετική με το θέμα βιβλιογραφία αποδεικνύει ... -
Η Διδασκαλία και εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας: Μια πιλοτική εφαρμογή σε ένα δίγλωσσο περιβάλλον χρησιμοποιώντας τις τεχνολογίες CALL
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-03)Η γλώσσα αποτελεί σημαντικό στοιχείο πολιτισμού ενός λαού. Μέσα στα πλαίσια της πολυπολιτισμικότητας και της πολυγλωσσίας υπάρχει ανάγκη για αφομοίωση και αποδοχή άλλων πολιτισμών. Βασικός σκοπός της παρούσας εργασίας ... -
Η διδασκαλία και η μάθηση του πολλαπλασιασμού και της διαίρεσης των κλασμάτων με τη χρήση Τ.Π.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-06)Η συγκεκριμένη εργασία αποτελεί μία μελέτη περίπτωσης δύο μαθητών της Στ΄Δημοτικού. Πρόκειται για μία εναλλακτική προσέγγιση μάθησης του πολλαπλασιασμού και της διαίρεσης των κλασμάτων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Μίας ...