Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης by Title
Now showing items 611-630 of 993
-
Ιστορικά Αριθμητικά Συστήματα με χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας σε φοιτητές του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-06)Οι Τεχνολογίες των Πληροφοριών και της Επικοινωνίας καταλαμβάνουν τα τελευταία χρόνια σημαντική θέση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Ιδιαίτερη θέση κατέχουν και στη διδασκαλία των Μαθηματικών, αφού συμβάλλουν στην ... -
Ιστορικά Μοναστήρια Ακριτικής Επαρχίας Πωγωνίου Ηπείρου
(2018-02)Η παρούσα εργασία πραγματεύεται την ιστορία 14 μοναστηριών της ακριτικής επαρχίας Πωγωνίου Ιωαννίνων και μίας σκήτης (ασκηταργιού). Η ίδρυση των μοναστηριών άρχισε στα τέλη της βυζαντινής περιόδου και τελείωσε στα τέλη του ... -
Ιστορικά Σημειώματα στα σχολικά εγχειρίδια των Μαθηματικών της Δ/Βάθμιας Εκπαίδευσης: Θέσεις και Στάσεις των Μαθηματικών σχετικά με τη χρήση και την αξιοποίηση τους στη διδακτική πρακτική
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-11)Στόχος της παρούσας εργασίας ήταν να διερευνήσει τις θέσεις και τις στάσεις των Μαθηματικών της Δ/βάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τη χρήση και την αποτελεσματική αξιοποίηση των Ιστορικών Ση-μειωμάτων (Ι.Σ.) στη διδακτική ... -
Ιστορικές διαστάσεις της παιδικής ηλικίας στα σχολικά εγχειρίδια της υποχρεωτικής εκπαίδευσης: Διακριτική παρουσία ή εκκωφαντική απουσία;
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-06)Η παρούσα εργασία με τίτλο " Ιστορικές διαστάσεις της παιδικής ηλικίας στα σχολικά εγχειρίδια της υποχρεωτικής εκπαίδευσης: Διακριτική παρουσία ή εκκωφαντική απουσία;" έχει ως αντικείμενο τη μελέτη και την αναλυτική ... -
Ιστορική αναδρομή Κυπριακού Προβλήματος. H στρατιωτική προπαρασκευή της Τουρκίας (1964-1974), και οι επιχειρήσεις στη διάρκεια της εισβολής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Κάθε 20η Ιουλίου, αναβιώνουν μνήμες των θλιβερών γεγονότων του θέρους του 1974, τα οποία έλαβαν χώρα στη μαρτυρική Κύπρο, εξαιτίας της τουρκικής εισβολής. Μεταπολιτευτικά σε Ελλάδα και Κύπρο, τα γεγονότα του Αττίλα, ... -
Ιστορική Γεωγραφία του Πόντου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Αντικείμενό τηςδιατριβής είναι η ταύτιση και η αποκατάσταση του αρχαίου τοπίου του Πόντου (έδαφος, κλίμα, κ.λπ.) στη μορφή που είχε και με την οποία ήταν αντιληπτό από τους συγχρόνους του. Η μέθοδός της συνίσταται στην ... -
Ιστορική εκπαίδευση και κινηματογράφος. Μια διδακτική πρόταση σε σχέση με ταινίες που αναφέρονται στον Εμφύλιο Πόλεμο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-06)Η παρούσα μελέτη αφορά στην χρήση κινηματογραφικών ταινιών (μυθοπλασίας ή τεκμηρίωσης), για την διδασκαλία επίμαχων και τραυματικών θεμάτων στο μάθημα της ιστορίας. Συγκεκριμένα αφορά στην προσέγγιση του επίμαχου γεγονότος ... -
Ιστορική Ενσυναίσθηση και Τραυματικά Γεγονότα: Μια μελέτη περίπτωσης των αντιλήψεων των υποψήφιων δασκάλων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-06)Περίληψη Η σύγχρονη Ιστορική εκπαίδευση φέρνει στο προσκήνιο τη διδακτική προσέγγιση τραυματικών και επίμαχων ιστορικών γεγονότων, τα οποία μέχρι πρότινος εξοβελίζονταν ή επιδερμικώς αναφέρονταν στη σχολική Ιστορία. ... -
Ιστορική θεώρηση των βιβλιοθηκών της πόλης της Φλώρινας
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-03)Στη διπλωματική αυτή εργασία θα γίνει προσπάθεια για μια νοερή περιδιάβαση στους δρόμους όλων των Βιβλιοθηκών της πόλης της Φλώρινας από την ίδρυση της έως και σήμερα. Έτσι, θα σχηματισθεί μια ατμόσφαιρα τέτοια που θα ... -
Ιστορική κουλτούρα και εκπαίδευση: Έρευνα στους μαθητές των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού και των πρώτων του Γυμνασίου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-09)Η αφορμή για να πραγματοποιηθεί η έρευνα αυτή ήταν το μάθημα «Διδακτική της Ιστορίας» της Β’ Φάσης της πρακτικής άσκησης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Μέσα από το μάθημα αυτό γίνεται η προσπάθεια εισαγωγής των ... -
Ιστορική Πολυπρισματικότητα: Έρευνα στις μεγαλύτερες τάξεις του δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)ΠΕΡΙΛΗΨΗ Η εργασία εξετάζει τη χρησιμότητα της πολυπρισματικότητας στη διδασκαλία της ιστορίας με βάση μια έρευνα που αναφέρεται σε θέματα που αφορούν διαιρεμένες κοινωνίες και σε αυτές που προκύπτουν από συγκρούσεις. Η ... -
Ιστορική πραγματικότητα και λογοτεχνική μυθοπλασία στη διδασκαλία των Μαθηματικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2019-10)Τα νέα δεδομένα για τη Μαθηματική Εκπαίδευση επιβάλλουν την αναζήτηση και επιλογή εναλλακτικών διδακτικών προσεγγίσεων που να κινητοποιούν τους μαθητές και δραστηριοτήτων που να τους εμπλέκουν ενεργά στην κατάκτηση της ... -
Καθολικός σχεδιασμός για τη μάθηση και προετοιμασία για τις πανελλήνιες εξετάσεις: πρόταση προσαρμογής του σχολικού εγχειριδίου των Μαθηματικών Γ' Λυκείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Η παρούσα εργασία πραγματεύεται τη μεταγραφή μιας διδακτικής ενότητας του σχολικού βιβλίου «Μαθηματικά Γ’ Λυκείου» σύμφωνα με τις αρχές του Καθολικού Σχεδιασμού για τη Μάθηση. Αφού μελετηθεί εκτενώς το θεωρητικό υπόβαθρο ... -
Καινοτόμες Μέθοδοι Διδασκαλίας Ξένων Γλωσσών: Διερεύνηση Απόψεων Εκπαιδευτικών Ιδιωτικών Οργανισμών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-06)Η έννοια της καινοτομίας περιλαμβάνει την υλοποίηση νέων ή βελτιωμένων προϊόντων, υπηρεσιών, διαδικασιών ή ακόμη και μεθόδων. Πιο συγκεκριμένα, στον τομέα της εκπαίδευσης, η καινοτομία περιγράφεται ως παρέμβαση η οποία ... -
Καινοτόμες Πρακτικές και Επιχειρηματικότητα στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-02)Θεωρητικό πλαίσιο: Οι εκπαιδευτικές καινοτομίες που δρομολογήθηκαν τα τελευταία χρόνια από την ευρωπαϊκή εκπαιδευτική πολιτική είναι απόλυτα εναρμονισμένες με τον μαθητοκεντρικό προσανατολισμό της νέας γνώσης. Κατά τη ... -
Καλλιέργεια των παραμέτρων της αλγοριθμικής σκέψης μέσα από την Εκπαιδευτική Ρομποτική, τη μέθοδο της σκαλωσιάς και τον οπτικό προγραμματισμό
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-06)Η Υπολογιστική Σκέψη (ΥΣ) θεωρείται μία από τις σημαντικότερες ικανότητες που πρέπει να κατέχουν οι σημερινοί μαθητές από πολύ μικρή ηλικία. Από έρευνες έχει διαπιστωθεί ότι η Εκπαιδευτική Ρομποτική (ΕΡ) έχει χαρακτηριστεί ... -
Καταγραφή απόψεων εκπαιδευτικών και γονέων για ζητήματα ένταξης και εκπαίδευσης των προσφύγων μαθητών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-05)Οι σχολικές τάξεις των τελευταίων ετών είναι πιο διαφορετικές από ποτέ. Οι συνεχείς παραβιάσεις των ανθρώπινων δικαιωμάτων σημαίνουν μετακινήσεις πληθυσμών. Μολονότι το ζήτημα των ατομικών πολιτικών δικαιωμάτων εξακολουθεί ... -
Καταγραφή διαπολιτισμικών στοιχείων στα βιβλία γλώσσας του δημοτικού σχολείου στο πρόγραμμα Modern Greek Paideia
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Ο σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η καταγραφή των διαπολιτισμικών στοιχείων που υπάρχουν στο βιβλίο της Ε΄ δημοτικού στο πρόγραμμα “Modern Greek Paideia», σε σχολεία της περιοχής του Τορόντο του Καναδά, το ... -
Καταγραφή των απόψεων δίγλωσσων εκπαιδευτικών για σύγχρονες εκπαιδευτικές πρακτικές στο δημόσιο σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Στα πλαίσια εκπόνησης της παρούσας διπλωματικής εργασίας, δίγλωσσοι εκπαιδευτικοί από ποικίλα μέρη της Ελλάδας τις δίγλωσσες εκπαιδευτικές πρακτικές που χρησιμοποιούνται στο ελληνικό σχολείο. Στο θεωρητικό μέρος της ... -
Καταγραφή των επιμορφωτικών αναγκών εκπαιδευτικών σε ζητήματα διγλωσσίας και εκπαιδευτικής διαχείρισης μαθητών από μεταναστευτικά περιβάλλοντα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Η παρούσα εργασία στοχεύει να καταγράψει τις επιμορφωτικές ανάγκες εκπαιδευτικών σε ζητήματα διγλωσσίας και εκπαιδευτικής διαχείρισης μαθητών από μεταναστευτικά περιβάλλοντα. Λόγω της έλευσης μεγάλου αριθμού προσφύγων και ...