Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης by Title
Now showing items 686-705 of 993
-
Μετασχηματιστική ηγεσία και εργασιακή ικανοποίηση των εκπαιδευτικών στα ελληνικά σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθεί η σχέση μεταξύ των μετασχηματιστικών δεξιοτήτων των διευθυντών και της εργασιακής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών τους. Πολλές έρευνες έλαβαν χώρα διεθνώς προκειμένου να ... -
Μετασχολικά Προγράμματα: Η Περίπτωση των ΚΔΑΠμεΑ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Σκοπό της παρούσας έρευνας αποτελεί η διερεύνηση της λειτουργίας των Κέντρων δημιουργικής απασχόλησης παιδιών με Αναπηρία (ΚΔΑΠμεΑ) στην Περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας. Στην έρευνα επιδιώκεται η ποσοτική αποτίμηση των ... -
Μετασχολικά προγράμματα: Η περίπτωση των Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-11)Οι ώρες εκτός σχολείου αποτελούν μία ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο καθώς πολλά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν παιδιά και νέοι επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από τον τρόπο που περνούν τις ώρες εκτός σχολείου. Τα ... -
Μετατροπή προβλήματος σε σύστημα εξισώσεων και χρήση αναπαραστάσεων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-06)Η παρούσα μελέτη είχε ως στόχο να διερευνήσει τις ενέργειες που ακολουθούν οι μαθητές της Α΄ και Β΄ Λυκείου, προκειμένου να μετατρέψουν ένα λεκτικό πρόβλημα σε σύστημα εξισώσεων με δύο αγνώστους, τους τρόπους αναπαράστασης ... -
Μετρώ το χρόνο και διαβάζω το ρολόϊ με φυσικές διεπαφές
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-06)Η εργασία αυτή αφορά μια διδακτική παρέμβαση σε μαθητές της Δ’ τάξης ορισμένων Δημοτικών σχολείων της Φλώρινας σε διάστημα δύο ημερών 23-24 Μαΐου, με σκοπό να μελετηθεί κατά πόσο οι μαθητές μπορούν να εξασκηθούν με τη χρήση ... -
Μία παρέμβαση στο μάθημα των Γαλλικών της Ε' Δημοτικού μέσα από το παιχνίδι
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)Η παρούσα πτυχιακή εργασία εστιάζει στη διαδικασία υλοποίησης μιας παρέμβασης εκμάθησης της γαλλικής γλώσσας σε μαθητές της Ε’ Δημοτικού, μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες. Η παρέμβαση, διάρκειας 1 ώρας, είχε ως βασικό ... -
Μία Πολυδιάστατη ανάλυση των σχολικών εγχειριδίων : Η περίπτωση των αρρήτων αριθμών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-01)Η κριτική παρατήρηση των σχολικών βιβλίων των Μαθηματικών σε ένα ευρύτερο πλαίσιο, αποτελεί σχετικά πρόσφατο πεδίο της Διδακτικής έρευνας το οποίο συντελεί στην εξαγωγή πολύτιμων συμπερασμάτων για το είδος και την ποιότητα ... -
Μια (δια)φορά και έναν καιρό: Όψεις της διαφορετικότητας μέσα από το παραμύθι σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα στο Δημοτικό Σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)«Μία φορά και έναν καιρό» το ανθρώπινο γένος μεγάλωνε και εξελισσόταν στις απαρχές μιας πανδαισίας ομοιοτήτων και διαφορών. Όλοι οι άνθρωποι είναι διαφορετικοί αλλά όλοι είναι ίσοι και μοναδικοί και η μοναδικότητα τους ... -
Μνήμες από τη λειτουργία της Γεωργικής Σχολής της Φλώρινας: μια προσέγγιση προφορικής Ιστορίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-02)Από την αρχή της ιστορίας οι κοινωνίες επιδιώκουν να αλλάξουν ριζικά τους παραδοσιακούς τρόπους καλλιέργειας ξεκινώντας πειράματα, διαδίδοντας πληροφορίες και υποστηρίζοντας την υιοθέτηση καινοτομιών. Στην Ελλάδα, ο ... -
Μνημεία στο δημόσιο χώρο και ο κοινωνικός τους ρόλος. Παραδείγματα δημόσιων καλλιτεχνικών δράσεων και παρεμβάσεων σε μνημεία που συνδέονται με τη δουλεία, την αποικιοκρατία, τη βία και τον ρατσισμό
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-02)Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθούν πτυχές του ρόλου των δημόσιων μνημείων στις σύγχρονες πολυπολιτισμικές κοινωνίες. Πώς λειτουργούν στον δημόσιο χώρο τα συμβατικά μνημεία του παρελθόντος, που εξυπηρετούσαν ... -
Μνημεία, γλυπτά και σύγχρονες καλλιτεχνικές παρεμβάσεις σε πρώην στρατόπεδα συγκέντρωσης: η περίπτωση του Νταχάου, τα «ξεχασμένα» θύματα και το φαινόμενο του «σκοτεινού τουρισμού»
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-05)Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη των μνημείων, μνημειακών συμπλεγμάτων και θρησκευτικών μνημείων που ανεγέρθησαν σε πρώην στρατόπεδα συγκέντρωσης εις μνήμην των θυμάτων του εθνικοσοσιαλιστικού καθεστώτος. Με ... -
Μορφές και διαστάσεις της δέσμευσης των εκπαιδευτικών και συσχετίσεις με το στυλ σχολικής ηγεσίας. Απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ν. Θεσσαλονίκης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Η αποτελεσματικότητα των σχολικών οργανισμών, βασική απαίτηση της σύγχρονης εποχής, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις στάσεις και τις συμπεριφορές των εκπαιδευτικών, οι οποίοι αποτελούν τον βασικό πυλώνα της εκπαιδευτικής ... -
Μουσείο και ιστορική εκπαίδευση- Διδακτική πρόταση για τον προϊστορικό οικισμό Αρμενοχωρίου Φλώρινας με τη χρήση μουσειοσκευής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Η παρούσα έρευνα αφορά την ιστορική εκπαίδευση και πως αυτή επιτυγχάνεται στο χώρο του σχολείου, αξιοποιώντας πτυχές της «δημόσιας Ιστορίας», που προέρχονται από το μουσείο, ως χώρος μη τυπικής εκπαίδευσης. Πιο ... -
Μυθολογία και ιστορική πραγματικότητα: έρευνα των αντιλήψεων των μαθητών για την διάκριση μύθου και ιστορικής πραγματικότητας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-06)Η συγκεκριμένη εργασία εξετάζει τις αντιλήψεις των μαθητών του Δημοτικού και συγκεκριμένα της Δ΄ Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης, αναφορικά με διάκριση μύθου και ιστορικής πραγματικότητας. Στην αρχή έγινε μια εισαγωγή σχετικά με τον μύθο, ... -
Νέοι και ελεύθερος χρόνος: αντιλήψεις φοιτητών για τον ελεύθερο τους χρόνο
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-06)Στην παρούσα μελέτη γίνεται διερεύνηση του ελεύθερου χρόνου των φοιτητών/τριών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Η έρευνα επικεντρώνεται στη διάθεση του ελεύθερου χρόνου των φοιτητών, τη συμμετοχή σε δραστηριότητες του ... -
Νοερά Μαθηματικά στο Λύκειο, η περίπτωση επίλυσης των εξισώσεων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)Η έρευνα έχει σκοπό την μελέτη των νοερών μαθηματικών, δηλαδή τις μαθηματικές πρακτικές που παράγονται προφορικά χωρίς τη χρήση γραπτών αλγορίθμων των πράξεων και αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των υπολογισμών στην ... -
Νοερές αφαιρέσεις με τριψήφιους αριθμούς: Επιδόσεις και στρατηγικές ενηλίκων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-10)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των νοερών υπολογισμών ενηλίκων σε αφαιρέσεις με τριψήφιους αριθμούς και των στρατηγικών τους. Για τον σκοπό αυτό, πραγματοποιήθηκε έρευνα στην οποία συμμετείχαν 32 εκπαιδευτικοί ... -
Νοερή διαχείριση συναρτήσεων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Βασικός σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση των συμπεριφορών των μαθητών όταν διαχειρίζονται συναρτήσεις νοερά σε γραφικό περιβάλλον. Τα νοερά μαθηματικά δεν συμπεριλαμβάνονται ως διδακτική πρακτική στα ΑΠΣ της ... -
Νοεροί υπολογισμοί με ρητούς: Διαφορές ανάμεσα στις διαθέσιμες συλλογές στρατηγικών και στην στρατηγική που επιλέγουν οι λύτες.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-04)Στην εργασία αυτή, μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κλήθηκαν να απαντήσουν στην ίδια συλλογή δραστηριοτήτων νοερών υπολογισμών με ρητούς αριθμούς (κυρίως κλάσματα και μεικτούς αριθμούς). Αρχικά, οι ... -
Νοηματοδότηση της εργασίας και επαγγελματική ανάπτυξη σε γυναίκες εκπαιδευτικούς
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)ΠΕΡΙΛΗΨΗ Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση του βαθμού συσχέτισης μεταξύ της απόδοσης νοήματος στο επάγγελμα τους και της επιθυμίας για επαγγελματική ανάπτυξη των γυναικών εκπαιδευτικών, μελετώντας απόψεις ...