Browsing by Title
Now showing items 1029-1048 of 4626
-
Διδασκαλία και μάθηση της έννοιας της εφαπτόμενης: Μετάβαση από τη γεωμετρική στην αναλυτική αντίληψη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-06)Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως κεντρικό άξονα την έννοια της εφαπτομένης από την αρχική Ευκλείδεια μορφή της έως την αναλυτική της διάσταση. Αρχικά, μελετούμε την βιβλιογραφία που σχετίζεται με την εφαπτομένη, την ... -
Διδασκαλία λεξιλογίου και γραμματικής με χρήση νέων τεχνολογιών: εφαρμογή στο Δημοτικό σχολείο
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-03)Η σημερινή εκπαιδευτική πραγματικότητα είναι πολυσύνθετη και καθορίζεται από πολλούς και διαφορετικούς παράγοντες. Σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του σκηνικού της, σε όλα σχεδόν τα διδακτικά αντικείμενα, παίζουν τα τελευταία ... -
Διδασκαλία νέας ελληνικής σε αραβόφωνα παιδιά προσφύγων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Το προσφυγικό ζήτημα είναι ένα από τα μείζονα θέματα που απασχολούν την κοινωνία μας σήμερα. Η χώρα μας, λόγω της γεωγραφικής της θέσης, έχει δεχτεί τα τελευταία χρόνια ένα μεγάλο μέρος των προσφύγων. Κάποιοι από αυτούς ... -
Διδασκαλία παραμυθιών και Κριτικός γραμματισμός στο νηπιαγωγείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-09)Περίληψη Στην παρούσα εργασία πρόκειται να αναφερθούμε αρχικά στην έννοια του γραμματισμού και στη συνέχεια θα αναλύσουμε τα είδη του. Ακολούθως θα αναπτύξουμε την ίδια έννοια από την πλευρά της διδακτικής του ... -
Διδασκαλία Σεναρίου σε παιδιά μέσω της Δημιουργικής Γραφής: Μία πρόταση δημιουργικών ασκήσεων και δραστηριοτήτων για ηλικίες 8-11 ετών
(2023-03-21)Το παρόν συγγραφικό εγχείρημα εστιάζει στη διδασκαλία σεναρίου μέσω της δημιουργικής γραφής. Μέσα από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση των εννοιών που συνδέονται με την αφήγηση, το σενάριο, τον κινηματογράφο και τη δημιουργική ... -
Διδασκαλία συναρτήσεων στην α' λυκείου με χρήση geogebra
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-11)Αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη κατανόησης της έννοιας της συνάρτησης από μαθητές της Α’ Λυκείου. Συγκεκριμένα, στην εργασία γίνεται, αρχικά, μια συνοπτική ανασκόπηση της ιστορικής εξέλιξης της έννοιας ... -
Διδασκαλία της Έννοιας του Ορίου με Ιστορική Προοπτική
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-06)Η έννοια του ορίου υπήρξε πάντα μία από τις πιο δύσκολες προς κατανόηση έννοιες για τους μαθητές. Σε αυτή την έρευνα επιχειρείται να αντιμετωπιστεί αυτό το πρόβλημα παρακολουθώντας τα στάδια μέσα από τα οποία διαμορφώθηκε ... -
Διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας σε δίγλωσσους/πολύγλωσσους μαθητές: διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών δημοτικών σχολείων της Ξάνθης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-08)Στόχος της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Ξάνθης σχετικά με τους δίγλωσσους/πολύγλωσσους μαθητές και τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας σε αυτούς. ... -
Διδασκαλία της λειτουργίας της αναπνοής του ανθρώπου στην προσχολική εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023)Αν αναζητήσει κανείς στην ελληνική και ξένη βιβλιογραφία έρευνες που να αφορούν τις αντιλήψεις των μαθητών του νηπιαγωγείου για το αναπνευστικό σύστημα, αλλά και για εφαρμογές Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας στο νηπιαγωγείο ... -
Διδασκαλία της Νεότερης Ευρωπαϊκής Ιστορίας με ΤΠΕ: Σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση εφαρμογής φυσικών διεπαφών στη ΣΤ΄ Δημοτικού
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-11)Οι εφαρμογές φυσικών διεπαφών εντάσσονται τα τελευταία χρόνια στην εκπαιδευτική διαδικασία, στα πλαίσια της αύξησης του ενδιαφέροντος για την εμπλοκή του σώματος στη μάθηση. Οι έρευνες που έχουν διεξαχθεί στο παρελθόν ... -
Διδασκαλία της χημείας σε μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες σε τμήματα ένταξης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-06)Η Χημεία είναι ένας από τους σημαντικότερους επιστημονικούς κλάδους. Η αφηρημένη φύση της, σε συνδυασμό με άλλες δυσκολίες (π.χ. η μαθηματική φύση μεγάλου μέρους του αντικειμένου της) καθιστά δύσκολη και με υψηλές απαιτήσεις ... -
Διδασκαλία του κύκλου του νερού στο Νηπιαγωγείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2022-09)Η παρούσα πτυχιακή εργασία υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος σπουδών του Τμήματος Νηπιαγωγών της Παιδαγωγικής Σχολής Φλώρινας και είχε ως σκοπό τη διδασκαλία του Κύκλου του Νερού στο Νηπιαγωγείο. Για την επίτευξη ... -
Διδασκαλία του Οικολογικού Αποτυπώματος σε μαθητές/-τριες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023-02)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η παρουσίαση, ανάπτυξη, εφαρμογή και η αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού σχετικά με την έννοια, τη μέτρηση και τους τρόπους μείωσης του ατομικού Οικολογικού Αποτυπώματος (ΟΑ), από ... -
Διδασκαλία του οικολογικού αποτυπώματος σε μελλοντικούς εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023-01)Στην παρούσα εργασία σκοπός της είναι να διερευνηθούν οι αντιλήψεις – απόψεις των εν δυνάμει εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης όσο αναφορά το οικολογικό αποτύπωμα και πώς αυτές αλλάζουν μετά από διδακτική παρέμβαση ... -
Διδασκαλία του Ολοκαυτώματος μέσα από δραστηριότητες φιλαναγνωσίας και συμπερίληψης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-09)Η διδασκαλία των συγκρουσιακών ή τραυματικών γεγονότων, ανέκαθεν ήταν δύσκολη για τους/τις εκπαιδευτικούς, οι οποίοι/ες θα έπρεπε να τη διαχειριστούν με κατάλληλο τρόπο και συγχρόνως να μην αφήσουν τις δικές τους ... -
Διδασκαλία των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στην Εκπαίδευση: Απόψεις Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Στη σύγχρονη, υστερο-βιομηχανική και υστερο-καπιταλιστική εποχή, έχουν αναδυθεί, σε όλη την υφήλιο -σε άλλα μέρη περισσότερο και σε άλλα λιγότερο-, οι ερμηνευτικές προσεγγίσεις, η ενσυναίσθηση, η αναγκαιότητα κριτικής ... -
Διδασκαλία των δεκαδικών αριθμών στη Δ΄ τάξη με αξιοποίηση της ιστορίας των δεκαδικών και χρήση παιχνιδιών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Με αφορμή τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές στην εκμάθηση των δεκαδικών αριθμών, υπάρχει πάντα η ανάγκη για νέους τρόπους διδασκαλίας που βοηθούν τους μαθητές να κατανοήσουν με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα. Η ... -
Διδασκαλία των ελληνικών σε αλβάνοφωνους μαθητές, η αλληλεπίδραση τους με το σχολικό περιβάλλον
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-02)Αρχικά, το θέμα της παρούσας εργασίας αφορά τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας σε αλβανόφωνους μαθητές, οι οποίοι φοιτούν στο ελληνικό δημοτικό σχολείο, ταυτόχρονα αναλύεται η γενικότερη στάση του ελληνικού εκπαιδευτικού ... -
Διδασκαλία των εννοιών της Ανάλυσης με ιστορική προοπτική σε μαθητές Γ’ Λυκείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-02)Η Ανάλυση αποτελεί έναν τομέα στα Μαθηματικά με τον οποίο οι μαθητές στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα έρχονται αντιμέτωποι στην τελευταία τάξη της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και καλούνται να δώσουν πανελλήνιες εξετάσεις ... -
Διδασκαλία των Λογαρίθμων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με Ιστορική Προοπτική
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-01)Η παρούσα εργασία αφορά διδακτική παρέμβαση με στόχο την ανάπτυξη δομικής αντίληψης της έννοιας του λογαρίθμου και της λογαριθμικής συνάρτησης, στα πλαίσια του Προγράμματος Σπουδών του Ελληνικού Εκπαιδευτικού Συστήματος. ...