Browsing by Title
Now showing items 769-788 of 4610
-
Γλωσσικά και λαογραφικά στοιχεία της κοινότητας Παπαγιάννη Φλώρινας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-05)Περίληψη Το χωριό Παπαγιάννη είναι κεφαλοχώρι του κάμπου της Φλώρινας, του οποίου η ιστορία ξεκινάει από την αρχαιότητα και φτάνει μέχρι σήμερα.. Έχουν διασωθεί πολλά ντοκουμέντα από την περίοδο της τουρκοκρατίας τα οποία ... -
Γλωσσικές δραστηριότητες στο νηπιαγωγείο και χρήση πολυτροπικών κειμένων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-08)Στην παρούσα εργασία με θέμα «Γλωσσικές δραστηριότητες στο νηπιαγωγείο και χρήση πολυτροπικών κειμένων» παρουσιάζονται η μεθοδολογία, τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα μιας εκπαιδευτικής παρέμβασης που υλοποιήθηκε σε ... -
Γλωσσικές Επαφές στην περιοχή της Κοζάνης. Συγκριτική μελέτη και μορφοφωνολογική ανάλυση του Σιατιστινού και του Κοζανίτικου ιδιώματος
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018)Οι γλωσσικές Επαφές που δέχτηκε η ευρύτερη περιοχή της Κοζάνης συνέβαλαν στη διαμόρφωση των γλωσσικών ιδιωμάτων. Η επίδραση αυτή οφείλεται σε πολλούς παράγοντες όπως γεωγραφικοί, ιστορικοί και στη συνέχεια οφείλεται σε ... -
Γλωσσικές και υφολογικές επιλογές στο έργο Ο γύρος του θανάτου, του Θωμά Κοροβίνη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-06)Η παρούσα εργασία επιχειρεί να μελετήσει τα επίπεδα γλωσσικής χρήσης στο μυθιστόρημα του Θωμά Κοροβίνη, Ο γύρος του θανάτου. Στο έργο παρουσιάζονται εννέα διαφορετικές φωνές στις οποίες διακρίνεται η κοινωνική διαστρωμάτωση ... -
Γλωσσικές πολιτικές δίγλωσσων οικογενειών: ιδιαίτερα στην μικρή ηλικία των παιδιών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Μια από τις ποικίλες συνιστώσες της παγκοσμιοποίησης, είναι η διαπολιτισμική επικοινωνία, η οποία στις σύγχρονες κοινωνίες αποτελεί πλέον τον κανόνα, καθώς και οι πολύγλωσσες συναντήσεις, οι οποίες ξεκινούν ήδη από την ... -
Γλωσσική ανάπτυξη, παιχνίδι και μουσική: ένα διαθεματικό project στη Β΄ Δημοτικού
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-06-02)Η παρούσα εργασία παρουσιάζει ένα διαθεματικό project συνδυάζοντας τη γλωσσική ανάπτυξη μέσα από μουσικο-κινητικά παιχνίδια για παιδιά της Β Δημοτικού. Σκοπός της είναι να διερευνήσει τα πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης ... -
Γλωσσική ποικιλότητα και διδακτική αξιοποίηση με έμφαση στο νηπιαγωγείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-06)Τη δεκαετία του 1980 παρατηρούμε ότι η Ελλάδα αποτέλεσε τόπο υποδοχής διαφορετικών πληθυσμών. «Ξένοι» από διαφορετικές πολιτισμικές χώρες προελεύσης ενσωματώθηκαν στην Ελλάδα σαν οικονομικοί, πολιτικοί ή μεταναστες πολέμου. ... -
Γλωσσική πολυμορφία στο σχολείο: επιρροές του τόπου και της χώρας μας σε ντόπιους και μετανάστες μαθητές
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Γνωστός στην επιστήμη της Κοινωνιολογίας και της Γλωσσολογίας είναι ο όρος «Γλωσσική Πολυμορφία» και συνήθως συνδέεται με την ύπαρξη δύο αντικρουόμενων απόψεων. Αφενός ένα άτομο μπορεί να χρησιμοποιήσει ως μητρικές δύο ... -
Γλωσσική χρήση και στάσεις απέναντι στη μητρική γλώσσα και τη γλώσσα της χώρας υποδοχής στους μετανάστες δεύτερης γενιάς στην Ελλάδα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-02)Με τις συνθήκες όπως διαμορφώνονται στην Ευρώπη γενικά αλλά και στην Ελλάδα ειδικότερα, λόγω των μεταναστευτικών ροών των τελευταίων τριών δεκαετιών αλλά και των πιο πρόσφατων προσφυγικών ροών, κρίνεται αναγκαία η διαχείριση ... -
Γλωσσικό λάθος και δημιουργική γραφή στην εκπαίδευση: συμμόρφωση ή απειθαρχία;
(ΠΜΣ "ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ", 2019-04-03)Το γλωσσικό λάθος στην εκπαίδευση και η αντιμετώπισή του από τους διδάσκοντες έχει αποτελέσει αντικείμενο μελέτης από πολλούς ερευνητές. Ειδικότερα, υπάρχουν μελέτες που προσεγγίζουν τη φύση του γλωσσικού λάθους, το ... -
Γλωσσικό υλικό για αλλόγλωσσα παιδιά 11- 12 ετών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-01)Η μαζική μετακίνηση ανθρώπων σε παγκόσμιο επίπεδο επηρεάζει τη δημογραφική σύνθεση των χωρών υποδοχής προσφύγων και οδηγεί στη διαμόρφωση πολυπολιτισμικών κοινωνιών. Η Ελλάδα δεν αποτέλεσε εξαίρεση, καθώς τα τελευταία ... -
Γλωσσοϋφολογική επεξεργασία των διαφημιστικών μηνυμάτων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-10-10)Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί μια βιβλιογραφική ανασκόπηση σχετικά με τη γλωσσοϋφολογική επεξεργασία των διαφημιστικών μηνυμάτων. Ειδικότερα, παρουσιάζονται διάφορα σχήματα που χρησιμοποιούνται στα διαφημιστικά ... -
Γνήσιος ηγέτης: Ενδογενείς και εξωγενείς παράγοντες που επηρεάζουν τα ηγετικά χαρακτηριστικά και συμβάλλουν στην ικανότητα αυτοδιαχείρισης των επιχειρήσεων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018)Οι αντιλήψεις της ηγεσίας φαίνεται να αλλάζουν. Η έρευνα έχει δείξει μια στροφή σε σχέση με τους παράγοντες που επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα της ηγεσίας σε μια ομάδα. Ενώ οι πρώτοι μελετητές επικεντρώνονταν στα ... -
Γνώσεις και Αντιλήψεις των εκπαιδευτικών στη Διαμεσολάβηση ως τρόπου επίλυσης συγκρούσεων στον εργασιακό τους χώρο. Μελέτη περίπτωσης Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Καστοριάς.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-02)Περίληψη Η εμφάνιση των συγκρούσεων στις σχολικές κοινότητες είναι ένα υπαρκτό και σύνηθες φαινόμενο. Η αποτελεσματική διαχείριση αυτού του φαινομένου συμβάλει καθοριστικά στην ομαλή λειτουργία της σχολικής μονάδας, καθώς ... -
Γνώσεις, χαρακτηριστικά και εργαλεία των εκπαιδευτών των εκπαιδευτικών σε συνεργατικά περιβάλλοντα επαγγελματικής δράσης: μια μελέτη των αντιλήψεων εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας που διδάσκουν μαθηματικά
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-06-22)Η τρέχουσα διεθνής βιβλιογραφία αναδεικνύει τα τελευταία χρόνια την έμφαση στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών μαθηματικών. Στην παρούσα εργασία, αφού προηγηθεί μία αναφορά στις προσπάθειες δύο φορέων που στοχεύουν ... -
Γνώση περιεχομένου και παιδαγωγική γνώση περιεχομένου εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στη διδασκαλία των εκτιμήσεων μέτρων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-07)Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να εξετάσει τη Γνώση Περιεχομένου και την Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου των εν ενεργεία εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στη διδασκαλία των εκτιμήσεων μέτρων. Για τον σκοπό ... -
Γνώση περιεχομένου και παιδαγωγική γνώση περιεχομένου των υποψηφίων δασκάλων στους ρητούς αριθμούς
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016)Οι ρητοί αριθμοί αποτελούν ένα από τα πιο σημαντικά αντικείμενα στη διδασκαλία των Μαθηματικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στα οποία μαθητές και εκπαιδευτικοί συναντούν δυσκολίες. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να κατέχουν τις ... -
Γνωρίζοντας την ελληνική λαϊκή τέχνη και παράδοση: μια διαθεματική παρέμβαση ενίσχυσης των γραφοκινητικών δεξιοτήτων μαθητών της Α΄ Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-11) -
Γνωρίζοντας το θέατρο μέσα από μία άλλη γλώσσα: μια πρόταση για πιλοτική εφαρμογή της μεθόδου CLIL
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05)Η πτυχιακή παρούσα εργασία παρουσιάζει το σχεδιασμό ενός εκπαιδευτικού πακέτου βασισμένο στην εκπαιδευτική προσέγγιση Ολοκληρωμένης Εκμάθησης Περιεχομένου και Γλώσσας (ΟΕΠΕΓ), για τη διδασκαλία του Αρχαίου Ελληνικού Θεάτρου, ... -
Γνωρίζω άλλους πολιτισμούς μέσα από το παραμύθι: κατασκευή διαθεματικού εκπαιδευτικού υλικού για το Δημοτικό σχολείο
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05)Μέσω της συγκεκριμένης εργασίας γίνεται προσπάθεια να αναδειχθεί η αναγκαιότητα της πολυπολιτισμικής σύγκλισης με παράλληλη αναφορά και ανάπτυξη όλων εκείνων των στοιχείων που διευκολύνουν την επίτευξη αυτού του στόχου. ...