Browsing Ιδρυματικό Καταθετήριο by Issue Date
Now showing items 621-640 of 4595
-
Αντιλήψεις για τη σχέση ανθρώπου-ζώων: μορφές ψυχοπαιδαγωγικής παρέμβασης με τη βοήθεια ζώων στο πλαίσιο της Ειδικής Αγωγής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-13)Οι ψυχοπαιδαγωγικές μορφές παρέμβασης με τη βοήθεια ζώων (ψπμζ) στο σχολικό πλαίσιο ειδικής αγωγής μπορούν να προσφέρουν οφέλη στους μαθητές με πολλούς τρόπους. πλήθος σχολείων στο διεθνή χώρο έχει χρησιμοποιήσει επιτυχημένα ... -
Ανάπτυξη δεξιοτήτων γραπτού λόγου στο νηπιαγωγείο με την αξιοποίηση των Τ.Π.Ε.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-14)Βασικός σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να διερευνηθεί εάν η διδακτική παρέμβαση με τη χρήση του Η/Υ συμβάλλει στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων της ανάγνωσης και της γραφής σε παιδιά νηπιαγωγείου. Στην έρευνα έλαβαν μέρος ... -
Κόκκινη κλωστή δεμένη, σε καρότσι τυλιγμένη δωσ' της φόρα να γυρίσει, το καρότσι να κυλήσει: διερεύνηση της εικόνας των ατόμων με αναπηρία στην παιδική λογοτεχνία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-14)Η παιδική λογοτεχνία μπορεί να βοηθήσει στην οικοδόμηση της ευαισθητοποίησης, στην κατανόηση και στην αποδοχή της αναπηρίας. Εξαιτίας αυτής της επίδρασης της λογοτεχνίας στη διαμόρφωση στάσεων και αντιλήψεων σχετικά με την ... -
Διερεύνηση των απόψεων των δασκάλων για τις εκπαιδευτικές πρακτικές σε δίγλωσσους μαθητές από μεταναστευτικά πλαίσια
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-14)Με δεδομένο το γεγονός ότι στην πλειοψηφία των σχολείων της χώρας μας δημιουργούνται συνθήκες επαφής διαφόρων γλωσσών και πολιτισμών, προκλήθηκε η ανάγκη αλλαγής του τρόπου εργασίας των εκπαιδευτικών, προκειμένου να ... -
Στάσεις και απόψεις γονέων μαθητών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την ορθογραφία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-15)Σκοπός της παρούσας έρευνας που χαρακτηρίζεται ως διερευνητική, (exploratory) είναι να διερευνήσει τις στάσεις και τις απόψεις των γονέων, παιδιών που φοιτούν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση για την ορθογραφία. Η έρευνα ... -
Στρατηγικές διάκρισης ομόηχων λέξεων νηπίων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-15)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση στρατηγικών διάκρισης ομόηχων λέξεων νηπίων πρώτης ηλικίας. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν εξήντα νήπια, τα οποία φοιτούν σε δύο Νηπιαγωγεία της πόλης της Κοζάνης. Για την ... -
Ορθογραφία και μαθησιακές δυσκολίες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-15)Η παραγωγή γραπτού λόγου και η ορθογραφία συνιστούν σύνθετες γνωστικές διαδικασίες και θεωρούνται πιο δύσκολες από την ανάγνωση. Από τη στιγμή που ένα παιδί ακούσει την εκφώνηση της καθ’ υπαγόρευση λέξης ή φράσης σχεδιάζει ... -
Στάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών αναφορικά με τα συμπεριφορικά προβλήματα μαθητών με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητα και τις στρατηγικές αντιμετώπισης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-16)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των γνώσεων, των στάσεων και των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών αναφορικά με τη Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητα. Συγκεκριμένα, εξετάζεται ο τρόπος προσέγγισης ... -
Ψηφιακές περιηγήσεις στην Ελλάδα και τον πολιτισμό: εκπαιδευτικό λογισμικό για την εκμάθηση της ελληνικής ως Γ2/ΞΓ σε μαθητές με δυσκολίες μάθησης
(2016-06-16)Βασικός σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η κατασκευή ενός λογισμικού προγράμματος, το οποίο θα αναπτύσσει τις γλωσσικές δεξιότητες της ελληνικής ως δεύτερης/ ξένης γλώσσας, σε μαθητές με δυσκολίες μάθησης. Για το σκοπό ... -
Μια κριτική προσέγγιση των Αναλυτικών Προγραμμάτων για την ελληνική ως 2η/ ξένη γλώσσα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-16)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να ερευνήσει, να παρουσιάσει και να συγκρίνει τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) που αφορούν την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό παρουσιάζοντας παράλληλα και τη διδασκαλία της ... -
Χρήση των Νέων Τεχνολογιών για τη διερεύνηση των στάσεων και των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών αναφορικά με τη συμπεριληπτική εκπαίδευση παιδιών με ή χωρίς ειδικές ανάγκες και αναπηρίες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-17)Αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η χρήση των νέων τεχνολογιών για τη διερεύνηση των στάσεων και των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών αναφορικά με τη συμπεριληπτική εκπαίδευση παιδιών με ή χωρίς Ειδικές Ανάγκες και ... -
Προκαταλήψεις, στάσεις και ρατσισμός των Βρεφονηπιοκόμων του Δήμου Καβάλας, απέναντι στα δίγλωσσα παιδιά
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-17) -
Ο σεβασμός προς το περιβάλλον ως αξία στην παιδική ζωγραφική: σημειωτική ανάλυση της περιβαλλοντικής ηθικής στο παιδικό ιχνογράφημα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-20)Ο σεβασμός προς το περιβάλλον αποτελεί αξία - στόχο για αρκετές δεκαετίες στην ατζέντα διεθνών συνδιασκέψεων. Η εκπαίδευση θεωρείται το μεγάλο και ελπιδοφόρο όπλο παγκοσμίως για τους μελλοντικούς πολίτες καθώς η επικράτηση ... -
Η σεξουαλικότητα των ατόμων με νοητική αναπηρία. Απόψεις των εκπαιδευτικών και του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού που εργάζονται σε δομές Ειδικής Αγωγής Εκπαίδευσης: το παράδειγμα του Νομού Θεσπρωτίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-21)Για τις απόψεις και τις στάσεις των εκπαιδευτικών της ειδικής αγωγής απέναντι στη σεξουαλικότητα των ατόμων με νοητική αναπηρία δεν υπάρχουν ιδιαίτερες μελέτες στην ελληνική βιβλιογραφία. Η παρούσα εργασία διερευνώντας το ... -
ΜΜΕ και πολιτική: το δημοψήφισμα της 5ης Ιουλίου 2015 μέσα από τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-21)Η προκήρυξη δημοψηφίσματος στις 27 Ιουνίου 2015, λίγο πριν την υπογραφή του τρίτου Μνημονίου μεταξύ Ελλάδας και δανειστών (ΕΕ-ΕΚΤ-ΔΝΤ), σήμανε την εκκίνηση μιας προεκλογικής περιόδου, η οποία περιλάμβανε την τραπεζική αργία ... -
Δύο σχολικές γραμματικές: Χρ. Τσολάκη-Ε. Φιλιππάκη: Συγκριτική μελέτη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-21)Το ενδιαφέρον στην παρούσα εργασία στρέφεται στη συγκριτική αντιπαραβολή, ως προς το περιεχόμενο, των δύο τελευταίων σχολικών βιβλίων γραμματικής για τους μαθητές του δημοτικού, ώστε μέσω των ομοιοτήτων και των διαφορών, ... -
Η λογοτεχνία στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-21)Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το ρόλο της λογοτεχνίας σε καταστάσεις διγλωσσίας. Συγκεκριμένα εξετάζει τη συνεισφορά της λογοτεχνίας στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας. Η έρευνα ασχολήθηκε με τη ... -
Το Ανθολόγιο στην υπηρεσία της Λογοτεχνίας στην τάξη. Αξιολόγηση του Ανθολογίου Λογοτεχνικών Κειμένων της Ε΄ και ΣΤ' Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-21)Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να αξιολογήσει το Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων της Ε’ και Στ’ τάξης Δημοτικού με κριτήριο τον βαθμό συμφωνίας του με τις αρχές και τις κατευθύνσεις των ΑΠΣ και ΔΕΠΠΣ (2003). Για τον ... -
Το portfolio ως εναλλακτική μορφή αξιολόγησης των γλωσσικών δεξιοτήτων: μια πιλοτική εφαρμογή στο Δημοτικό Σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-22)Στο χώρο της εκπαίδευσης η αξιολόγηση του μαθητή είναι απαραίτητη σε κάθε βαθμίδα. Αποτελεί βασικό στοιχείο για την αποτίμηση του αποτελέσματος της προσπάθειας που κατέβαλε ο μαθητής/τρια, καταδεικνύοντας παράλληλα και ... -
Καλές πρακτικές στη σχολική αξιοποίηση παραμυθιών με αναπαραστάσεις αναπηρίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-22)Η σύγχρονη εποχή χαρακτηρίζεται από μεταβολές στον τρόπο λειτουργίας των περισσότερων θεσμών και από έναν εκσυγχρονισμένο τρόπο θεώρησης των διαφόρων θεμάτων. Παρόλα αυτά εξακολουθούν να διαιωνίζονται οι στερεότυπες ...