Browsing Πτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες by Title
Now showing items 101-120 of 307
-
Εξωσχολικές δραστηριότητες άσκησης μαθητών δημοτικού σχολείου: μια συγκριτική μελέτη μεταξύ Ελλάδας-Κύπρου
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-05)Η φυσική άσκηση είναι στις μέρες μας ένα σημαντικό κομμάτι της ζωής κάθε ανθρώπου και ιδιαίτερα των παιδιών. Ο ελεύθερος χρόνος που αφιερώνουν τα παιδιά σε εξωσχολικές δραστηριότητες άσκησης, είναι ένας σημαντικός παράγοντας ... -
Επαγγέλματα στην Φλώρινα από τον 19ο μέχρι τα μέσα του 20ου αιώνα-Παιδαγωγικό υλικό για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Η ιστορία γενικότερα παρουσιάζει γεγονότα του παρελθόντος τα οποία σχετίζονται με τον άνθρωπο. Η τοπική ιστορία συνδέεται άμεσα με την ιστορία του κάθε ανθρώπου συγκεκριμένα. Παρουσιάζει πλευρές του τόπου του και κατά ... -
Επίλυση μαθηματικού προβλήματος σε φοιτητές και μαθητές
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-09)Η παρούσα πτυχιακή εργασία αποτελεί μια προσπάθεια προσέγγισης της επίλυσης των μαθηματικών προβλημάτων. Απώτερος σκοπός είναι η ανάδειξη της επίλυσης ενός μαθηματικού προβλήματος από τους φοιτητές της Παιδαγωγικής Σχολής ... -
Επίλυση προβλήματος με βάση τα ρεαλιστικά μαθηματικά: Σε ποιο βαθμό, οι μελλοντικοί εκπαιδευτικοί είναι εξοικειωμένοι και ικανοί να επιλύσουν ρεαλιστικά μαθηματικά προβλήματα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)Η παρούσα μελέτη πραγματοποιήθηκε τον Μάρτιο του 2019 στα πλαίσια της πτυχιακής εργασίας της φοιτήτριας Βαρβαριώτου Ευαγγελίας και έχει ως σκοπό την κατανόηση του τρόπου σκέψης των μελλοντικών εκπαιδευτικών ... -
'Ερευνα σχολικών εγχειριδίων: 1897-1937: Συγκριτική έρευνα των ερμηνευτικών και διδακτικών προσεγγίσεων της περιόδου σε 3 σχολικά εγχειρίδια της ΣΤ΄τάξης του Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-04-19)Στην παρούσα εργασία ερευνήθηκαν τρία σχολικά εγχειρίδια Ιστορίας της Στ’ τάξης του Δημοτικού, που διδάχθηκαν από το 1996 έως και σήμερα, από κοινού με τα αντίστοιχα Βιβλία Δασκάλου και Τετράδια Εργασιών. Σκοπός της ... -
Εύρεση εμβαδού και γεωμετρικοί χώροι εργασίας: δημιουργία διδακτικής σειράς με αξιοποίηση ιστορικών πηγών
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-05)Η παρούσα εργασία ερευνά το ζήτημα της δημιουργίας διδακτικής σειράς με αξιοποίηση διδακτικών πηγών σχετικά με την εύρεση του Εμβαδού και των Γεωμετρικών Χώρων Εργασίας. Στο πρώτο κεφάλαιο παρατίθενται ιστορικές πληροφορίες ... -
Ευρωπαίος πολίτης και δεξιότητες στον 21ο αιώνα από την οπτική των εκπαιδευτικών.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-09)Η παρούσα πτυχιακή εργασία αποτελεί μια ποιοτική έρευνα με σκοπό να διερευνήσει το βιβλιογραφικό «κενό» που υπάρχει αναφορικά με τις δεξιότητες που διακατέχει ένας σύγχρονος Ευρωπαίος πολίτης και πώς αυτό το αντιλαμβάνονται ... -
Εφαρμογή διαφοροποιημένης διδασκαλίας στο δημοτικό σχολείο. Μία μελέτη περίπτωσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Η συγκεκριμένη επιστημονική εργασία πραγματεύεται το ζήτημα της διαφοροποίησης της διδασκαλίας ως μία μελέτη περίπτωσης και πραγματοποιήθηκε σε δημοτικό σχολείο του Δήμου Θεσσαλονίκης. Πιο συγκεκριμένα, εξετάζει τη διδακτική ... -
Εφαρμογή διδακτικής - μαθησιακής ακολουθίας στο νηπιαγωγείο: η προσέγγιση του νανόκοσμου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Στη παρούσα εργασία περιγράφεται η πιλοτική εφαρμογή μίας Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας (ΔΜΑ) με κύριο στόχο την εισαγωγή του περιεχομένου της Νανοτεχνολογίας – Νανοεπιστήμης (Ν-ΕΤ) σε μαθητές Νηπιαγωγείου. Η ΔΜΑ ... -
Εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού για την εξοικείωση των παιδιών προσχολικής ηλικίας με τον Νανόκοσμο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Υποστηρίζεται ότι η Νανοεπιστήμη-Νανοτεχολογία (Ν-ΕΤ) τα επόμενα χρόνια είναι ανάγκη να εισαχθεί σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης ξεκινώντας από το Νηπιαγωγείο. Εφαρμόστηκε σε μαθητές Νηπιαγωγείου εκπαιδευτικό υλικό ... -
Ζακυνθινή Μουσική Παράδοση: Η Αρέκια
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023)Η παρούσα πτυχιακή εργασία διερευνά το μουσικό είδος της Αρέκιας. Η μοναδικότητά του, έχει στιγματίσει το νησί της Ζακύνθου και το έχει καταστήσει ακόμα πιο ξεχωριστό! Επιμέρους κρίσιμες παραμέτρους αποτελούν, η ... -
Η ανάδειξη της τοπικής ιστορίας μέσα από στοιχεία πολιτισμού ως διδακτική πρόταση για το δημοτικό σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-05)Αφετηρία της παρούσας εργασίας αποτελεί η ανάλυση του όρου της Ιστορίας ως επιστήμη .Το επόμενο κεφάλαιο σχετίζεται με έναν κλάδο της Ιστορίας , ο οποίος ονομάζεται τοπική ιστορία. Γίνεται λόγος για το τι ακριβώς είναι η ... -
Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών. Αντιλήψεις εκπαιδευτικών δημοτικής εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-05)Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει τις στάσεις και τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών των δημοτικών σχολείων σχετικά με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού τους έργου. Ειδικότερα, η μελέτη επιδίωξε να διερευνήσει ... -
Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου: Απόψεις εκπαιδευτικών περιφερειακών ενοτήτων Φλώρινας και Πέλλας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)Η παρούσα πτυχιακή εργασία με τίτλο «Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου: Απόψεις εκπαιδευτικών των περιφερειακών ενοτήτων Φλώρινας και Πέλλας», εκπονήθηκε στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο ... -
Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού τους έργου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)Η παρούσα εργασία αφορά την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού τους έργου. Στο θεωρητικό μέρος αυτής (εισαγωγή) αρχικά αναφέρονται τα χαρακτηριστικά του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος τα οποία έχουν ... -
Η αξιοποίηση παιχνιδιών στην διδασκαλία μαθηματικών στην Β' Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-06)Η παρούσα εργασία αποτελεί μια μελέτη πάνω στην αξία του παιχνιδιού στη διδασκαλία των Μαθηματικών. Τα τελευταία χρόνια το παιχνίδι, στις διάφορες μορφές του, έχει ενταχθεί στην εκπαιδευτική διαδικασία και αναγνωρίζεται ... -
Η αποκατάσταση προσφύγων στην Φλώρινα κατά την περίοδο 1922-1923 μέσα από το αρχείο του Επιθεωρητή Σλαβάρου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-05)Η περίοδος 1920- 1923 αποτελεί μία περίοδος «σταθμός» για την Σύγχρονη Ελληνική Ιστορία. Η Μικρασιατική Καταστροφή επέφερε αλλαγές στην κοινωνικό-οικονομική κατάσταση της Ελλάδας και κλόνισε την καθημερινότητα των κατοίκων ... -
Η αυτοεκτίμηση και η αυτοαντίληψη των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες στα μαθηματικά
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-06)Τα τελευταία χρόνια, πολλοί κοινωνικοί επιστήμονες επικεντρώνουν το ενδιαφέρον τους στο συναισθηματικό τομέα της εκπαίδευσης. Το σύνολο των πεποιθήσεων, των απόψεων, των αξιών και των στάσεων του ατόμου, διαμορφώνουν την ... -
Η αφήγηση ως στρατηγική στην διδασκαλία των Μαθηματικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023)Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθεί η σύνδεση δυο φαινομενικά διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων, αυτό της λογοτεχνίας και των μαθηματικών. Στα πλαίσια αυτής της διερεύνησης πραγματοποιήθηκε μία διδακτική ... -
Η Γλώσσα των οδηγιών: ένα διδακτικό σενάριο για το Δημοτικό σχολείο
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016)Η παρούσα εργασία σκοπό έχει τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός διδακτικού σεναρίου για το κειμενικό είδος των κατασκευαστικών οδηγιών και την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων που καταγράφηκαν. Η εργασία χωρίζεται σε δύο ...