Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης by Title
Now showing items 263-282 of 993
-
Διεύθυνση σχολικής μονάδας και αποτελεσματική διαχείριση κρίσεων : διερεύνηση απόψεων διευθυντών δημοτικών σχολείων για την εντιμοτητά τους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-01)Η παρούσα ερευνητική διπλωματική εργασία, που εκπονήθηκε στο πλαίσιο του Π.Μ.Σ. «Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης- Εκπαιδευτική Ηγεσία», επικεντρώνεται στην πραγμάτευση του θέματος της διεύθυνσης σχολικών μονάδων και ... -
Διεύθυνση σχολικής μονάδας και σχολικό κλίμα: διερεύνηση απόψεων διευθυντών και εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Περιφερειακής Ενότητας Φλώρινας
(2018)Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να εξετάσει την επιρροή που ασκεί ο διευθυντής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη διαμόρφωση του σχολικού κλίματος. Η θεωρητική προσέγγιση του θέματος οδήγησε στη διαπίστωση ... -
Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων και Ιδιωτικότητα. Η προστασία δεδομένων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση βάσει του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων 2016/679, γνωστού ως GDPR 2016/679
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Η έννοια της ιδιωτικότητας σε αρκετές χώρες παγκοσμίως έχει εξομοιωθεί με την έννοια των προσωπικών δεδομένων, καθώς οι πληροφορίες που προκύπτουν από το άτομο και αφορούν στο άτομο είναι προσωπικά, ιδιωτικά δεδομένα. Τι ... -
Διοίκηση, κοινωνία, οικονομία στον οθωμανικό καζά της Φλώρινας ως το 1821
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-03)Η προσωπικότητα του Αλή πασά και οι επιδιώξεις του συντέλεσαν ώστε να επιτύχει την επέκταση της επιρροής του σε μια ευρεία γεωγραφική περιοχή. Στην περιοχή ευθύνης του συμπεριλαμβάνεται η περιοχή της Φλώρινας. Οι ιδιαίτερες ... -
Δραστηριότητες φιλαναγνωσίας σε παιδικές βιβλιοθήκες για παιδιά μεγάλων τάξεων του Δημοτικού σχολείου
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-05)Αρκετοί ενήλικες ίσως θεωρούν το διάβασμα βιβλίων κατά τον ελεύθερο χρόνο τους ως μια ανιαρή και ανούσια διαδικασία. Ίσως η παιδική ηλικία είναι αυτή που διαμόρφωσε την αποστροφή προς το βιβλίο. Η παρούσα εργασία προτείνει ... -
Δύο Μελέτες περίπτωσης παιδιών με ΔΕΠΥ: Αντιλήψεις οικογένειας και εκπαιδευτικών για τη συναισθηματική και ηθική ανάπτυξη των παιδιών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-05)Η παρούσα πτυχιακή εργασία μελετά δύο περιπτώσεις παιδιών με Διάσπαση Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ), καθώς και τις αντιλήψεις της οικογένειας και του εκπαιδευτικού για τη συναισθηματική και ηθική ... -
Δυσκολίες κατανόησης της έννοιας της μεταβλητής στην άλγεβρα. Φαινομενικό πρόσημο των παραστάσεων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Η έρευνα αυτή επικεντρώθηκε στη μελέτη του φαινομενικού προσήμου των αλγεβρικών παραστάσεων και συγκεκριμένα, στο πρόσημο των αριθμών που οι μαθητές γυμνασίου θεωρούν ότι μπορεί να αποδοθούν σε αλγεβρικές παραστάσεις που ... -
Δυσκολίες κατανόησης του ορισμού των γεωμετρικών εννοιών από μαθητές της Α΄ Γυμνασίου - Προτάσεις για την αντιμετώπισή τους με αξιοποίηση στοιχείων της ιστορικής εξέλιξης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)Η παρούσα ερευνητική εργασία πραγματεύεται την υλοποίηση ενός διδακτικού πειράματος στις ενότητες του Κύκλου και των Παραλληλογράμμων, με στόχο να εξεταστεί κατά πόσο οι μαθητές της Α΄ Γυμνασίου μπορούν να προσεγγίσουν ... -
Δυσκολίες κατανόησης του ορισμού των γεωμετρικών εννοιών από μαθητές της ΣΤ΄ Δημοτικού και ο ρόλος της Ιστορίας των Μαθηματικών στην αντιμετώπισή τους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2020-06)Στην παρούσα διπλωματική εργασία προτείνεται ο σχεδιασμός μιας διδακτικής παρέμβασης για τις έννοιες του Κύκλου και του Ρόμβου, με σκοπό να εξεταστεί κατά πόσο οι μαθητές της ΣΤ΄ Δημοτικού είναι ικανοί να προσεγγίσουν ... -
Δυσκολίες παιδιών προσχολικής εκπαίδευσης στην πρώιμη μαθηματική επάρκεια. Σύγκριση δυσκολιών προνηπίων-νηπίων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Στην παρούσα έρευνα γίνεται προσπάθεια διερεύνησης των δυσκολιών των παιδιών προσχολικής ηλικίας στην πρώιμη μαθηματική επάρκεια. Συγκεκριμένα με την βοήθεια του Κριτηρίου Πρώιμης Μαθηματικής Επάρκειας της Ουτρέχτης γίνεται ... -
Έμφυλες Πρακτικές λόγου στην τάξη των μαθηματικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Οι γυναίκες εξακολουθούν να παρουσιάζουν μικρή εκπροσώπηση σε ανώτερες σπουδές και επαγγέλματα που απαιτούν μαθηματικά ως αποτέλεσμα λογοθετικών πρακτικών που κατασκευάζουν τη σχέση της γυναίκας με τα μαθηματικά ... -
Ένταξη νεομεταναστών – προσφύγων μαθητών σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: απόψεις Διευθυντών και εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Περίληψη Οι νέες συνθήκες που διαμορφώνονται στην Ευρώπη και τον κόσμο τους τελευταίους δύο αιώνες επιβάλλουν τον επαναπροσδιορισμό εννοιών και υπαγορεύουν αλλαγές στα κράτη σε θεσμικό επίπεδο. Η αυξανόμενη μετακίνηση ... -
Έρευνα και διδακτική παρέμβαση σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες σε ζητήματα ορθογραφίας καταλήξεων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-06)Η παρούσα πτυχιακή εργασία με τίτλο «Έρευνα και διδακτική παρέμβαση σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες σε ζητήματα ορθογραφίας καταλήξεων» εκπονήθηκε στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου ... -
Έρευνα και κατηγοριοποίηση των ποινών στο γυμνάσιο αρρένων Φλώρινας (1949-1962)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-05)Βασικός σκοπός αυτής της έρευνας ήταν να συγκεντρωθούν, να κατηγοριοποιηθούν, να αναλυθούν και να ερμηνευτούν οι διάφορες ποινές που επιβλήθηκαν τη δεκαετία του ’50 στο γυμνάσιο αρρένων στην πόλη της Φλώρινας. Η έρευνα ... -
Έρευνα και κατηγοριοποίηση των ποινών στο γυμνάσιο και λύκειο θηλέων Φλώρινας (1962-1971)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-05)Το περιεχόμενο της συγκεκριμένης έρευνας σχετίζεται με την συγκέντρωση, την κατηγοριοποίηση, την καταγραφή και την ανάλυση των ποινών που επιβλήθηκαν στο Γυμνάσιο και Λύκειο θηλέων της Φλώρινας κατά τα μέσα του 20ου αιώνα. ... -
Έρευνα και μελέτη των κατανομών χορήγησης συντάξεων του Εμφυλίου Πολέμου μέσα από το αρχείο της Νομαρχίας Φλώρινας
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06) -
Έρευνα στα σχολικά εγχειρίδια της Γ' Δημοτικού σχετικά με την διδασκαλία της Μυθολογίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-05)Ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να μελετηθεί το σχολικό εγχειρίδιο της ιστορίας της Γ τάξης του Δημοτικού Σχολείου, όσον αφορά το μύθο και την αποτύπωση του σε αυτό, αναφορικά με τη διάκριση του από την ιστορική ... -
Εγγραφή τετραγώνου σε τρίγωνο- Διερεύνηση του προβλήματος από μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-03)Η παρούσα εργασία αφορά μια διδακτική παρέμβαση που βασίζεται στη γεωμετρική κατασκευή τετραγώνου εγγεγραμμένου σε τρίγωνο, με πέντε διαφορετικές αποδείξεις, όπως αναπτύχθηκαν από τους μαθηματικούς al -Khwarizmi, ... -
Εθνικές και τοπικές ταυτότητες: η περίπτωση των Αρβανιτών της Β. Άνδρου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-10)Σκοπός της διπλωματικής αυτής εργασίας είναι η μελέτη και η έρευνα της πληθυσμιακής ομάδας τον Αρβανιτών που εγκαταστάθηκαν τον 14ο αιώνα περίπου στο νησί της Άνδρου και παρέμειναν εκεί έως σήμερα. Στο πρώτο μέρος της ... -
«Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στη Διδασκαλία της Ιστορίας στο Δημοτικό Σχολείο με εστίαση στις Μαθησιακές Δυσκολίες: Διερεύνηση της υπάρχουσας κατάστασης, εκπαιδευτικές προτάσεις και προοπτικές»
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023)Η διδασκαλία της ιστορίας σε παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και συγκεκριμένα Μαθησιακές Δυσκολίες, παρουσιάζει μοναδικές προκλήσεις, αλλά και ευκαιρίες για τους εκπαιδευτικούς. Για το λόγο αυτό, κρίνεται αναγκαία ...