Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης by Title
Now showing items 358-377 of 993
-
Η αναγνωστική κατανόηση και η ζωντάνια νοερών οπτικών εικόνων ως προβλεπτές της ικανότητας εικονικής αναπαράστασης κλασμάτων σε μαθητές ε' τάξης δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-02-23)Η παρούσα μελέτη είχε ως στόχο να καθοριστεί η πιθανή σχέση μεταξύ της ικανότητας αναγνωστικής κατανόησης, της ζωντάνιας νοερών οπτικών εικόνων και της ικανότητας αναπαράστασης κλασμάτων. Οι συμμετέχοντες ήταν Ε’ τάξης ... -
Η αναπηρία στην αρχαία ελληνική περίοδο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023)Ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός βίωσε το απόγειό του κατά τον 4ο και 5ο π. Χ. αιώνα. Εκφραστές του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού ήταν κυρίως οι φιλόσοφοι που αναδύθηκαν κατά τη χρονική αυτή περίοδο. Οι θεωρίες των αρχαίων ... -
Η Αντίσταση και ο Εμφύλιος στη Μακεδονία: Τα πρόσωπα και οι ιστορίες του (Νομός Φλώρινας)
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2014)H παρούσα εργασία εντάσσεται στο πλαίσιο της μελέτης των ιστορικών περιόδων της Κατοχής, της Αντίστασης και του Εμφυλίου, καθοδηγούμενη από μαρτυρίες των κατοίκων της Φλώρινας. Σκοπός της εργασίας είναι να καταγράψει, να ... -
Η αντίστροφη συνάρτηση υπό το πρίσμα του Μαθηματικού Χώρου Εργασίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Η παρούσα διπλωματική εργασία προσπαθεί να πραγματοποιήσει μια διδακτική προσέγγιση της αντίστροφης συνάρτησης σε δεκαεπτά μαθητές/μαθήτριες του προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής με τη βοήθεια του μοντέλου ... -
Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών. Αντιλήψεις εκπαιδευτικών δημοτικής εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-05)Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει τις στάσεις και τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών των δημοτικών σχολείων σχετικά με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού τους έργου. Ειδικότερα, η μελέτη επιδίωξε να διερευνήσει ... -
Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου στα νομοθετικά κείμενα. Αποτύπωση και σύγκριση των δύο τελευταίων επεισοδίων αξιολόγησης στον ελληνικό χώρο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-02)Η εκπαιδευτική αξιολόγηση στον ελληνικό χώρο αποτελεί ένα ενδιαφέρον πεδίο μελέτης, έχοντας αποτελέσει διαχρονικά ένα ζήτημα σύγκρουσης και αντιπαράθεσης. Παρά το γεγονός ότι υπήρξε μια σειρά νομοθετικών ρυθμίσεων, δεν ... -
Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου: Απόψεις εκπαιδευτικών περιφερειακών ενοτήτων Φλώρινας και Πέλλας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)Η παρούσα πτυχιακή εργασία με τίτλο «Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου: Απόψεις εκπαιδευτικών των περιφερειακών ενοτήτων Φλώρινας και Πέλλας», εκπονήθηκε στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο ... -
Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού τους έργου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)Η παρούσα εργασία αφορά την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού τους έργου. Στο θεωρητικό μέρος αυτής (εισαγωγή) αρχικά αναφέρονται τα χαρακτηριστικά του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος τα οποία έχουν ... -
Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στην ιστορία της νεοελληνικής εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-05)Η παντελής έλλειψη αξιολόγησης των παραγόντων που επιδρούν στο εκπαιδευτικό έργο τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα είναι αποτέλεσμα της ταύτισης της αξιολόγησης με την καχυποψία, την καταπίεση, τον έλεγχο και τη χειραγώγηση ... -
Η Αξιολόγηση ως μέσο για την επιλογή και την επαγγελματική ανάπτυξη των στελεχών της εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-03-28)Η παρούσα μελέτη αφορά στη διερεύνηση και την αποτύπωση των απόψεων-στάσεων-θέσεων των Διευθυντών σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΕ) σχετικά με την αξιολόγησή τους ως μέσο επιλογής τους σε θέση ευθύνης, ... -
Η αξιοποίηση παιχνιδιών στην διδασκαλία μαθηματικών στην Β' Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-06)Η παρούσα εργασία αποτελεί μια μελέτη πάνω στην αξία του παιχνιδιού στη διδασκαλία των Μαθηματικών. Τα τελευταία χρόνια το παιχνίδι, στις διάφορες μορφές του, έχει ενταχθεί στην εκπαιδευτική διαδικασία και αναγνωρίζεται ... -
Η Αξιοποίηση της μεθόδου CLIL στην δημόσια ξενόγλωσση εκπαίδευση: καταγραφή των απόψεων και εμπειριών των εκπαιδευτικών των ξένων γλωσσών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Η πρόσφατη εφαρμογή της Ολοκληρωμένης Εκμάθησης Περιεχομένου και Γλώσσας (ΟΕΠΓ), ή όπως αναφέρεται στην ξενόγλωσση βιβλιογραφία της μεθόδου CLIL, στα πιλοτικά σχολεία της Ελλάδας, αλλά και η ευρεία εφαρμογή της στην Ευρώπη, ... -
Η αξιοποίηση της μουσικής στη στήριξη της εννοιολογικής κατανόησης μαθηματικών ιδεών από μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-03)Η σχέση μουσικής και μαθηματικών, δυο ιδιαίτερων πεδίων της ανθρώπινης δημιουργίας, έχει ελκύσει από νωρίς το ενδιαφέρον των ερευνητών στο πεδίο της μαθηματικής εκπαίδευσης. Είναι γνωστό πως η ακρόαση και η δημιουργία ... -
Η αξιοποίηση του Δημοσιογραφικού άρθρου για την ανάπτυξη του Κριτικού Γραμματισμού και την βελτίωση του γραπτού λόγου των μαθητών της ΣΤ΄ Τάξης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Η παρούσα εργασία έχει σκοπό τον σχεδιασμό και την υλοποίηση μιας διδακτικής παρέμβασης στο 3ο Δημοτικό σχολείο Αμυνταίου, με 19 μαθητές για το κειμενικό είδος του δημοσιογραφικού άρθρου και του κριτικού γραμματισμού και ... -
Η αξιοποίηση του χάρτη στη διδασκαλία της Ιστορίας: ποιοτική έρευνα σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-03)Κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα εγγράφεται και εκτυλίσσεται μέσα σε ένα συγκεκριμένο γεωγραφικό χώρο. Η γνώση και η μελέτη του γεωγραφικού πλαισίου στο οποίο εκτυλίχθηκαν τα ιστορικά γεγονότα αποτελεί καθοριστικό παράγοντα ... -
Η αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στη σχολική διοίκηση, μέσω της κατανεμημένης ηγεσίας στον εποχή του covid-19
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-11)Η ψηφιακή παγκοσμιοποίηση ανέδειξε τον ηγετικό ρόλο των νέων τεχνολογιών στην Οικονομία και κατ’ επέκταση και στην Εκπαίδευση, δημιουργώντας μια σχέση αλληλεξάρτησης μεταξύ τους. Η επένδυση στην Παιδεία, στον 21ο αιώνα, ... -
Η αποκατάσταση προσφύγων στην Φλώρινα κατά την περίοδο 1922-1923 μέσα από το αρχείο του Επιθεωρητή Σλαβάρου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-05)Η περίοδος 1920- 1923 αποτελεί μία περίοδος «σταθμός» για την Σύγχρονη Ελληνική Ιστορία. Η Μικρασιατική Καταστροφή επέφερε αλλαγές στην κοινωνικό-οικονομική κατάσταση της Ελλάδας και κλόνισε την καθημερινότητα των κατοίκων ... -
Η αποκατάσταση των προσφύγων στις επαρχίες Κοζάνης και Πτολεμαΐδας κατά την περίοδο 1922-1937
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-11)Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται το θέμα της αποκατάστασης των προσφύγων, που ήρθαν στον Νομό Κοζάνης μετά τη Μικρασιατική καταστροφή, κατά την περίοδο 1922-1937. Συγκεκριμένα, στην εισαγωγή παρουσιάζεται η ... -
Η αποτελεσματικότητα του θεσμού της παράλληλης στήριξης: Απόψεις μετόχων των εκπαιδευτικών μονάδων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Σύμφωνα με την πρώτη αρχή του ευρωπαϊκού πυλώνα κοινωνικών δικαιωμάτων:«Κάθε άνθρωπος έχει δικαίωμα σε ποιοτική και χωρίς αποκλεισμούς εκπαίδευση, κατάρτιση και διά βίου μάθηση προκειμένου να διατηρήσει και να αποκτήσει ... -
Η Αρχαιολογία ως μέσο εκπαίδευσης στο σχολείο. Έρευνα σε εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Ν. Λάρισας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-11)Η παρούσα εργασία μελετά τα πεδία της εκπαίδευσης, της αρχαιολογίας και του μουσείου, ώστε να αναδειχθούν οι άξονες που τα συνδέουν, καθώς και οι δυνατότητές τους να συμβάλουν στην ανάπτυξη της μουσειοπαιδαγωγικής στον ...