Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης by Title
Now showing items 58-77 of 993
-
Ανέκδοτα Προικοσύμφωνα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-05)Περίληψη Στην παρούσα πτυχιακή εργασία, παρατίθενται μια σύντομη εισαγωγή, που παρουσιάζονται ο ορισμός του όρου προίκα, καθώς και η ιστορική αναδρομή της προίκας από την αρχαιότητα, όπου γίνεται μία ανάλυση για το τι ... -
Ανοιχτό Σχολείο στην Κοινότητα: Η περίπτωση του Ειδικού Σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Η έρευνα αυτή στόχευε στη διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης αναφορικά με το άνοιγμα του ειδικού σχολείου στην κοινότητα. Εκατόν τριανταπέντε εκπαιδευτικοί ειδικών ... -
Αντίποινα των γερμανικών αρχών Κατοχής στο Ζαγόρι (Ιωαννίνων) 1943-1944
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-07)Η παρούσα μελέτη πραγματεύεται τα εκτεταμένα συλλογικά μέτρα καταστολής και βίας (αντίποινα) του γερμανικού στρατού Κατοχής εναντίον του άμαχου πληθυσμού των χωριών του Ζαγορίου Ιωαννίνων, από τον Ιούλιο του 1943 έως τον ... -
Αντίσταση, συνεργασία και εμφύλιες συγκρούσεις στην Πέλλα (1941-1944)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-01)Ο νομός Πέλλας βρέθηκε στη γερμανική ζώνη κατοχής. Οι ελληνικές αρχές προσπάθησαν να αντιμετωπίσουν τα έντονα προβλήματα (κυρίως επισιτιστικά) που δημιουργήθηκαν εξαιτίας των Γερμανών. Ταυτόχρονα προσπάθησαν να εξουδετερώσουν ... -
Αντιλήψεις & Πρακτικές των Νηπιαγωγών για τη Διαχείριση της Πολιτισμικής Ετερότητας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-11)Η διαμόρφωση των σύγχρονων κοινωνιών και οι γρήγοροι ρυθμοί αναπροσαρμογής τους μας οδηγούν στην ανάγκη δημιουργίας ένα διαπολιτισμικού πλαισίου, το οποίο θα λαμβάνει υπόψη του την ετερότητα. Ένα τέτοιο πλαίσιο θα πρέπει ... -
Αντιλήψεις διευθυντών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τον ρόλο των ΤΠΕ, ως υποστηρικτικό μέσο, στην οργάνωση και διοίκηση σχολικών μονάδων πριν και μετά την πανδημία COVID-19
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023)Η παρούσα εργασία διερευνά το θέμα σχετικά με τον τις ΤΠΕ. Τα τελευταία χρόνια οι ΤΠΕ αναπτύχθηκαν ραγδαία και στον χώρο της εκπαίδευσης. Ειδικότερα οι ΤΠΕ έχουν ενταχθεί στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα τόσο στην ... -
Αντιλήψεις εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής αναφορικά μτ τον ρόλο που διαδραματίζουν με βάση την ειδίκευση τους κατά της υλοποίηση της παράλληλης στήριξης στην Περιφέρεια της Πέλλας.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-06)Η συνδιδασκαλία (co- teaching) είναι μια εναλλακτική, σύγχρονη και πρόσφατη μορφή διδασκαλίας στην εκπαίδευση, η οποία έχεις ως απώτερο σκοπό να συμπεριλάβει τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή αναπηρίες στις ... -
Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για τη σημασία ανάπτυξης άτυπης γεωμετρικής απόδειξης (πριν την εισαγωγή της τυπικής)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-07)Στην παρούσα εργασία πραγματοποιήθηκε μία ποιοτική έρευνα με στόχο να συγκεντρωθούν οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας, δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης, σχετικά με τη σημασία που ... -
Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για τη χρήση των αναπαραστάσεων στη παρουσίαση των ρητών και άρρητων αριθμών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Στην παρούσα εργασία, παρουσιάζεται μία ποιοτική έρευνα με στόχο την διερεύνηση των γνώσεων των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας αναφορικά με τις ρητές και τις άρρητες αναπαραστάσεις, ειδικότερα μελετήθηκε ο βαθμός ... -
Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου στην τεχνική εκπαίδευση: Μελέτη περίπτωσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Η παρούσα εργασία ασχολείται με το ζήτημα της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου στην τεχνική εκπαίδευση. Χαρακτηριστικό της τεχνικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια είναι οι διαρκείς μεταρρυθμίσεις και αλλαγές. ... -
Αντιλήψεις εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας φροντιστηριακής εκπαίδευσης για τα μαθηματικά και τη διδασκαλία τους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-02)Περίληψη Η περίπτωση των φροντιστηρίων είναι ένας θεσμός άμεσα συνδεδεμένος με το εκπαιδευτικό σύστημα που εμφανίζεται, πέρα από την Ελλάδα, και σε άλλες χώρες. Οι έρευνες για την εκπαίδευση που παρέχεται στα φροντιστήρια ... -
Αντιλήψεις εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για ζητήματα γλωσσικής και πολιτισμικής ετερότητας και την διαχείρισή τους στην τάξη των μαθηματικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-02)Περίληψη Η διεθνής βιβλιογραφία εστιάζει τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερο στην ποικιλομορφία που υπάρχει στις τάξεις των μαθηματικών. Ποικιλομορφία που συνδέεται με ζητήματα κουλτούρας, γλώσσας, θρησκείας, κοινωνικής ... -
Αντιλήψεις καθηγητών που διδάσκουν μαθηματικά για την υποστήριξη της συμμετοχής των μαθητών στην κατασκευή του μαθηματικού νοήματος στην τάξη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-03)Τα τελευταία χρόνια οι κοινωνικοπολιτισμικές θεωρίες προτείνουν μια μεταρρυθμιστική οπτική στη διδασκαλία των μαθηματικών που στηρίζεται στη συμμετοχή σε κοινωνικοπολιτισμικές πρακτικές. Αυτή η εργασία είναι μια ποσοτική ... -
Αντιλήψεις και πρακτικές των εκπαιδευτικών για τις δυσκολίες των μαθητών/τριών στην κατανόηση του ιστορικού χρόνου. Ποιοτική έρευνα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Η κατανόηση του ιστορικού χρόνου από τα παιδιά έχει αποτελέσει θέμα πολλών ερευνών τα τελευταία χρόνια, καθώς αποτελεί βασικό σημείο στη διδασκαλία της Ιστορίας. Είναι πλέον αποδεκτό πως η κατανόηση του είναι μια μαθησιακή ... -
Αντιλήψεις και πρακτικές των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την αξιοποίηση ιστορικών χώρων, μνημείων και μουσείων στο μάθημα της ιστορίας: ποιοτική έρευνα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-06)Στην παρούσα εργασία μελετώνται οι αντιλήψεις και πρακτικές των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναφορικά με την αξιοποίηση ιστορικών χώρων, μνημείων και μουσείων στο μάθημα της Ιστορίας. Στο πλαίσιο της εργασίας, ... -
Αντιλήψεις και πρακτικές των εκπαιδευτικών των πρώτων τάξεων του Δημοτικού για το μαθηματικό παιχνίδι
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Η διδασκαλία των μαθηματικών στα πλαίσια μίας ρεαλιστικής διάστασης, βασισμένης σε καθημερινά και οικεία για τους μαθητές περιβάλλοντα, με στόχο την ανακάλυψη μαθηματικών ιδεών έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον της επιστημονικής ... -
Αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για το αξιακό πλαίσιο της αειφορίας-επικέντρωση σε τοπικά ζητήματα σε σχέση με τον ΣΒΑ7(Ενέργεια)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-03)Η επίτευξη του Στόχου Βιώσιμης Ανάπτυξης 7 «Φθηνή και Καθαρή Ενέργεια» (ΣΒΑ7) σε συνδυασμό με τη Συμφωνία του Παρισιού για την Κλιματική Αλλαγή απαιτεί τη μετάβαση σε ένα ενεργειακό σύστημα χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Στην ... -
Αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της μειονότητας για τη διδακτική πράξη στα μαθηματικά στο μειονοτικό σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023)Η εκπαίδευση στα μειονοτικά σχολεία της Δυτικής Θράκης αποτελεί μία ιδιαίτερη εκπαιδευτική συνθήκη, που διαμορφώθηκε διαχρονικά μετά την υπογραφή της Συνθήκης της Λωζάνης. Σε τοπικό αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο οι κοινωνικές, ... -
Αντιλήψεις των μαθητών για την έννοια της ιστορικής αιτιότητας: Έρευνα σε μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2019-11)Σκοπός της παρούσας έρευνας αποτελεί η διερεύνηση των αντιλήψεων των μαθητών/- τριων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (12-14 ετών) αναφορικά με την αιτιότητα στα ιστορικά γεγονότα, την πολυπαραγοντική της ... -
Αντιλήψεις, γνώσεις και ετοιμότητα εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία θεμάτων βιώσιμης διατροφής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-03)Η παρούσα μελέτη διερευνά τις αντιλήψεις, τις γνώσεις και την ετοιμότητα των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη διδασκαλία θεμάτων βιώσιμης διατροφής. Επιχειρείται να ανιχνευθεί κατά πόσο οι δάσκαλοι ...