Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης by Title
Now showing items 646-665 of 993
-
Λαϊκός πολιτισμός και κατανόηση του παρελθόντος για παιδιά πρώτης σχολικής ηλικίας: διδακτικές εφαρμογές στη λαογραφική συλλογή του ΦΣΦ « Ο Αριστοτέλης»
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-06)Η ιδέα για την δημιουργία αυτής της έρευνας, γεννήθηκε κατά την συμμετοχή μου σε κάποιο από τα σεμινάρια του μεταπτυχιακού τμήματος Μουσειολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμού του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης, ... -
Λατρευτικά έθιμα του νομού Αιτωλοακαρνανίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Με τον όρο παράδοση εννοούμε κυρίως ό,τι μας έχει παραδοθεί από το παρελθόν, δηλαδή τα στοιχεία εκείνα που συνθέτουν τον υλικό και πνευματικό πολιτισμό μας, που μεταβιβάζεται από γενιά σε γενιά ως τις μέρες μας. ... -
Μάθηση, διδασκαλία και αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου στα μαθηματικά ως συνιστώσες επαγγελματικής ανάπτυξης: Πεποιθήσεις των εκπαιδευτικών της Β᾽ Βάθμιας Εκπαίδευσης
(2023)Στόχος της παρούσας έρευνας είναι να εξετάσει τις πεποιθήσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που διδάσκουν μαθηματικά για τη μάθηση, τη διδασκαλία και την αξιολόγηση ως συνιστώσες της επαγγελματικής τους ... -
Μαθαίνοντας με τη χρήση αλληλεπιδραστικού βίντεο: οι απόψεις υποψήφιων εκπαιδευτικών για τη δημιουργία και τη συμβολή του στη μαθησιακή διαδικασία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-06)Ένα από τα μεγαλύτερα μειονεκτήματα των εκπαιδευτικών βίντεο σύμφωνα με τη βιβλιογραφία είναι ότι οι μαθητές δεν είναι σε θέση να αλληλεπιδράσουν με το περιεχόμενό τους και παραμένουν παθητικοί θεατές. Το αλληλεπιδραστικό ... -
Μαθαίνω για την τέχνη στον κόσμο μέσα από δύο γλώσσες: Μία πιλοτική παρέμβαση στο δημοτικό σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Η παρούσα πιλοτική παρέμβαση βασίστηκε στη μέθοδο Ολοκληρωμένης Εκμάθησης Περιεχομένου και Γλώσσας (ΟΕΠΕΓ - CLIL), για τη διδασκαλία των Εικαστικών και την επαφή με άλλους πολιτισμούς στην Ελληνική και την Αγγλική γλώσσα. ... -
Μαθηματικά προβλήματα και επίλυση μαθηματικού προβλήματος στα σχολικά εγχειρίδια των μαθηματικών της Δ' τάξης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-10)Τα σχολικά εγχειρίδια αποτελούν τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα στο προβλεπόμενο και στο εφαρμοσμένο πρόγραμμα σπουδών. Είναι το κύριο διδακτικό εργαλείο του εκπαιδευτικού, αλλά και των μαθητών και συντελούν πρωταγωνιστικό ... -
Μαθηματικές εντάσεις εκπαιδευτικών κατά την επίλυση προβλημάτων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Έχει παρατηρηθεί σε εργαστήρια επαγγελματικής ανάπτυξης για επίλυση προβλημάτων, η δημιουργία έντασης σε εκπαιδευτικούς όταν αποτυγχάνουν στην επίλυση ενός προβλήματος που οι ίδιοι θεωρούσαν εντός των δυνατοτήτων τους. ... -
Μαθηματική Γνώση για τη Διδασκαλία εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τη Διαίρεση Κλασμάτων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023)Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται μια ποιοτική έρευνα με στόχο τη διερεύνηση της Μαθηματικής Γνώσης για τη Διδασκαλία των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη διαίρεση κλασμάτων. Η έρευνα διεξήχθη σε 13 εν ... -
Μαθηματική Γνώση για τη Διδασκαλία: η περίπτωση του Πολλαπλασιασμού Κλασμάτων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023)Τα κλάσματα και οι πράξεις με κλάσματα θεωρούνται από τα πιο πολύπλοκα μαθηματικά θέματα στο δημοτικό σχολείο και παράλληλα κρίνονται απαραίτητα για τη μετέπειτα εξέλιξη των μαθητών στα μαθηματικά. Σκοπός της έρευνας ... -
Μαθηματική γνώση περιεχομένου και ανάλυση σχολικών εγχειριδίων για την έννοια της συγκλισης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023)Η παρούσα εργασία ξεκινά με μια βιβλιογραφική ανασκόπηση σχετικά με την μαθηματική και την παιδαγωγική γνώση απαραίτητη για τη διδασκαλία, και συνεχίζει με κάποια συχνά επιστημολογικά εμπόδια και την κατανόηση της έννοιας ... -
Μαθησιακές δυσκολίες και γραφοκινητικές δεξιότητες. Μια πιλοτική παρέμβαση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-06)Η παρούσα εργασία αφορούσε την μελέτη της δυσλεξίας και των γραφοκινητικών ικανοτήτων, καθώς και τη δυνατότητα βελτίωσης αυτών στο πλαίσιο μιας πιλοτικής παρέμβασης. Συγκεκριμένα, σκοπός της εργασίας ήταν η μελέτη της ... -
Μαθησιακές δυσκολίες στο δημοτικό σχολείο: μια πιλοτική παρέμβαση
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να προσεγγίσει το φαινόμενο των μαθησιακών δυσκολιών, καθώς και τη δυνατότητα βελτίωσης της λεπτής κινητικότητας ενός μαθητή που αντιμετωπίζει μαθησιακές δυσκολίες. Για τον σκοπό αυτό ... -
Μαθητές με διακρίσεις και επίλυση προβλήματος
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-09)Στην εργασία αυτή ερευνώνται τα χαρακτηριστικά που εμφανίζουν μαθητές με διακρίσεις σε διαγωνισμούς μαθηματικών κατά τη διάρκεια επίλυσης προβλημάτων «εκτός ρουτίνας» ή «ανοιχτού τύπου» και η σύνδεση των χαρακτηριστικών ... -
Μαθητές με κινητικές δυσκολίες στο δημοτικό – εκπαιδευτικές παρεμβάσεις
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Η παρουσία πτυχιακή αποτελείται από θεωρητικό και ερευνητικό κομμάτι. Η παρουσία εργασία αναφέρει τις κυριότερες κινητικές αναπηρίες που εμφανίζονται σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με κινητική αναπηρία. Ειδικότερα, ... -
Μαρτυρίες και πηγές για την εισβολή του βουλγαρικού στρατού στη Φλώρινα (Ιανουάριος-Φεβρουάριος 1944)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-10)Η διπλωματική αυτή εργασία φιλοδοξεί να ανασυνθέσει, με όσο το δυνατόν περισσότερες λεπτομέρειες, τον καμβά της βουλγαρικής εισβολής και δράσης των αρχών του 1944 στον νομό Φλώρινας, μέσα από τη συγκριτική μελέτη τριών ... -
Μαρτυρίες λαϊκού πολιτισμού στον Άγιο Ευστάθιο Θεσσαλονίκης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2019-11)Ο άγιος Ευστάθιος Θεσσαλονίκης είναι μία μεγάλη μορφή και ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της αποτύπωσης των λαογραφικών στοιχείων της εποχής του. Ήταν ένα εξαίρετο δείγμα της συνειδητής πνευματικής ελίτ του ... -
Μέσα από τον παραδοσιακό χορό μαθαίνω τον τόπο μου και την υπόλοιπη Ελλάδα: μία πιλοτική παρέμβαση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-05-23)Στον χώρο της εκπαίδευσης τον 21ο αι. το στοιχείο της ελληνικής παράδοσης είτε τοπικά είτε εθνικά τείνει να εξαλειφθεί. Υποκειμενική είναι η αντίληψη και η εννοιολογική τοποθέτηση του όρου «παραδοσιακός». Ανασκοπήσεις της ... -
Μέσα απ’τον χορό στους γείτονες μιλώ. Ένα διαθεματικό πρότζεκτ των γειτονιωκών λαών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-04)Η παρούσα εργασία αναφέρεται σε ένα διαθεματικό project που αφορά τους παραδοσιακούς χορούς των γειτονικών λαών της Ελλάδας, αλλά και σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες που προωθούν τη συνεργασία και τη φιλία των λαών. ... -
Μέτρηση απρόσιτων αποστάσεων και Γεωμετρικοί Χώροι Εργασίας: σχεδιασμός διδακτικής σειράς με αξιοποίηση ιστορικών πηγών
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-05)Ο στόχος της παρούσας εργασίας είναι η δημιουργία μιας σειράς πέντε ωριαίων μαθημάτων τα οποία περιλαμβάνουν δραστηριότητες που αφορούν τη μέτρηση απρόσιτων αποστάσεων. Οι μετρήσεις αυτές γίνονται με τη χρήση ενός εργαλείου ... -
Μεθοδολογίες διδασκαλίας λειτουργικών μαθηματικών για μαθητές με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές συνυπάρχουσες με νοητικές δυσκολίες στο πλαίσιο λειτουργικών προγραμμάτων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018)Η έρευνα που ακολουθεί αποσκοπεί να διερευνήσει το εάν ένα παιδί με νοητική ανεπάρκεια αναμένεται να είναι σε θέση να αποκτήσει δεξιότητες αυτόνομης διαχείρισης αγορών και συναλλαγών, αν εκπαιδευτεί μέσα σε πραγματικές ...