Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης by Title
Now showing items 886-905 of 993
-
Συγκριτική προσέγγιση των πρακτικών του Δημοτικού Συμβουλίου Φλώρινας (1944-1950): «Εθνικόφρονες και αριστεροί στην υπηρεσία του Δημόσιου Λόγου»
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Η εν λόγω εργασία αποτελεί μια διατριβή της τοπικής ιστορίας της Φλώρινας. Ειδικότερα, η παρούσα εργασία παρουσιάζει το δίπολο κομμουνισμός- αντικομουνισμός, όπως προκύπτει από τις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου ... -
Συμβάντα, λήψη αποφάσεων και διδακτικές πρακτικές στην τάξη των μαθηματικών του Δημοτικού Σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-03)Οι εκπαιδευτικοί λειτουργούν συνήθως κάτω από ιδιαίτερα πιεστικές συνθήκες στην τάξη των μαθηματικών. Η διαδικασία αναγνώρισης και λήψης απόφασης σχετικά με την ενδεικνυόμενη διδακτική πρακτική, που λαμβάνει χώρα ως συνέπεια ... -
Συμβουλευτική γονέων των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: Αντιλήψεις για τη συνεργασία σχολείου-οικογένειας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Δεδομένου ότι το σύγχρονο σχολείο έχει ως στόχο να υποστηρίξει όχι μόνο τους μαθητές αλλά και τις οικογένειες τους, προέκυψε η ανάγκη για ψυχοπαιδαγωγική στήριξη και για τους γονείς των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ... -
Συμβουλευτική σε γονείς παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Όλα τα παιδιά του κόσμου, έχουν μεταξύ τους μικρές διαφορές ως προς τα σωματικά τους χαρακτηριστικά και τις μαθησιακές τους ικανότητες. Όταν όμως οι διαφορές αυτές έχουν μεγάλη απόκλιση σε βαθμό που να απαιτούν εξατομικευμένο ... -
Συμμετοχική Λήψη Αποφάσεων στους Δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς του Ν. Αττικής
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Η λήψη αποφάσεων είναι αναπόσπαστο κομμάτι της διοίκησης ως διαδικασία επιλογής μεταξύ εναλλακτικών τρόπων δράσης που αποβλέπει στη λύση προβλημάτων που έχουν σχέση με τους αντικειμενικούς σκοπούς ενός οργανισμού. Ο ... -
Συμπερίληψη παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών ειδικής και γενικής αγωγής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση κατά την πανδημία covid-19
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-02)Η παρούσα ερευνητική μελέτη διερευνά τις απόψεις 125 εκπαιδευτικών ειδικής και γενικής αγωγής της πρωτοβάθμιας δημοτικής εκπαίδευσης, αναφορικά με τη συμπερίληψη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία ... -
Συμπεριφορές μαθητών Λυκείου στην υπολογιστική εκτίμηση
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2015-01-14)Μία θεμελιώδης δεξιότητα του πραγματικού κόσμου είναι η ικανότητα της υπολογιστικής εκτίμησης. Μέσω της δεξιότητας αυτής επιτρέπεται ο έλεγχος για το αν η λύση ενός αριθμητικού προβλήματος είναι λογική, η καλύτερη κατανόηση ... -
Συμπεριφορές των μαθητών της Γ' Λυκείου στους άρρητους αριθμούς
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Βασικός σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθούν οι συμπεριφορές των μαθητών της Γ’ Λυκείου στους άρρητους αριθμούς. Πιο συγκεκριμένα θα διερευνηθούν οι γνώσεις των μαθητών που σχετίζονται με την ικανότητά των ... -
Συναισθηματική νοημοσύνη διευθυντών σχολικών μονάδων και εκπαιδευτική ηγεσία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-02)Ο ρόλος ενός σχολικού ηγέτη είναι πολύ σημαντικός καθώς είναι σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνος για την επιτυχία ή την αποτυχία του σχολικού οργανισμού. Ο σχολικός ηγέτης πρέπει να είναι σε θέση να διοικεί αποτελεσματικά και να ... -
Συναισθηματική νοημοσύνη και θετική ψυχολογία μέσα από ζωγραφιές παιδιών στην καραντίνα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Περίληψη Μέσω της ζωγραφικής τα παιδιά εκφράζουν τα συναισθήματά τους. Η παρούσα εργασία αξιοποίησε τη ζωγραφική, για να εξετάσει πώς τα παιδιά ερμηνεύουν τα συναισθήματα και τις εμπειρίες τους στη διάρκεια της καραντίνας ... -
Συναισθηματική νοημοσύνη και στάσεις μαθητών/τριών τυπικής ανάπτυξης απέναντι στους/στις συμμαθητές/τριες τους με αναπηρία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Η συναισθηματική νοημοσύνη ως χαρακτηριστικό γνώρισμα αναφέρεται στις προδιαθέσεις της συμπεριφοράς και στις εκτιμήσεις του ατόμου για τις συναισθηματικές του ικανότητες και φαίνεται ότι επηρεάζει τις σχέσεις που αναπτύσσουν ... -
«Συναισθηματική Νοημοσύνη και Συναίσθημα Εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2022)Οι έρευνες για τη συναισθηματική νοημοσύνη και το συναίσθημα, παρόλο που έχουν σημαντικά ευρήματα, είναι περιορισμένες, πόσο μάλλον όταν αυτές επικεντρώνονται στους εκπαιδευτικούς. Στόχος της παρούσας ερευνητικής εργασίας ... -
Συναισθηματική νοημοσύνη: Η σχέση της με τους στόχους επίτευξης, το θετικό και αρνητικό συναίσθημα και την ανταγωνιστικότητα των εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Ό όρος Συναισθηματική Νοημοσύνη γίνεται όλο και πιο γνωστός στις μέρες μας, ενώ πολλοί ερευνητές ενδιαφέρονται για τον ρόλο της στην συμπεριφορά και την ψυχολογία των ατόμων. Η συναισθηματική νοημοσύνη στα πλαίσια του ... -
Συνεργασία σχολείου- οικογένειας: Διερεύνηση απόψεων δασκάλων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-06)Η παρούσα εργασία αποτυπώνει τις απόψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τις σχέσεις ανάμεσα στο σχολείο και την οικογένεια. Ειδικότερα, διερευνήθηκαν οι τρόποι συνεργασίας δασκάλων – γονέων, η συχνότητα αυτής ... -
Συντακτικός χειρισμός και σημασιολογική ερμηνεία των παρενθέσεων: ικανότητες και δυσκολίες των μαθητών Γυμνασίου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Στην παρούσα εργασία γίνεται μια προσπάθεια μελέτης των συμπεριφορών των μαθητών κατά τον χειρισμό των παρενθέσεων. Η έρευνα επιχειρεί να διερευνήσει τον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές χειρίζονται τις αριθμητικές παραστάσεις ... -
Σχέσεις περιμέτρου - εμβαδόν με χρήση ΤΠΕ σε φοιτητές Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-06)Στα πλαίσια της παρούσας Διπλωματικής εργασίας, έγινε μια προσπάθεια κατανόησης και αποσαφήνισης των εννοιών της περιμέτρου και του εμβαδού. Αναλύθηκαν οι έννοιες χώρου και γεωμετρικές έννοιες, η μάθηση μέσω μαθηματικώ ... -
Σχέσεις συνομηλίκων και Σχολικός Εκφοβισμός
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)Στην παρούσα μελέτη γίνεται διερεύνηση των σχέσεων που συνδέουν τους συνομήλικους μεταξύ τους και της εκδήλωσης του σχολικού εκφοβισμού στις τρεις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού. Το βασικό ερώτημα ήταν το κατά πόσο οι ... -
Σχέσεις συνομηλίκων στον ελεύθερο χρόνο και στην σχολική τάξη
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-06)H παρούσα εργασία διερευνά τη σχέση ανάμεσα στον ελεύθερο χρόνο των παιδιών και την κοινωνική τους θέση (social status) στη σχολική τάξη. Για να διερευνήσουμε κατά πόσο η κοινωνική θέση (status) του μαθητή επηρεάζεται από ... -
Σχέσεις σχολείου - οικογένειας: Οι αντιλήψεις των μαθητών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Στην παρούσα εργασία γίνεται μια προσπάθεια να διερευνηθούν οι αντιλήψεις των μαθητών αναφορικά με την εμπλοκή των γονέων στο σχολικό χώρο και συγκεκριμένα εξετάζεται η υπάρχουσα επικοινωνία των γονέων με το σχολείο, η ... -
Σχέσεις σχολείου – οικογένειας: Αποτύπωση των απόψεων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-06)Στην παρούσα διπλωματική εργασία αποτυπώνονται οι απόψεις εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τις σχέσεις σχολείου-οικογένειας. Συγκεκριμένα, διερευνήθηκε η αναγκαιότητα και οι τρόποι επικοινωνίας-συνεργασίας ...