Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης by Title
Now showing items 11-30 of 993
-
N.EU Citizenship: Ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την ενίσχυση των δεξιοτήτων του πολίτη του 21ου αιώνα σε μαθητές/τριες δημοτικού σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-04)Η μάθηση μέσω της δραστηριοκεντρικής μεθόδου (task-based learning), αλλά και μέσω παιχνιδιών (Game-based learning), παρέχει διδακτικές μεθόδους και τεχνικές που ανταποκρίνονται καλύτερα στις απαιτήσεις και στις συνήθειες ... -
SNOF: Η συγκρότηση και η δράση του στη Δυτική Μακεδονία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-01)Η περίπτωση της δυτικής Μακεδονίας στην δεκαετία του 40, αποτελεί προνομιακό πεδίο μελέτης για τον φιλόδοξο ερευνητή. Η συνύπαρξη στον χώρο αυτό, μιας ποικιλίας εθνοτικών και κοινωνικών ομάδων κι ενός παρελθόντος που ... -
STEM στο Νηπιαγωγείο: Μελέτη της έννοιας της ταχύτητας αξιοποιώντας την προγραμματιζόμενη συσκευή SPHERO
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-03-07)Η παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στο πλαίσιο του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών των Τμημάτων Νηπιαγωγών και Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας για το Μεταπτυχιακό Δίπλωμα ... -
Teacher Leadership as an approach to Distributed Leadership: evidence, practices and prospects in Greek high schools
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-05)Η σύνδεση της ηγεσίας με επίσημες θέσεις ευθύνης και η ηγεσία των εκπαιδευτικών αμφισβητήθηκαν και μια νέα αντίληψη σχετικά με την ηγεσία προέκυψε, η οποία πρότεινε την άσκηση της κατανεμημένης ηγεσίας ως μια αποτελεσματική ... -
Textbooks as cultural meeting points": Ανάλυση διαπολιτισμικών στοιχείων στα σχολικά εγχειρίδια αγγλικής γλώσσας Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-06)Η μελέτη των διαπολιτισμικών στοιχείων στα σχολικά εγχειρίδια της αγγλικής γλώσσας αποτελεί αντικείμενο πολλών διεθνών ερευνών. Στην χώρα μας λίγες έρευνες έχουν ασχοληθεί με τα εγχειρίδια της αγγλικής γλώσσας και ακόμη ... -
We!Design!Fractions: Ένα επιτραπέζιο παιχνίδι για την συμμετοχική σχεδίαση με παιδιά μιας εκπαιδευτικής εφαρμογής για τα κλάσματα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-03)Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, παράλληλα με την ραγδαία ανάπτυξη της αλληλεπίδρασης ανθρώπου-υπολογιστή μέσα στην εκπαίδευση, αναπτύσσεται σταδιακά και ο τομέας της συμμετοχικής σχεδίασης με παιδιά, κάτω από την πεποίθηση ... -
Wearable e- textile as a narrative mediator for enhanving ampathy for moral development in Primary School
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2020-06)A critical moral issue education has to deal with is that of bullying. Recent findings in Education have noted that bullying might be associated with empathy. Many prevention bullying programs have used narratives and ... -
Αγωγή ορθού λόγου για εκπαιδευτικούς: Η ένταξη της σε προπτυχιακό επίπεδο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο να αναλύσει αλλά και να προτείνει τρόπους αντιμετώπισης ζητημάτων που σχετίζονται με δυσκολίες του προφορικού λόγου. Τα πιο βασικά προβλήματα στην άρθρωση είναι ο τραυλισμός, ο ρωτακισμός ... -
Αδρή κινητικότητα σε παιδιά με σύνδρομο Down: μια πιλοτική παρέμβαση
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη και η παρατήρηση της αδρής κινητικότητας σε παιδιά με σύνδρομο down, Για το σκοπό αυτό, πραγματοποιήθηκε πιλοτική παρέμβαση στο Ειδικό Σχολείο Φλώρινας, σε μαθητή που επιλέχθηκε ... -
Αθλητικός λόγος- Αθλητικό άρθρο. Ένα διδακτικό σενάριο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018)Η συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία και η διδακτική παρέμβαση έχουν ως στόχο να αναδείξουν τον πλούτο, τις ιδιαιτερότητες, τις ιδιομορφίες και τη γλωσσική αξία της γλώσσας του ποδοσφαίρου. Επίσης η πτυχιακή αυτή αναλύει ... -
Ακρίτας - Μπούφι Πολιτιστικές και Λαογραφικές διαδρομές Εκπαιδευτικές προσεγγίσεις
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Το χωριό Ακρίτας (Μπούφι) είναι ορεινό κεφαλοχώρι της οροσειράς του Βαρνούντα (Περιστέρι), του οποίου η ιστορία ξεκινάει από την αρχαιότητα και φτάνει μέχρι σήμερα. Το χωριό γνώρισε σημαντική ανάπτυξη συγκριτικά με τα ... -
Αλγεβρικός συλλογισμός και Μαθηματική γενίκευση σε προβλήματα με κανονικότητες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Η αναγνώριση και η γενίκευση μοτίβων αποτελεί βασικό συστατικό για την προσέγγιση της Άλγεβρας και την ανάδειξη και προώθηση του αλγεβρικού συλλογισμού. Η παρούσα εργασία μελετά τη σύνδεση της Μαθηματικής γενίκευσης και ... -
Ανάλυση και οργάνωση προσθετικών και πολλαπλασιαστικών καταστάσεων στα σχολικά εγχειρίδια
(2023)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να εξεταστεί η ποικιλία και ο αριθμός των προσθετικών και πολλαπλασιαστικών καταστάσεων, που περιέχουν τα λεκτικά αριθμητικά προβλήματα των σχολικών εγχειρίδιων του δημοτικού των ελληνικών ... -
Ανάλυση και σύγκριση μεταξύ των ελληνικών και γαλλικών σχολικών εγχειριδίων μαθηματικών της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου ως προς την παρουσίαση της μαθηματικής επιχειρηματολογίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-11)Τα σχολικά εγχειρίδια μαθηματικών συνιστούν τον κύριο μοχλό της εκπαιδευτικής διαδικασίας επιδρώντας καταλυτικά στη διαμόρφωση των χαρακτηριστικών της σχέσης εκπαιδευτικού – μαθητή. Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ένα ... -
Ανάλυση της διδικασίας κατασκευής ψηφιακών μαθηματικών ιστοριών από μεταπτυχιακούς φοιτητές.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-06)Η χρήση της αφήγησης και ειδικότερα της ψηφιακής αφήγησης είναι ένα αποτελεσματικό μέσο για τη διδασκαλία των μαθηματικών γιατί είναι ελκυστικό και δημιουργεί ένα πλαίσιο για την παρουσίαση των μαθηματικών εννοιών στο ... -
Ανάλυση του σχολικού βιβλίου της Α' τάξης των μαθηματικών σχετικά με τη δυνατότητα χρήσης του από μαθητές με δυσκολίες στα μαθηματικά
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Σκοπός της παρούσας έρευνας, είναι η μελέτη των σχολικών βιβλίων ως προς τη χρήση τους από τους μαθητές και τις μαθήτριες με μαθησιακές δυσκολίες στα μαθηματικά. Συγκεκριμένα, εξετάζεται αν προλαμβάνουν και αντιμετωπίζουν ... -
Ανάλυση των έργων του σχολικού εγχειριδίου των Μαθηματικών της Β΄ Γυμνασίου. Η περίπτωση της επιχειρηματολογίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-02)Περίληψη Τα σχολικά εγχειρίδια Μαθηματικών αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της σχολι-κής πραγματικότητας, ιδιαίτερα της ελληνικής, που η εκπαιδευτική διαδικασία πε-ριορίζεται στο ένα και μοναδικό επιβαλλόμενο εγχειρίδιο του ... -
Ανάλυση των σχολικών βιβλίων αναφορικά με τον τρόπο κατανομής των προβλημάτων στην αριθμητική των κλασμάτων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-03)Είναι γεγονός ότι ένας μεγάλος αριθμός μαθητών αποτυγχάνει να κατακτήσει επαρκώς την αριθμητική των κλασμάτων, ακόμα και μετά από χρόνια διδασκαλίας. Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο να εξετάσει την επίδραση της κατανομής ... -
Ανάμειξη υλικών, αναγνώριση και διαχωρισμός μειγμάτων. Μια διδακτική μαθησιακή σειρά με την μέθοδο jigsaw για τη Δ τάξη Δημοτικού
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016)Η παρούσα εργασία αφορά στην ανάπτυξη μίας Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας (Δ.Μ.Α) (Teaching Learning Sequence) στο γνωστικό αντικείμενο της Μελέτης Περιβάλλοντος της Δ΄ τάξης Δημοτικού. Το θέμα της είναι η ‘Ανάμειξη ... -
Ανάπτυξη εργαλείου για την αξιολόγηση περιβάλλοντος μάθησης διερευνητικού χαρακτήρα: εφαρμογή σε διδακτικές-μαθησιακές ακολουθίες νανοεπιστήμες/νανοτεχνολογίας στο δημοτικό σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-03)Η παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει στην ανάπτυξη ενός εργαλείου αξιολόγησης περιβαλλόντων μάθησης διερευνητικού χαρακτήρα. Η έρευνα υλοποιήθηκε στο πλαίσιο ενός Προγράμματος Δια Βίου Μάθησης, για την προώθηση της ...