Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης: Recent submissions
Now showing items 121-140 of 1034
-
Έρευνα στα σχολικά εγχειρίδια της Γ' Δημοτικού σχετικά με την διδασκαλία της Μυθολογίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-05)Ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να μελετηθεί το σχολικό εγχειρίδιο της ιστορίας της Γ τάξης του Δημοτικού Σχολείου, όσον αφορά το μύθο και την αποτύπωση του σε αυτό, αναφορικά με τη διάκριση του από την ιστορική ... -
Αντιλήψεις εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής αναφορικά μτ τον ρόλο που διαδραματίζουν με βάση την ειδίκευση τους κατά της υλοποίηση της παράλληλης στήριξης στην Περιφέρεια της Πέλλας.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-06)Η συνδιδασκαλία (co- teaching) είναι μια εναλλακτική, σύγχρονη και πρόσφατη μορφή διδασκαλίας στην εκπαίδευση, η οποία έχεις ως απώτερο σκοπό να συμπεριλάβει τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή αναπηρίες στις ... -
Ιστορία της τοπικής κοινότητας Άνω Καλλινίκης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023)Η παρούσα διατριβή ασχολείται με την ιστορία δύο τοπικών κοινοτήτων της Φλώρινας, της Άνω και της Κάτω Καλλινίκης. Οι δύο αυτές τοπικές κοινότητες φαίνεται να έχουν πολλά πράγματα να μας αφηγηθούν σχετικά με την ζωή των ... -
Διερεύνηση των στρατηγικών διαχείρισης που εφαρμόζουν οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας κατά τη διάρκεια περιστατικών σχολικού εκφοβισμού με συμμετοχή μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην περιφερειακή ενότητα Κοζάνης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-05)Το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού κλιμακώνεται επικίνδυνα τα τελευταία χρόνια στα σχολικά περιβάλλοντα σε παγκόσμιο επίπεδο αλλά και στον ελλαδικό χώρο και αναντίρρητα το Δημοτικό σχολείο και οι εκπαιδευτικοί καλούνται ... -
Διερεύνηση της ετοιμότητας των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την ανίχνευση και τη διαχείριση περιστατικών παιδικής κακοποίησης.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023)Η παρούσα ερευνητική εργασία διαπραγματεύεται τα φαινόμενα παιδικής κακοποίησης και το πως οι εκπαιδευτικοί τα αναγνωρίζουν και τα αντιμετωπίζουν. Αρχικά δίνεται ο ορισμός της κακοποίησης καθώς και μια ιστορική αναδρομή ... -
Αναγνωστικές δεξιότητες και στρατηγικές: Ένα πρόγραμμα ανίχνευσης στρατηγικών ανάγνωσης σε μαθητές του δημοτικού σχολείου.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-06)Η ανάγνωση καθίσταται μια ιδιαίτερη σύνθετη διαδικασία καθώς για την επίτευξή της απαιτείται η ενεργοποίηση ποικίλων νοητικών και γλωσσικών διεργασιών, με βασικές συνιστώσες της να είναι η αποκωδικοποίηση, η κατανόηση και ... -
Η θεωρία του αυτοπροσδιορισμού: παρακίνηση των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023)Η παρακίνηση είναι ένα φαινόμενο, το οποίο έχει προβληματίσει αρκετούς ερευνητές, καθώς φανερώνει τη κατεύθυνση, προσήλωση αλλά και το βαθμό καταβολής προσπαθειών ενός ατόμου για την απόκτηση του επιθυμητού στόχου. Ειδικότερα, ... -
Διδακτική παρέμβαση για τη βελτίωση της ορθογραφίας σε μαθητές της Γ΄ Δημοτικού με δυσορθογραφία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023)Η παρούσα εργασία συνδυάζοντας ποσοτικές μεθόδους αξιολόγησης και ποιοτικές διαδικασίες ανάλυσης λαθών διερευνά την ορθογραφική ικανότητα δύο μαθητών της Γ’ Δημοτικού, με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Πιο συγκεκριμένα, ... -
Γονικότητα και Σχολικός Εκφοβισμός
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023)Η παρούσα ερευνητική εργασία διερευνά τη σχέση των γονικών στιλ με την εμπλοκή του μαθητικού και φοιτητικού πληθυσμού σε περιστατικά σχολικού εκφοβισμού και θυματοποίησης. To Δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 165 μαθητές ... -
Διδακτικές παρεμβάσεις για την βελτίωση παραγωγής γραπτού λόγου σε μαθητή με μαθησιακές δυσκολίες της Γ' τάξης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023)Η συγκεκριμένη επιστημονική εργασία πραγματεύεται το ζήτημα των δυσκολιών του γραπτού λόγου που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Πιο συγκεκριμένα, εξετάζει την επίδραση αποτελεσματικών διδακτικών παρεμβάσεων ... -
Οι Εκπαιδευτικοί και οι Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση: Στάσεις-Αντιλήψεις και Προοπτικές
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2003)Η εργασία αυτή διερευνά τις στάσεις των εκπαιδευτικών απέναντι στις Νέες Τεχνολογίες, τους παράγοντες που τις διαμορφώνουν, αλλά και τις πιθανές επιδράσεις στο ρόλο του δασκάλου. Η πλειοψηφία των ερωτώμενων προτίθεται ... -
Απόψεις εκπαιδευτικών για το Γλωσσικό Ζήτημα και το Λόγιο Στοιχείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-06)Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η μελέτη και ο σχολιασμός των απόψεων των εκπαιδευτικών για το Γλωσσικό Ζήτημα και το Λόγιο Στοιχείο.Αναλυτικότερα, η δομή της εργασίας αποτελείται από τρία κεφάλαια.Στο πρώτο ... -
Εκφοβισμός/Θυματοποίηση και Αυτοεκτίμηση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2022)Ο σχολικός εκφοβισμός αποτελεί ένα ύψιστης σημασίας θέμα με το οποίο πλήθος ερευνητών έχει ασχοληθεί, καθώς έχει αρνητικές συνέπειες στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των μαθητών. Η παρούσα έρευνα επιχειρεί τη διερεύνηση και ... -
«Συναισθηματική Νοημοσύνη και Συναίσθημα Εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2022)Οι έρευνες για τη συναισθηματική νοημοσύνη και το συναίσθημα, παρόλο που έχουν σημαντικά ευρήματα, είναι περιορισμένες, πόσο μάλλον όταν αυτές επικεντρώνονται στους εκπαιδευτικούς. Στόχος της παρούσας ερευνητικής εργασίας ... -
Διδακτική αξιοποίηση της ιστορίας των κωνικών τομών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2022)Η παρούσα εργασία αφορά στην υλοποίηση διδακτικού σχεδιασμού σχετικά με τη διδασκαλία των κωνικών τομών. Το συγκεκριμένο αντικείμενο εντάσσεται στην ύλη των μαθηματικών της θετικής κατεύθυνσης της Β’ Λυκείου που φέρνει ... -
Θέματα Ηθικής Ανάπτυξης και Δημοκρατίας στη Διδακτική Πρακτική: οι Αντιλήψεις των Εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2013-07)Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σε θέματα Ηθικής Ανάπτυξης και Δημοκρατίας, και κυρίως η πρόθεσή τους να εντάξουν σχετικά ζητήματα στη διδασκαλία, αποτελούν το κύριο αντικείμενο έρευνας της παρούσας διπλωματικής εργασίας. ... -
Υλικός Πολιτισμός Και Εκπαίδευση: Αντιλήψεις Και πρακτικές των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2022-10)Τα αρχαία και οι αρχαιολογικές ανακαλύψεις αποτελούσαν ανέκαθεν πόλο έλξης και βρισκόταν στο επίκεντρο του δημοσίου ενδιαφέροντος, ανεξάρτητα από το κοινωνικοπολιτικό υπόβαθρο του ατόμου. Ο 20ος αιώνας με τις αλλαγές που ... -
Διερεύνηση των στρατηγικών εκμάθησης της Ελληνικής σε δίγλωσσα περιβάλλοντα στην Γερμανία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2022-09)Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως στόχο της την καταγραφή των δεξιοτήτων που χρησιμοποιούν οι μαθητές, που φοιτούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, κατά την διαδικασία μάθησης της ελληνικής ως δεύτερης ξένης γλώσσας σε ... -
Ιστορική πραγματικότητα και λογοτεχνική μυθοπλασία στη διδασκαλία των Μαθηματικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2019-10)Τα νέα δεδομένα για τη Μαθηματική Εκπαίδευση επιβάλλουν την αναζήτηση και επιλογή εναλλακτικών διδακτικών προσεγγίσεων που να κινητοποιούν τους μαθητές και δραστηριοτήτων που να τους εμπλέκουν ενεργά στην κατάκτηση της ... -
Εισαγωγή καινοτομιών στην εκπαίδευση: απόψεις διευθυντών και εκπαιδευτικών δημοτικών σχολείων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2019-10)Εξαιτίας της συνεχούς μεταβολής των δεδομένων της σημερινής εποχής, προκύπτει ως αποτέλεσμα ο εκπαιδευτικός τομέας να τείνει σε βελτίωση των παραδοσιακών πρακτικών εντάσσοντας νέες παιδαγωγικές προσεγγίσεις. Οι καινοτόμες ...