Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών by Title
Now showing items 346-365 of 1509
-
Έμφυλα Στερεότυπα και Αναπαραστάσεις στα Παραμύθια των Αδελφών Γκριμ
(ΠΜΣ "ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ", 2019-05-12)Τα παραμύθια των αδελφών Γκριμ αποτελούν μέχρι σήμερα συχνό αντικείμενο συζήτησης και έρευνας. Παιδιά από όλο τον κόσμο έχουν διαβάσει και έχουν δει σε ταινίες τα πιο δημοφιλή παραμύθια των Γκριμ όπως είναι ο Χάνσελ και η ... -
Έμφυλες Ανισότητες στην Εκπαίδευση: Οι Αντιλήψεις Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την Αξιολόγηση των Μαθητών – Μαθητριών Γυμνασίου στο Γλωσσικό Μάθημα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024)Η κοινωνικοποιητική διαδικασία κι ειδικότερα το έμφυλο μέρος της, που συντελείται κι εντός της εκπαίδευσης, είναι αυτή που δημιουργεί πολλαπλούς «ανδρισμούς» και πολλαπλές «θηλυκότητες»καθότι προτρέπει άλλα χαρακτηριστικά ... -
Έμφυλες και ηλικιακές ταυτότητες στην τηλεοπτική σειρά «Μην Αρχίζεις τη Μουρμούρα»: Μια διδακτική πρόταση κριτικού γραμματισμού για μαθητές/τριες δημοτικού με βάση το μοντέλο των πολυγραμματισμών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023-01)Στόχος της εργασίας είναι η προσέγγιση κειμένων μαζικής κουλτούρας και η αξιοποίησή τους στη διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος. Πιο συγκεκριμένα, διερευνάται και αναλύεται ο τρόπος με τον οποίο καλλιεργούνται και ... -
Ένα παιχνίδι Δημιουργικής Γραφής: Από το παραμύθι της Σταχτοπούτας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)Στόχος αυτής της εργασίας είναι να προσδιορίσει την έννοια της Δημιουργικής Γραφής μέσα από το παραμύθι, όπως καθόρισε όταν τα νήπια σχεδιάζουν τα δικά τους κείμενα ομαδοσυνεργατικά αποκτώντας ρόλο συγγραφέα και παράλληλα, ... -
Ένα παιχνίδι δημιουργικής γραφής: Από τον μύθο του Οδυσσέα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι να παρουσιάσει την δημιουργική γραφή και τον μύθο στην προσχολική εκπαίδευση. Στην σημερινή εποχή κρίνεται αναγκαίο να μυηθούν τα παιδιά από πολύ μικρή ηλικία στα επιστημονικά ... -
Ένα πρόγραμμα ανάπτυξης στρατηγικών λεξιλογίου σε μαθητές της Α δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-09)Οι στρατηγικές διδασκαλίας λεξιλογίου αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της γλωσσικής διδασκαλίας και επίσης είναι ένας τρόπος να βοηθηθούν οι μαθητές για να αναπτύξουν και να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους. Ωστόσο, ακόμη δεν ... -
Ένα πρόγραμμα ενίσχυσης δεξιοτήτων και στρατηγικών προφορικού λόγου σε μαθητές της Δ’ τάξης Δημοτικού σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-09)Η γλώσσα είναι «καθρέφτης του νου», είναι προϊόν της ανθρώπινης νόησης, που αναδημιουργείται σε κάθε άτομο, με διαδικασίες που βρίσκονται πολύ πέρα από τη βούληση ή τη συνείδηση (Chomsky, 1975 Φραγκουδάκη, 1987 :13 ) Ως ... -
Έρευνα δράσης για το ποδόσφαιρο και το παιδί. Μελέτη περίπτωσης στην αθλητική κατασκήνωση "Σκούρας"
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-07)Ο στόχος της παρούσας έρευνας για το παιδί και το ποδόσφαιρο είναι να παρουσιάσει τις σχετικές θεωρίες για τα οφέλη της άσκησης και του ομαδικού παιχνιδιού. Στόχο να καθοδηγήσει και να διευκολύνει τους εκπαιδευτικούς στην ... -
Έρευνα σε εκπαιδευτικούς ΠΕ για την συμβολή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κατά την διάρκεια της πανδημίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023)Στόχος της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την συμβολή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κατά την διάρκεια της πανδημίαςCOVID- 19. Δεδομένου ότι ... -
Έρευνα: απόψεις φοιτητών/τριών πανεπιστημίου αναφορικά με την πολιτική δικαιωμάτων του παιδιού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021)ΠΕΡΙΛΗΨΗ Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι να διερευνηθούν οι απόψεις αποφοίτων/τριών Πανεπιστημίου αναφορικά με την πολιτική δικαιωμάτων του παιδιού. Η εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη. Το πρώτο μέρος αφορά αυτό ... -
Ειδική ή ενταξιακή εκπαίδευση: απόψεις εκπαιδευτικών που φοιτούν σε ειδικό σχολείο για τη λειτουργικότητα και τον ρόλο του ειδικού σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016) -
Εικονογραφημένο παιδικό βιβλίο και νηπιαγωγείο: δημιουργία ηλεκτρονικού βιβλίου στο νηπιαγωγείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Η εργασία πραγματεύεται την αξία του παιδικού βιβλίου και συγκεκριμένα του εικονογραφημένου παιδικού βιβλίου στην νηπιακή ηλικία. Αρχικά, δίνεται έμφαση στο ευρύ φάσμα της παιδικής λογοτεχνίας, την θεματολογία της και τα ... -
Εικονογραφικοί ήρωες στις νέες τεχνολογίες. Γραφιστικές τέχνες-Διδακτικές προσαρμογές στο νηπιαγωείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Στη σημερινή εποχή, οι νέες τεχνολογίες αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η εισαγωγή στο σχολείο των νέων τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας, είναι πλέον αναγκαιότητα. Στόχος πρέπει ... -
Εισάγοντας τη διαίρεση μέτρησης στο Νηπιαγωγείο: μια διδακτική παρέμβαση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-06)Η παρούσα εργασία πραγματοποιήθηκε με σκοπό να εξεταστεί κατά πόσο τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μπορούν να κατανοήσουν τη διαίρεση μέτρησης. Επίσης, να εξεταστεί κατά πόσο μπορούν να βοηθηθούν, προκειμένου να κατανοήσουν την ... -
Εισάγοντας την έννοια του 1/2 στο νηπιαγωγείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021)Στο ελληνικό νηπιαγωγείο, η διδασκαλία των μαθηματικών κρίνεται πολύ σημαντική. Μέσα από τις δραστηριότητες που προτείνονται από το ΔΕΠΠΣ για το Νηπιαγωγείο, τα παιδιά, ανάμεσα στα άλλα, θα εισαχθούν στους φυσικούς αριθμούς, ... -
Εισάγοντας φοιτητές/φοιτήτριες του Τμήματος Νηπιαγωγών στις ιδιότητες των μαγνητών και τον μαγνητισμό μέσω ενός συμπεριληπτικού διερευνητικού επαυξημένου παιχνιδιού εναλλακτικής πραγματικότητας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023-02)Η συνεχώς μεταβαλλόμενη εκπαιδευτική πραγματικότητα φέρνει τους εκπαιδευτικούς αντιμέτωπους με νέες προκλήσεις και ανάγκες. Οι νέες γενιές εκπαιδευομένων μεγάλωσαν μέσα σε ένα διαδραστικό κόσμο, κάτι που αποζητούν φαίνεται ... -
Εισαγωγή και Εφαρμογή Καινοτομίας στο Δημοτικό Σχολείο: Εκμάθηση Κλασμάτων Μέσω Ενσώματης Μάθησης και Απτών Αλληλεπιδραστικών Αντικειμένων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Στην εργασία θα περιγράψουμε την κατασκευή μιας διαδραστικής πλατφόρμας με αντικείμενο την διδασκαλία των κλασματικών αριθμών και θα ερευνήσουμε σε τι βαθμό τα παιδιά της Γ΄ Δημοτικού μπορούν να οδηγηθούν σε μια πρώτη ... -
Εκπαίδευση για την αειφορία στο νηπιαγωγείο: Μία σύγκριση μεταξύ Ουγγαρίας και Ελλάδας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-06)Περίληψη Ο στόχος της πτυχιακής εργασίας είναι μία σύγκριση μεταξύ δύο νηπιαγωγείων στην Ουγγαρίας και την Ελλάδα σχετικά με την περιβαλλοντική εκπαίδευση και συγκεκριμένα την εκπαίδευση που αποσκοπεί στην ενίσχυση της ... -
Εκπαίδευση έξω από το σχολείο, μέσα στο μουσείο. Η περίπτωση του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Φλώρινας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Η μουσειακή αγωγή δύναται να παρέχει εκπαίδευση «έξω» από τις αίθουσες του σχολείου. Η κατάκτηση της γνώσης, η ανάπτυξη και καλλιέργεια δεξιοτήτων, η καλλιέργεια της ψυχής, η βιωματική μάθηση, η δημιουργικότητα, η ... -
Εκπαίδευση και κοινωνικός αποκλεισμός παιδιών με χρόνια νοσήματα. Η περίπτωση των σχολείων εντός των νοσοκομείων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)Η εν λόγω έρευνα επιχειρεί να εντοπίσει τις αποτελεσματικές διδακτικές πρακτικές, καθώς και τους όποιους φραγμούς ή δυσκολίες παρουσιάζονται κατά την εκπαίδευση των παιδιών με χρόνια νοσήματα. Επιπλέον, επιχειρεί ...