Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών by Title
Now showing items 526-545 of 1509
-
Η διαχείριση των ετεροτήτων ως πολιτική και στρατηγική σε μια δημόσια υπηρεσία. Το παράδειγμα του τμήματος ιθαγένειας Κοζάνης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)Εισαγωγή: Η ποικιλομορφία περιλαμβάνει την εθνικότητα και το πολιτιστικό υπόβαθρο, το φύλο, την ηλικία, φυσικές ικανότητες, οικογενειακή κατάσταση, θρησκευτικές πεποιθήσεις, προοπτική και εμπειρία. Αναφέρεται επίσης ... -
Η διαχρονικότητα στο νηπιαγωγείο. Παρελθόν-παρόν-μέλλον. Εσωτερικοί, εξωτερικοί χώροι στο νηπιαγωγείο (δωμάτια-αίθουσες-αυλές)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)Η παρακάτω εργασία εστιάζει στη διαχρονικότητα του νηπιαγωγείου και πως αυτό εξελίχθηκε μέσα στον χρόνο. Συγκεκριμένα, γίνεται καταγραφή των εξωτερικών και των εσωτερικών χαρακτηριστικών των νηπιαγωγείων στο παρελθόν και ... -
Η διγλωσσία και η εκπαίδευση των δίγλωσσων μαθητών στα ελληνικά σχολεία - βιβλιογραφική ανασκόπηση ερευνών για τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών στη διγλωσσία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023-02)Η παρούσα ποιοτική έρευνα εξετάζει την επίδοση των δίγλωσσων μαθητών, σε ένα σύγχρονο πολυπολιτισμικό σχολείο. Συγκρίνει τα αποτελέσματα και μελετά την οπτική των τεσσάρων ερευνών, εξάγοντας χρήσιμα συμπεράσματα, ... -
Η διγλωσσία ως παράγοντας εμφάνισης μαθησιακών δυσκολιών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Στην παρούσα διπλωματική εργασία, η οποία υλοποιείται μέσα από τη μελέτη δέκα (10) περιπτώσεων δίγλωσσων νηπίων, επιδιώκεται να διερευνηθεί ο κίνδυνος εμφάνισης δυσκολιών μάθησης και να αναδυθούν κάποιοι προγνωστικοί ... -
Η διδακτική αξιοποίηση της γλωσσικής ποικιλίας στο Δηµοτικό Σχολείο: Μελέτη Περίπτωσης για την Γ΄τάξη του Δηµοτικού Σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-06)Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η κατάκτηση της γνώσης για τη δυναµική της γλώσσας µέσω της συνειδητοποίησης από πλευράς των µαθητών τόσο της πολυµορφίας της όσο της αξίας και του πλούτου της. Μέσω των δραστηριοτήτων ... -
Η Διδακτική αξιοποίηση της κλιματικής αλλαγής στο νηπιαγωγείο μέσω των παραμυθιών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-05)Στην παρούσα εργασία ερευνάται η συμβολή των παραμυθιών στη διδακτική αξιοποίηση της κλιματικής αλλαγής στο νηπιαγωγείο. Αναλυτικότερα, η παρούσα εργασία επιδιώκει: α) να συγκεντρώσει τους υπάρχοντες ορισμούς για το παραμύθι, ... -
Η διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού στην προσχολική ηλικία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-05)Η παρούσα πτυχιακή εργασία εστιάζει στην αξιοποίηση του παραμυθιού στην προσχολική ηλικία. Στόχος της είναι η διερεύνηση του ρόλου του παραμυθιού και της χρησιμότητάς του στην ανάπτυξη του νηπίου. Το παραμύθι αποτελεί ... -
Η διδακτική προσέγγιση του ελέγχου μεταβλητών για την κατανόηση φαινομένων τριβής από παιδιά προσχολικής ηλικίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)Η παρούσα εργασία με θέμα: «Η διδακτική προσέγγιση του ελέγχου μεταβλητών για την κατανόηση φαινομένων τριβής από παιδιά προσχολικής ηλικίας» ανήκει στο χώρο της εκπαιδευτικής έρευνας και στηρίζεται στη μέθοδο του διδακτικού ... -
Η Διδακτική Των Εικαστικών με τη Μέθοδο Project στην Προσχολική Εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-09)Η παρούσα βιβλιογραφική εργασία ερευνά πώς θα μπορούσαν να διδαχθούν τα παιδιά τις Εικαστικές Τέχνες(σχέδιο,ζωγραφική,γλυπτική,χαρακτική,αρχιτεκτονική,διακόσμηση,βιτρώ και μωσαϊκό-ψηφιδωτό) μέσα από την εφαρμογή της Μεθόδου ... -
Η διδασκαλία ολόκληρου λογοτεχνικού έργου στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση – η συνδρομή της Δημιουργικής Γραφής
(2022-11-28)Η ιστορική εξέλιξη του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση υπήρξε σημαντική για την προώθηση της Φιλαναγνωσίας και συγκεκριμένα για τη διδασκαλία αυτοτελούς λογοτεχνικού έργου, με στόχο τη ... -
Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερη/ξένη. Μια κριτική προσέγγιση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και του εκπαιδευτικού υλικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-06)Περίληψη Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η κριτική προσέγγιση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων «Παιδεία Ομογενών» και «Ένταξη παιδιών Παλιννοστούντων και Αλλοδαπών στο σχολείο για την Α/θμια Εκπαίδευση» και του εκπαιδευτικού ... -
Η διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας σε άτυπα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα: Μια μελέτη περίπτωσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-06)Η παρούσα ερευνητική μελέτη έχει ως στόχο τη διερεύνηση του αντίκτυπου που έχει στους εκπαιδευομένους η εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης ή ξένης σε άτυπα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα και όχι μέσα στα τυπικά πλαίσια ... -
Η Διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης-ξένης γλώσσας μέσα από τη Δημιουργική Γραφή: Κατασκευή Δραστηριοτήτων με αξιοποίηση λογοτεχνικού και γλωσσικού υλικού
(2023-06-26)Η αυξημένη ροή μεταναστών και προσφύγων στην ελληνική επικράτεια εντείνει την ανάγκη της εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας σε ένα ειδικό πλαίσιο, όπως το ελληνικό σχολείο και σε ένα γενικότερο πλαίσιο, που αφορά τους ενήλικες ... -
Η διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας μέσα από τη Δημιουργική Γραφή
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)Η Δημιουργική Γραφή αποτελεί μία τέχνη και έναν τρόπο δημιουργίας λογοτεχνικών κειμένων. Επιπλέον, αποτελεί μέθοδο προσέγγισης ζητημάτων που αφορούν την διδασκαλία της λογοτεχνίας. Στα πλαίσια του ελληνικού εκπαιδευτικού ... -
Η διδασκαλία της μοντέρνας ποίησης στην ΣΤ΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου με το συνδυασμό της Δημιουργικής Γραφής και της Διαθεματικής και Διεπιστημονικής προσέγγισης
(ΠΜΣ "ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ", 2019-10-23)Στην παρούσα διπλωματική εργασία που εκπονήθηκε στο πλαίσιο του Μεταπττυχιακού Προγράμματος του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας «Δημιουργική Γραφή», αφού εξεταστεί η θέση της ποίησης στο Δημοτικό Σχολείο και πώς την ... -
Η διδασκαλία της νέας ελληνικής γλώσσας από δασκάλους της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και οι αντιλήψεις τους για την ορθή γραφή
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-01)Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία πραγματεύεται το θέμα της διδασκαλίας της νέας ελληνικής γλώσσας από δασκάλους της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και των αντιλήψεών τους για την ορθή γραφή. Στόχος εξ αρχής υπήρξε η μελέτη ... -
Η διδασκαλία του γλωσσικού γραμματισμού σε παιδιά πρόσφυγες και μετανάστες. Η διερεύνηση των απόψεων και των πρακτικών των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Ιωαννίνων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-02)Η παρούσα εργασία εξετάζει τις απόψεις και τις πρακτικές εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναφορικά με την διδασκαλία του γλωσσικού γραμματισμού σε παιδιά που προέρχονται από ποικίλα πολιτισμικά και γλωσσικά περιβάλλοντα. ... -
‘Η διδασκαλία του Γλωσσικού μαθήματος στο Δημοτικό σχολείο και οι ΤΠΕ. Δημιουργία ψηφιακού υλικού ενδεικτικών προτεινόμενων θεματικών ενοτήτων στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσα στη ΣΤ’ Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023-02)Η σύγχρονη εποχή είναι η εποχή της τεχνολογίας και της πληροφορίας και αυτή η κατάσταση έχει επηρεάσει ολόκληρη την ανθρωπότητα και τις δραστηριότητες της σε όλα τα επίπεδα μεταξύ των οποίων και την εκπαίδευση. Η εισαγωγή ... -
Η διδασκαλία του μαθήματος της ελληνικής γλώσσας σε παιδιά προσχολικής ηλικίας την εποχή της πανδημίας. Απόψεις νηπιαγωγών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-02)Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διδασκαλία του μαθήματος της ελληνικής γλώσσας σε παιδιά προσχολικής ηλικίας κατά τη διάρκεια της εποχής της πανδημίας. Θα γίνει διερεύνηση στο πώς επηρεάστηκε σε γενικό επίπεδο η ... -
Η διεκδίκηση της γυναίκας στις εξουσίες - παράδειγμα φεμινιστικού δημόσιου λόγου του περιοδικού αγώνας της γυναίκας της περιόδου (1923-25)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)Η γυναίκα μέσα στο πέρασμα του χρόνου χρειάστηκε να αγωνιστεί για να διεκδικήσει και να κατοχυρώσει θέσεις, οι οποίες για τους άνδρες ήταν δεδομένες. Η συγκεκριμένη έρευνα επικεντρώνεται σε επιλεγμένα άρθρα του περιοδικού ...