Browsing Ιδρυματικό Καταθετήριο by Issue Date
Now showing items 1361-1380 of 4626
-
Οι ιδιαιτερότητες μέσα από το σύγχρονο ελληνικό παραμύθι
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Η ιδιαιτερότητα είναι μία έννοια ομπρέλα που περικλείει πολλές σημασίες μέσα της. Τι σημαίνει όμως πραγματικά ιδιαιτερότητα; Ποιούς χαρακτηρίζει η έννοια της ιδιαιτερότητας; Είναι τελικά καλό η κακό να είσαι ιδιαίτερος; ... -
Εκπαίδευση έξω από το σχολείο, μέσα στο μουσείο. Η περίπτωση του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Φλώρινας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Η μουσειακή αγωγή δύναται να παρέχει εκπαίδευση «έξω» από τις αίθουσες του σχολείου. Η κατάκτηση της γνώσης, η ανάπτυξη και καλλιέργεια δεξιοτήτων, η καλλιέργεια της ψυχής, η βιωματική μάθηση, η δημιουργικότητα, η ... -
Στερεότυπα και προκαταλήψεις στα κλασικά παραμύθια
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Η παρούσα εργασία πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της εκπόνησης πτυχιακής εργασίας για τις ανάγκες λήψης πτυχίου του Τμήματος Νηπιαγωγών Παιδαγωγικής Σχολής Φλώρινας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Εντοπίζει τα στερεότυπα ... -
Οι φοιτητές του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης καταθέτουν τις απόψεις τους για ζητήματα εκπαιδευτικής διαχείρισης μαθητών με μεταναστευτικό προφίλ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-05)Η χώρα μας ανέκαθεν και ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια χαρακτηρίζεται για την πολιτισμική ετερότητα και το γλωσσικό πλουραλισμό της, καθώς στην ελληνική κοινωνία έχουν ενσωματωθεί κοινωνικές ομάδες από διάφορα μεταναστευτικά ... -
Εικονογραφικοί ήρωες στις νέες τεχνολογίες. Γραφιστικές τέχνες-Διδακτικές προσαρμογές στο νηπιαγωείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Στη σημερινή εποχή, οι νέες τεχνολογίες αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η εισαγωγή στο σχολείο των νέων τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας, είναι πλέον αναγκαιότητα. Στόχος πρέπει ... -
Η μορφή του λύκου στα σύγχρονα παραμύθια
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Η παρούσα πτυχιακή εργασία αφορά την αλλαγή χαρακτήρα του λύκου σε “καλό” στα σύγχρονα παραμύθια. Πιο συγκεκριμένα λόγω της στερεοτυπικής αντίληψης του λύκου ως “κακού” στα λαϊκά παραμύθια, ο χαρακτήρας αυτός δίνει την ... -
Η ρωσική πρωτοπορία ως μοντέλο επικοινωνίας στην προσχολική εκπαίδευση. Μελέτη περίπτωσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Πώς η τέχνη μπορεί να θεωρηθεί μοντέλο επικοινωνίας στην προσχολική εκπαίδευση και γιατί αξίζει τελικά να ασχοληθούμε με αυτό το ζήτημα, αλλά και με το κίνημα της Ρωσικής πρωτοπορίας; Πιο συγκεκριμένα, η εργασία δομείται ... -
Ιστορική εξέλιξη παρεμβατικών πολιτικών στην παραβατική συμπεριφορά ανηλίκων: η λειτουργία των μονάδων σωφρονισμού στην Ελλάδα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Η παρούσα μελέτη πραγματεύεται τις παρεμβατικές πολιτικές για την αντιμετώπιση της παραβατικής συμπεριφοράς ανηλίκων, καθώς και την ιστορική τους εξέλιξη στα σωφρονιστικά και εκπαιδευτικά ιδρύματα της Ελλάδας. Η παραβατική ... -
Το βιογραφικό έργο της Μαλβίνας Κάραλη και η δράση της 1952-2002
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Στην συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία αναφέρονται αναλυτικά πληροφορίες σχετικές με την βιογραφία και το έργο μιας σπουδαίας Ελληνίδας γυναίκας της δεκαετίας του ‘50, της Μαλβίνας Κάραλη. Mε το έντονο παρουσιαστικό της αλλά ... -
Λογοτεχνικές αναπαραστάσεις της αναπηρίας (τύφλωση-κώφωση) σε μυθοπλαστικά κείμενα για παιδιά και εφήβους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Το φαινόμενο της αναπηρίας απαντάται πολύ συχνά στην σύγχρονη κοινωνία. Τα παιδιά έρχονται σε επαφή από πολύ μικρά με άτομα που αντιμετωπίζουν κάποιου είδους αναπηρία και συχνά είναι απροετοίμαστα ως προς την συμπεριφορά ... -
Χάρτινοι ήρωες-cartoons και διδακτική προσαρμογή στο Νηπιαγωγείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να μελετήσουμε την εισαγωγή των χάρτινων ηρώων-Cartoons ως καινοτόμο διδακτικό εργαλείο στο Νηπιαγωγείο. Επίσης, γίνεται μια ιστορική αναδρομή στην εμφάνιση των animation και στα βασικά ... -
Η χρήση των Κοινωνικών Ιστοριών στην εκπαίδευση παιδιών με διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Η παρούσα πτυχιακή εργασία είχε στόχο την εκπόνηση της έρευνας σχετικά με την Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή του αυτιστισμού και πιο συγκεκριμένα με την προσέγγιση της εκαυδευτικής μεθόδου και περαμβάσεως δηλαδή τις ... -
Διερεύνηση αντιλήψεων φοιτητών / τριών μελλοντικών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας για τις προστατευόμενες περιοχές
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Στην Ελλάδα, η δημιουργία Προστατευόμενων Περιοχών, έχει θεσμοθετηθεί εδώ και πολλά έτη. Η ίδρυση και η λειτουργία των Προστατευόμενων Περιοχών αποσκοπεί στη διατήρηση της βιοποικιλότητας και στα θετικά στοιχεία και τις ... -
Εκκλησίες και Μοναστήρια του νομού Ημαθίας. Πολιτιστική και πνευματική προσφορά
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-05)Το θέμα της πτυχιακής μου εργασίας αφόρα της Εκκλησίες και τα μοναστήρια του νομού Ημαθίας πνευματική και πολιτιστική προσφορά, από την πόλη της Νάουσας και την πόλη της Βέροιας. Σκοπός της συγκεκριμένης πτυχιακής εργασίας ... -
Teacher Leadership as an approach to Distributed Leadership: evidence, practices and prospects in Greek high schools
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-05)Η σύνδεση της ηγεσίας με επίσημες θέσεις ευθύνης και η ηγεσία των εκπαιδευτικών αμφισβητήθηκαν και μια νέα αντίληψη σχετικά με την ηγεσία προέκυψε, η οποία πρότεινε την άσκηση της κατανεμημένης ηγεσίας ως μια αποτελεσματική ... -
Το παιδαγωγικό υλικό της Μ. Μοντεσσόρι και η χρήση του σε άτομα με αναπηρίες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Η εργασία αναφέρεται στο έργο της Μοντεσσόρι και στην συνεισφορά της στην παιδαγωγική και ιδιαίτερα στην Ειδική Αγωγή. Πιο αναλυτικά η παρούσα πτυχιακή εργασία αποτελείται από τρία κεφάλαια, ουσιαστικά τρία κύρια μέρη. Το ... -
Θετικές και αρνητικές σχέσεις και συναισθήματα στον εργασιακό χώρο. Συγκρούσεις και ο ρόλος του ηγέτη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Καθώς οι συγκρούσεις στον εργασιακό χώρο αποτελούν στη σύγχρονη εποχή μια πραγματικότητα, το ενδιαφέρον της εργασίας αυτής εστιάστηκε στις διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ εργαζομένων και τα συναισθήματα που προκαλούν, στην ... -
Επιπτώσεις και Προκλήσεις στην Ελληνική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση από τη Μαζική Φυγή Επιστημόνων. Απόψεις Επιστημόνων που Μετανάστευσαν στην Περίοδο της Κρίσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Από το 2008 η Ελλάδα βρίσκεται σε μια συνεχιζόμενη οικονομική κρίση και αυτό έχει άμεσο αντίκτυπο στον εργασιακά ενεργό πληθυσμό της. Η ανεργία την τελευταία δεκαετία έχει αυξηθεί και ως συνέπεια, οι νέοι αναζητούν ένα ... -
Η αξιοποίηση της πολυτροπικότητας στο γλωσσικό μάθημα του γυμνασίου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Στην παρούσα εργασία μελετάται η έννοια του κριτικού και οπτικού γραμματισμού και η έννοια της πολυτροπικότητας στα σχολικά εγχειρίδια της Νεοελληνικής Γλώσσας του Γυμνασίου. Αρχικά παρουσιάζεται το θεωρητικό πλαίσιο, ... -
Απόψεις εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη χρήση της διαλέκτου στην εκπαίδευση: Η περίπτωση της κρητικής διαλέκτου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Η παρούσα εργασία, επικεντρώνεται στο να αντλήσει την επικρατούσα άποψη και στάση των εκπαιδευτικών σχετικά με τη χρήση της κρητικής διαλέκτου τόσο από τους ίδιους όσο και από τους μαθητές τους κατά τη διδακτική και ...