Browsing Πτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες by Author "Βάσιου, Αικατερίνη"
Now showing items 1-17 of 17
-
Αναβλητικότητα, κίνητρα και συναισθηματική νοημοσύνη φοιτητών- υποψήφιων δασκάλων
Βλάχου, Όλγα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Περίληψη Η ακαδημαϊκή αναβλητικότητα των φοιτητών/τριών έχει διερευνηθεί κυρίως σε σχέση με την έλλειψη παρακίνησης. Επιπλέον, πολλοί ερευνητές συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον τους στην συναισθηματική νοημοσύνη φοιτητών/τριών, ... -
Απόψεις εκπαιδευτικών για την αυτοαντίληψη και την αυτοαποτελεσματικότητα μαθητών/τριών με μαθησιακές δυσκολίες
Χουρεμίδου, Κυριακή (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Η παρούσα εργασία μελετά τις απόψεις των εκπαιδευτικών για την αυτοαντίληψη και την αυτοαποτελεσματικότητα των μαθητών/τριών με μαθησιακές δυσκολίες. Αρχικά, γίνεται αναφορά στον ορισμό των μαθησιακών δυσκολιών από δυο ... -
Γονικότητα και Σχολικός Εκφοβισμός
Σκαρβελάκη, Ελισάβετ; Skarvelaki, Elisavet (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023)Η παρούσα ερευνητική εργασία διερευνά τη σχέση των γονικών στιλ με την εμπλοκή του μαθητικού και φοιτητικού πληθυσμού σε περιστατικά σχολικού εκφοβισμού και θυματοποίησης. To Δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 165 μαθητές ... -
Δύο Μελέτες περίπτωσης παιδιών με ΔΕΠΥ: Αντιλήψεις οικογένειας και εκπαιδευτικών για τη συναισθηματική και ηθική ανάπτυξη των παιδιών
Χάιδου, Ευστρατία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-05)Η παρούσα πτυχιακή εργασία μελετά δύο περιπτώσεις παιδιών με Διάσπαση Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ), καθώς και τις αντιλήψεις της οικογένειας και του εκπαιδευτικού για τη συναισθηματική και ηθική ... -
Εκφοβισμός/Θυματοποίηση και Αυτοεκτίμηση
Κομματά- Συρμώ, Μαρία - Ελισάβετ; Kommata- Syrmo, Maria- Elisavet (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2022)Ο σχολικός εκφοβισμός αποτελεί ένα ύψιστης σημασίας θέμα με το οποίο πλήθος ερευνητών έχει ασχοληθεί, καθώς έχει αρνητικές συνέπειες στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των μαθητών. Η παρούσα έρευνα επιχειρεί τη διερεύνηση και ... -
Εκφοβισμός/Θυματοποίηση: Η σχέση τους με τη Συναισθηματική Νοημοσύνη και την Ψυχική Ανθεκτικότητα Μαθητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Ρόσσιου, Ελένη Όλγα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Ο εκφοβισμός είναι ένα μείζον θέμα που μας προβληματίζει, καθώς αυξάνεται ραγδαία και ειδικά στα σχολεία. Στις μέρες μας, γίνονται αρκετές έρευνες, γράφονται μελέτες και άρθρα που αφορούν την ψυχική ανθεκτικότητα και τη ... -
Ενσυναίσθηση, θετικό/αρνητικό συναίσθημα και ετοιμότητα φοιτητών/τριών παιδαγωγικών τμημάτων να διδάξουν μαθητές/τριες με διαφορετικό πολυπολιτισμικό υπόβαθρο
Ζουμπουρίδου, Μαρία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Περίληψη Οι αυξανόμενες μεταναστευτικές τάσεις των τελευταίων ετών στην Ελλάδα έχουν επιφέρει αλλαγές μέχρι και στην εκπαιδευτική κοινότητα. Ο τρόπος λειτουργίας των σχολικών μονάδων, οι συνήθειες των εκπαιδευτικών και ... -
Η ενσυναίσθηση και η διαχείριση του θυμού σε μαθητές δημοτικού σχολείου
Νιζορίδου, Ιωάννα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότερες έρευνες που αφορούν στην εκπαίδευση μελετούν την ηθική ανάπτυξη, ενώ κυριαρχεί το ενδιαφέρον για την ενσυναίσθηση που φέρουν οι μαθητές. Από την άλλη μεριά, ο θυμός σε αυτές τις ... -
Η θεωρία του αυτοπροσδιορισμού: παρακίνηση των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής
Παπακωνσταντίνου, Αικατερίνη- Νεφέλη; Papakonstantinou, Aikaterini- Nefeli (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023)Η παρακίνηση είναι ένα φαινόμενο, το οποίο έχει προβληματίσει αρκετούς ερευνητές, καθώς φανερώνει τη κατεύθυνση, προσήλωση αλλά και το βαθμό καταβολής προσπαθειών ενός ατόμου για την απόκτηση του επιθυμητού στόχου. Ειδικότερα, ... -
Θετικό και αρνητικό συναίσθημα φοιτητών/τριών: Ο ρόλος της θετικής εμπειρίας μουσικής ακρόασης και της ρύθμισης των συναισθημάτων μέσω της μουσικής
Τηνιακού, Ειρήνη Μαρία; Tiniakou, Eirini Maria (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Η χρήση της μουσικής στη ρύθμιση της ψυχικής διάθεσης προσελκύει όλο και περισσότερο την προσοχή της επιστήμης της ψυχολογίας τα τελευταία χρόνια. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να εξεταστεί η επιρροή που ασκεί η μουσική ... -
Κοινωνική εγγύτητα, άγχος και ψυχική ανθεκτικότητα φοιτητών/τριών την εποχή του COVID-19
Παπανδρέου, Αικατερίνη; Papandreou, Aikaterini (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Η πανδημία του κορωνοϊού έφερε ως αποτέλεσμα αυστηρά περιοριστικά μέτρα και τελικά τον εγκλεισμό των ατόμων. Η ψυχική υγεία των ατόμων και κυρίως των φοιτητών/ριων, οι οποίοι ανήκουν σε μια ευαίσθητη ηλικιακή ομάδα της ... -
Πρακτικές διαχείρισης σχολικής τάξης και συναίσθημα εκπαιδευτικών
Κυρατζής, Βασίλειος; Kyratzis, Vasileios (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2022)Η συγκεκριμένη ερευνητική εργασία, στρέφει την προσοχή της και μελετά τις πρακτικές που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί της σύγχρονης εποχής για να διαχειριστούν τη σχολική τους τάξη αλλά και το ρόλο που παίζει το συναίσθημά ... -
Συμβουλευτική γονέων των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: Αντιλήψεις για τη συνεργασία σχολείου-οικογένειας
Μπανιτσιώτη, Χρυσούλα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Δεδομένου ότι το σύγχρονο σχολείο έχει ως στόχο να υποστηρίξει όχι μόνο τους μαθητές αλλά και τις οικογένειες τους, προέκυψε η ανάγκη για ψυχοπαιδαγωγική στήριξη και για τους γονείς των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ... -
Συναισθηματική νοημοσύνη και θετική ψυχολογία μέσα από ζωγραφιές παιδιών στην καραντίνα
Χατζοπούλου, Ζωή (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Περίληψη Μέσω της ζωγραφικής τα παιδιά εκφράζουν τα συναισθήματά τους. Η παρούσα εργασία αξιοποίησε τη ζωγραφική, για να εξετάσει πώς τα παιδιά ερμηνεύουν τα συναισθήματα και τις εμπειρίες τους στη διάρκεια της καραντίνας ... -
Συναισθηματική νοημοσύνη και στάσεις μαθητών/τριών τυπικής ανάπτυξης απέναντι στους/στις συμμαθητές/τριες τους με αναπηρία
Κανελλοπούλου, Γεωργία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Η συναισθηματική νοημοσύνη ως χαρακτηριστικό γνώρισμα αναφέρεται στις προδιαθέσεις της συμπεριφοράς και στις εκτιμήσεις του ατόμου για τις συναισθηματικές του ικανότητες και φαίνεται ότι επηρεάζει τις σχέσεις που αναπτύσσουν ... -
«Συναισθηματική Νοημοσύνη και Συναίσθημα Εκπαιδευτικών
Σιδηροπούλου, Μαρία; Sidiropoulou, Maria (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2022)Οι έρευνες για τη συναισθηματική νοημοσύνη και το συναίσθημα, παρόλο που έχουν σημαντικά ευρήματα, είναι περιορισμένες, πόσο μάλλον όταν αυτές επικεντρώνονται στους εκπαιδευτικούς. Στόχος της παρούσας ερευνητικής εργασίας ... -
Συναισθηματική νοημοσύνη: Η σχέση της με τους στόχους επίτευξης, το θετικό και αρνητικό συναίσθημα και την ανταγωνιστικότητα των εκπαιδευτικών
Μαχαίρα, Αναστασία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Ό όρος Συναισθηματική Νοημοσύνη γίνεται όλο και πιο γνωστός στις μέρες μας, ενώ πολλοί ερευνητές ενδιαφέρονται για τον ρόλο της στην συμπεριφορά και την ψυχολογία των ατόμων. Η συναισθηματική νοημοσύνη στα πλαίσια του ...