Browsing Μεταπτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες by Title
Now showing items 102-121 of 659
-
Δημιουργία animation για την παρουσίαση ιδιοτήτων του νερού, χρησιμοποιώντας αναπαραστάσεις από την καθημερινότητα, για τις πρώτες τάξεις της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021)ΠΕΡΙΛΗΨΗ Η εργασία πραγματεύεται τη δημιουργία οπτικοακουστικού υλικού, και πιο συγκεκριμένα ενός animation, με περιεχόμενο κάποιες από τις ιδιότητες και χρήσεις του νερού. Το νερό αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της ... -
Δημιουργικό project: Σύνθεση μουσικής για ταινία μικρού μήκους και μουσικοπαιδαγωγικές εφαρμογές
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως πυρήνα ένα δημιουργικό project σύνθεσης μουσικής για την ταινία μικρού μήκους Πρίγκιπες και τριαντάφυλλα. Η περιγραφή, ο στοχασμός και η ερμηνεία της δημιουργικής διαδικασίας έχουν ως ... -
Δημόσια Ιστορία και Τόποι στην ΠΟΛΙΤΙΚΗ κουζίνα (2003) (Ιούνιος 2021)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-06)Η μελέτη αφορά τη κινηματογραφική ιστορική αφήγηση ως πολυτροπικό υλικό, που περιλαμβάνει κείμενο και εικόνα εφαρμόζοντας το σημειωτικό τρίγωνο τεκμηρίωσης στο ίδιο υλικό ως σημείο, που έχει εμφάνιση, σκοπό και δέκτες. ... -
Δημόσια κατανόηση εννοιών της Νανοτεχνολογίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Η Νανοτεχνολογία αποτελεί, αναμφίβολα μια απο πιο σημαντικές τεχνολογίες αιχμής τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Όμως η πλειοψηφία του κοινού δεν είναι σίγουρο αν γνωρίζει τις ιδιότητες της, καθώς και την χρησιμότητα των ... -
Δημόσιος Λόγος και Ψηφιακή Πολιτική. Η Περίπτωση της ΙΗ' Κοινοβουλευτικής Περιόδου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021) -
Δημόσιος Μαθηματικός Λόγος - Γυναίκες Μαθηματικοί
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023)Η παρούσα εργασία αποτελεί μία βιβλιογραφική έρευνα που σκοπό έχει να μελετήσει τις θεωρίες και τις πρακτικές για τα στερεότυπα που καταγράφονται μέχρι σήμερα για τις διαφορές γυναικών και αντρών στα μαθηματικά. Οι αριθμοί ... -
Διαπολιτισμική εκπαίδευση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Σύγκριση της εκπαιδευτικής πολιτικής Ελλάδας και Αγγλίας.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-02)Η παρουσία ετερόκλητων ομάδων με διαφορετικά εθνικά και πολιτισμικά χαρακτηριστικά στην Ελλάδα και την Αγγλία θεωρείται αναπόσπαστο τμήμα της ιστορικότητάς τους με επακόλουθες κοινωνικές, πολιτισμικές και εκπαιδευτικές ... -
Διαταραχές μνήμης και προσοχής σε παιδιά με και χωρίς μαθησιακές δυσκολίες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-02) -
«Διαφήμιση τηλεοπτική…τη βλέπω τώρα πια με άλλη οπτική!» Σχεδιασμός και αξιολόγηση ενός εκπαιδευτικού προγράμματος για την ανάπτυξη δεξιοτήτων κριτικής γλωσσικής επίγνωσης σε μαθητές/τριες της Γ’ Δημοτικού.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Η τηλεοπτική διαφήμιση χρησιμοποιείται στην παρούσα εργασία ως το μέσο που θα γεφυρώσει το κενό ανάμεσα στη σχολική εμπειρία και την εξωσχολική πρόσληψη πληροφοριών του μαθητή. Αποτελώντας ένα εντυπωσιακό και ιδιαιτέρως ... -
Διαφημιστικά μηνύματα της Πολιτικής Προστασίας σχετικά με την Covid 19: Σχήματα λόγου και Κριτήρια Κειμενικότητας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021)Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί μελέτη της παρουσίας των σχημάτων λόγου και των κριτηρίων κειμενικότητας στα διαφημιστικά μηνύματα της Πολιτικής Προστασίας σχετικά με την Covid -19. Στόχος της είναι να ανακαλύψει ... -
Διαφοροποίηση των στάσεων των γονέων ως προς τη συμπερίληψη παιδιών με αναπηρία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2015-06-17)Η συμπερίληψη των ατόμων με αναπηρία στη γενική εκπαίδευση συνιστά μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, σήμερα, τα εκπαιδευτικά συστήματα σε όλο τον κόσμο. Σε μελέτες σχετικά με την υλοποίηση της συμπερίληψης, ... -
Διαφοροποιημένη Διδασκαλία στο Δημοτικό σχολείο με στόχο την Ενταξιακή Εκπαίδευση – Απόψεις εκπαιδευτικών.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-06)Αναμφισβήτητα και λαμβάνοντας υπ’ όψιν τα σημερινά δεδομένα της πολυπολιτισμικής κοινωνίας που δημιουργήθηκε στον ελλαδικό χώρο, κυρίως από την εισροή μεταναστών, ο τομέας της εκπαίδευσης δεν θα μπορούσε να παραμείνει ... -
Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού σε σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-01)Οι απαιτήσεις της σημερινής κοινωνίας για βελτίωση στην παρεχόμενη εκπαίδευση κάνουν επιτακτική την ανάγκη της εξέτασης των βασικών πρακτικών της Διαχείρισης του Ανθρώπινου Δυναμικού της εκπαίδευσης, καθώς και των τρόπων ... -
Διαχείριση της πανδημίας από τους φορείς υγείας: επικοινωνιακός λόγος και αντιφάσεις
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως αντικείμενο την ανάδειξη της σημασίας της αντικειμενικής πληροφόρησης, ιδιαίτερα σε εποχές κρίσεων και για το σκοπό αυτό έγινε διερεύνηση των αντιφάσεων στην επικοινωνιακή πολιτική για ... -
Διδάσκοντας στα προσφυγόπουλα: μία αποτίμηση της εμπειρίας των εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-02)Το θέμα που πραγματεύεται η εργασία προσανατολίζεται στην εκπαίδευση των προσφύγων μαθητών στη χώρα μας. Αποτελεί μία προσπάθεια προσέγγισης του είδους και της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης από την πλευρά των ... -
Διδακτικές δραστηριότητες για την εισαγωγή του περιεχομένου της Νανοτεχνολογίας στο Νηπιαγωγείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023)Στη βιβλιογραφία καταγράφονται ήδη έρευνες που εστιάζουν στη διδασκαλία περιεχομένου Μεγάλων Ιδεών (ΜΙ) της Νανοτεχνολογίας στην Α/θμια εκπαίδευση. Σε αυτή την εργασία επικεντρωνόμαστε σε δύο ΜΙ που αφορούν το μέγεθος ... -
Διδακτική αξιοποίηση έργων τέχνης στο μάθημα της Ιστορίας Ένα διδακτικό σενάριο για την Ιστορία της Γ΄ Γυμνασίου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)Σκοπός της παρούσης μελέτης ήταν ο σχεδιασμός ενός διδακτικού σεναρίου στο μάθημα της Ιστορίας, με ιδιαίτερη έμφαση στην αξιοποίηση έργων τέχνης, καθώς και η εξέταση της αποτελεσματικότητάς του στην τάξη, σε σχέση με ... -
Διδακτική αξιοποίηση της γλωσσικής ποικιλίας στο δημοτικό: Μια μελέτη για την κυπριακή διάλεκτο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-01)Η σύγχρονη γλωσσολογική και παιδαγωγική έρευνα προωθεί όλο και συχνότερα τα τελευταία χρόνια τη δημιουργική ενσωμάτωση της γλωσσικής ποικιλίας στη διδασκαλία της μητρικής γλώσσας (Ντίνας & Ζαρκογιάννη 2009; Τσιπλάκου & ... -
Διδακτική αξιοποίηση του Κοζανίτικου ιδιώματος
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2015-10-16)Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να γίνει μία πρόταση για τη διδακτική αξιοποίηση του κοζανίτικου ιδιώματος στα πλαίσια των γραμματισμών και των πολυγραμματισμών, μέσω ενδεικτικών προτεινόμενων δραστηριοτήτων. Επιδιώκεται ... -
Διδακτικός μετασχηματισμός περιεχομένου φυσικών επιστημών: θεωρητικά ζητήματα και εφαρμογές
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-12)Στην παρούσα εργασία παρουσιάζονται θεωρητικές και ερευνητικές βιβλιογραφικές αναφορές του Διδακτικού Μετασχηματισμού Περιεχομένου (ΔΜΠ) στις Φυσικές Επιστήμες, από την εισαγωγή της έννοιας στα μαθηματικά από τον Yves ...