Browsing Μεταπτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες by Title
Now showing items 122-141 of 659
-
Διδασκαλία και Αξιολόγηση Γλωσσικού Υποστηρικτικού Υλικού σε Πρόσφυγες Μαθητές: μελέτη περίπτωσης από το κέντρο φιλοξενίας προσφύγων στα Διαβατά
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-06)Στη σημερινή εποχή που βιώνουμε ο κόσμος γύρω μας μεταβάλλεται με γοργούς ρυθμούς. Οι κοινωνίες πλέον χαρακτηρίζονται από μεγάλες διαφορές που αφορούν την καταγωγή, το γλωσσικό υπόβαθρο, τις θρησκευτικές και ατομικές ... -
Διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας σε δίγλωσσους/πολύγλωσσους μαθητές: διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών δημοτικών σχολείων της Ξάνθης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-08)Στόχος της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Ξάνθης σχετικά με τους δίγλωσσους/πολύγλωσσους μαθητές και τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας σε αυτούς. ... -
Διδασκαλία της λειτουργίας της αναπνοής του ανθρώπου στην προσχολική εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023)Αν αναζητήσει κανείς στην ελληνική και ξένη βιβλιογραφία έρευνες που να αφορούν τις αντιλήψεις των μαθητών του νηπιαγωγείου για το αναπνευστικό σύστημα, αλλά και για εφαρμογές Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας στο νηπιαγωγείο ... -
Διδασκαλία της χημείας σε μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες σε τμήματα ένταξης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-06)Η Χημεία είναι ένας από τους σημαντικότερους επιστημονικούς κλάδους. Η αφηρημένη φύση της, σε συνδυασμό με άλλες δυσκολίες (π.χ. η μαθηματική φύση μεγάλου μέρους του αντικειμένου της) καθιστά δύσκολη και με υψηλές απαιτήσεις ... -
Διδασκαλία του Οικολογικού Αποτυπώματος σε μαθητές/-τριες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023-02)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η παρουσίαση, ανάπτυξη, εφαρμογή και η αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού σχετικά με την έννοια, τη μέτρηση και τους τρόπους μείωσης του ατομικού Οικολογικού Αποτυπώματος (ΟΑ), από ... -
Διδασκαλία του οικολογικού αποτυπώματος σε μελλοντικούς εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023-01)Στην παρούσα εργασία σκοπός της είναι να διερευνηθούν οι αντιλήψεις – απόψεις των εν δυνάμει εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης όσο αναφορά το οικολογικό αποτύπωμα και πώς αυτές αλλάζουν μετά από διδακτική παρέμβαση ... -
Διδασκαλία των ελληνικών σε αλβάνοφωνους μαθητές, η αλληλεπίδραση τους με το σχολικό περιβάλλον
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-02)Αρχικά, το θέμα της παρούσας εργασίας αφορά τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας σε αλβανόφωνους μαθητές, οι οποίοι φοιτούν στο ελληνικό δημοτικό σχολείο, ταυτόχρονα αναλύεται η γενικότερη στάση του ελληνικού εκπαιδευτικού ... -
Διερεύνηση δεξιοτήτων και στρατηγικών παραγωγής γραπτού λόγου σε μαθητές/τριες Γυμνασίου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021)Η παρούσα μελέτη αποτελεί μια προσπάθεια διερέυνησης των στρατηγικών και δεξιοτήτων παραγωγής γραπτού λόγου που χρησιμοποιούν οι μαθητές του Γυμνασίου. Η παραγωγή γραπτού λόγου αποτελεί μια σύνθετη και πολύπλοκη διαδικασία ... -
Διερεύνηση διδακτικών και παιδαγωγικών πρακτικών για την προαγωγή της ένταξης μαθητών με ΔΑΦ και των δυσκολιών που συναντούν οι ειδικοί παιδαγωγοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-01)Η εκπαίδευση των ατόμων με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) αποτελεί πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής αγωγής και αντικείμενο σημαντικού επιστημονικού ενδιαφέροντος επί σειρά ετών και η σχολική και ... -
Διερεύνηση επιμορφωτικών αναγκών στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης κατάρτισης των υπαλλήλων της Περιφερειακής Ενότητας Φλώρινας της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)Κατά τις τελευταίες δεκαετίες, όλο και μεγαλύτερη έμφαση δίνεται στη σημασία της εκπαίδευσης και στην καθιέρωση της συνεχούς επιμόρφωσης των υπαλλήλων, τόσο του δημόσιου όσο και του ιδιωτικού τομέα. Η εκπαίδευση θεωρείται ... -
Διερεύνηση εφαρμοσμένων πολιτικών για τους νέους-νέες ΑμεΑ. Το παράδειγμα του Νομού Φλώρινας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Αντικείμενο της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των εφαρμοσμένων πολιτικών για τους νέους και νέες με αναπηρία, στον τομέα της εκπαίδευσης, της εργασίας, της υγείας και της κοινωνικής πρόνοιας στο Δήμο Φλώρινας. Στόχος ... -
Διερεύνηση μορφών πρακτικής και συναισθηματικής στήριξης μαθητών με προβλήματα όρασης από τους συμμαθητές τους, στην γενική εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016)Περίληψη Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνηθεί το είδος αλλά και η ποσότητα της κοινωνικής στήριξης που παρέχεται σε μαθητές με προβλήματα όρασης από τους συμμαθητές τους στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Το πεδίο ... -
Διερεύνηση στρατηγικών ανάγνωσης και γραφής μαθητών σε δίγλωσσα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-01)Βασικός σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η εξέταση και η αποτύπωση των γνωστικών και μεταγνωστικών στρατηγικών ανάγνωσης και γραφής που υιοθετούν οι δίγλωσσοι μαθητές του δημοτικού σχολείου/ πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Για ... -
Διερεύνηση στρατηγικών κατανόησης και κριτικής προσέγγισης γραπτών κειμένων σε μαθητές του Γυμνασίου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-10)Το επίπεδο αναγνωστικής επάρκειας - ειδικά του κριτικού τύπου προσέγγισης - καθορίζει θεμελιακά και προαπαιτούμενα όχι μόνο την ακαδημαϊκή του εξέλιξη αλλά και το βαθμό ατομικής και κοινωνικής αυτοτέλειας που αναπτύσσει ... -
Διερεύνηση της ανάπτυξης της μορφολογικής ενημερότητας σε μαθητές με και χωρίς δυσλεξία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2014-12-11)Σκοπός της εργασίας είναι να μελετήσει τις δεξιότητες παραγωγικής μορφολογικής επίγνωσης μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με και χωρίς δυσλεξία καθώς και να διερευνήσει αν οι δεξιότητες παραγωγικής μορφολογίας σε μαθητές ... -
Διερεύνηση της επαγγελματικής εξουθένωσης των ατόμων που εργάζονται σε Κέντρα Φιλοξενίας Παιδιών και Εφήβων. Πολιτικές διαχείρισης από τα εποπτικά μέσα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)Η παρούσα εργασία έχει σκοπό τη διερεύνηση των επιπέδων επαγγελματικής εξουθένωσης σε εργαζόμενους σε κέντρα φιλοξενίας παιδιών και εφήβων στους Νομούς Φλώρινας και Κέρκυρας, καθώς και η παράθεση βιβλιογραφίας σχετικά με ... -
Διερεύνηση του λεξιλογίου, της φωνολογικής ενημερότητας και του αφηγηματικού λόγου δίγλωσσων μαθητών με τυπική ανάπτυξη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Σκοπός αυτής της πιλοτικής έρευνας τέθηκε η σύγκριση του εκφραστικού λεξιλογίου, των επιπέδων φωνολογικής ενημερότητας και του αφηγηματικού λόγου μονόγλωσσων και δίγλωσσων μαθητών, που μαθαίνουν την ελληνική ως δεύτερη ... -
Διερεύνηση των αντιλήψεων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τη χρήση εναλλακτικών τεχνικών αξιολόγησης στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024-01)Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει τις αντιλήψεις δέκα εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τη χρήση εναλλακτικών τεχνικών αξιολόγησης στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Η έρευνα απαντά σε τέσσερα κύρια ... -
Διερεύνηση των αντιλήψεων και των πρακτικών Διευθυντών πλειονοτικών δημοτικών σχολείων νομού Ξάνθης για τη Mειονοτική εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)Με δεδομένο το γεγονός ότι στην πλειοψηφία των σχολείων της χώρας μας δημιουργούνται συνθήκες επαφής διαφόρων γλωσσών και πολιτισμών, προκλήθηκε η ανάγκη αλλαγής του τρόπου εργασίας των εκπαιδευτικών, προκειμένου να ... -
Διερεύνηση των αντιλήψεων μαθητών Δ.Ε. σχετικά με την έννοια της Βιώσιμης Ανάπτυξης και κατά πόσο τα φυτά μπορούν να συμβάλλουν στην επίτευξη των στόχων της – Πρόταση εκπαιδευτικού πλαισίου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-10)Η έννοια της Βιώσιμης Ανάπτυξης αναδύθηκε τη δεκαετία του ΄80 ως γέφυρα σύνδεσης αυτών που υποστήριζαν την οικονομική ανάπτυξη χωρίς όρια κι εκείνων που προ έτασσαν την προστασία και διατήρηση του περιβάλλοντος. Η έννοια ...