Browsing Μεταπτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες by Title
Now showing items 41-60 of 659
-
Αντιλήψεις αποδοχής - απόρριψης από γονείς και εκπαιδευτικούς μαθητών με και χωρίς ειδικές ανάγκες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-09)Στόχος της συγκεκριμένης έρευνας ήταν η διερεύνηση της εκλαμβανόμενης αποδοχής/απόρριψης των γονέων και των εκπαιδευτικών από παιδιά με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Στην έρευνα συμμετείχαν 195 μαθητές Δ΄ έως ... -
Αντιλήψεις για τη σχέση ανθρώπου-ζώων: μορφές ψυχοπαιδαγωγικής παρέμβασης με τη βοήθεια ζώων στο πλαίσιο της Ειδικής Αγωγής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-13)Οι ψυχοπαιδαγωγικές μορφές παρέμβασης με τη βοήθεια ζώων (ψπμζ) στο σχολικό πλαίσιο ειδικής αγωγής μπορούν να προσφέρουν οφέλη στους μαθητές με πολλούς τρόπους. πλήθος σχολείων στο διεθνή χώρο έχει χρησιμοποιήσει επιτυχημένα ... -
Αντιλήψεις εν ενεργεία εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το αποτύπωμα άνθρακα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνηθούν οι αντιλήψεις των εν ενεργεία εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιάς εκπαίδευσης για το άμεσο και το έμμεσο αποτύπωμα άνθρακα. Στην έρευνα συμμετείχαν 18 εν ενεργεία εκπαιδευτικοί ... -
Αντιλήψεις μαθητών/τριών Δημοτικού για τη βιώσιμη πόλη μέσα από την ανάλυση των ιχνογραφημάτων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2014-02-11)Η παρούσα εργασία πραγματεύεται τις αντιλήψεις μαθητών και μαθητριών δημοτικού για τη βιώσιμη πόλη μέσω ιχνογραφημάτων. Σκοπός της εργασίας είναι να διερευνήσουμε τις απόψεις των παιδιών σχετικά με το πώς πιστεύουν ότι θα ... -
Αντιλήψεις μαθητών/τριών τυπικής ανάπτυξης της Ε΄ και ΣΤ΄ για τα άτομα με αναπηρία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-24)Η σύγχρονη τάση που επικρατεί διεθνώς ως προς την εκπαιδευτική αντιμετώπιση των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, είναι η ανάπτυξη της πολιτικής της συνεκπαίδευσής τους στα γενικά σχολεία (Γεωργιάδης, Καλύβα, ... -
Αντιλήψεις Νηπιαγωγών για τα μικροσκοπικά μεγέθη, τη νανοτεχνολογία και τη διδασκαλία τους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2015-04-30)Η παρούσα εργασία έχει ως σκοπό να διερευνηθούν οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής σχετικά με τα μικροσκοπικά μεγέθη, τη νανοτεχνολογία και τη διδασκαλία τους στο νηπιαγωγείο, καθώς επίσης και οι γνώσεις ... -
Αντιλήψεις των φοιτητών του Π.Τ.Δ.Ε Φλώρινας για το αποτύπωμα άνθρακα με και χωρίς διδασκαλία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2014-07-10)Η όξυνση των περιβαλλοντικών προβλημάτων γεννά την ανάγκη περιβαλλοντικά ενημερωμένων και ευαισθητοποιημένων πολιτών. Ο Fien (1997) υποστηρίζει ότι οι περιβαλλοντικές σπουδές μπορούν να έχουν ένα ρόλο κλειδί στη δημιουργία ... -
Αντιλήψεις φοιτητών/τριών για τον ρόλο των μοντέλων και της μοντελοποίησης στις ΦΕ στην προσχολική και δημοτική εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023)Οι σύγχρονες τάσεις στην εκπαίδευση των Φυσικών Επιστημών υποστηρίζουν ότι η κατανόηση της φύσης και του ρόλου των μοντέλων και η ενεργός εμπλοκή σε πρακτικές μοντελοποίησης, μπορεί να ενισχύσει την κατανόηση ενός ... -
Αντιλήψεις, εμπειρίες και πρακτικές των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τους ζωολογικούς κήπους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023)Η παρούσα ερευνητική εργασία διερευνά τις αντιλήψεις, τις εμπειρίες και τις πρακτικές των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τους ζωολογικούς κήπους. Για τη διεξαγωγή της έρευνας χρησιμοποιήθηκε διαδικτυακό ... -
Αντιμετώπιση του ζητήματος της ορθογραφίας από μαθητές Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-02)Η εκμάθηση της ορθογραφίας υπό την παιδαγωγική οπτική αποτελεί ένα πολύ ενδιαφέρον ακαδημαϊκό, απροσδιόριστο έως όμως και ημιτελώς ανεξερεύνητο ζήτημα αναφορικά με την ελληνική γλώσσα. Μια γλώσσα η οποία είναι πολύμορφη, ... -
Αξιολόγηση εφαρμογής 2,5 D εμβύθισης στη βελτίωση της ρυθμικής ικανότητας ατόμων με νοητική αναπηρία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016)Ελληνική Περίληψη Η έρευνα σχεδιάστηκε με σκοπό να αξιολογήσει την εφαρμογή 2,5-D εμβύθισης στη βελτίωση της ρυθμικής ικανότητας ατόμων με νοητική αναπηρία. Ο σχεδιασμός περιλάμβανε ρυθμικές ασκήσεις με τη χρήση ... -
Αξιολόγηση της Σχολικής Ετοιμότητας κατά την Έναρξη Φοίτησης στην Α' Δημοτικού : Μελέτη Περίπτωσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-02)Η αξιολόγηση της σχολικής ετοιμότητας αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την πρόγνωση εμφάνισης μαθησιακών δυσκολιών, την έγκαιρη παρέμβαση και τον περιορισμό της πιθανής επερχόμενης «σχολικής αποτυχίας», καθώς και της ... -
Αξιοποίηση της γλωσσικής ποικιλίας στο έργο του Κ.Π. Καβάφη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)Αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη του τρόπου αξιοποίησης της γλωσσικής ποικιλίας στο έργο του Καβάφη. Αναλυτικότερα, έπειτα από μια αναφορά στη ζωή, το έργο, τα χαρακτηριστικά της ποίησης και κυρίως της ... -
Αξιοποίηση της γλωσσικής ποικιλότητας στο νηπιαγωγείο. Μια μελέτη περίπτωσης σε μαθητές νηπιαγωγείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Τα τελευταία χρόνια όλο και πιο συχνά και στον ελληνικό χώρο γίνονται διδακτικές προτάσεις και έρευνες (Κασκαμανίδης & Ντίνας 2004, Ντίνας & Ζαρκογιάννη 2009, Τσιπλάκου & Χατζηιωάννου 2010, Παπαζαχαρίου, Φτερνιάτη, Αρχάκης ... -
Αξιοποίηση της γνώσης και των αρχών του Α.Π. στο γλωσσικό μάθημα και εφαρμογή στην καθημερινή πράξη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Τα Αναλυτικά Προγράμματα και τα Προγράμματα Σπουδών αποτελούν μέρος της καθημερινότητας των εκπαιδευτικών. Η έρευνα αυτή προσπάθησε να χαρτογραφήσει τις απόψεις και τις στάσεις των εκπαιδευτικών, ειδικότερα για το γλωσσικό ... -
Αξιοποίηση της Ρομποτικής Κοινωνικής Υποστήριξης στο χώρο του Δημοτικού Σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2014-07-10) -
Αξιοποίηση ψηφιακού υλικού διδασκαλία της νέας ελληνικής γλώσσας σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-10)Ένας από τους σημαντικότερους στόχους των αναλυτικών προγραμμάτων των περισσοτέρων χωρών παγκοσμίως, είναι η αποτελεσματική διδασκαλία του μαθήματος της μητρικής γλώσσας στο δημοτικό, καθώς αποτελεί ένα σύνθετο φαινόμενο, ... -
Από την κριτική ανάλυση λόγου στην ανάπτυξη του κριτικού γραμματισμού: μία διδακτική πρόταση αξιοποίησης των κλασικών παραμυθιών στο γλωσσικό μάθημα, σε μαθητές/τριες της Α΄ τάξης δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-08)Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η διατύπωση μίας πρωτότυπης πρότασης διδασκαλίας της γλώσσας στην Α΄ τάξη δημοτικού, η οποία δύναται να εμπλουτίσει τις πρακτικές κριτικού γραμματισμού πρωτοσχολικής ηλικίας. Αρχικά, πριν ... -
Απόψεις γονέων μειονοτικών μαθητών σχετικά με την ενσωμάτωση των παιδιών τους στο εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας. Η περίπτωση αλβανικής καταγωγής
(2018-01)Ο βασικός σκοπός της εργασίας είναι η διερεύνηση των αντιλήψεων των γονέων Αλβανών μεταναστών αναφορικά με τον βαθμό ενσωμάτωσης των παιδιών τους στο εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας. Επιμέρους στόχοι είναι η διερεύνηση: ... -
Απόψεις εκπαιδευτικών για την ένταξη και εκπαίδευση νεομεταναστών-προσφύγων μαθητών με δυσκολίες μάθησης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-08)Οι έντονες πληθυσμιακές μετακινήσεις που συντελούνται είτε εξαιτίας διαφόρων καταστάσεων, όπως πόλεμοι, δυσχερών οικονομικών καταστάσεων ή ως αποτελέσματα αυταρχικών πολιτικών καθεστώτων έχουν τη μορφή μεταναστευτικών και ...