Μεταπτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες: Recent submissions
Now showing items 461-480 of 659
-
Η εικόνα στο σύγχρονο ελληνικό παραμύθι (2010-2016). Σημειωτική και παιδαγωγική ανάλυση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-01)Έχουμε ποτέ αναρωτηθεί τι είναι το παραμύθι; Όλοι μας στα παιδικά μας χρόνια έχουμε μεγαλώσει με τις αφηγήσεις των παραμυθιών που κατά καιρούς μας έλεγε η γιαγιά. Η αξία του παραμυθιού για το παιδί έχει επισημανθεί από ... -
Η σημειωτική κοινωνικοπολιτισμική θεωρία (Radford) και οι εφαρμογές της στο πεδίο της μαθησιακής- εκπαιδευτικής διαδικασίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Στη σύγχρονη εποχή της παγκοσμιοποίησης, των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας, και της πληθώρας των πληροφοριακών δεδομένων, που παράγονται, κατασκευάζονται και διαχέονται με κάθε τρόπο και προς κάθε ... -
Η λογοτεχνία στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας. Μια διδακτική προσέγγιση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Η νέα κοινωνική και κατά συνέπεια εκπαιδευτική πραγματικότητα καθιστά πιο επίκαιρη από ποτέ την κριτική στάση απέναντι στα ήδη υπάρχοντα εκπαιδευτικά εργαλεία και υπογραμμίζει την ανάγκη νέων εκπαιδευτικών προτάσεων που ... -
Διερεύνηση του λεξιλογίου, της φωνολογικής ενημερότητας και του αφηγηματικού λόγου δίγλωσσων μαθητών με τυπική ανάπτυξη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Σκοπός αυτής της πιλοτικής έρευνας τέθηκε η σύγκριση του εκφραστικού λεξιλογίου, των επιπέδων φωνολογικής ενημερότητας και του αφηγηματικού λόγου μονόγλωσσων και δίγλωσσων μαθητών, που μαθαίνουν την ελληνική ως δεύτερη ... -
Θεωρητικές προσεγγίσεις και επικοινωνιακές μέθοδοι στην επιλογή επαγγέλματος
(2017-06)Η παρούσα εργασία έχει ως σκοπό την παρουσίαση των θεωρητικών προσεγγίσεων και των επικοινωνιακών μεθόδων στην επιλογή επαγγέλματος. Η μέθοδος που ακολουθήθηκε είναι η βιβλιογραφική αναζήτηση από επιλεγμένες δημοσιευμένες ... -
Η αξιολόγηση ενός προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών μέσα από τις απόψεις και προτάσεις των φοιτητών και φοιτητριών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Η αξιολόγηση των προγραμμάτων σπουδών είναι σημαντική τόσο για την ανάδειξη της αποτελεσματικότητας της λειτουργίας τους, όσο και για τον καθορισμό της αποτελεσματικότητας της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών, η ... -
Η χρήση του facebook ως εργαλείο κοινωνικής δικτύωσης : διερευνώντας το προφίλ των χρηστών του
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Στην σύγχρονη εποχή έχει δημιουργηθεί η ανάγκη για χρήση του διαδικτύου και των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης. Το Facebook αποτελεί τη πιο δημοφιλή Σελίδα Κοινωνικής Δικτύωσης, καθώς έχει πάνω από 1,7 δισεκατομμύρια χρήστες ... -
Η αξιοποίηση της γλωσσικής ποικιλίας στη λογοτεχνία: η περίπτωση του Μανόλη Αναγνωστάκη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Η παρούσα διπλωµατική εργασία πλαισιώνει µια προσπάθεια για διερεύνηση και ανάδειξη της σηµασίας της γλωσσικής ποικιλίας στη λογοτεχνία. Για τη διερεύνηση και προβολή της σηµασίας της γλωσσικής ποικιλίας στη λογοτεχνία η ... -
Αναπαραστάσεις ανθρώπων στα καλλιτεχνικά έργα: διεθνή κινήματα μη βίας (δεκαετίες 1950, 1960, 1970)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Ο σκοπός της διπλωματικής εργασίας αφορά κατά κύριο λόγο το κίνημα μη βίας, την παθητική αντίσταση, τις δεκαετίες 1950, 1960,1970, με τους ακτιβιστές και ειρηνιστές Γκάντι ( Ινδία ), Μάρτιν Λούθερ Κινγκ ( Αμερική ), Μαντέλα ... -
Ο ρόλος της τέχνης στην εκμάθηση μιας γλώσσας: Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας σε αλλοδαπούς μαθητές δημοτικού με την χρήση μουσικής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Στην παρούσα εργασία αναλύεται και ερευνάται το θέμα της επιρροής της τέχνης και ειδικότερα της μουσικής στην εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας. Στο θεωρητικό μέρος της εργασίας γίνεται μια συνοπτική παρουσίαση της σχέσης ... -
Αξιοποίηση της γλωσσικής ποικιλότητας στο νηπιαγωγείο. Μια μελέτη περίπτωσης σε μαθητές νηπιαγωγείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Τα τελευταία χρόνια όλο και πιο συχνά και στον ελληνικό χώρο γίνονται διδακτικές προτάσεις και έρευνες (Κασκαμανίδης & Ντίνας 2004, Ντίνας & Ζαρκογιάννη 2009, Τσιπλάκου & Χατζηιωάννου 2010, Παπαζαχαρίου, Φτερνιάτη, Αρχάκης ... -
Παρουσίαση και ταξινόμηση διδακτικού υλικού για μετανάστες και πρόσφυγες σε Ζ.Ε.Π. και Δ.Υ.Ε.Π.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Η παρούσα εργασία πραγματεύεται την “παρουσίαση και ταξινόμηση διδακτικού υλικού για τις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας και τις Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων”, όπως είναι και ο τίτλος της. Η Ελλάδα, ... -
Επαναληπτικά κ.ά. σχήματα στο δημοτικό τραγούδι
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί μελέτη της παρουσίας των επαναληπτικών σχημάτων λόγου στην συλλογή δημοτικών τραγουδιών του Ν. Πολίτη. Στόχος της είναι να ανακαλύψει μέσα στα δημοτικά τραγούδια της συλλογής αυτής ... -
Αξιοποίηση της γνώσης και των αρχών του Α.Π. στο γλωσσικό μάθημα και εφαρμογή στην καθημερινή πράξη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Τα Αναλυτικά Προγράμματα και τα Προγράμματα Σπουδών αποτελούν μέρος της καθημερινότητας των εκπαιδευτικών. Η έρευνα αυτή προσπάθησε να χαρτογραφήσει τις απόψεις και τις στάσεις των εκπαιδευτικών, ειδικότερα για το γλωσσικό ... -
Τέχνες και Μάθηση. Η Εκπαίδευση μέσω των Τεχνών. Διδακτικές και Παιδαγωγικές προσεγγίσεις
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Αφετηρία για την εκπόνηση της παρούσης μελέτης είναι η διερεύνηση του βαθμού στον οποίο μπορούν οι διάφορες μορφές τέχνης όπως εικαστικές, φωτογραφία, βίντεο, μουσική, λογοτεχνία, να μεταβάλλουν προς το καλύτερο την μαθησιακή ... -
Γάμος και σημαίνουσες πρακτικές: η περίπτωση των Βλάχων της Βλάστης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-07)Η παρούσα εργασία, με τίτλο «Γάμος και Σημαίνουσες Πρακτικές: Η Περίπτωση των Βλάχων», συντάχθηκε στα πλαίσια του προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Επιστήμες της Αγωγής» με κατεύθυνση τις Πολιτισμικές Σπουδές, με ... -
Σύγκριση μονόγλωσσων και δίγλωσσων μαθητών γενικής και ειδικής αγωγής Δημοτικού Σχολείου στο γραπτό λόγο και στην επιλογή στρατηγικών μάθησης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Η παρούσα έρευνα αφορά μία συγκριτική μελέτη μονόγλωσσων και δίγλωσσων μαθητών γενικής και ειδικής αγωγής σε σχολείο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Σκοπός της παρούσας εργασίας αποτελεί η έρευνα σχετικά με τις δυσκολίες ... -
Πρόληψη και αντιμετώπιση σχολικού εκφοβισμού: Μια πρόκληση για την Κοινωνική Εργασία στην ειδική αγωγή και σ' ένα σχολείο για όλους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Η σχολική βία και ο εκφοβισμός στο σχολικό περιβάλλον αποτελεί ένα ανησυχητικό φαινόμενο με πολλαπλές αρνητικές επιπτώσεις, το οποίο συνδέεται άμεσα με την κοινωνική ανισότητα, τον κοινωνικό αποκλεισμό, τη ματαίωση και τη ... -
Δεξιότητες αποκωδικοποίησης και κατανόησης σε παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Η Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος είναι μία μόνιμη νευρό-αναπτυξιακή διαταραχή, η οποία χαρακτηρίζεται από βλάβη ή καθυστέρηση των λειτουργιών του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος. Τα άτομα που παρουσιάζουν την εν λόγω διαταραχή, ... -
Κοινωνικές αναπαραστάσεις της φτώχειας στο ραδιοφωνικό θέατρο της περιόδου 1950-1970
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Οι συλλογικές αναπαραστάσεις των μελών μίας κοινωνίας αποτελούν σημαντικό εργαλείο στη διάθεση του εκάστοτε ερευνητή. Δίνουν πληροφορίες για τη μαζική κουλτούρα που χαρακτηρίζει μία κοινωνία και για το πώς αυτή έχει ...