Μεταπτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες: Recent submissions
Now showing items 481-500 of 659
-
Αθλητισμός και Ντόπινγκ: Οι αντιλήψεις μαθητών για το φαινόμενο όπως προσδιορίζονται μέσα από τη χρήση γελοιογραφιών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Με αφόρμηση τα μηνύματα από δέκα επιλεγμένες γελοιογραφίες, η παρούσα εργασία επιχειρεί να προσεγγίσει το ζήτημα των αντιλήψεων μαθητών/τριών γυμνασίου για το φαινόμενο «ντόπινγκ στον αθλητισμό». Αρχικά, με τη μέθοδο της ... -
Επαγγελματικές επιλογές μαθητών ελληνικών δημοτικών σχολείων: Το οικογενειακό και το ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο των επιλογών τους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-03)Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των επαγγελματικών επιλογών των παιδιών του δημοτικού σχολείου και το κοινωνικό και οικογενειακό πλαίσιο που συνετέλεσε στην επιλογή τους αυτή. Επίσης διερευνώνται οι αντιλήψεις ... -
Οι απεικονίσεις των ατόμων με αναπηρία στο σύγχρονο εικονογραφημένο παιδικό βιβλίο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Η αξιοποίηση λογοτεχνικών κειμένων με χαρακτήρες με αναπηρία, μπορεί να συμβάλλει στην μείωση των προκαταλήψεων και της περιθωριοποίησης και επιπρόσθετα, στην ενίσχυση ανακριβών πεποιθήσεων και στερεοτύπων διαιωνίζοντας ... -
Δεξιότητες ανάγνωσης μαθητών με νοητική αναπηρία που φοιτούν σε εκπαιδευτικές δομές Ειδικής Αγωγής της Δυτικής Μακεδονίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν: α) Να εξετάσει τις δεξιότητες ανάγνωσης μαθητών με νοητική αναπηρία που φοιτούν σε εκπαιδευτικές δομές ειδικής αγωγής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Δυτικής Μακεδονίας β) Να διερευνηθεί η ... -
Σημειωτική ανάλυση των κόμικς: Η περίπτωση του Καρλ Μάρξ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-02)Η εργασία με τίτλο ‘Σημειωτική ανάλυση των κόμικς: Η περίπτωση του Καρλ Μαρξ’ κινείται σε δυο επιστημονικά πεδία, την σημειωτική και τα κόμικς. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής είναι η διερεύνηση του τρόπου αποτύπωσης της ... -
Επαναπροσδιορίζοντας την εκπαιδευτική πράξη στο μάθημα της Πολιτικής Παιδείας μέσω της Έρευνας-Δράσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η αποσαφήνιση των παραγόντων που επηρεάζουν την ενεργό συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της Πολιτικής Παιδείας, καθώς και η διερεύνηση των διαδικασιών με τις οποίες ... -
Διερεύνηση εφαρμοσμένων πολιτικών για τους νέους-νέες ΑμεΑ. Το παράδειγμα του Νομού Φλώρινας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Αντικείμενο της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των εφαρμοσμένων πολιτικών για τους νέους και νέες με αναπηρία, στον τομέα της εκπαίδευσης, της εργασίας, της υγείας και της κοινωνικής πρόνοιας στο Δήμο Φλώρινας. Στόχος ... -
Η διγλωσσία ως παράγοντας εμφάνισης μαθησιακών δυσκολιών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Στην παρούσα διπλωματική εργασία, η οποία υλοποιείται μέσα από τη μελέτη δέκα (10) περιπτώσεων δίγλωσσων νηπίων, επιδιώκεται να διερευνηθεί ο κίνδυνος εμφάνισης δυσκολιών μάθησης και να αναδυθούν κάποιοι προγνωστικοί ... -
Η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Το ζήτημα της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών απασχολεί έντονα την εκπαιδευτική κοινότητα, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για την ειδική αγωγή, όπου ο εκπαιδευτικός παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει σε όλα τα ... -
Κοινωνική επάρκεια, μοναξιά και κοινωνική δυσαρέσκεια μαθητών με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η σύγκριση του επιπέδου ανάπτυξης της κοινωνικής επάρκειας των παιδιών με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και των συναισθημάτων της μοναξιάς που αυτά βιώνουν, ενώ επιχειρήθηκε ... -
Διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη συμπεριληπτική εκπαίδευση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Τα τελευταία χρόνια, η συμπεριληπτική εκπαίδευση έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον πολλών ερευνητών. Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία διερεύνησε τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με ... -
Η παρεχόμενη γενική και ειδική αγωγή και φροντίδα σε προσχολικά κέντρα. Μια προσέγγιση από τη μεριά των παιδαγωγών της Δυτικής Μακεδονίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Οι πρόσφατες επιστημονικές έρευνες συνδέουν την προσχολική γενική και ειδική αγωγή με την ποιότητα της παρεχόμενης φροντίδας. Η ποιοτική φροντίδα εμπεριέχει γνωστική και αντιληπτική παρακίνηση και ανάπτυξη, όπως ενεργοποίηση, ... -
Η επαγγελματική εξουθένωση και επαγγελματική ικανοποίηση εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Η παρούσα εργασία διερευνά τα επίπεδα επαγγελματικής εξουθένωσης και ικανοποίησης σε 180 εκπαιδευτικούς γενικής και 180 εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, σε σχέση με τα δημογραφικά χαρακτηριστικά τους. ... -
Διερεύνηση των στάσεων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη συμπερίληψη μαθητών με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Η παρούσα εργασία μελετά τη στάση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προς τη συμπερίληψη μαθητών με ΔΑΦ στη γενική τάξη καθώς και την επίδραση των ατομικών χαρακτηριστικών των εκπαιδευτικών στην υπό μελέτη ... -
Οι εκπαιδευτικοί "μιλούν" για την αξιοποίηση της διαφοροποιημένης διδασκαλίας στην ένταξη και ενσωμάτωση μεταναστών μαθητών/τριών με μαθησιακές δυσκολίες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Η παρούσα εργασία στοχεύει στη διερεύνηση των απόψεων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναφορικά με την αξιοποίηση της διαφοροποιημένης διδασκαλίας στην ένταξη μεταναστών μαθητών/τριών με μαθησιακές δυσκολίες. ... -
Πρώιμη ανίχνευση μαθησιακών δυσκολιών & ανάπτυξη και αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Ο πολυδιάστατος όρος ‘Μαθησιακές Δυσκολίες’ συνίσταται στην περιγραφή μιας ανομοιογενούς ομάδας διαταραχών, που εκδηλώνονται, εντός σχολικού πλαισίου, με αξιοσημείωτα ελλείμματα στην πρόσκτηση και αξιοποίηση ικανοτήτων ... -
Η χρήση νεολογισμών σε λογοτεχνικά βιβλία για παιδιά (με ειδικότερη αναφορά στους τίτλους)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-11)Στις μέρες μας, ένας από τους απώτερους στόχους του σχολείου είναι η δημιουργία ολοκληρωμένων ανθρώπων σε πνευματικό επίπεδο και η ευαισθητοποίηση τους σε κοινωνικο-πολιτιστικά θέματα. Στο πλαίσιο της αποδοχής της λογικής ... -
Μελέτη της επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικού προσχολικής εκπαίδευσης στη διάρκεια του σχεδιασμού, ανάπτυξης, εφαρμογής και αξιολόγησης μιας Διδακτικής – Μαθησιακής Ακολουθίας για τη Νανοεπιστήμη – Νανοτεχνολογία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-04)Η παρούσα εργασία αναφέρεται στην εξέλιξη μιας Νηπιαγωγού μέσα από τη συμμετοχή της σε ένα Πρόγραμμα Επαγγελματικής Ανάπτυξης, όπου σχεδίασε, ανέπτυξε, εφάρμοσε και αξιολόγησε μια Διδακτική Μαθησιακή Ακολουθία για τη ... -
Σύγχρονη γερµανική βιβλιογραφία για τις εκτελέσεις των ΑµεΑ στην Γερµανία του ναζισµού: συµβολή στην ιστορική έρευνα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Το ενδιαφέρον για την µελέτη αυτή ξεκίνησε από την γλωσική ετερότητα της γερµανικής γλώσσας στην οποία µετέχω, καθώς γεννήθηκα και µεγάλωσα στο Plochingen- Γερµανίας. Λόγω της συµµετοχής µου επίσης σε µια οµάδα αναπηρίας ... -
Οι απόψεις παιδιών προσχολικής ηλικίας για το βίωμα συμμετοχής τους στη διαδικασία λήψης αποφάσεων κατά την εκπαιδευτική διαδικασία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-12)Το θεωρητικό πλαίσιο της παρούσας έρευνας κινείται γύρω από το δικαίωμα του παιδιού να ακουστεί, άλλα και να ληφθεί σοβαρά η γνώμη του. Η συγκεκριμένη εργασία αφορά στη συμμετοχή των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία ...