Μεταπτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες: Recent submissions
Now showing items 521-540 of 659
-
Κατασκευή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού "Το ταξίδι του νερού" με θέμα τον υδρολογικό κύκλο για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2015-11-24)Σκοπός της μελέτης ήταν ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη και η αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού για τη διδασκαλία του υδρολογικού κύκλου σε παιδιά ηλικίας από 6 έως 8 ετών. Για το σκοπό αυτό κατασκευάστηκε ένα εκπαιδευτικό ... -
Συμμετοχική εκπαίδευση στην προσχολική ηλικία: μελέτη των στάσεων εν ενεργεία νηπιαγωγών και φοιτητών προσχολικής ηλικίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-11-02)Η παρούσα έρευνα επιδιώκει να αναζητήσει και να διερευνήσει εις βάθος τις πεποιθήσεις των ενεργεία νηπιαγωγών και υποψηφίων εκπαιδευτικών απέναντι στη συμμετοχή των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία στο πλαίσιο του ... -
Το εκπαιδευτικό στιγμιότυπο της ελληνικής σχολικής ζωής στο πέρασμα των χρόνων: Παιδαγωγικές και κοινωνικό-πολιτισμικές συνιστώσες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-10-07)Η εκπαιδευτική διαδικασία νοείται συνυφασμένη με το κοινωνικό-πολιτισμικό πλαίσιο, μέσα στο οποίο πραγματώνεται. Οι κοινωνικές και ιστορικές συνθήκες γίνονται αισθητές στο χώρο της εκπαίδευσης και μεταβάλλουν τη σχολική ... -
Η εικόνα του παιδιού στη σύγχρονη γελοιογραφία. Η περίπτωση του σκιτσογράφου ΚΥΡ (Ιωάννης Κυριακόπουλος) (1972-2015)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-10-19)Η γελοιογραφία συνδυάζει τις αφηγηματικές με τις εικαστικές τέχνες για την παραγωγή χιούμορ μέσα από την εικόνα και το κείμενο. Αποτελεί ένα είδος πολιτικής και κοινωνικής κριτικής μέσω της διακωμώδησης προσώπων ή θεσμών ... -
Αναπαραστάσεις της ελληνικής οικονομικής κρίσης στα φινλανδικά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-10-20)Η ελληνική οικονομική κρίση που ξέσπασε το 2010 απασχόλησε σε μεγάλο βαθμό τα ΜΜΕ όχι μόνο ευρωπαϊκό αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο. Ως εκ τούτου, έχουν διαμορφωθεί ποικίλες εικόνες για την κρίση κατά τη διάρκεια των ... -
Μελέτης Περίπτωσης: "Η επίδραση της ψυχοκινητικής αγωγής στην επικοινωνία και τη συμπεριφορά παιδιού στο φάσμα του αυτισμού"
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-10-10)Ο αυτισμός είναι μια διαταραχή που εμφανίζεται στην παιδική ηλικία, συνήθως στα τρία πρώτα χρόνια της ζωής. Δεν υπάρχει ενιαία δοκιμασία για διάγνωση και θεραπεία, οπότε η εκπαίδευση στοχεύει να βελτιώσει τη ζωή του ... -
Γλωσσοϋφολογική επεξεργασία των διαφημιστικών μηνυμάτων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-10-10)Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί μια βιβλιογραφική ανασκόπηση σχετικά με τη γλωσσοϋφολογική επεξεργασία των διαφημιστικών μηνυμάτων. Ειδικότερα, παρουσιάζονται διάφορα σχήματα που χρησιμοποιούνται στα διαφημιστικά ... -
Λεξικογραμματισμοί προβληματισμοί. Συντάσσοντας το λεξικό-γραμματική του Αλ. Παπαδιαμάντη. Το γράμμα Κ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-09)Η παρούσα εργασία είναι τμήμα του εγχειρήματος κατάρτισης ηλεκτρονικού λεξικού της γλώσσας του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη (Νάκας-Μπέσιος, 2007). Με αυτήν, συγκεκριμένα, καταρτίζεται το τμήμα του λεξικού που αποτελούν οι λέξεις ... -
Η μειονοτική εκπαίδευση στην Ελλάδα: οι φωνές των πλειονοτικών εκπαιδευτικών που εργάζονται στα μειονοτικά σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Ξάνθης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-10-10)Η παρούσα εργασία έχει ως βασικό σκοπό τη διερεύνηση των απόψεων των πλειονοτικών εκπαιδευτικών που εργάζονται στα μειονοτικά δημοτικά σχολεία του Νομού Ξάνθης. Ως ερευνητική μέθοδος επιλέχθηκε η ημιδομημένη συνέντευξη σε ... -
Καταγραφή των απόψεων των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, για την αξιοποίηση της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, σε πολυπολιτισμικές τάξεις με μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-09-12)Η παρούσα εργασία εξετάζει τις απόψεις και τις στάσεις εκπαιδευτικών που εργάζονται σε σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης της Θεσσαλονίκης σχετικά με τη διαφοροποιημένη διδασκαλία. Ειδικότερα ... -
Κατασκευή εκπαιδευτικού υλικού για τη διδασκαλία της νέας ελληνικής γλώσσας ως Γ2/ΞΓ σε ενήλικες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-09-17)Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο τη δημιουργία και τη θεωρητική πλαισίωση κριτικού διαθεματικού εκπαιδευτικού υλικού (με τη μορφή συμπληρωματικού εκπαιδευτικού φακέλου) με θέμα «πτυχές της κουλτούρας της σύγχρονης ελληνικής ... -
Το έργο του Επίκτητου ως συμβουλευτικό εργαλείο στην ηθική διαπαιδαγώγηση των νέων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-10-05)Ο σκοπός της διπλωματικής εργασίας ήταν η ανάδειξη του έργου του στωικού φιλόσοφου Επίκτητου καθώς και πως είναι δυνατό να καταστεί αυτό συμβουλευτικό εργαλείο στα χέρια εκπαιδευτικών ή όσων ασχολούνται με την διαπαιδαγώγηση ... -
Η κατανόηση των μαθηματικών σε παιδιά με ελαφρά νοητική αναπηρία συνδυάζοντας δραστηριότητες παρέμβασης ειδικής αγωγής με πρόγραμμα νέων τεχνολογιών και ψηφιακού παιχνιδιού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-09-20)Τα προγράμματα εκπαιδευτικής παρέμβασης σε μαθητές με ελαφρά νοητική αναπηρία επικεντρώνονται πρωτίστως σε γνωστικές – ακαδημαϊκού τύπου δεξιότητες στο μάθημα της γλώσσας και δευτερευόντως στο μάθημα των μαθηματικών. ... -
Ποιότητα ζωής γονέων με παιδιά με αναπηρία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016)Ο όρος ποιότητα ζωής σύμφωνα με τον παγκόσμιο οργανισμό υγείας θεωρείται η υποκειμενικά αντίληψη που έχει το άτομο για την θέση του στην ζωή, η οποία διαμορφώνεται στο πλαίσιο των αξιών και των πολιτισμικών χαρακτηριστικών ... -
Όψεις της νεολογίας στην παιδική λογοτεχνία: η διδακτική αξιοποίηση της σύμφυρσης και της επανετυμολόγησης στις δύο πρώτες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-09-19)Με δεδομένο τον κεντρικό ρόλο που διαδραματίζει στη σημερινή εποχή η πολυτροπικότητα της «πληροφορίας» - που παράγεται με άλλα μέσα, όπως ο ηλεκτρονικός υπολογιστής, και χρησιμοποιεί άλλα σημειωτικά συστήματα εκτός της ... -
Το νέο Πρόγραμμα Σπουδών της Νεοελληνικής Γλώσσας για την Α΄ Λυκείου (2011) και η Τράπεζα Θεμάτων (2014): συνύπαρξη ή αλληλοαναίρεση;
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-09-15)Στην παρούσα εργασία έγινε μία προσπάθεια μελέτης δύο νέων εκπαιδευτικών μέτρων και της μεταξύ τους σχέσης, για να διαπιστωθεί αν και κατά πόσο μπορούν να συνυπάρξουν. Τη βάση αποτέλεσε το νέο Πρόγραμμα Σπουδών για το ... -
Ανάλυση λαθών μαθητών και μαθητριών Ρομά και Αλβανόφωνων στον γραπτό λόγο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-09-18)Βασικός σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η κατηγοριοποίηση και η ανάλυση των γλωσσικών λαθών δίγλωσσων μαθητών και πιο συγκεκριμένα των Αλβανόφωνων και Ρομά μαθητών/τριών κατά την παραγωγή γραπτού λόγου. Το λάθος, ως η ... -
Σύνδρομο West, Cri du chat, Rett και εγκεφαλική παράλυση, σε τμήμα Ειδικού Νηπιαγωγείου. Δυνατότητες και δυσκολίες στην εφαρμογή ενός προγράμματος παρέμβασης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-09-10)Το ζήτημα της εκπαίδευσης, της ένταξης με την ευρύτερη έννοια, αλλά και της υποστήριξης με ένα εξειδικευμένο τρόπο, στις ψυχοκοινωνικές και μαθησιακές ανάγκες του μαθητή, παραμένει πρόκληση για πολλά εκπαιδευτικά συστήματα. ... -
Η αφηγηματική ρητορική του Αλ. Παπαδιαμάντη στους Εμπόρους των Εθνών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-09-16)Η παρούσα εργασία μελετά την αφηγηματική ρητορική του Αλ. Παπαδιαμάντη στο έργο του «Οι Έμποροι των Εθνών». Η ρητορική του εξετάζεται υπό το πρίσμα της αρχαίας κλασικής ρητορικής και μέσω του εσχηματισμένου λόγου, δηλαδή ... -
Η συμβολή της σχολικής ηγεσίας στην ανάπτυξη συστήματος επικοινωνίας μεταξύ του σχολείου και των γονέων παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-09-10)Η παρούσα εργασία διερευνά τρόπους συνεργασίας αλλά και προτάσεις, προκειμένου οι οικογένειες των παιδιών με ειδικές ανάγκες και το σχολείο να έχουν τη δυνατότητα σύμπλευσης σε μια δημιουργική αλληλεπίδραση και επικοινωνία. ...