Browsing Πτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες by Issue Date
Now showing items 121-140 of 496
-
Παράλληλη Στήριξη στο Νηπιαγωγείο: «Οι απόψεις των νηπιαγωγών για το ρόλο της παράλληλης στήριξης για μια επιτυχημένη ένταξη του παιδιού στο δημοτικό σχολείο»
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Η προσέγγιση της ενταξιακής εκπαίδευσης στην Ελλάδα κάνει την εμφάνιση της μέσω της Παράλληλης Στήριξης-Συνεκπαίδευσης. Ο ρόλος των εκπαιδευτικών σε αυτό τον τομέα είναι πολύ σημαντικός, καθώς μέσα από αυτό το πλαίσιο ... -
Καταγραφή συλλόγων Ποντοκώμης Κοζάνης. Ιστορική και πολιτισμική ανάλυση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Η παρούσα Πτυχιακή Εργασία πραγματεύεται την «Καταγραφή Συλλόγων Ποντοκώμης Κοζάνης – Ιστορική και Πολιτισμική Ανάλυση». Αρχικά, γίνεται μια αναφορά στον οικισμό της Ποντοκώμης, που είναι, πόσο πληθυσμός έχει και μπορεί ... -
Τα σχολικά εγχειρίδια της γλωσσοεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης κατά την περίοδο του μεσοπολέμου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Τα Αναγνωστικά έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην εκπαίδευση της νέας γενιάς και κατ’ επέκταση στη διαμόρφωση του οραματιζόμενου τύπου πολίτη σ’ όλη τη διάρκεια του 19ου και του 20ου αιώνα. Τα γλωσσικά εγχειρίδια παρουσιάζουν ... -
Αξιοποίηση ψηφιακής αφήγησης και απτικών διεπαφών για την διδασκαλία του πολλαπλασιασμού στην τρίτη δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Σκοπός της έρευνας ήταν να μειωθεί το πρόβλημα της μη καταμέτρησης του κρατουμένου με την χρήση των απτικών διεπαφών στην τρίτη δημοτικού. Συγκεκριμένα, έγινε προσπάθεια με την κατασκευή ενός βιντεοπαιχνιδιού και τη χρήση ... -
Συγκριτική εξέταση των βιβλίων Γεωγραφίας τρίτης και τέταρτης τάξης, στα σχολεία της Ελλάδας και των Ελλήνων πολιτικών προσφύγων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Στην παρούσα εργασία γίνεται μια προσπάθεια, να αναδειχθούν οι κοινές και οι διαφορετικές πλευρές στην εκπαίδευση που έλαβαν οι μαθητές στα σχολεία της Ελλάδας και στα σχολεία των πολιτικών προσφύγων ... -
Ο προσανατολισμός των ερωτήσεων κατά τη διδασκαλία μιας διδακτικής μαθησιακής ακολουθίας για τον κύκλο του νερού στο νηπιαγωγείο (Νηπιαγωγός 2)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Η παρούσα εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια μιας έρευνας, η οποία υλοποιήθηκε στο Νηπιαγωγείο του Αρμενοχωρίου Φλώρινας, σε δυο διδασκαλίες στις 1 και 2 Δεκεμβρίου του 2014, με συνολικό δείγμα 17 νηπίων και θέμα τον κύκλο ... -
Οι αυτοσχέδιες ιστορίες που χρησιμοποιούν οι νηπιαγωγοί για την υλοποίηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Η παρούσα εργασία πραγματεύεται τη χρησιμότητα και τον τρόπο χρήσης των αυτοσχέδιων ιστοριών στο νηπιαγωγείο. Αναλυτικότερα, με την ευρεία έννοια του όρου, οι αυτοσχέδιες ιστορίες ανήκουν στην οικογένεια των παραμυθιών. ... -
Δημιουργική Γραφή και Μαθηματικά στην Προσχολική Εκπαίδευση: Δραστηριότητες Δημιουργικής Γραφής σχετικά με την Απαρίθμηση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Η συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία αναφέρεται σε δύο ζητήματα: στη δημιουργική γραφή και στα μαθηματικά. Δύο έννοιες που φαινομενικά έχουν αρκετές διαφορές και αποκλίνουν αρκετά η μία από την άλλη μα είναι και οι δύο τόσο ... -
Απόψεις εθελοντών οι οποίοι δραστηριοποιούνται σε δομές ειδικής αγωγής σχετικά με τον ρόλο τους και τα κίνητρα επίτευξης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Ο εθελοντισμός είναι μια προσωπική πράξη των ανθρώπων οι οποίοι θέλουν να προσφέρουν χωρίς να λάβουν κάποια αμοιβή ή κάποιο αντάλλαγμα. Στην Ελλάδα ολοένα και περισσότερο αυξάνεται η συμμετοχή των πολιτών σε εθελοντικές ... -
Δημογραφικές εξελίξεις και μαθητικός πληθυσμός στην περιοχή της Φλώρινας: 1918-1945
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Η παρούσα πτυχιακή εργασία με τίτλο « Δημογραφικές εξελίξεις και μαθητικός Πληθυσμός στην περιοχή της Φλώρινας: 1918 – 1945» εκπονήθηκε στα πλαίσια της ολοκλήρωσης των σπουδών μου στο Τμήμα Νηπιαγωγών της Παιδαγωγικής ... -
Οι απόψεις των νηπιαγωγών για τον διαφοροποιημένο τρόπο μάθησης σε παιδιά με αναπηρία ή / και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Η παρούσα πτυχιακή εργασία διεξήχθη στο παιδαγωγικό τμήμα νηπιαγωγών του πανεπιστημίου Φλώρινας με θέμα την ειδική αγωγή. Είναι ερευνητική και εστιάζει στις απόψεις των νηπιαγωγών για τον διαφοροποιημένο τρόπο μάθησης σε ... -
Η πρόσβαση των γυναικών στην αγορά εργασίας: κίνητρα και εμπόδια, Μια ποιοτική διερεύνηση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Η παρούσα πτυχιακή εργασία εκπονείται στα πλαίσια απόκτησης πτυχίου της Παιδαγωγικής σχολής στο τμήμα νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Το θέμα αυτής της πτυχιακής εργασίας είναι «Η πρόσβαση των γυναικών ... -
Το φαινόμενο της προσφυγιάς μέσα από ένα παραμύθι. Ανάλυση περιεχομένου eTwinning που υλοποίησαν το 8ο, 11ο νηπιαγωγείο Φλώρινας και το ολοήμερο νηπιαγωγείο Βεύης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Η παρούσα πτυχιακή εργασία με θέμα «Το φαινόμενο της προσφυγιάς μέσα από ένα παραμύθι. Ανάλυση περιεχομένου eTwinning που υλοποίησαν το 8ο, 11ο νηπιαγωγείο Φλώρινας και το ολοήμερο νηπιαγωγείο Βεύης», περιλαμβάνει το ... -
Πότε ο πολλαπλασιασμός μεγαλώνει; Μια διδακτική παρέμβαση με τη χρήση επιτραπέζιου παιχνιδιού με κάρτες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Η συγκεκριμένη έρευνα έχει ως σκοπό να εξετάσει κατά πόσο θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί η παρανόηση ότι ο πολλαπλασιασμός πάντα μεγαλώνει τους αριθμούς με τη χρήση ενός παιχνιδιού με κάρτες που σχεδιάστηκε. Η υπόθεση της ... -
Συνεργατική μάθηση - τρόπος οργάνωσης των δραστηριοτήτων στο νηπιαγωγείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)H παρούσα εργασία διερευνά τις ενέργειες της νηπιαγωγού και τις συσχετίζει με τα δεδομένα παρατήρησης της δράσης των παιδιών. Ακόμη, διερευνά κατά πόσο η εκπαιδευτικός στοχεύει στη συνεργατική μάθηση των παιδιών, είτε στο ... -
Διερευνώντας τον ρόλο των γονέων στη διαμόρφωση των έμφυλων ταυτοτήτων: μια πρώτη ποιοτική προσέγγιση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως θέμα την επιρροή των γονέων στη διαμόρφωση των έμφυλων ταυτοτήτων. Αρχικά, αναλύονται τα κοινωνικά στερεότυπα και οι προκαταλήψεις που υπάρχουν, όπως επίσης και οι μορφές, οι συνέπειες ... -
Η επικοινωνιακή διάσταση στον πολιτικό λόγο του Ισοκράτη προς Δημόνικο και Νικοκλέα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Η συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία αναφέρεται στην επικοινωνιακή διάσταση δύο επιλεγόμενων λόγων του Ισοκράτη, που προκάλεσαν μεγάλο ενδιαφέρον. Στην αρχή της εργασίας υπάρχουν αρκετές πληροφορίες για την ζωή του Ισοκράτη ... -
Η εκπαίδευση των παιδιών σύμφωνα με την αριστοτελική θεωρία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Η παρούσα εργασία επισημαίνοντας τη σπουδαιότητα του διαθεματικού ενιαίου πλαισίου προγράμματος σπουδών και συγκρίνοντας τις βασικές του θέσεις με μια κορυφαία προσωπικότητα του αρχαιοελληνικού κόσμου, τον Αριστοτέλη. ... -
Η λευκή και η μαύρη σοκολάτα» (Λένα Χρηστίδη): Προσέγγιση της διαφορετικότητας μέσα από τις δραστηριότητες δημιουργικής γραφής και χρήση Τ.Π.Ε. για παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Η παρούσα πτυχιακή εργασία διερευνά τη δημιουργική γραφή και τη σύνδεσή της με τη διδασκαλία των λογοτεχνικών κειμένων. Αρχικά παρουσιάζεται πολύ ευσύνοπτα ένας νέος όρος, η «δημιουργική γραφή», στα πλαίσια της βιωματικής, ... -
Οι απόψεις των νηπιαγωγών της παράλληλης στήριξης για τον τρόπο εφαρμογής και την αποτελεσματικότητα της
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Η συνδιδασκαλία (co-teaching) με τη μορφή της παράλληλης στήριξης (parallel support) στην Ελλάδα αποτελεί ένα σχετικά πρόσφατο μοντέλο ειδικών εκπαιδευτικών υπηρεσιών για μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ...