Browsing Πτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες by Title
Now showing items 161-180 of 496
-
Η διαμόρφωση των χώρων στα σύγχρονα νηπιαγωγεία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-01)Περίληψη. Σύμφωνα με τον ανθρωπολόγο E. Hall, ο χώρος διαθέτει μια «κρυφή» διάσταση, διαπερνάται από μια «σιωπηλή» γλώσσα που καθορίζει τη χρήση και τις σχέσεις των ανθρώπων. Ο σχολικός χώρος, δεν αποτελεί απλά το υλικό ... -
«Η διαφορετικότητα σε λογοτεχνικά βιβλία για παιδιά προσχολικής ηλικίας στην εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-05)Στην παρούσα εργασία πραγματοποιείται μια προσπάθεια διερεύνησης της έννοιας της διαφορετικότητας και των αναπαραστάσεων της σε βιβλία παιδικής λογοτεχνίας για παιδιά προσχολικής ηλικίας. Στόχος της εργασίας ήταν να ... -
Η διαφορετικότητα σε λογοτεχνικά βιβλία για παιδιά του νηπιαγωγείου στην εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-05)Η διαφορετικότητα στο πέρασμα των αιώνων, ως έννοια, απασχόλησε και συνεχίζει να απασχολεί τις ανθρωπιστικές επιστήμες και τις κοινωνικές επιστήμες. Ο όρος «διαφορετικότητα» αναφέρεται για να περιγράψουμε κάτι ή κάποιο ... -
Η διαφοροποιημένη παιδαγωγική ως μέσο στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Η παρούσα πτυχιακή εργασία με θέμα "Η διαφοροποιημένη παιδαγωγική ως μέσο στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο" αναφέρεται στους τρόπους με τους οποίους το σύγχρονο σχολείο προσπαθεί να ανταποκριθεί ... -
Η διαχρονικότητα στο νηπιαγωγείο. Παρελθόν-παρόν-μέλλον. Εσωτερικοί, εξωτερικοί χώροι στο νηπιαγωγείο (δωμάτια-αίθουσες-αυλές)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)Η παρακάτω εργασία εστιάζει στη διαχρονικότητα του νηπιαγωγείου και πως αυτό εξελίχθηκε μέσα στον χρόνο. Συγκεκριμένα, γίνεται καταγραφή των εξωτερικών και των εσωτερικών χαρακτηριστικών των νηπιαγωγείων στο παρελθόν και ... -
Η Διδακτική αξιοποίηση της κλιματικής αλλαγής στο νηπιαγωγείο μέσω των παραμυθιών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-05)Στην παρούσα εργασία ερευνάται η συμβολή των παραμυθιών στη διδακτική αξιοποίηση της κλιματικής αλλαγής στο νηπιαγωγείο. Αναλυτικότερα, η παρούσα εργασία επιδιώκει: α) να συγκεντρώσει τους υπάρχοντες ορισμούς για το παραμύθι, ... -
Η διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού στην προσχολική ηλικία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-05)Η παρούσα πτυχιακή εργασία εστιάζει στην αξιοποίηση του παραμυθιού στην προσχολική ηλικία. Στόχος της είναι η διερεύνηση του ρόλου του παραμυθιού και της χρησιμότητάς του στην ανάπτυξη του νηπίου. Το παραμύθι αποτελεί ... -
Η διδακτική προσέγγιση του ελέγχου μεταβλητών για την κατανόηση φαινομένων τριβής από παιδιά προσχολικής ηλικίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)Η παρούσα εργασία με θέμα: «Η διδακτική προσέγγιση του ελέγχου μεταβλητών για την κατανόηση φαινομένων τριβής από παιδιά προσχολικής ηλικίας» ανήκει στο χώρο της εκπαιδευτικής έρευνας και στηρίζεται στη μέθοδο του διδακτικού ... -
Η Διδακτική Των Εικαστικών με τη Μέθοδο Project στην Προσχολική Εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-09)Η παρούσα βιβλιογραφική εργασία ερευνά πώς θα μπορούσαν να διδαχθούν τα παιδιά τις Εικαστικές Τέχνες(σχέδιο,ζωγραφική,γλυπτική,χαρακτική,αρχιτεκτονική,διακόσμηση,βιτρώ και μωσαϊκό-ψηφιδωτό) μέσα από την εφαρμογή της Μεθόδου ... -
Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερη/ξένη. Μια κριτική προσέγγιση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και του εκπαιδευτικού υλικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-06)Περίληψη Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η κριτική προσέγγιση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων «Παιδεία Ομογενών» και «Ένταξη παιδιών Παλιννοστούντων και Αλλοδαπών στο σχολείο για την Α/θμια Εκπαίδευση» και του εκπαιδευτικού ... -
Η δύναμη του παιδικού σχεδίου κ η επίδρασή του στον ψυχισμό του παιδιού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-06)Το παιδικό σχέδιο αποτελεί έναν από τους πιο αξιόλογους τρόπους επικοινωνίας ανάμεσα στα παιδιά αλλά και στους μεγάλους, διότι μέσω αυτής της διαδικασίας, ειδικά τα παιδιά μπορούν και εξωτερικεύουν σκέψεις και επιθυμίες, ... -
Η έννοια της Παιδείας στον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη ως προς τη συγκρότηση μιας αναπτυγμένης κοινωνίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-09)Στην παρούσα πτυχιακή εργασία κύριος σκοπός ήταν να παρουσιαστούν και να αναλυθούν οι απόψεις του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη περί παιδείας με αποτέλεσμα τη συγκρότηση μιας καλά δομημένης και αναπτυγμένης κοινωνίας. Γίνεται ... -
Η έννοια της φρόνησης κατά τον Αριστοτέλη: θεωρητικός και πρακτικός βίος
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-07)Στην παρούσα εργασία αναλύεται ο Αριστοτέλης, σε μια ηθική πραγματεία όπως είναι τα Ηθικά Νικομάχεια. Παρατηρούμε ότι διακρίνει τη θεωρία από τη πράξη και αποδίδει στην πρώτη έναν αποφασιστικότερο ρόλο όσον αφορά στην ... -
Η έννοια του θείου στην αρχαία, μεσαιωνική και νεότερη φιλοσοφία και στις σημερινές θρησκείες του κόσμου. Τα επιχειρήματα για την ύπαρξη και την ανυπαρξία του θεού. Συνέντευξη από διαφορετικές χριστιανικές εκκλησίες σχετικά με την άποψή τους για τον θεό
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Η εν λόγω εργασία πραγματεύεται ένα από τα πιο σημαντικά ερωτήματα της ανθρώπινης ύπαρξης, που είναι ταυτόχρονα και ερώτημα της Θεολογίας και της Φιλοσοφίας ̇ αυτό της ύπαρξης και της ουσίας του Θεού. Μέσα από τη συγκεκριμένη ... -
Η Έννοια του Πολιτικού στον Αριστοτέλη: Πολιτικά
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Αν θελήσει κάποιος να ασχοληθεί με την έννοια της πολιτικής στην αρχαιότητα, θα πρέπει οπωσδήποτε να μελετήσει πρώτα, την ιδιότυπη αυτή οργάνωση συμβίωσης, που οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν «πόλις». Είναι αλήθεια ότι ... -
Η έννοια του σοφού στην αρχαία εποχή με έμφαση στην ελληνιστική περίοδο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Η παρούσα πτυχιακή εργασία αναλύει τον ορισμό του σοφού ανθρώπου πριν και μετά από την σωκρατική θεωρία, δίνοντας έμφαση στην εποχή των Στωικών και των θέσεων του Επίκτητου. Η βασικότερη διαφορά μεταξύ των δύο κατηγοριών, ... -
Η ένταξη των παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (Δ.Α.Φ.) στο ημερήσιο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-09)Στην παρούσα πτυχιακή εργασία αναλύονται οι προϋποθέσεις της ένταξης των νηπίων με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος στο γενικό σχολείο . Το βασικό ερώτημα είναι τι πραγματικά συμβαίνει στην πράξη στην Ελληνική κοινωνία και ... -
Η εγκληματικότητα των νέων στην σύγχρονη εποχή
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-05)Περίληψη Η παρούσα εργασία στοχεύει στην ανάλυση και διερεύνηση της εγκληματικότητας των ανηλίκων. Αυτό το κοινωνικό φαινόμενο είναι υπαρκτό σε όλες τις χώρες του κόσμου και αποτελεί μεγάλο πρόβλημα. Το να αναγνωριστούν ... -
Η εικαστική αγωγή εργαλείο ανάπτυξης και καλλιέργειας της κριτικής σκέψης των νηπίων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016) -
Η εικονογράφηση στη σύγχρονη παιδική λογοτεχνία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)Η εν λόγω εργασία ασχολείται με την εικονογράφηση στα σύγχρονα παραμύθια και πιο συγκεκριμένα αναλύει τον ρόλο και την λειτουργία αυτής μέσα σε σύγχρονα παραμύθια. Επίσης, αναφέρεται στα παραμύθια, στις κατηγορίες και τα ...